İçeriğe Yönlendir

Emme Manifold Temizliği


Abdurrahman Balaban

Recommended Posts

Levent Köse

Mehmetali bey oncelikle zengin fakir anlamam manifolda temiz hava bol oksijen gidiyor gerisini bilmem (arabami stop edeli 30 dk oldu)

BIGA-LULEBURGAZ 260km yol bilgisayari ortalama hiz 95km gosteriyor ben 110km hizla geldim ortalama yakit 4,5 lt...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hızım 100, ortlamam 4-4.2 gibi gayet iyi yani, EGR ye gelince, bence direk iptal edin, ısı mısı tırt, bmw mi bu aşırı ısı oluşsun, bundan etkilenecek Ford modeli, o da belki, Mondeo 2.0i EcoBoost 240PS bu bile anca, bizim arabalar oyuncak sayılır o yüzden zarar verir falan masal.

Kurumun vereceği zararmı daha fena, yoksa turbo' nun azıcık daha ısınması mı? Kurumdan ayvayı yiyen motor masrafını siz düşünün, egr tamamen emisyonla ilgili, zaten dizel bu olmadan bile benzinliden daha az havayı kirletiyor, dolayısı ile iptal etmediğiniz hata bence, zararı falan yok faydası var kısaca.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Arkadaşlar bende triger setini değiştirirken ( artı olarak üst kapaktan yağ kaçağı vardı ) emme manifoldunun çok dolu olduğunu gördüm . Temizliğini yaptık . Yağ kaçağını kestik . Belki tesadüftür ama 2 hafta sonra turboşarj tırt oldu . Konusunu açmıştım daha önce . Netice olarak turbo değişti . Tekrar söylüyorum belki tesadüftür . Temizlikten sonra kara duman atma olayı bariz azalmıştı . Bu arada aracım 176000 km de .

Yorum bağlantısı
Levent Köse

Ürkutucu bi tesaduf.. turbo sarj demek 1500 tl yari rektefe sayilir

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Abdurrahman Balaban

Bugün itibariyle Egr yi motor bloğuna birleştiği noktadan körleyerek iptal etmiş bulunmaktayım.Yakıt ve performansla ilgili deneyimlerimi ilerleyen zamanlarda paylaşacağım

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sani Gerşon

Bugün itibariyle Egr yi motor bloğuna birleştiği noktadan körleyerek iptal etmiş bulunmaktayım.Yakıt ve performansla ilgili deneyimlerimi ilerleyen zamanlarda paylaşacağım

Ee, ne alemde?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Egr iptalini 2000 devir civarı oluşan tutulma benzeri hadise için yapmıştım.Şimdilik sıkıntı yok fakat bu durum çok nadir olan bir şeydi .Eş zamanlı enjektör temizleyici katkı da kullandığım için hangisi işe yaradı emin değilim..İptal sonrası belirgin bir değişiklik hissetmedim..

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Haftaya bende triger seti ve V kayışını değiştirteceğim.Araç 2006 model ve 86.000 km de,ilk defa triger değişecek.

Rölantide iken ıslık sesi gelmeye başladı,sanırım ya turbo yada torbo hortumlarında sorun var.

Triger değişirken maf sensörü,manifold temizliği ve egr iptali yada temizliği yaptırsam mı?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Manifold temizliği sonrası egr iptali mantıklı çünkü tekrar kirletecek manifoldu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Levent Köse

Arkadaslar 90binde manifold temizligi egr iptali yaptim arac 102 binde bu gun1800-2000 devirlri arasindaki tutulma olayinda dikiz aynasindan gorulecek sekilde kara duman farkettim bu sorunun nedeni veya cozumu hakkinda bilgisi olan varmi?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Turbo içindeki kanatçıklar anlık olarak sıkışmıştır ve zengin karışım oluşup siyah duman çıkmıştır..Sürekli olmuyorsa dert edecek bişey yok..

Bir şişe wurth ve devirli uzun yol işe yarar ;)

Yorum bağlantısı
Levent Köse

Tutulma olayi seyir halindeyken devir1700 -1800 lere dusup gaza bastigim cogu zaman olmakta :((

Sanirim sorun buyuk...

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Araç çalıştığı sürece büyük sorun yoktur..Normal sürüşlerde dikkat çeken başka durumlar var mı, çekiş kaybı mesela

Yorum bağlantısı
Levent Köse

Cekis kaybi yok sadece tutlma ve duman var.

Bu durumda yapilmasi gereken bir bakim varmi erken teshis hayat kurtarir malum turboharher pahali bir parca..

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Önce maf sensörü temizliği yapılıp bakılmalı ve sonrasında turbo temizlik- bakım yapılabilir..Bu takılma bende de oldu 3-4 ay evvel nedeni %90 turbo vnt denilen basıncı ayarlayan kanatçıkların kurum nedeniyle sıkışması...Kendi kendine düzeldi..

Cihaza bağlatıp hata kodlarını okutup ona göre bir yol izlemeli..Kızdırma bujisi ve enjektörlerde de sıkıntı olabilir..Acele etmeden basitten zora doğru yol izlemeli

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Akan Belen

Konuyu okuyunca bir hort yapalım dedim.

Benim aracımda egr iptal durumda değil şuan.Bende iptal ettireceğim hatta sanırım bizim araçlarda servislerde yazılımsal olarak iptal edilebiliyormuş.Bugün kaput kilidi için gittiğimde sordum o esnada ama arkadaş tam emin olmadı durumdan sorarız konuyla ilgili arkadaşa dediler.Zaten perşemde günü için rendevu aldım.Eğer yazılımsal olarak iptal edilebiliyorsa ettireceğim.Ancam merak ettiğim bir konu var.İptal ettirsek bile emme manifoltunu temizletmek gerekirmi mutlaka.Muhtemelen benim emme manifoltuda oldukça dolmuştur diye düşünüyorum.Birde buradaki tıkanıklığın siyah duman atmada etkisi varmıdır.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Konuyu okuyunca bir hort yapalım dedim.

Benim aracımda egr iptal durumda değil şuan.Bende iptal ettireceğim hatta sanırım bizim araçlarda servislerde yazılımsal olarak iptal edilebiliyormuş.Bugün kaput kilidi için gittiğimde sordum o esnada ama arkadaş tam emin olmadı durumdan sorarız konuyla ilgili arkadaşa dediler.Zaten perşemde günü için rendevu aldım.Eğer yazılımsal olarak iptal edilebiliyorsa ettireceğim.Ancam merak ettiğim bir konu var.İptal ettirsek bile emme manifoltunu temizletmek gerekirmi mutlaka.Muhtemelen benim emme manifoltuda oldukça dolmuştur diye düşünüyorum.Birde buradaki tıkanıklığın siyah duman atmada etkisi varmıdır.

Bence manifold temizliği yapılmalı sonra egr iptal edilmeli zira manifoldtaki çamurlaşmış pislik egr nin eseridir.Turbo sadece hava ile yağ buharı yollar manifolda

Yazılımsal iptal olmuyorsa mekanik iptal olur egr çalışmaya devam eder fakat manifolda egsoz gitmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Abdurrahman bey benim aracım da 187.000 de 06 tdci mondeo.10 gün içinde uzun yola gideceğim için depoya würth koyup öyle gitmeyi düşünüyordum.Ancak sizin manifoldun durumunu görünce şüpheye düştüm şimdi.Eğer benim motorda da böyle kurumlar varsa, o kurumların kimyasalla sökülmesi durumunda nereye gideceğini bilemiyorum.Katalitiğe gider(eğer egzozla atılmazsa) diyor herkes.Sökeyim desem sizdeki el becerisinin 10 da 1 inin bende olmadığını çok iyi biliyorum.O yüzden hiç ellememem çok daha hayırlı.Şu durumda würth kullanmalımıyım?Ya da ben sübapları,turboyu,enjektörleri velhasıl kurum olması muhtemel heryeri temizletmek istiyorum.Ama önem sırasına göre tabi.Bunların maliyeti konusunda bir bilginiz varmı ya da olan bir arkadaş cevap verebilirmi?Bu dediklerim tabi kendi kendime düşündüğüm şeyler.Hayır onu yaptırma bunu yaptır da denebilir.Aracımda hiçbir sorun yaşamıyorum.185.000 de aldım ve 2-3 bin km ancak yaptım.Dizel mondeo konusunda hiç tecrübem yok.Ancak duman,kasılma,kesilme,ses (devirlenirken turbodan gelen çok hafif ıslık sesi hariç) hiçbir şikayetim yok bu arada.Ne dersiniz nasıl bir yol izlemeliyim ?

Würth enjektör katkısının zararı olmaz zira ben 130-162.000 KM arasında birçok kez kullandım.Würth enjektörden geçerken temizler sonrasında yanar ve egsozdan atılır yani manifolddaki kuruma bişey yapamaz .Manifolda carbon clean yapılırken sprey sıkılıyor temizlik için, onu yaptırmak bana göre tehlikeli bu km de bir araç için.

Eli maharetli bir usta ile anlaşıp manifoldu temizlettirin. Egr iptali size kalmış iptal edilmese dahi epey zaman kirlenmez manifold.

Yorum bağlantısı
Misafir

Konuyu okuyunca bir hort yapalım dedim.

Benim aracımda egr iptal durumda değil şuan.Bende iptal ettireceğim hatta sanırım bizim araçlarda servislerde yazılımsal olarak iptal edilebiliyormuş.Bugün kaput kilidi için gittiğimde sordum o esnada ama arkadaş tam emin olmadı durumdan sorarız konuyla ilgili arkadaşa dediler.Zaten perşemde günü için rendevu aldım.Eğer yazılımsal olarak iptal edilebiliyorsa ettireceğim.Ancam merak ettiğim bir konu var.İptal ettirsek bile emme manifoltunu temizletmek gerekirmi mutlaka.Muhtemelen benim emme manifoltuda oldukça dolmuştur diye düşünüyorum.Birde buradaki tıkanıklığın siyah duman atmada etkisi varmıdır.

Akan ben senin yerinde olsam,yazılımsal iptal ile hiç uğraşmam..direk tornacıda egr'ye plaka kestirir körletirim...ve manifoldu da mutlaka temizle ama hazır sökmüşken,tıkanıklığın siyah duman atmada etkisi vardır tabiki...ben bu işlemleri yaptıktan sonra siyah duman olayı tamamen bitti...

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Akan ben senin yerinde olsam,yazılımsal iptal ile hiç uğraşmam..direk tornacıda egr'ye plaka kestirir körletirim...ve manifoldu da mutlaka temizle ama hazır sökmüşken,tıkanıklığın siyah duman atmada etkisi vardır tabiki...ben bu işlemleri yaptıktan sonra siyah duman olayı tamamen bitti...

Siyah duman konusunda şu yaklaşım durumu izah ediyordur belki. Siyah duman zengin karışım yakıtta oluşur manifolda hava girişlerinin daralması araca yeterince havanın girmesine engel oluyor ve bu duruma sebep olabiliyordur.Ben temizlikten sonra turbonun sesinde de farklılık hissetmiştim başlarda.Sanırım bana dua etmişti daha rahat hava basıyorum silindire diye :)

Peki sübaplardaki kurumlara etkisi olur mu?Olursa onlar da yanıp egzosdan atılır mı?

Bu konuyu bende merak etmişimdir katkı sübaplara ulaştığında yanmış oluyor zannetmiyorum bu sebeple fakat würth yetkilisi deterjan bazlı olduğunu ısrarla belirtmişti görüşmemizde..

Yorum bağlantısı
Misafir

Siyah duman konusunda şu yaklaşım durumu izah ediyordur belki. Siyah duman zengin karışım yakıtta oluşur manifolda hava girişlerinin daralması araca yeterince havanın girmesine engel oluyor ve bu duruma sebep olabiliyordur.Ben temizlikten sonra turbonun sesinde de farklılık hissetmiştim başlarda.Sanırım bana dua etmişti daha rahat hava basıyorum silindire diye :)

Kesinlikle doğru yazmışsın abi.... :yes:

Yorum bağlantısı
Reşat Uz

Abdurrahman bey in çalışmasından etkilenip aynı temizliği yapmayı düşünüyorum

hava filtresini ne kadar sık değişsekte manifolt emişi kurumdan dolayı daralmışsa istediğimiz verimi elde edemeyiz

emme manifoldunu öncelikle temizlemeyi daha sonrada c.clean yaptırmak niyetindeyim c.c.yi fiat servisi yapıyor ancak emme man. temizliği yapmıyormuş.

turbo çıkışını takip ettiğimde manifoldun hava filtre altında ve plastik olduğunu (net görülmüyor öyle zannediyorum)anladım motor gövdesine monteli epey civatası ve mazot hortumu sökme işleri olduğundan sökmekten tırstım.Ancak uygun zaman ve zeminde bu merak bende yeniden debreşebilir.

C.cl. ve manifoldu spreyle temizlemek te çok işe yarar düşüncesindeyim çünkü manifolt içine soktuğum hortumun ucunda çok katı temizlenemeyecek sert tabaka yok gibi yağlı kurum mevcut ayrıca turbo içi ve hort

umlar hafif yağlı ve kurum yok(bazı arkadaşlar turbo içi önü arkası hortumlarda kurum belirtmişti) yalnız bu arada turbo giriş hortumunun alttan yarıldığını farkederek izole bantla önlem almaya çalıştım en kısa zamanda değişmeliyim turboda gayet rahat ve boşluksuz dönüyor hava filt. kutusu altındaki bazı mazot hortumları birbirine sürtmeden ve yine sürtünmeden enjektör kabloları bazı yerlerden aşınmış yine sipiralli bir kablo demeti soğ. suyu kabını epey aşındırmış buralara önlem aldıktan sonra katalitik konvertör ne durumdadır acaba tıkanabilir mi diye düşünüyordum egzostan da epey güçlü bir gaz çıkışı tesbit ederek kendimce sağlam olduğu kanısına vararak genel bir kontrol yapmış oldum

araç 180.000i geçti triger, bakım, c.cl. manif. temizliği oooof of.

saygılar sevgiler selamlar

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Ben olsam manifoldu spreyle falan temizletmeye kalkmazdım ,manifold tan kaşık kaşık yağlı kurum kazıdım .O pisliğin sübaplara gittiğini düşünmek bile istemem

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Akan ben senin yerinde olsam,yazılımsal iptal ile hiç uğraşmam..direk tornacıda egr'ye plaka kestirir körletirim...ve manifoldu da mutlaka temizle ama hazır sökmüşken,tıkanıklığın siyah duman atmada etkisi vardır tabiki...ben bu işlemleri yaptıktan sonra siyah duman olayı tamamen bitti...

Yazılımsal olarak iptal edildi zaten.Manifolt da söktürdük temizlendi.Ancak benim manifoltta pek bir kirlenme yoktu açıkçası.Oldukça azdı.Siyah duman olayı pek bir değişiklik göstermedi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...