İçeriğe Yönlendir

Geely


Misafir

Recommended Posts

Ersen Tapan

Ben aracı niye savunuyum Ersen bey.Sorun ön yargılarımız. Gelin şu Çinlilere bi şans verelim,yarından tezi yok hepimiz arabalarımızı satıp geely alalım. :biggrin: :biggrin:

Yarın büyük bir organizasyon yapalım ford gidiy geely geli. :tongue::biggrin:

0. Emmi

1. Barış Ünal :p

Bu arabayı en son alacak kişi emmi olur :D

Kaza ve Kadere iman. Olcak olduktan sonra neye binsen olur.Araba tamamen zevk işi.

Önce önlem alınacak sonra kader diyebiliriz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ayhan bey şansı da kendi canımızla veremeyiz ki. Nette çarpışma testlerini izlemiştim içler acısı. Sedan bir arabaydı.

Çindeki cazip işçi ücretleri, yabancı yatırım için sağlanan olanaklar ve dev otomobil pazarı dünya üreticilerinin iştahını kabartmaya devam ediyor.

Changan Ford Mazda Automobile ile ortak girişim olan ve 2015'te üretime başlanacak olan fabrika sayesinde şirketin yıllık üretim kapasitesinin 250 bin araç artacağı ifade edildi.Ford geçtiğimiz günlerde Çin ana üretim merkezi olan Chongqing'de de yeni bir üretim merkezi açmıştı. Şirketin bu şekilde yıllık üretim kapasitesini 1.2 milyon araca çıkaracağı ifade ediliyor.Yeni fabrikayla birlikte, Ford'un Çin'deki yatırımı 4.9 milyar dolara yükseldi.

kısa özet :D

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Kaza ve Kadere iman. Olcak olduktan sonra neye binsen olur.Araba tamamen zevk işi.

Arabanın üzerine göktaşı düşmesi kaderdir, alkol alıp ağaca çarpmak başka birşey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Çindeki cazip işçi ücretleri, yabancı yatırım için sağlanan olanaklar ve dev otomobil pazarı dünya üreticilerinin iştahını kabartmaya devam ediyor.

Changan Ford Mazda Automobile ile ortak girişim olan ve 2015'te üretime başlanacak olan fabrika sayesinde şirketin yıllık üretim kapasitesinin 250 bin araç artacağı ifade edildi.Ford geçtiğimiz günlerde Çin ana üretim merkezi olan Chongqing'de de yeni bir üretim merkezi açmıştı. Şirketin bu şekilde yıllık üretim kapasitesini 1.2 milyon araca çıkaracağı ifade ediliyor.Yeni fabrikayla birlikte, Ford'un Çin'deki yatırımı 4.9 milyar dolara yükseldi.

kısa özet :D

Bir malın nerede üretildiği değil, hangi lisans ile üretildiğidir önemli olan. Ford isterse Zimbabve de üretilsin lisans aynı olduktan sonra Almanya'dakinden hiçbir farkı olmayacaktır.

Yorum bağlantısı

Ama bir Geely için aynı kriterleri taşır demek bence biraz hayal gibi. En azından o testte görünüyordu akordeon modu.

Şimdilerdeki modelleri nasıldır bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

100 bin km yi devirmiş olan geely sahipleri neler diyor ona bakmak lazım. Düzgün konuşuyorlarsa alınabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Sizce Sony ler eskisi kadar kaliteli mi? Yada adidas markası...veya araçlarmız da kullandığımız lastikler..Global dünya da büyük markalar ucuz işgücü ve hammadde yüzünden maalesef kaliteden ödün veriyorlar.Kullandığımız bir çok markalı ürünler de bundan nasibini alıyor.Marka olarak satabildiği düzeyde üretimler yaptırıyor.Elbette FORD dan çok kötü bir üretim beklenemez ama şuanda yoldan geçen kime sorsan nere de o eski Fordlar diyor..Çin tüm dünyayı etkisi altına almıştır.Japonu da Zimbabvesi de Almanı da bundan etkilenmiştir.İşin iç yüzünü araştırdığınız zaman çok değişik şeyler ortaya çıkıyor.Mesela pc lerde kullandığımız DVD yazıcılar daha önce ki cd okuyucu ve yazıcılar Çin de tek bir fabrika da üretiliyor..Fark yok birisi isimsiz satılıyor diğeri Samsung,LG olarak..Belki yakın gelecekte Tüm airbaglar Çin de üretiliyor olacak.O zaman neye güveneceğiz..

Yorum bağlantısı

Sizce Sony ler eskisi kadar kaliteli mi? Yada adidas markası...veya araçlarmız da kullandığımız lastikler..Global dünya da büyük markalar ucuz işgücü ve hammadde yüzünden maalesef kaliteden ödün veriyorlar.Kullandığımız bir çok markalı ürünler de bundan nasibini alıyor.Marka olarak satabildiği düzeyde üretimler yaptırıyor.Elbette FORD dan çok kötü bir üretim beklenemez ama şuanda yoldan geçen kime sorsan nere de o eski Fordlar diyor..Çin tüm dünyayı etkisi altına almıştır.Japonu da Zimbabvesi de Almanı da bundan etkilenmiştir.İşin iç yüzünü araştırdığınız zaman çok değişik şeyler ortaya çıkıyor.Mesela pc lerde kullandığımız DVD yazıcılar daha önce ki cd okuyucu ve yazıcılar Çin de tek bir fabrika da üretiliyor..Fark yok birisi isimsiz satılıyor diğeri Samsung,LG olarak..Belki yakın gelecekte Tüm airbaglar Çin de üretiliyor olacak.O zaman neye güveneceğiz..

Ben demek istediğimi anlatamadım. Demek istediğim nerede üretildiği önemli değil. Hangi kalite standardında üretildiği. Eski sony teyplere katılıyorum evet arkası kontraplak kolonlar var şuan. Fakat eski fordlar konusuna katılamayacağım. Eski fordların bozulacak neresi vardı ki? Abs-klima-asr? Nekadar özellik okadar arıza ayrıca elektroniğin ne zaman ne yapacağı belli olmuyor malesef mekanik gibi önceden haber vermiyor. Dolayısıyla eski taunuslarda kronik hidrolik direksiyon arızası ya da abs beyin problemi yoktu ha babası vardı travers problemi. Zaten kullandığımız çoğu ürün çinde üretiliyor. Önemli olan hangi kalite bareminde üretiliyor.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Yada adidas markası...veya araçlarmız da kullandığımız lastikler..

Bu inanışa da bazen şaşırdığım oluyor. Şimdiki lastikler tabiki daha güvenli eskilerden. Şamriyelli lastik daha mı kaliteli? Ayakkabılar da öyle. Eskiler kaliteli anlayışı var hep ama durum tam olarak bu değil bence. Eskiden sebzeler kaliteliydi. Eski arabaların çamurlukları kaliteliydi belki şimdikilerden ama içindekiler ölüyorlardı hep. 2012 model 3,20 bmw, zamanının sıfırı 1980 model 3,20 bmw den daha mı az kaliteli üretim standardı olarak? Hiç mi biyere gidemedi bu firma? 32 yılda? hatta geri mi gitti

tarihinde İlkay Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Köklü araç markalarında bile, aracın sınıfına ve üretildiği ülkelere göre işçilik farkları olur. Çin Malı ürünlerin en yumuşak karnı işçiliktir. Üretilen ürünler çok kaliteli malzemeden dahi olsa işçilik kusurları çin malları için normal karşılanır. Çünki fiyat buna göredir. Daha fazlası talep edilmiyorsa, arz da ona göre olur. Çinlilerin marka lisansları altında çok kaliteli işçilikle ürettikleri ürünler de vardır muhakkak ancak onlar Çin Malı sınıfına girmez zatn fiyat olarak. Forumumuzdaki yüzlerce Ford sorununu sıralarsak işçilik son sıralarda gelir. Bu nedenle yabancı olduğumuz ya da unuttuğumuz bir konu Çin Malı araçlar ile gündemimize girebilir.

Bu modeldi sanırım, içersindeki mavi tabanlı beyaz yazılı LCD ekranı bile araçta kullanılan malzeme konusunda ipucu veriyor. Araç çok komponent bir üretim modeli. Birçok parçanın uyumu ve mukavemeti önem arz ediyor. Ayrıca ülkelerin değişiklik gösteren coğrafi ve yol şartlarına uyum sağlamalı. Bu nedenle aracı ilk satın alanlar bir nevi kalite kontrol memurları gibidirler. Uzun dönem testleri bu kullanıcılar tarafından yapılır. Şanslılarsa araçları daha sonra prim yaptığında uygun maliyetle araç almanın keyfini sürerler. Ancak büyük ihtimalle şanssız olacaklardır ve piyasada tutunamama yüzünden servis ve parça bulamama riski her zaman mevcuttur. Hatta marka ülkeyi terk bile edebilir.

Rover, Saab, Olcit, Samand, Suzuki, Daihatsu kötü akıbet yaşayan markalar.

Lada, Skoda, Dacia, Tata bunlar ise ülkemiz pazarına özellikle doğu bloku ve SSCB'nin değişimi ile giren ve pazarda ayakta kalmayı başaran markalar.

Geely hangisi gibi olur, işte en büyük risk burada...

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
(düzenlendi)
tarihinde Rıfat Çakar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran
(düzenlendi)

60 Km'de bu hale gelirse :

geely-russia-crashtest1.jpg

tarihinde Mert Boran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

60 km.de o hale gelen EC7 değil. Bence de başarılı , Ncap kriterleri biraz enteresan , yıldızına bakmıyorum. Çarpma sonrası durumu hiçte fena değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yıldızı 4 veya 5'tir bunun.. daha az ise hile vardır.. Diğer 5 yıldız alanlardan bir fark göremedim..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Tata, dünyanın en büyük saç levha / demir vs. üreticisidir, ama bu onu 1 numaralı araba/şofben vs. üreticisi yapmaz

2. Elgrand modelindeki bagaj, bazı Vanlarda bile yoktur, ama bunun dışında ailemi, bu markaya teslim etmezdim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yıldızı 4 veya 5'tir bunun.. daha az ise hile vardır.. Diğer 5 yıldız alanlardan bir fark göremedim..

4 yıldız almış.

Ayrıca yan direk çarpışmalarında sunroof hiç patlamıyor...

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
(düzenlendi)

Bunun EC8 olanı var o çok süper ama Türkiyede daha satılmıyor.

tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

1. Tata, dünyanın en büyük saç levha / demir vs. üreticisidir, ama bu onu 1 numaralı araba/şofben vs. üreticisi yapmaz

2. Elgrand modelindeki bagaj, bazı Vanlarda bile yoktur, ama bunun dışında ailemi, bu markaya teslim etmezdim.

TATA firmasının hintli sahibinin konuşmasını dinledim. Dünyanın böyle adamlara ihtiyacı var dedim.

Ratan Tata:

Ratan-Tata30.jpg,

çocukluğu sıkıntılarla geçmiş, sonra abd de cornell ve harvard da okumuş. IBM de iş teklifini reddedip hindistana geri döndüğünde çelik fabrikasında işçilerle beraber aynı ortamda çalışmış vs vs.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

60 km.de o hale gelen EC7 değil. Bence de başarılı , Ncap kriterleri biraz enteresan , yıldızına bakmıyorum. Çarpma sonrası durumu hiçte fena değil.

EC7 olmadığını biliyorum. Çokda fark olmadığını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

EC8 olanı 2.0 ve 2.4 motora sahip.Türkiye de satmaları çok zor.O yüzden piyasaya girmez..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu inanışa da bazen şaşırdığım oluyor. Şimdiki lastikler tabiki daha güvenli eskilerden. Şamriyelli lastik daha mı kaliteli? Ayakkabılar da öyle. Eskiler kaliteli anlayışı var hep ama durum tam olarak bu değil bence. Eskiden sebzeler kaliteliydi. Eski arabaların çamurlukları kaliteliydi belki şimdikilerden ama içindekiler ölüyorlardı hep. 2012 model 3,20 bmw, zamanının sıfırı 1980 model 3,20 bmw den daha mı az kaliteli üretim standardı olarak? Hiç mi biyere gidemedi bu firma? 32 yılda? hatta geri mi gitti

Michelin 1-2 senedir Çin de üretim yapıyor.Ve bu onun ismine bence gölge düşürdü.Ancak her marka gibi kaçınılmaz son bu.Bende Michelin kullanıyorum ancak yeni üretimlerin eskisi kadar iyi olmadığını düşünüyorum.Lastikçiler bile artık Çin malı olmayan lastik kalmadı.Hangisini alırsan al hepsi aynı diyor :) Belki bu şimdilerde geçerli bir söz değil ama yakın gelecekte sadece markaya para verir hale geleceğiz.Arçelik-Beko-Altus,Vestel-Regal ve bunlar gibi daha yüzlercesi hayatımızda.Ve biz sadece prestij için yan markaları tercih etmiyoruz..Yeri gelince parça tedariki,yetkili servis diyoruz..Konuşup duruyoruz..Adamlar aynı parçaları kullanıyor.Aynı servislerde ürünleri kabul ediyor.Kaç kişinin evinde Altus marka çamaşır makinesi var :) Yada regal..Ama sorsam en az 50 kişi de Arçelik yada Vestel'in bir yada birden fazla ürününe sahip olan vardır.Bazı şeyleri analiz ederken biraz daha objektif olmak lazım.Tutupta kimse 50 sene önce ki Ford ile şimdiki arasında ki kalite farkını sorgulamıyor yada Adidas ayakkabıların arasında ki kaliteden bahsetmiyor.Burada anlatılmak istenen üreticinin olaya bakış açısı.Eskisi gibi kaliteli malzeme kullanılmıyor.Ha günümüz şartlarına göre dayanıklıdır yada kullanım kolaylığı vardır o ayrı bir mesele.Deri kalitelidir ama koltuk döşemesinde kullanımı zordur mesela..Eskiden rağbet görürken şimdi azalmıştır.Onun yerine kullanımı daha kolay ürünler ön plana çıkmıştır.Bunlar Ar-ge çalışmalarının ürünüdür.Ne kadar veri o kadar başarılı Ar-ge demektir.Şimdi üretici ben bunu bu isimle satabiliyor muyum arkadaş diye kendine soruyor.Cevap evetse devam diyor..Hammadde ve işçiliğin ucuz olduğu yere kapağı atıyor.Çin'e gitmedim ama gidenlerden çok şey dinledim.Adamlar hasarlı ürünleri,garantiden geri dönen ürünleri açıp tamir edip sıfır diyerek geri satıyorlar.Ve bunları gizli kapaklı değil alenen ulu orta yerlerde yapıyorlar.Bunları kimse bilerek almak istemez ama ya bilmeden Markaya güvenip alıyorsak?Büyük marka yapmaz demeyeceksin en rahat da onlar yapar..Sonra da çıkar meyve veren ağaç taşlanıyor der.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...