İçeriğe Yönlendir

VW'nin Üstün Motorları Karşılaştırması


Halis Parlak

Recommended Posts

Halis Parlak

o yol çok iyi arabanın viraj+yoltutuşunu denemek için bide geniş 3 şerit... yalnız e-5 e giren (merter yönüne) giren virajdan bahsetmiyorum orasıda geniş ama çok sert... tabi orda da denenebilir ...ben fistayla orda mikser gibi 10kez falan sağa sola yatıp arabayı zar zor durdurabilmiştim...Dediğim yer çağlayana kadar olan yol .. ve iki adet rahat gibi görünen ama etrafınızda arabalar varken zorlayan tatlı,geniş virajlar... ama diğer yerde de seat ve golfle denedim... Jant lastik değişimi elbetteki olumlu etki yaratır ama her arabanında bir karekteristiği var virajda, benim bildiğim jetta,pasat yüksek hızlarda iyi yol tutarken virajda hakimiyeti golf,leon gibi hb arabalardan azdır... ben 15ten 17 ye geçince araba değiştirdim sanmıştım..ama her anlamda...virajı çok iyi olmuştu,daha spor kullanıma olanak veriyordu ama,yol sesi, konfor azalmıştı...yakıt tüketimide arttı... şimdii 15 kışlıkları taktım,.. sanki arabada değilde evin salonundayım,ne ses, çukurda zıplama...yavaş kullanıyorum, en fazla savurursa esp yanıp sönüyo zaten :D

Dediğin virajları biliyorum ilki sağ içe dönüyor sonraki sola biraz daha keskin.Merter'e giren viraj daha sert bir viraj.Yarın bir tur atayım hızları söyleyim.Test yaparken Feriköy dereye uçmazsam tabi :)

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Bluemotion+chip+15"jantlarla dusunemiyorum,tam bir tokat makinesi olur.Bende 15" teneke jantlarami donsem acaba :D

Düz yolda tabi :D

Dediğin virajları biliyorum ilki sağ içe dönüyor sonraki sola biraz daha keskin.Merter'e giren viraj daha sert bir viraj.Yarın bir tur atayım hızları söyleyim.Test yaparken Feriköy dereye uçmazsam tabi :)

yol yağmurluysa dikkat ;)

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

Tdi motor pek çok dizele nazaran devir çevirmeye daha müsait bir motor, kendi kullandığım araç için söylüyorum max güç 105 hp ; 4400 dd . 5000 dd de red line a giriyor 1.vitesi 55 ;) .Ben daha önce 1,6 hiç bir dizelden günlük kullanımda bu kadar zevk almamıştım.Ama daha yeni Romanyada 1 gün pasat kullandım 2000 tdi, sesi gücü apayrı. ama şu da var şehir içi 2.0 tdi 1.6 dan aman aman bir performans sergilemiyor... şu da var ;benim arabayı sakin kullandığımda 4,8 ile 5,3 arasındaki yakıt tüketimi ise pasatta denedim 6,8 ile 7,8 arasındaydı .1.4tsi kullandım ve sonrada yaktığının karşılığını vermediğini düşündüğüm için sattım,1.4 tsi denedik 1.6 tdi yi 60 dan başlayarak ancak 140 gibi geçmeye başlıyor 160 da falan farkı açıyor ama bu arada 2 katı yakıt yakıyor.Mehmetinki gibi değil 105 den 135 e getirilen tdi bile geçiyor 1.4 tsi yi . şahsen benim kriterim bu ;2.0 tdi hakkını veriyor .1,6 tdi golf fazlasıyla veriyor.ben yazılım yaptırırsam 140 gibi bırakırım muhtemelen bu araba 140 hp ile çok daha keyifli olur... Ha bu arabalar tabiki çok hızlı spor kullanım için yapılmış dizeller değil gönül 2.0 tdi leon fr ister 185 lik :good1:

Uğraş Bey 1.4 TSİ ile 1.6 TDİ'nin 0-100 km hızlanmaları arasında 2 sn'nin üzerinde fark var. (Octavia'nın DSG şansımanın fabrika verileri için konuşuyorum.) Her ikisini de kullanma imkanı buldum. TSİ motorda performans olarak bariz fark hissettim. Üstelik kabin sesi çok daha azdı. Test tüketimim TSI'de 6,8 lt, TDI'de 6,3 lt idi. Bu kullanımlar şehirçi verileri. TSI 2010 model 115.000 km'de bir araç idi, yaklaşık 50 km kullandım. TDI ise 7500 km'de test otomobili, onu da 8-10 km kullandım. Tabi bunlar kısa süreli test verileri, sürekli kullanımda veriler değişebilir. Ayrıca 180. ileti de yazdığım yaklaşık 600km'lik Jetta'nın arka koltuğundaki yolculukta ses seviyesi bana yüksek geldi. Gerçi şoförün aracı 120-150 km hızlarda birazda sert kullanması yakıt tüketimi ve ses seviyesinde illa ki artışa sebep olmuştur. Ama eve geldiğimde tatlı bir baş ağrısı ve yorgunluk beni pek mutlu etmedi. Anlaşılan o ki focusumun üzerine 30-40 bin tl gibi paralar verip, artı kredi faizi ve serviste yapılması gereken bakım masrafları vs için pek gözüm kesmedi. Sırf DSG ve daha geniş bir araca sahip olmak için günlük ortalama 20-25 km yol yaptığım düşünülürse, focusla yola devam çok daha mantıklı gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Uğraş Bey 1.4 TSİ ile 1.6 TDİ'nin 0-100 km hızlanmaları arasında 2 sn'nin üzerinde fark var. (Octavia'nın DSG şansımanın fabrika verileri için konuşuyorum.) Her ikisini de kullanma imkanı buldum. TSİ motorda performans olarak bariz fark hissettim. Üstelik kabin sesi çok daha azdı. Test tüketimim TSI'de 6,8 lt, TDI'de 6,3 lt idi. Bu kullanımlar şehirçi verileri. TSI 2010 model 115.000 km'de bir araç idi, yaklaşık 50 km kullandım. TDI ise 7500 km'de test otomobili, onu da 8-10 km kullandım. Tabi bunlar kısa süreli test verileri, sürekli kullanımda veriler değişebilir. Ayrıca 180. ileti de yazdığım yaklaşık 600km'lik Jetta'nın arka koltuğundaki yolculukta ses seviyesi bana yüksek geldi. Gerçi şoförün aracı 120-150 km hızlarda birazda sert kullanması yakıt tüketimi ve ses seviyesinde illa ki artışa sebep olmuştur. Ama eve geldiğimde tatlı bir baş ağrısı ve yorgunluk beni pek mutlu etmedi. Anlaşılan o ki focusumun üzerine 30-40 bin tl gibi paralar verip, artı kredi faizi ve serviste yapılması gereken bakım masrafları vs için pek gözüm kesmedi. Sırf DSG ve daha geniş bir araca sahip olmak için günlük ortalama 20-25 km yol yaptığım düşünülürse, focusla yola devam çok daha mantıklı gibi geliyor.

Olcay bey ben yukarıda yazdıklarımı ve daha önce yazdıklarımı kendi arabam için yazdım.... golfte motor sesi, dışarının sesi falan pek gelmiyor... 0-100 ü normal kullanımda pek performansı etkileyen birşeydeğil bence ara hızlanma değerleri... son hızlara nasıl çıktığı performansı, en azından benim için önemli performans kriterleri bunklar.. 1.4 tsi golf 7,5 8 litre yakarken benim aracım 5-5,5 yakıyor ben 2 aracıda kullandığımdam aradaki performans farkı yakıt farkını karşılamıyor diye bir yorumda bulundum.Benim aracın 0-100 ü 11,3 ama 0--120 si 12 sn ki buda hemen hemen 1.4 tsi ile aynı onunda 11 sn...Octavia ile ilgili açıkcası pek bir bilgim yok...VW motorları konusu olduğu için yazdım.. motorlar aynı olsada şanzıman farkı hızlanma değerlerine çok etki ediyor... konfor ,yalıtım ayrı zaten....

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Ayda bir depo yakıt alıp 3 km ötedeki işine dizel araçla giderken "çok yakıyor bu kerata" diyecekler için önerim TSI ya da TDI almamalarıdır.

Atmosferik araç alsınlar. Hatta ikinci el büyük araç alsınlar. Mümkünse infiniti Q30 felan.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

autoshow dergisinde bir polo tsi ile ilgili bir yazı vardı. tsi soğukken çok yakarmış, gelecek nesilde bu sorunu çözeceklermiş. dpf varsa kısa mesafe zaten çok zararlı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

autoshow dergisinde bir polo tsi ile ilgili bir yazı vardı. tsi soğukken çok yakarmış, gelecek nesilde bu sorunu çözeceklermiş. dpf varsa kısa mesafe zaten çok zararlı.

benim TSI ilk 4 km 9 litreden aşağı inmez. 20 km gidersem 6 litreye iner (ilk 9un etkisi dahil).

İlk başlangıçta double injection diye bir vaziyet var katalitik ısınsın diye.

Bu mesele hatta bazen start yaparken öksürmeye de neden olabiliyor yazın sıcak havada.

edit: öksürme, aracın öksürmesi. Kapatıp yeniden açmazsan düzelmiyor.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

fiesta çok iyi o zaman bizim. kısa mesafe için ideal.

+1.

Her 6 ayda bir (380-sizinmtvniz)TL kadar bakıma para ayırırsanız araç fıstık gibi çalışır uzun yıllar. Memnun da eder psikolojik olarak.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

+1.

Her 6 ayda bir (380-sizinmtvniz)TL kadar bakıma para ayırırsanız araç fıstık gibi çalışır uzun yıllar. Memnun da eder psikolojik olarak.

:good1:

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Bluemotion+chip+15"jantlarla dusunemiyorum,tam bir tokat makinesi olur.Bende 15" teneke jantlarami donsem acaba :D

Takaslayalım :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...