İçeriğe Yönlendir

Karter Koruma Metalden Yapılması Doğrumu?


Mehmet Kaya

Recommended Posts

Burak C. İlhan
(düzenlendi)

Yakın zamanda benim aracım kaza yaptı biliyorsunuz..Ağaç motora kadar girmişti ve motor kulaklarının kopmasına rağmen motor hala kaputun içinde duruyordu.Alt tarafta plastik karter koruycu vardı ( Orjinali normalde metal) plastikten eser kalmamıştı kaldırıma çıkmasıyla. Motor kulakları kopsa bile şase eğildiği için motor düşmüyor sıkışıp kalıyor o sıkışmaylada şanzıman kutusunu ve ayaklarını kırıyor.Daha büyük kazada düştüğünü var sayarsak altta metal karter koruyucu olmuş yada plastik olmuş farketmiyor.Yine o motor kabin içine giriyor sıkışma ve önden baskıyla.

img0192sc.jpg

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Her kelimenin ilk harfini nasıl büyük yazıyorsunuz şaşırdım.İmla kurallarına uyunuz!
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bende 407 nin altı yere çok sürtüyor diye çelik karter muhafaza taktım, hemde yetkili serviste orjinal parça koduyla falan. O zaman bu ne perhiz bu ne lahana turşusu :)

Babamın mondeo ile yaptığımız kazanın fotoğraflarına bakın motor nerede??? (aynen yerinde)

Yorum bağlantısı
Burak C. İlhan
(düzenlendi)

Bende ttam tersine metal yada çelik olan muhafaza yere sürtüyor diye plastik alıp takmıştım.Yeni kasa 206 +'ların :)

kaza anında motorun düşmesi hikaye bence benim arabanın motorunda kulak namına hiç bir şey kalmamıştı ve resimde de görüldüğü gibi sıkışıp kalmış şaselere

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
İmla kurallarına uyunuz.!
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bende Tam Tersine Metal yada Çelik Olan Muhafaza Yere Sürtüyor Diye Plastik Alıp Takmıştım Yeni Kasa 206+'ların :)

Kaza Anında Motorun DÜşmesi Hikaye Bence Benim Arabanın Motorunda Kulak Namına Hiçbişi Kalmamıştı Ve Resimde de Görüldüğü Gibi Sıkışıp Kalmış Şaselere

Doğru tespit, aracı 3-5 cm daha yaklaştırıyor karterin altından, sonradan farkettim, ama pejo forumunda çözümü bulmuşlar 508 karter muhafası eğimli olmadığı için bu 3-5 cm lik problemde ortadan kalkıyor.

borcu ağustosta bitiyor, ekim gibi 508 in ki ile değiştireceğim.

Yorum bağlantısı
Burak C. İlhan

Doğru tespit, aracı 3-5 cm daha yaklaştırıyor karterin altından, sonradan farkettim, ama pejo forumunda çözümü bulmuşlar 508 karter muhafası eğimli olmadığı için bu 3-5 cm lik problemde ortadan kalkıyor.

borcu ağustosta bitiyor, ekim gibi 508 in ki ile değiştireceğim.

508'in muhafazısını daha önce duymamıştım.Bunu söylemen iyi oldu ama benim araba baya sürüngen bakalım 508'in muhafaza olacakmı olsa bile sürtecek mi :)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

508 i 407 ye uydurulmasını yöntemsel olarak açıklamışlar ama senin araca uyar mı bilmem.

Yorum bağlantısı
Burak C. İlhan
(düzenlendi)

Arabayı bir çıkartıyımda sanayiden ondan sonra servis yolu gözükür :)

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Gereksiz alıntı ve her kelimenin ilk harfinin büyük yazılması.
Yorum bağlantısı
Serkan Danış

Ben de daha geçen yaptırdım benim mondeo'ya.gerekli olduğunu düşünüyorum.1 mm.

sacdan yaptık. Karterin sürtme durumu genelde düşük hızlarda olur zaten, sac da bunu şanzıman

ve motorun alt bölümüne zarar gelmesine engel olacaktır.yüksek hızda yapılan kazalarda

kaç kiloluk motor o sacı da yere indirir tabi gerçekten inanıyorsa (ben inanmıyorum).

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Motorun arka kısmı eğimli ve mukavemetlidir. Kaza anında gelen darbeye göre motor eğimin yardımıyla yuvarlanarak şasenin altına doğru gider. Yani araba motorun üzerine çıkar. Bu yuvarlanmayı sağlayanda darbedir. Pat diye kopup yere düşmez.

oqg1ed.jpg

Yorum bağlantısı

Adı üstünde motor muhafaza bakalitidir.

Sacı değil.

Servis şu cümle ile sallamış...

O cümlenin doğrusu şu

Açıklama yanlış anlamında demiştim zaten :)

Hakan o zaman benim dediğim yöntem zararlı. Ama gördüğüm opellerin çoğunda metal koruma altında.

Bana göre benim burdaki ustaların dediğine görede zararlı.

babamın arabayada yapacaktık,ama atelye şefinden tut usta başına kadar yaptırtmadılar.

Ve ben bunun örneğini gördüm kazalı arabalar geldiği zaman...

Hatta koruma sac yüzünden Kaza anında darbe sensörüne bile bişi çarpmazsa ki olasılık,Airbag dahi açmayabilir,açılacağı yerde...

Yorum bağlantısı
Hasan Kerik

Dün sabah haramiderede belki görmüşsünüzdür bir kaza olmuştu. Eski kasa Opel Vektra aydınlatma direğine girmişti aracın kabini iyi durumdaydı ve aracın motoruda araçtan 2-3 metre ileride duruyordu. Serviste karter koruma diye metal korumalarda takılıyor. Özellikle sıfır araç alırken herkes bu karter korumayı beleşe taktırmaya çalışır :) halbuki faydasından çok zararı vardır. Muhtemelen de bizde ve bazı 3. dünya ülkelerinde vardır bu uygulama. Ayrupada kimsenin bu korumayı taktırdığını sanmıyorum. Onların hayatı bizim malımız kıymetli nedense.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bizde karter koruma hastalığı var. Oysaki fordların kartere vur krikoyu arabayı kaldır. Hakkaten sağlam :) Koruma karterden daha pahalıdır. Koruma yere karterden daha yakın olacağı için kolayca kırılıp kopup gidecek. Ayrıca alt kısımda tampon, yürüyen aksamı tutan tabla karterden daha alcaktı. Kartere sürtecek olan birşey önce tamponu yırtar sonra tablaya takılır. Bu yüzden bana hiç mantıklı gelmiyor. Bedava hediye etseler takmam.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Aracın motorun diz boşluğundan içeri girmemesi için alınmış bir önlemdir plastik koruyucu. Sacdan yaptırdığınız taktirde yukarıda bahsedilen motorun kucağa alma riskini de aldığınız gibi aracınızı sert bir şekilde çukura veya badala düşürdüğünüzde sac komple esneme yapacağı için sacın kapattığı tüm bölgelerde risk oluşacaktır. Basıncın yüzey alanı genişleyecek, doğal olarak basınç azalacak ama etki yüzey alanı arttığı için daha fazla bölgede hissedilecektir.

Ben sac dan (2 mm) karter muhafaza! yaptırma gafletine düştüm siz düşmeyin :D

Dip not: aracın karterine değecek kadar yüksek bir çıkıntının üzerine çıktıysanız dua edin sadece karterde hasar olsun. ona gelene kadar ön düzen ve alt takımlarda karterden daha pahalı birsürü ekipman mevcuttur. şanzıman da dahil.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Birkaç foto çektim. Karter, şanzıman vs diğer parçalar ön düzeni tutan tablanın 2-3 parmak üstünde. Sürtmesi imkansız gibi.

pict0074ed.jpg

pict0077b.jpg

pict0078y.jpg

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Diyorsunuz ki, çıkar o metal karter muhafayı (Servisin orjinal parça kodu ile sattığı) plastik tak :unsure2: :unsure2:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu ürünler daha çok karteri korumaktan ziyade motorun tozlanmasını,kirlenmesini önleyi doğrultuda işe yarıyor.Plastik taksan darbelerde karteri korumayacak,metal taksan bu seferde darbe ile eğilecek yine kartere hasar verecek.Yada başka bir yere..En güzeli olmasın daha iyi..Motorun yere düşme olayı da hep yanlış yorumlanıyor.Motor yere düşünce araç onun üstünden geçip gitmeyecek elbette.Burada ki mantık araç önden ilk darbeyi aldığında motor kayarak aşağıya doğru inecek kabine baskı oluşturmamaya çalışacak.Zaten bu durumda araç çalışamaz,hareket edemez hale gelmiştir..

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Selman Ölmez

Konuyu hortlatacam ama bendeki 2007 mk3 mondeo nun altında motoru koruyacak hiçbirşey yok diğer aracımız 98 reno 19 alt kısım kocaman sac ile kapalı sökmeden motorun alt kısmını görmek imkansız araştırdım bende taktırayım bu korumayı dedim sanırım orjinalinde yok olmamasıda saçma bi köy yoluna gidip arabanın altını sürtsen herşey ortada tamamiyle hasar alacak gibi duruyo

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Caglayan Celiker

Bende düşünüyordum bu muhafaza işini, ancak yorumları okuyunca vazgeçtim. Gerçi ben sadece sudan geçerken motoru kirletmesin diye istiyodum ama risk faktörü yüksekmiş. 

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Doğruda olabilir, yanlışta... Tamamen şans. Kaza anında motor şase altına yuvarlanamassa yanlış, bozuk yolda kartes kısmının taşlara sürtmesini engelleyip korursa doğru.
Şöyle yapılabilir. Metal koruyucuyu aşırı sağlam montaj yapmak yerine, motor düştüğünde koruyucuyu rahatlıkla kopartıp şasenin altına yuvarlanabilecek sağlamlıkta yapılabilir. Alttan gelen darbede zaten koruyucu kopmaya zorlanmadığından kopmayıp yine görevini yapabilecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Arkadaşlar bir arkadaşın 2003-2007 model arasında olan toyota corollası var. Arkadaşın aracının altındaki motor koruma plastik ve Bingöl'e her gittiğinde karda buzda her yıl plastik olan motor alt koruma kırılıyor.

Bende onun aynısını Metal sacdan yaptıralım dedim. Çünkü serviste plastik korumanın fiyatı 350 tl. Araç otomatik şanzuman. Bende onu Metalden yaptırabiliriz dedim. Tüm hava kanallarını da açtırırım dedim. Beğenmezsen parasını ödemezsin dedim. Tamam dedi.

Ancak servis arkadaşa şayet siz araçla sert biryere çarparsanız metal esnemez ve araca daha fazla zarar verir demiş. Plastik esneme özelliğine sahip olduğu için darbeyi emer demiş.

Bende şunu söyledim. O kadar sert ve zarar verici darbeyi alırsan o plastik onu esnetmeden daha çok darbeyi gerekli yerlere iletir özellikle şanzumana zarar verebilirsin dedim.

Bu dediğimde bir hata varmı. Sizin bu konuda görüşlerinizi merak ettim.

 

 

ralli yarış araçlarına niye o zaman "skid plate" denilen uygulama yapılıyor?

 

hiçbir sıkıntı olmaz. tek sıkıntı motorun düşmesi ile ilgili ama ben o meseleyi de tam ciddi bulmuyorum. motor her halukarda düşecektir. levha yerine demir lama yapılması da mantıklı geliyor bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

ralli yarış araçlarına niye o zaman "skid plate" denilen uygulama yapılıyor?

hiçbir sıkıntı olmaz. tek sıkıntı motorun düşmesi ile ilgili ama ben o meseleyi de tam ciddi bulmuyorum. motor her halukarda düşecektir. levha yerine demir lama yapılması da mantıklı geliyor bana.

Hocam arkadaş o aracı sattı [emoji4]
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

muhabbet yasak mı :)

Yok canım ne yasağı. Verdiğiniz bilgi için ayrıca Teşekkür ederim. Arkadaşla muhabbet kesildi [emoji106]
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yazınca ben de farkettim ama klasik konu yazmadan duramadım.

 

Benim eski Bora'da da fabrika üretimi almanyadan gelen karter koruma vardı taktırmıştım. Kötü yanı zaten alçak olan araç daha da alçalmıştı. Ancak bazı kazalarda araç yolda kalırken bu koruma ile yoluna devam edebiliyor sıfır hata ile. Korumanın ön kenarları ana şasiden çıkan uzantılara, arka kısmı ise tabla köşelerine bağlanıyordu.  ama çam kozalağına bile vuruyordum.

 

Avrupada karter koruma yok deniyor ama orada yollar biizim gibi değil ki?

 

reno megane de bir olay duydum öğrencimin. karter koruma bir yere vurmuş. o nedenle vites meğer zor geçiyormuş. tam vites çubuğuna felan değimiş. o nedenle hatta yolda kalmış. yapılacaksa bence kalın yapılmalı. çubuk sanki en iyisi. özellikle kaldırıma ya da refüje  çıkma türü kazalarda karter koruma çok işe yarar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...