İçeriğe Yönlendir

VW'nin Üstün Motorları Karşılaştırması


Halis Parlak

Recommended Posts

Halis Parlak

Resimdeki jant,jetta ya yakışır mı sizce?Yoksa bir alttaki daha mı şık durur?Bi karar veremedim :unsure2::)

audi-a3-2010-jant-kapagi_3.jpg

88x06.jpg

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Alttaki daha iyi gibi hocam. Gerçi orijinal comfortline jantı bundan daha güzel bence. :)

Yapma ya ben de comfortline jantlarını beğenmiyorum hiç.Aslında comfortline jantlarıma lastik alıp binsem ne güzel olur masraftan yırtarım.

Zaten kararsızım 17 ye geçip geçmeme konusunda sen de böyle diyince içim bir hoş oldu :biggrin: Aşağıdaki yorum de fena değil hani..

205/55 R16 lastiklerin yerine 225/45 R17 ebatlarındaki lastikleri kullansam ne gibi sakıncası olur?

Jetta TSI 170 HP aracım var. Aracımda takılı olan 205/55 R16 lastiklerin yerine 225/45 R17 ebatlarındaki lastikleri kullansam ne gibi sakıncası olur?

Değerli Okuyucum,

Otomobiller fizik kurallarına göre hareket eder ve durur. Otomobillerin bu hareketleri sırasında yerle temasını sağlayan ve otomobilin tüm teknik özelliklerini yere aktaran en önemli organları hiç şüphesiz lastikleridir. Bundan dolayı otomobil üreticisinin önerdiği lastik ebadının dışına çıkmamak hem yakıt tüketimi hem de sürüş dinamiği açısından en doğru tercihtir. Jetta TSI’nın kullanıcı el kitabında ön ve arka lastik ebatları 205/55 R16 olarak belirtilmiş. 205/55 R16 ebadında önerilen lastiklerin yüksekliği 0,113 m, çapı 0,632 m ve yuvarlanma çevresi ise 1,98 metredir. Aracınıza taktırmayı düşündüğünüz 225/45 R17ebadında lastiklerin yüksekliği 0,101 m, çapı 0,634 m ve yuvarlanma çevresi ise 1,99 metredir. Lastiklerin yanal kuvvet geliştirmesi ve bu kuvvetleri iletmesinde, lastiğin geometrisi önem arz eder. Kesit oranı küçüldükçe (225/45 R17 ebatlı lastiklerin kesit oranı 205/55 R16 lastiklerden daha küçüktür) dönüş kararlılığı artar. Ayrıca lastiğin yuvarlanma çevresinin artması, doğal olarak lastiğin çapını büyütecek ve tabanını da genişleteceğinden güç kayıplarına ve ekstra yakıt tüketimine sebep oluşturacaktır. Ayrıca boyut büyümesi aracın süspansiyonunun sertleşmesine ve kullanım konforunun bozulmasına da neden olabilir. Lastikler için temel ilke her zaman için aynı “dönme yarıçapına”sadık kalmaktır. Farklı ebatta lastik tercih edilecekse lastiğin dönme çevresinin orijinale göre en fazla %-2,5 ya da %+1,5 arasında olması gerekir. Sizin seçmeyi düşündüğünüz lastik te bu sınırlar içerisindedir.

Sözün özü: Değişimlerde temel ilke, araç altındaki orijinal lastiğin dönme çevresine sadık kalmaktır. Başka bir ifadeyle, değişim sonucunda aracın yerden yüksekliği değişmemeli veya çok yakın toleranslarda olmalıdır. Değişimlerde özellikle jant ofsetine dikkat edilmelidir. Lastiklerdeki boyut büyümesi aracın yerden açıklığını bir miktar arttırarak, süspansiyonunun sertleşmesine ve kullanım konforunun bozulmasına da neden olabilir. Tüm bu açıklamalarıma rağmen sizin taktırmayı düşündüğünüz lastiklerin yuvarlanma çevresi ile orijinal lastiğin yuvarlanma çevresinin birbirine çok yakın olduğunu belirtmeliyim. Ancak benden söylemesi siz siz olun hem kendiniz hem de trafikteki diğer sürücü ve yolcuların güvenliği için araç üreticisinin önerdiği lastiklerden vazgeçmeyin. En doğru ve güvenli seçim budur.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Onu bunu bilmem DSG falan hikaye Bizim Armağan'ın attığı vitesler yanında :D

:D bi gün elinde kalır ya debraj ya vites :p

ama Murat ta benden böyle vites değiştirmemi bekliyordu FUN da :D

Bende öyle tutarım vallahi 9.15de kolum ağrıyor belli bir süre sonra :D

9.15 e otobüscü gibi koyarım ellerimi istifimi bozmadan 5-6 saat giderim :D

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

İstanbul-Nevşehir Ürgüp arası 758 km yol geldim.Tam dolu depodan 3 çeyrek harcadım.

Ortalama yakıt tüketimim 100 km de 5.3 lt. Fatih Uzun'a Ankara'da takılmadan önce ise 5.7 civarındaydı :)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Servet Aydın

.Rölantide bekliyorum devir 800de araba boşta.Ayağımı frenden çekip araç hareket ettiği anda devir bandını 1000e çıkartıyor hemen hiç gaza basmasanızda.Ardından frene basıp tekrar durun 800e düşürüyor devir bandını.

Tüm elektronik yakıt sistemli araçlarda var bu özellik, soğuk motora gaz vermeden 40-50 km hıza çıkabilirsin bu şekilde

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vw de var bu yükselme, dsg de de, D ye atınca ayak frende olsa bile devri artıyor, frenden kaldırı kaldırmaz yine artırıyor, yoksa panamereayı nasıl tokatlıyoruz sanıyon, gerçi bizim, merso kalitesinde kamyonetimiz yok ama olsun

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Vw de var bu yükselme, dsg de de, D ye atınca ayak frende olsa bile devri artıyor, frenden kaldırı kaldırmaz yine artırıyor, yoksa panamereayı nasıl tokatlıyoruz sanıyon, gerçi bizim, merso kalitesinde kamyonetimiz yok ama olsun

dobloda da var, kangoda da. otomatik olupta viteste rölanti yükseltmeyen araç kaldımı dünyada ?

Abi yanlış anladın sanırım.

Araba boşta ayağım frende bekliyorum rolanti 800de,araç halen boştayken ayağımı frenden çekip araç hareket etmeye başladığı anda devir 1000e çıkıyor otomatik.

Yani tork yetmeme gibi bir durum yokki araç viteste değil,Kendinden gaz verme olayı stop etme noktasına geldiğinde ben gaza basmassam gaz veriyor kendi ona sözüm yok zaten

Anlaşılmayacak bişey yok, sistemin özünü söyledim zaten.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

dobloda da var, kangoda da. otomatik olupta viteste rölanti yükseltmeyen araç kaldımı dünyada ?

Anlaşılmayacak bişey yok, sistemin özünü söyledim zaten.

Benim 96 Fiesta'da da var :) Gerçi arada saçmalayıp biraz fazla yükseltiyo ama yürüyo işte :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Ayağımı frenden çektiğim anda gaz veriyor vites boşta olduğu halde bile,anlatmak istediğim buydu abi...

http://www.youtube.com/watch?v=x992DjLkcQQ&feature=plcp

Muhtemelen basıp çekince bir miktar artan fren hidrolik basıncını daha çabuk dengelemek için bir miktar destek oluyor, Bu mantığa göre freni biraz daha seri ve fazla pompalayınca devir biraz daha yukarı çıkabilir yada daha uzun süre yüksek rölantide kalabilir... Yahut araç hareket halinde iken fren hidrolik dirençlerini daha yüksek tutmak istiyor...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Olay soyle eksik bilgi vermisim.Benim durdugum yer egimli ayagimi frenden cekince hareket ediyor ve rolantiyi yukseltiyor.Duz yolda arac hareket etmesin sabit kaliyordl devir.Yani araba harekrt ettigi anda bosta olsa bile gaz veriyor

O halde ikinci söylediğim... Araç hareket ediyorken araç fren değerlerini dinamik tutmak için ufacık bi önlem alıyor olabilir... Yada bozuk bi sensörden için hoş ihtimaller sıralıyorda olabiliriz... :D

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Araç hareket edince rolanti artıyor ; bence sorun yok. Benim araçta da durum böyle ;)

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Ben bu 1.2 Tsi motora hasta oldum. Nasıl bir teknolojidir tebrik etmek lazım. Misal net veri vereyim 250 TL'lik benzin ile (4,81TL/Lt) 750 Km şehir içi yol yapıyorum maşallah :)

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Olcay Eyüboğlu

Ben bu 1.2 Tsi motora hasta oldum. Nasıl bir teknolojidir tebrik etmek lazım. Misal net veri vereyim 250 TL'lik benzin ile (4,81TL/Lt) 750 Km şehir içi yol yapıyorum maşallah :)

Araç manuel mi, DSG mi? Şehiriçi derken ortalama hızınız nedir? Gerçi ortalam hıza da takılmamak lazım. Benim araçla Trabzon şehiriçiyle, Manisa şehiriçi oratalama değerlerim 1 lt fark ediyor. Misal ortalama hızım 24 km, aynı mevsimde; Trabzon'da ortalamam 7 lt iken Manisa'da 6 lt'ye düşüyor. Araç 2008 Focus HB Ghia tdci 109 ps 112000km'de

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

Ocatavia'nın 1,4 TSI DSG Elegance ile 1,6 TDI DSG Elegance modelini karşılaştıracak olursak, yılda 10-12 bin km yapan biri için (%80'i şehiriçi) hangisi tercih edilmeli? Şuan focus HB ghia tdci manuel vites ile ort 7 lt tükettiğimde varsayılırsa özellikle 1,4 TSI DSG almak mantıklı olur mu? Octavia'nın 2 modelini de test etme fırsatı buldum, 1,4 TSI motor performans ve sessizlik olarak 1,6 TDİ'ye fark atıyor. Sırf performans için TSI'yi alabilirim. Ayrıca konfor olarak focusun çok üzerinde gibi geldi bana. Yol tutuşunu bilemem ama süspansiyonlar, iç mekanın geniş ve ferah olması, devasa bagaj ve sessizliği beni çok etkiledi. 1,6 TDİ motorun performansı focusumun çok gerisinde ama yakıt tüketimi olarak focusdan daha iyi. 1.4 TSI 122 bg'lik modelin şehiriçi tüketimi hakkında bilgisi olan var mı? Yakıt olarak beni üzer mi? Birde 2010 model 1,4 TSI'nin ruhsatında motor gücü 80 kw yazıyor. 90 olması gerekmez mi? Benim focus ruhsatta 80,1 kw gözüküyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

dizel focusla 7 litre tüketen tsi ile 10 litreyi rahat görür :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Fabrika çıkışı 105 hp olan bir motordan 150 hp almanın sağlıklı olmayacağını düşünüyorum.

Alınınca 5 sene-100.000 km kullanılacak bu araba mesela, ikinci sahini de 200.000'e getirecek, bunun turbosu enjektörü vs...

Gerek de yok zaten. Ekonomik aile arabası. Performans isteyen tsi alsın. :)

GT var R var GTI var, performans isteyene. gerisi zaten fantazi :p
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

dizel focusla 7 litre tüketen tsi ile 10 litreyi rahat görür :)

Aynen.Ben 1.4 TSİ 122 HP jetta sürdüm beni sarmadı.Ortalama 9-9,5lt civarı idi İstanbul şehiriçi.

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Öyle de, en azından turbo benzinli alsın, biraz da modifiye yapsa bir şeye yarar en azından.

Benzine alıştıktan sonra 3000 devirde soluğu kesilen araba tat vermiyor. Veya en azından 2.0 140 hp passat filan olacak ki, ekonomik konforlu uzun yol arabası diyelim.

Ben 2.0 motordan sonra TSİ yi beğenmedim hatta vw forumda konu açtım üzerime çöktüler :) TSİ olacaksa en az 140 hp olacak sanırım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

tsi in güldüren esprisi kompresör :D yoksa yemişim fındık kadar turboyu :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...