İçeriğe Yönlendir

Mk3 Otomatik Vites Benzinli Performansı Ve Ara Hızlanma


Gökhan Maden

Recommended Posts

Ertan Çabuk

Emmi gibi. Kıl, uyuz, gıcık, pimpirikli adamlardan.

düşmedi öyle biri ki alalım arabasını :D

ama ööyleleri de çok istiyor arabalarına. Yiğidisen açıklasana ? :D

:nargile::bomb:

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Hakan bey aracın şanzıman yağı 113000 de değişmiş araç 146000 de kaç kilometrede bir değişmesi lazım teşekürler.

Benzinli klasik otomatik aracımda 40 bin. km de bir değiştiriyorum. Sonlara doğru uzun yol planım varsa, öne çekiyorum. Dizel için fikir verir belki.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Emmi gibi. Kıl, uyuz, gıcık, pimpirikli adamlardan.

Jatko düşsün başına emi :D Bu konuda da mı sardın bana.. Nübet dışında görmeyim bidaa :D

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Fatih Öztürk2
Selamlar,

 

Konu şanzuman olunca sormak istediğim bir sorunum var. 80-90 km hızla giderken frene basıp yavaşlayıp tekrar gaza bastığımda araba yığılıyor. Geçtiğimiz haftalarda yine böyle bir sorun oluştuğu anda vitesi tiptroniğe aldığımda arabanın 4 viteste olduğunu gördüm. Benim o andaki hızım ise 50 km idi. Şimdi burada anladığım kadarı ile şanzuman vitesi düşürmemiş. Sizlerin de bu konuda ki yorumlarınızı merak ediyorum. Jatco larda kararsızlık sorunu olduğunu duymuştum. Bu durum normal midir? 

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Selamlar,

Konu şanzuman olunca sormak istediğim bir sorunum var. 80-90 km hızla giderken frene basıp yavaşlayıp tekrar gaza bastığımda araba yığılıyor. Geçtiğimiz haftalarda yine böyle bir sorun oluştuğu anda vitesi tiptroniğe aldığımda arabanın 4 viteste olduğunu gördüm. Benim o andaki hızım ise 50 km idi. Şimdi burada anladığım kadarı ile şanzuman vitesi düşürmemiş. Sizlerin de bu konuda ki yorumlarınızı merak ediyorum. Jatco larda kararsızlık sorunu olduğunu duymuştum. Bu durum normal midir?

Normal sartlarda olmaması lazım. 60 km hızın altına dusunce 3e alması lazım. Kararsızlık ise sogukken cok nadir oluyor. Belki bir milyonda bir. Tabi ki bunlar kendi aracımızdan gordugumuz kadarıdır. Genel durum nedir bilemiyorum.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yolun eğimi, bir önceki dönem sürüş tarzınıza göre jatco davranış değiştirir, ufakta olsa aşağı eğim varsa 50km/h te 4 te akalabilir ekranda, ama, o çoktan boşa atmıştır kendini, her türbinli otomatik şanzımanda da bazı anlarda yavaşlama sonrası ani hızlanma isteğinde kısa süre yığılma da olabilir

bunlar olabilir ancak olması gereken yerlerde

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk2

Yorumlarınız için teşekkür ederim. Bu durum genel olarak var. Bu durumda ilgili varmıdır bilmiyorum ama şöyle bir durum daha var. Gaz pedalında hafif bastığımda araba çok ağır tepki veriyor. Biraz daha fazla bastığımda ise biraz tepki artıyor ibre ani yükseliyor

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mithat Akbaş

Arkadaşlar merhaba, konuyla alakası yok belki ama 2.0 Benzinli otomatik şanzımanlı bir aracı manuele dönüştürmek çok mu masraflı, (Parça ve işçilik fiyatlarını atıyorum) Örneğin; 1500 TL'ye çıkma manuel şanzıman ve 1000 TL işçilikle yaptığımız dönüşüme değer mi? Bu otomatik şanzıman madem motorun nefesini kesiyor, bu şekilde 2500 TL harcamaya değmez mi? Ayrıca bu işlemi yapmış olan veya şahit olan arkadaşlar var mı aramızda? Kendilerinin görüş ve önerilerini rica ediyor, saygılar sunuyorum.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bence zor. Araclar eskisi gibi degil. Sadece mekanik parca degil, aracin yaziliminin da uyarlanmasi gerekiyor. Bu da ecu yani beyin degisimi anlamina geliyor. Ustelik tum bunlari gerceklestirip, duz viteslinin performansini eksij ve yanlis islemlerle yakalayamama ihtimali de var. En net sonuc su ki; otomatik araclarin nasil olsa piyasasi var. Satin, duz viteslisini alin. Yapacaginiz masraf dusunuldugunde 1000tl ucuza verseniz sizin arac hemen satilir, yeni alacaginiz araca 1000tl fazla vermeyi goze alsaniz temiz bulma sansiniz artar.[emoji6]

Saygilarimla

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
İlker Yüksel

Araç çalışmazken sadece mandala( frene basmadan) basarak araçı D konumuna alabiliyorum. Frene basmaya ihtiyaç duymuyor. Bu normal mi yoksa bir problem mi var? Birde 60-70 sn trafik ışıklarında aracı D konumundan N konumuna almak mantıklı mı? Şanzumana bir sıkıntısı olur mu? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Araç çalışmazken sadece mandala( frene basmadan) basarak araçı D konumuna alabiliyorum. Frene basmaya ihtiyaç duymuyor. Bu normal mi yoksa bir problem mi var? Birde 60-70 sn trafik ışıklarında aracı D konumundan N konumuna almak mantıklı mı? Şanzumana bir sıkıntısı olur mu? 

 

1-Bence fren müşürü bozuk... 

2-Ara. çalışırken vitesi boşa almayın, o an düzgün yağlama yapmadığı için şanzımana zarar verirsiniz.. Frene basınca kendisi gerekeni yapıyor zaten...

Çok uzun duracaksanız P'ye alın..  

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

1-Bence fren müşürü bozuk... 

2-Ara. çalışırken vitesi boşa almayın, o an düzgün yağlama yapmadığı için şanzımana zarar verirsiniz.. Frene basınca kendisi gerekeni yapıyor zaten...

Çok uzun duracaksanız P'ye alın..  

 

Normalde geçmemesi mi lazım? 

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

Frene basmadan P'den çıkmaz... D'den N'ye geçer... 

 

 

Mehmet bey çok teşekkür ediyorum. Sorun fren müşüründen midir? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence evet, yada herhangi bir arızadan dolayı, abuk bir müdahale yapılmış olabilir.

Yorum bağlantısı
İlker Yüksel

Bence evet, yada herhangi bir arızadan dolayı, abuk bir müdahale yapılmış olabilir.

 

 

Mehmet bey teşekkür ediyorum. Bir baktırayım. Mandala basmadan geçmediği için büyük ihtimalle bu modeller böyle diye düşünmüştüm. Bir baktırmakta fayda var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...