İçeriğe Yönlendir

Karter Koruma Metalden Yapılması Doğrumu?


Mehmet Kaya

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Arkadaşlar bir arkadaşın 2003-2007 model arasında olan toyota corollası var. Arkadaşın aracının altındaki motor koruma plastik ve Bingöl'e her gittiğinde karda buzda her yıl plastik olan motor alt koruma kırılıyor.

Bende onun aynısını Metal sacdan yaptıralım dedim. Çünkü serviste plastik korumanın fiyatı 350 tl. Araç otomatik şanzuman. Bende onu Metalden yaptırabiliriz dedim. Tüm hava kanallarını da açtırırım dedim. Beğenmezsen parasını ödemezsin dedim. Tamam dedi.

Ancak servis arkadaşa şayet siz araçla sert biryere çarparsanız metal esnemez ve araca daha fazla zarar verir demiş. Plastik esneme özelliğine sahip olduğu için darbeyi emer demiş.

Bende şunu söyledim. O kadar sert ve zarar verici darbeyi alırsan o plastik onu esnetmeden daha çok darbeyi gerekli yerlere iletir özellikle şanzumana zarar verebilirsin dedim.

Bu dediğimde bir hata varmı. Sizin bu konuda görüşlerinizi merak ettim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Normalde plastik ya da fiber olması gerekiyor. Elbette aracın altını vurmadığımız sürece çok çabuk kırılmaz...

Ancak büyük bir kazada (kafadan şiddetli çarpma veya çarpışma) plastik karter koruma kırılıp, motorun ve şanzımanın yere düşmesine izin vermelidir. Bu sayede sürücünün aracın içinde sıkışmasının önüne geçilmek hedeflenir. Yoksa sağlam bir metal koruma kesnlikle tehlikeli olur...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı

Servisin sallaması yanlış bilgi olmuş...

Karter korumayı sactan metalden yapınca Kaza anında (sağlam bi kaza)

Motor yere düşmez direk kabine girer.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Normalde plastik ya da fiber olması gerekiyor. Elbette aracın altını vurmadığımız sürece çok çabuk kırılmaz...

Ancak büyük bir kazada (kafadan şiddetli çarpma veya çarpışma) plastik karter koruma kırılıp, motorun ve şanzımanın yere düşmesine izin vermelidir. Bu sayede sürücünün aracın içinde sıkışmasının önüne geçilmek hedeflenir. Yoksa sağlam bir metal koruma kesnlikle tehlikeli olur...

Hocam dediğiniz durum doğruysa servis şunu diyecek. Bu aracın motor kulakları kaza anında kırılmaya müsait o yüzden plastik yapılmış. Kaza anında motor yere düşsün ve size zarar vermesin diye bu madde kullanılmış demeli. Mesela mondeolarda koruma yok.

Ama arkadaş her yıl en az birkez o parçayı değiştiriyor. Bende kararı arkadaşa bıraktım.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Motoru taşıyacak kadar sağlam olmayan, esnek, koruyucu bir sactan yapılabilir. Böylece kaza anında sıkıntı yaratmaz. Birçok yönden düşünmek gerek. Bu koruma bir yere sürtülüp koptuğunda plastik gibi kırılmaz. Aracın altına riskli bölgelere sararsa daha fazla hasar verebilir. Yakıt hortumları veya kayışlar...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Servisin sallaması yanlış bilgi olmuş...

Karter korumayı sactan metalden yapınca Kaza anında (sağlam bi kaza)

Motor yere düşmez direk kabine girer.

Hakan o zaman benim dediğim yöntem zararlı. Ama gördüğüm opellerin çoğunda metal koruma altında.

Motoru taşıyacak kadar sağlam olmayan, esnek, koruyucu bir sactan yapılabilir. Böylece kaza anında sıkıntı yaratmaz. Birçok yönden düşünmek gerek. Bu koruma bir yere sürtülüp koptuğunda plastik gibi kırılmaz. Aracın altına riskli bölgelere sararsa daha fazla hasar verebilir. Yakıt hortumları veya kayışlar...

Toyotanın altını tamamen kapatmışlar. Bire bir aynısı yapılır. Ancak hiç bir saç dediğiniz gibi çok kolay parçalanmaz. Yada tek vida ile tutturulmalı. Oda ses yapar gibi.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Şu motor yere düşer konusu hiç kafama yatmıyor.

Sanki kaza anında arabanın önü hiç hasar almıyor motor yere düşüyor ve biz üstünden güzelce geçip gidiyoruz veya kaza anında motor yere düşüp olduğu yere yapışıp içeri girmiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Şu motor yere düşer konusu hiç kafama yatmıyor.

Sanki kaza anında arabanın önü hiç hasar almıyor motor yere düşüyor ve biz üstünden güzelce geçip gidiyoruz veya kaza anında motor yere düşüp olduğu yere yapışıp içeri girmiyor.

Bu beniim aklımdan geçiyordu. Acaba tek benmi çok fazla senaryo oluşturuyorum diye düşünüyordum :) Teşekkürler bana yardımcı olduğunuz için.

Şimdi soruyorum. O koskoca şazuman motor üzerinden araç nasıl geçecek ve o kadar bağlantılar nasıl kopacak egsoz ön düzen falan ve araba o kadar parçanın üzerinden geçerken kaç takla atacak şekilde şahlanacak?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Düşey yönde zayıf, dikey yönde sağlam bağlantı iş görür gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Düşey yönde zayıf, dikey yönde sağlam bağlantı iş görür gibi geliyor bana.

O kadar profosyonel iş çıkaracak usta bulamam maraşta :)

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Bu beniim aklımdan geçiyordu. Acaba tek benmi çok fazla senaryo oluşturuyorum diye düşünüyordum :) Teşekkürler bana yardımcı olduğunuz için.

Şimdi soruyorum. O koskoca şazuman motor üzerinden araç nasıl geçecek ve o kadar bağlantılar nasıl kopacak egsoz ön düzen falan ve araba o kadar parçanın üzerinden geçerken kaç takla atacak şekilde şahlanacak?

İnanış şu; motor kulakları kopacak, yere düşecek ve düştüğü yerde zemin ile ön taraf arasında biryerde sıkışıp kalacak ve içeri girmeyecek.

Allah göstermesin bir kaza anında motor zaten yere düşecek fırsatı bulamaz direkt içeri girer.

Birde arkadan itişli otomobil düşünün motor bağlantısı arkada diferansiyele kadar bağlı. Nasıl düşecek motor yere ? :)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

O kadar profosyonel iş çıkaracak usta bulamam maraşta :)

Ben kendin yapabilirsin diye düşünmüştüm. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Emre Cetin

Bizim sattığımız octavia daki koruma metaldendi orjinal haliyle neden yapılmasınki sonradan .

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kangoo 2007 yılına kadar metal kullandı, kafadan çarpmalarda hafif eğimli olan motor (kaza anında dönüşü aracın alt tarafına girip, ayaklarımızı korumak ) metal saçtan dolayı girmiyor diye plastiğe döndü. Maliyet demeyin plastik imalatı, metalden pahalı

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Servisin sallaması yanlış bilgi olmuş...

Servis şu cümle ile sallamış...

Ancak servis arkadaşa şayet siz araçla sert biryere çarparsanız metal esnemez ve araca daha fazla zarar verir demiş. Plastik esneme özelliğine sahip olduğu için darbeyi emer demiş.

O cümlenin doğrusu şu

Ancak büyük bir kazada (kafadan şiddetli çarpma veya çarpışma) plastik karter koruma kırılıp, motorun ve şanzımanın yere düşmesine izin vermelidir. Bu sayede sürücünün aracın içinde sıkışmasının önüne geçilmek hedeflenir. Yoksa sağlam bir metal koruma kesnlikle tehlikeli olur...
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben kendin yapabilirsin diye düşünmüştüm. :rolleyes:

1 mm sacdan yapılacak. Ama gerisini bilemem. Pek o konuda bilgim yok diyebilirim. Yapacaklarımın detayı anlatılırsa deneriz.

Kangoo 2007 yılına kadar metal kullandı, kafadan çarpmalarda hafif eğimli olan motor (kaza anında dönüşü aracın alt tarafına girip, ayaklarımızı korumak ) metal saçtan dolayı girmiyor diye plastiğe döndü. Maliyet demeyin plastik imalatı, metalden pahalı

Abi diyorsunki plastikten kalsın. :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1 mm sacdan yapılacak. Ama gerisini bilemem. Pek o konuda bilgim yok diyebilirim. Yapacaklarımın detayı anlatılırsa deneriz.

Abi diyorsunki plastikten kalsın. :)

1 mm saçtan yapıldı diyelim ve bir şekide saç muhafaza bir yerlere sürttü. 1 mm eğildimi düzelmez, eğim muhakkak şanzuman tarafına olur, her gaz verip bırakmada şanzuman saça sürter, vites koluna yakın yer eğilirse araç vitese geçmez v.s.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Servis şu cümle ile sallamış...

O cümlenin doğrusu şu

Abi peki motor kulakları buna müsade edecek durumdamı. Yani kaza anında kırılıp motoru ve komple tesisatı aracın altına abilecek şekildemi yapılmış. Buda bir soru mesela.

Ama iyiki bunu burada sormuşum. Bir çoğumuz belki aracında motor ve karter koruma yaptırmıştır veya yaptırmayı düşünüyordur.Umarım buradaki anlatılanlar yardımcı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Şu motor yere düşer konusu hiç kafama yatmıyor.

Sanki kaza anında arabanın önü hiç hasar almıyor motor yere düşüyor ve biz üstünden güzelce geçip gidiyoruz veya kaza anında motor yere düşüp olduğu yere yapışıp içeri girmiyor.

euro ncap testlerini izleyin bazılarında cam gibi şeffaf bir yüzeyin üzerinde gerçekleştiriyorlar kazayı... Bu sayede çarpışma anında arabanın altında olanları da gözlemliyorlar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

1 mm saçtan yapıldı diyelim ve bir şekide saç muhafaza bir yerlere sürttü. 1 mm eğildimi düzelmez, eğim muhakkak şanzuman tarafına olur, her gaz verip bırakmada şanzuman saça sürter, vites koluna yakın yer eğilirse araç vitese geçmez v.s.

Abi servis bunu açıklamak istemiş o zaman.

Demekki sacdan yapılmış koruma zararlı. Şu ana kadar çıkardığım sonuç bu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi peki motor kulakları buna müsade edecek durumdamı. Yani kaza anında kırılıp motoru ve komple tesisatı aracın altına abilecek şekildemi yapılmış. Buda bir soru mesela.

Ama iyiki bunu burada sormuşum. Bir çoğumuz belki aracında motor ve karter koruma yaptırmıştır veya yaptırmayı düşünüyordur.Umarım buradaki anlatılanlar yardımcı olacaktır.

Motor aşağı düşebilir... Buna müsait..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Kangoo 2007 yılına kadar metal kullandı, kafadan çarpmalarda hafif eğimli olan motor (kaza anında dönüşü aracın alt tarafına girip, ayaklarımızı korumak ) metal saçtan dolayı girmiyor diye plastiğe döndü. Maliyet demeyin plastik imalatı, metalden pahalı

Servet abi, arabanın yerden yüksekliği 100 cm olur, motorun kendi yüksekliği 20 cm olur anlarım.

Arabanın yerden yüksekliği atıyorum 30 cm, motorun kendi yüksekliği 70 cm.

Zaten kaza esnasında arabanın ön tarafı burkulacağı için motoru sıkıştırıp düşmesine fırsat vermeyecektir.

Yere düşecek fırsatı bulsa bile alttan yine içeri gircektir.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Nihat motoru şanzuman ile birlikte aracın altında düşünmemelisin. Motor ile göğüs arasındaki boşluğun ve şasenin yere kadar olan boşluğu motorun gireceği yer.

Tabi bu hesapların hepsi 65 km ile bir yerlere çarpınca oluşacak. 70 km sonrası Allah'a emanet, motor kucağa bile gelir.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

euro ncap testlerini izleyin bazılarında cam gibi şeffaf bir yüzeyin üzerinde gerçekleştiriyorlar kazayı... Bu sayede çarpışma anında arabanın altında olanları da gözlemliyorlar...

Ama dediğiniz gibi '' test '' yani sadece test edip gözlemliyorlar. Bu arabada böyle bir özelik var diyemiyorlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...