İçeriğe Yönlendir

Mk3 Otomatik Vites Benzinli Performansı Ve Ara Hızlanma


Gökhan Maden

Recommended Posts

Ertan Çabuk
(düzenlendi)

Benim arabayi calistirinca otomatik olarak O/D off geliyor, bazen unutuyorum yole gidiyorum, cok bagiriyor araba. Giderken vites altindaki tusa basinca degismiyor O/D off durumu, sadece arabayi parka alinca degistirebiliyorum. Bozuk mu artik anlamadim. Alternatorum bozuktur belki onunla alakalidir..

Vites bundan mı?

img20120225102712.jpg

tarihinde Ertan Çabuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
(düzenlendi)

Vites altında tuş var mı bunda :rolleyes:

Onun için sordum 2006 larda bu vites tipi kullanılıyor ve OD yok bunlarda da. vitesin toppuzunun arkasında düümesi varya gürsoy um Hakan ım

Gerçi senin jatco da olmayabilir :p

tarihinde Ertan Çabuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Var da o düğme vites geçiş düğmesi değil mi? Onu da karıştırmıyordur heralde... Araç benzinlidir. Vites de klasik CD4E'dir.

Benzinliyse şanzumanı CD4E klasik tam otomatik. Vites geçişleri için kolun solunda başparmağın geldiği yerde bir düğme var. Birde topuzun altında baktığında yeşil renkte gizli bir buton var o da OD on/off tuşu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Var da o düğme vites geçiş düğmesi değil mi? Onu da karıştırmıyordur heralde... Araç benzinlidir. Vites de klasik CD4E'dir.

Evet o düğme vites geçiş düğmesi. Araç benzinli ise diyecek yok ama dizel se OD olmaması lazım. Benim ekran da da OD off yazısı çıkıyor kontağı çevirince. BU da ekranın tek tip oluşundna kaynaklı. Hatta seyir esnasında da OD/Off yazısı da sürekli kalıyor araç bilgi ekranında. Bir ara çok aramıştım nedir bu OD diye. sonra da benimkinde neden yok diye hayıflandıydım. En sonra da rahatladıydım gerek olmadığını öğrenince :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hasan Aksüt
(düzenlendi)

Bana 3 çok geldi. :) 1 sn'dir sanırım. Vites geçişide eski klasiklere göre nettir diyeceğim ama bu da çok eski aslında. :)

Özellikle şansıman yağının 50-55 derece kadar ısınmadığı ilk çalıştırma sonrası zarar görebilir. İlk şansımanımı 45 bin km garantiden değiştirdiğimde öğrenmiştim. Evimden otoyola katıldığım hızlanma kulvarına 30 m. sonra erişiyordum. Sonra takılan şanzımanı ısınması konusuna dikkat etmem ve yan yol yapılması ile hala kullanıyorum. Aracı sıkıştırdığım zamanlar nadir olsa da olabiliyor hala. :)

Nazar değdi galiba! Dün Bolu'da şanzıman beni yolda bıraktı. Kararsız vites değiştirmeye başladı. Ford servisine çektim. Sökmek gerekiyor ve İstanbul'a gönderilecek dediler. Yarın sabah arabam İstanbul'a getirilecek. Bakalım ne kadar canım yanacak. :( Daha önce fark etmediğim bir konuyu da öğrenmiş oldum. Kaza yapmadığım için kaskonun anlamı kalmamış oluyor. Kendi imkanlarımla İstanbul'a getireceğim. Olay C.tesi 7 göller hevesi ile yolculuğumda başıma geldi. İkame araç çok faydalı olacaktı. :)

tarihinde Hasan Aksüt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Hasan Bey,

Arıza durumunda da çekici hizmeti verir çoğu şirket ancak en yakın yerkili servis olarak geçer genelde anlaşmalarla. Siz, kendi istediğiniz yere çekecekseniz fark verirsiniz ama en azından insaflı fiyatlara çekilir araç. Arıza durumunda da bir-iki gün süre ile ikame araç veren firmalar var.

Bu arada geçmiş olsun tabi. Umarım önemli bir problem yoktur.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Nazar değdi galiba! Dün Bolu'da şanzıman beni yolda bıraktı. Kararsız vites değiştirmeye başladı. Ford servisine çektim. Sökmek gerekiyor ve İstanbul'a gönderilecek dediler. Yarın sabah arabam İstanbul'a getirilecek. Bakalım ne kadar canım yanacak. :( Daha önce fark etmediğim bir konuyu da öğrenmiş oldum. Kaza yapmadığım için kaskonun anlamı kalmamış oluyor. Kendi imkanlarımla İstanbul'a getireceğim. Olay C.tesi 7 göller hevesi ile yolculuğumda başıma geldi. İkame araç çok faydalı olacaktı. :)

Hasan Bey geçmiş olsun. İnşallah ciddi problem çıkmaz ve az masrafla kurtulursunuz.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Bugün öğlen uğradığımda Rauf usta şanzımanı parçalara ayırmış inceliyordu. Yağ pompası görevi yapan bir parçanın hasarlı olduğunu değiştireceğini söyledi. Kavrama basıncını bu parça ile gerçekleştiriyormuş. 15 dk önce test sürüşüne başlandığı bilgisi geldi. Sabah bir aksilik çıkmazsa teslim edeceklermiş. Araç dün gece 24:00'da Herford'a teslim edilmişti. Yurt dışından gelecek bir arkadaşıma Türkiye'de bulunduğu süre boyunca yarın akşam vermem gerekiyordu. Sözümde durmama yardımcı olmak adına çabaları için ayrıca teşekkür edeceğim. Bir de maliyeti duyunca teşekkür ederim umarım. Ek olarak şanzımanın bu parça haricinde çok iyi durumda olduğunu, kararma dahi olmadığını ifade ettiler. Erken yağ değiştiriyor olmamın faydasıymış. Bu tür bir hasarı ilk kez görüyorlarmış. :) Hareket halinde boşa atarsam olabilirmiş. Eşim de, ben de uzun kırmızı ışık harici asla yapmayacağımız bir uygulama. Anlam veremediler.

Yorum bağlantısı
Halim Genç

ben el freni cektiğim halde bile spin attıramıyorum :) yavaş yavaş alışırsınız bi fırsat olursa düz vites benzinli kullanın derim tadından yenmiyor.

arkadaşlar size saçma gelecek belki ama ban mondeo dışında 2006 cadyy kullanıyorum virajlarda sanki cadyy daha güvenli geliyor bana ben bir kaç sefer denedim mondi ile viraja girince viraj içinde mesela sola virajda sola doğru aracın direksiyonunu hızlı bir şekilde sol sağ yapın aracın arkası kayıyor cadyy deniyorum makaslı olmasına rağmen kaymıyor acaba benim lastiklerde mi bi sorun var anlamadım ama lastiklerde dah 5 aylık anlamadım gitti valla

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

arkadaşlar size saçma gelecek belki ama ban mondeo dışında 2006 cadyy kullanıyorum virajlarda sanki cadyy daha güvenli geliyor bana ben bir kaç sefer denedim mondi ile viraja girince viraj içinde mesela sola virajda sola doğru aracın direksiyonunu hızlı bir şekilde sol sağ yapın aracın arkası kayıyor cadyy deniyorum makaslı olmasına rağmen kaymıyor acaba benim lastiklerde mi bi sorun var anlamadım ama lastiklerde dah 5 aylık anlamadım gitti valla

Lastik amortisör ve diğer alt takımlarına da bakmak lazım ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Geçmiş olsun. Ama bu onarımdan sonra heralde bi 8 sene daha sorunsuz gider araç.

Umarım. Çünkü çekici ile birlikte toplam 2300 TL'ye mal oldu. 3 parçada ödeyeceğim. İstihkakını doldurdu. :) Ortalama da çok normal masraflar olsa da metal yorgunluğu gibi anlamlarla başka noktalar çıkmaz inşallah. Usta rahat rahat bin diyor ama göreceğiz. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat ERDEMİR

Arkadaşlar merhaba 2006 mondeo ghia 2.0 tdci f1 şanzımanlı aracım var bu f1 şanzıman hakkında ve kullanımında dikkat etmem gereken şeyler nelerdir yardımcı olursanız sevinirim.Teşekürler

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

TDCI olunca söyleceklerim sınırlı ve daha tecrübeli arkadaşlar dönüş yapacaktır. Bildiğim kadarıyla çok dayanıklı ve problemsizliği ile biliniyor. Yine de bir noktayı dile getirmek isterim. Aracınızda direksiyondan yönlendirilebilen tiptronik vites jatco şanzıman bulunuyor. Vites topuzunda vites büyütürken itmeniz, direksiyondan alt tarafta yer alan tuşa basmanız gerekiyor. Alışkanlık edinirken hayal ettiğinizin aksini yapabiliyorsunuz. Dizellerde motor freni çok daha etkili. Kaygan zeminde ve virajda vites küçültürse savurma söz konusu olabiliyor. Ben direksiyondan vites büyütmek hedefi ile savurmuş ve kaza yapmıştım. Kaygan yollarda sakin kullanmak dışında dikkat edilmesi gereken bir konu yok bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Yardımcı olacak bir arkadaş yok mu?

Bu iş için Ertan Abiye başvurun bence konuyu görmemiştir. Ben konuyu göstereyim :)

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Murat bey günaydın.

Bu araç için yapılacakları dizel ve otomatik olmak üzere ikiye ayırdım.

a-Otomatik vites için:

-Öncelikle yağını değişin. Yağın değişimi konusunda Hasan Basri Bayraktar'ın bir konusu var ona bakın.

-Aracı sakin kullanın (yavaş değil sakin). Bu hem az yakmasını hem de şanzumanın sağlıklı kalmasını sağlar. Zaten düşük devirde bile sağlam güç verir.

-Vites değişimlerinde yavaş hareket edin. P'den R'ye, R'den D'ye ya da tersinde, aracın tam durmuş olmasına dikkat edin.

-Çok sert yokuşlarda el freni kullanın.

b-Dizel için:

-5bin km'de bir hava filtresini değişin.

-7500 km'de bir motor yağını 5w-30 tam sentetik mobil super 3000 ile değişin.

-Aracı çalıştırdıktan sonra hararet göstergesi kıpırdayana kadar 2bin devri geçmeyin, 1500-2000 arasında kullanın. Altı da sakıncalıdır.

-Isındıktan sonra istediğiniz kadar devir yapabilirsiniz.

-Aracı durdurduktan sonra, kapatmadan önce yolculuğunuzun süresine ve çıktığınız devire göre 20sn ila 1:30 dakika arasında bekleyin. Sonrasında kapatın.

Bunları yaparsanız yeterli olacaktır.

Bu arada estağfirullah :rolleyes:

Abinizin araç duruyor mu?

Bi de bu tavsiyenizi hep dinledim. Önemli bir tavsiye.

Hayır sattık. Ama tutulması gereken bir araçmış. :(

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Murat bey günaydın.

Bu araç için yapılacakları dizel ve otomatik olmak üzere ikiye ayırdım.

a-Otomatik vites için:

-Öncelikle yağını değişin. Yağın değişimi konusunda Hasan Basri Bayraktar'ın bir konusu var ona bakın.

-Aracı sakin kullanın (yavaş değil sakin). Bu hem az yakmasını hem de şanzumanın sağlıklı kalmasını sağlar. Zaten düşük devirde bile sağlam güç verir.

-Vites değişimlerinde yavaş hareket edin. P'den R'ye, R'den D'ye ya da tersinde, aracın tam durmuş olmasına dikkat edin.

-Çok sert yokuşlarda el freni kullanın.

b-Dizel için:

-5bin km'de bir hava filtresini değişin.

-7500 km'de bir motor yağını 5w-30 tam sentetik mobil super 3000 ile değişin.

-Aracı çalıştırdıktan sonra hararet göstergesi kıpırdayana kadar 2bin devri geçmeyin, 1500-2000 arasında kullanın. Altı da sakıncalıdır.

-Isındıktan sonra istediğiniz kadar devir yapabilirsiniz.

-Aracı durdurduktan sonra, kapatmadan önce yolculuğunuzun süresine ve çıktığınız devire göre 20sn ila 1:30 dakika arasında bekleyin. Sonrasında kapatın.

Bunları yaparsanız yeterli olacaktır.

Bu arada estağfirullah :rolleyes:

Abinizin araç duruyor mu?

Bi de bu tavsiyenizi hep dinledim. Önemli bir tavsiye.

1,5 dakika diyecektin galiba :)

Yorum bağlantısı
Murat ERDEMİR

Hakan bey aracın şanzıman yağı 113000 de değişmiş araç 146000 de kaç kilometrede bir değişmesi lazım teşekürler.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Murat bey günaydın.

Bu araç için yapılacakları dizel ve otomatik olmak üzere ikiye ayırdım.

a-Otomatik vites için:

-Öncelikle yağını değişin. Yağın değişimi konusunda Hasan Basri Bayraktar'ın bir konusu var ona bakın.

-Aracı sakin kullanın (yavaş değil sakin). Bu hem az yakmasını hem de şanzumanın sağlıklı kalmasını sağlar. Zaten düşük devirde bile sağlam güç verir.

-Vites değişimlerinde yavaş hareket edin. P'den R'ye, R'den D'ye ya da tersinde, aracın tam durmuş olmasına dikkat edin.

-Çok sert yokuşlarda el freni kullanın.

b-Dizel için:

-5bin km'de bir hava filtresini değişin.

-7500 km'de bir motor yağını 5w-30 tam sentetik mobil super 3000 ile değişin.

-Aracı çalıştırdıktan sonra hararet göstergesi kıpırdayana kadar 2bin devri geçmeyin, 1500-2000 arasında kullanın. Altı da sakıncalıdır.

-Isındıktan sonra istediğiniz kadar devir yapabilirsiniz.

-Aracı durdurduktan sonra, kapatmadan önce yolculuğunuzun süresine ve çıktığınız devire göre 20sn ila 1:30 dakika arasında bekleyin. Sonrasında kapatın.

Hakancığım konuyu güzel özetlemiş. E konuda adım da geçmiş bir şeyler söylemek icap eder :)

Aracı manuel de kullanmanıza gerek yok otomatikte gayet performanslı vitesi direksiyondan veya vites kolundan değiştirmenize gerek bırakmıyor.

yağınıza dikkat edin aracın geçmişini bilmiyorsanız şanzıman yağını muhakkak değiştirin. mobil ATF 320 bu şanzıman için ideal bir yağdır. 35-40.000 kmde bir değiştirin. Hasan Basrri abinin konusunu sonuna kadar okuyun.

Aracı park ederken vitesi N konumuna alıp şanzımandaki yükü hafifletin, el frenini çekip o şekilde P ye alarak durdurun.

uzun süreli beklemelerde 1.5 - 2 dk. D konumunda bırakmayın mümkünse N konumuna alıp gerekiyorsa el frenini de çekin.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Katılıyorum. Ancak ben N'ye almadan yapıyorum. Yöntemim şu. Frene yükleniyorum. P'ye alıyorum. Frenden ayağımı çekmeden el frenini sıkıca çekiyorum. Gram kıpırdamıyor.

Bir defasında sene 1997 siz o zaman kısa pantolla geziyorsunuz :p bir adet 78 131 in el frenini koparmıştım o aklıma geldi şimdi :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Aynen öyle :) Dizelde tek sevmediğim şey buydu...

Kim bekletiyor abi. Çalıştırır çalıştırmaz basıp gidiyor. Durur durmaz kontak kapatıyor. Ben benzinlide bile aracı dinlendiriyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...