İçeriğe Yönlendir

Marşa Basınca Farların Yanması...


Mehmet Atak

Recommended Posts

Mehmet Atak

Arkadaşlar az önce arabayı çalıştırdım,farlar kapalı iken araç çalışmaya başladığında ön lambalar kısa süreliğine yandı ve araç çalışınca söndü,acaba yanlış mı gördüm diye stop edip tekrar denedim yine aynısı oldu.

Genelde gündüz bindiğim için farketmedim sanırım,bu durum normal mi sizce?

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Aracı 2 ay önce aldım ve alırken akünün 1.5 yıl önce değiştiğini söylemişti sahibi.

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Aracı 2 ay önce aldım ve alırken akünün 1.5 yıl önce değiştiğini söylemişti sahibi.

Ben akü diyorum, siz sahibinin dediğine pek bakmayın.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Sahibi iş arkadaşımın ağabeyi idi,gerçekten çok dürüst birisi,yalan söyleyeceğini sanmıyorum..

Birde marşa basarken torpido gözü tarafından(sağ önden) 5-6 kez cık cık cık ses geldi,acaba bağlantısı olabilir mi?i

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sahibi iş arkadaşımın ağabeyi idi,gerçekten çok dürüst birisi,yalan söyleyeceğini sanmıyorum..

Birde marşa basarken torpido gözü tarafından(sağ önden) 5-6 kez cık cık cık ses geldi,acaba bağlantısı olabilir mi?i

Ben de aküden yana hakkımı kullanıyorum. Galiba sizi terketmek üzere.

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Sahibi iş arkadaşımın ağabeyi idi,gerçekten çok dürüst birisi,yalan söyleyeceğini sanmıyorum..

Birde marşa basarken torpido gözü tarafından(sağ önden) 5-6 kez cık cık cık ses geldi,acaba bağlantısı olabilir mi?i

Sahibi tanıdıksa itimat edebilirsiniz, piyasadaki yalancılar nedeniyle hep en kötüsüne hazırlıyoruz kendimizi. :good1: Akü zayıflamış olabilir ama sizin araçlarda tarif ettiğiniz yerde ne var bilmiyorum, sigortalar oradaysa onlara bakmalı öncelikle. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Sahibi çok efendi ve dürüst bir uzman dr idi,aracın eksiklerini söyledi,150 liralık akü için yalan söylemez diye düşünüyorum..

Sağ önde sanırım sigortalar var,ses oradan geliyor gibi sanki.

Aküyü ölçüyorlar sanırım,şarj tutacak gibiyse şarja takıyorlar diye biliyorum..

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Akü biterken farlar neden elektrik çeker?

Yukardaki yorumlardan yola çıkarsak, akünün azaldığını belli etmek için olabilir. Sanırım vw lerde de silecekler çalışıyordu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Sahibi çok efendi ve dürüst bir uzman dr idi,aracın eksiklerini söyledi,150 liralık akü için yalan söylemez diye düşünüyorum..

Sağ önde sanırım sigortalar var,ses oradan geliyor gibi sanki.

Aküyü ölçüyorlar sanırım,şarj tutacak gibiyse şarja takıyorlar diye biliyorum..

Şarjla uğraşmayın değiştirin.

Yarın yolda kalmkata var.

150 tl için değmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Bugün iş çıkışı akücü yolu göründü sanırım..

Fordun bir özelliğini daha öğrenmiş bulunmaktayım :)

Farları yakacağına direkt akü bitiyor yazsaya :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Bugün iş çıkışı akücü yolu göründü sanırım..

Fordun bir özelliğini daha öğrenmiş bulunmaktayım :)

Farları yakacağına direkt akü bitiyor yazsaya :biggrin:

O zaman çok elektrik harcıyor. :hahahoho:

Yorum bağlantısı

Marş motoru araçta en fazla akım çeken donanımdır. Eğer akü zayıfladıysa marş esnasında cereyan kullanan diğer donanımların (bizim araçlarda en önemlisi "beyin" diyebileceğimiz GEM Modülü/sigorta paneli) payına düşen akım azalacağından, kafası karışabiliyor. Farların yanıp sönmesinden başka sizin farkedemediğiniz şeyler de oluyordur. Sigorta paneli sağ taraftaki torpido gözünün altında, üzerinde sigortalar ve röleler var. Farkettiğiniz sesler de onlardan geliyor.

Öncelikle aracınızın şarjını ölçtürün bütün donanımlar açıkken bile 13,8 V.'un altına düşmemelidir. Eğer bu voltajın altına düşüyorsa yeni alacağınız veya şarja bağlatacağınız akünüz de kısa sürede boşalacaktır.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Açıklayıcı bilgileriniz için teşekkürler.

O zaman önce dediğiniz gibi önce akü voltajını ölçtüreyim,eğer 13.8 voltun altında çıkarsa şarj dinamosunda sıkıntı olduğu anlamımı çıkıyor?

Yorum bağlantısı

Akü voltajı değil, akü araçta bağlıyken, araçta elektrikli donanımın tamamı çalışırken ve araç da çalışırken şarj voltajını (kutup başlarından) ölçeceksiniz. Gaz verip bırakacaksınız, voltajda hafif dalgalanma olur 13,8 V.nun altında düşmemelidir (ambele yapılırken anlık düşüşler olabilir ama hemen 13,8'in üstüne çıkmalıdır). 14,7 V.a kadar çıkabildiğini gördüm. Bu arada kararlı olmalıdır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Akü voltajı değil, akü araçta bağlıyken, araçta elektrikli donanımın tamamı çalışırken ve araç da çalışırken şarj voltajını (kutup başlarından) ölçeceksiniz. Gaz verip bırakacaksınız, voltajda hafif dalgalanma olur 13,8 V.nun altında düşmemelidir (ambele yapılırken anlık düşüşler olabilir ama hemen 13,8'in üstüne çıkmalıdır). 14,7 V.a kadar çıkabildiğini gördüm. Bu arada kararlı olmalıdır.

Anladım şimdi :)

Muhtemelen 13.8 v altına çıkacak ve bu akü ölmüş,şarj tutmaz deyip yeni akü satacaklar bana :)

Birde rölantide motorda titreme,hatta sallanma var,hafif gaz verince gidiyor.2-3 yere sordum,enjektör yada motor kulağından dediler,araç voltajıyla ilgili olabilir mi?

Yorum bağlantısı

Akünüz yukarıda bahsettiğiniz gibi 1,5 yıllıksa büyük ihtimalle sağlamdır. Yarım gün şarja bağlandığında tam kapasiteye ulaşır. Ama şarj zayıfsa öncelikle bunu halletmeniz gerekir. Yoksa şarjın da yeni akü almanın da faydası olmaz, üç beş ay sonra aynı sorunları yine yaşarsınız. Elektrik aksamı nedeniyle rölantide titreme sadece araç rölantideyken klima, silecek, farlar vb. gibi elektrik donanımının birlikte açılması sonucunda alternatöre aşırı yük binmesi nedeniyle oluşabilir ama bu da titreme değil rölanti devrinin biraz düşmesi şeklinde kendini gösterir. Muhtemelen başka bir sorundan kaynaklıdır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Rölantide titreme sürekli var ama rölanti ibresi sabit..Far,klima,radyo vs etkilemiyor,hepsi kapalı durumda ikende oluyor...

O zaman ilk yapacağım iş aracın voltajını ölçtürmek,şarj zayıfsa alternetörü elden geçirtmek olacak.

Vakit ayırıpta bana çok yardımcı oldunuz,teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı

Benzer bir titreşim benim aracımda da var, ancak bunun dizel motorlara özgü bir durum olup olmadığı konusunda kuşkuluyum, çünkü benim araç ısındığında titreşim neredeyse kayboluyor. Rölanti devri ise kararlı bir şekilde. Bu durumda usta ile birlikte vardığımız sonuç şu oldu; 1. Aracın motor takozları esnekliğini yitirmiş bu nedenle titreşim kısmen kasaya yansıyor. Veya 2. Bizim araçların motoruna özgü volanda bulunan yaylar hassasiyetini yitirmiş titreşime sebep oluyor.

Sonuç olarak; sıkıntının arızanın tespitine daha iyi imkan vereceği boyuta ulaşmasını bekleyeceğiz ve ona göre tavır alacağız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Az önce aracın kaputunu açtım ve akünün markası motorcraft.Sanki orijinal akü gibi geldi bana.

Ama aracı aldığım kişi hayatta yalan söylemeyecek kariyerli,geliri iyi biri.Araçtan pek anlamaz,belki de sarj edip ona değiştirdik dediler..

Eğer orijinal akü ise iyi dayanmış bence.O zaman değiştirmek şart oldu.

Benim aracmda titremeden çok sallanma ön planda.Rölanti devrinde milim oynama yok.

Titreme ve motor sallanması ise; kaputu açınca bariz şekilde motor sallanıyor,sabahları soğuk motorda az oluyor,ısındıkça artıyor.Htata öyle ki fren ve debriyaj pedalı ayağımın altında sallanıyor,sağ ön koltukta kağıt vb bişey olduğunda daha çok belli oluyor.

Ustaların görüşü;enjektörler düzensiz püskürtüyor yada biri 175 diğeri 350 lira olan motor takozu değişecek şeklinde.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...