İçeriğe Yönlendir

Marşa Basınca Farların Yanması...


Mehmet Atak

Recommended Posts

Motorcraft'ı incelemedim ama şimdiye kadar aldığım tüm akülerin üzerinde üretim tarihin belirlenebileceği kodlamalar vardı. Muhtemelen sizin aküde de vardır.

Ayrıca, akü yetkili serviste değişti ise yeni akünün de motorcraft olma ihtimali olabilir.

Önceki aracımda EAS marka bir aküyü 7 sene kullandım, İNCİ marka bir aküyü ise 5. senesinde iken aracımı satmıştım.

Düzenli bakım yapılan bir araçta akünün 9 sene problemsiz görev yaptığına şahit oldum.

Titreşim için daha farklı ustaların da fikrini almanız gerekiyor. Anladığım kadarı ile şimdiki ustalarınız arızanın sebebini tam olarak tespit edememişler deneme yanılma metodunun cezasını size çektirecekler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Haklısınız, iki usta kaputu açtı ve direkt olarak enjektör dedi,motor kulağına bakmadılar bile.

Diğer usta ise;telefonla görüştüm,iş arkadaşımın çok samimi dostu,37 yıldır ustayım,motora bakıpta enjektördendir diyemem ben,motor kulağı da olabilir dedi.

Bu usta akşamları çıraklık okulunda motor dersi veren çok değerli bir usta imiş,en azından referansla gideceğim..

Diğer ustalar sanırım deneme yanılma yoluyla bulacaklar arızayı ama bu usta önce motor kulaklarına bakalım dedi..

Akü konusuna gelince iş çıkışı sanayiye uğradım,ölçüm yaptılar,akü değişecek dediler,önce çalıştırmadan aküyü ölçtü,12.6 v çıktı.Sonra marşa basmamı söyledi,o anda göremedim ama akü gitmiş dedi,zaten araba zor çalışmaya başladı.Akünün fabrikanın taktığı akü olduğunu söylediler.

66 amper mutlu akü tam oturuyor 160 lira, 72 amper ise biraz zorluyor ama yapıyoruz 170 lira dediler. 72 amper inciye de 170 dedi...Kara veremedim işin aslı

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Az önce ararştırırken buldum,İNCİ akü ve aynı fabrikada üretilen EAS akü ford için alçak tip 60 amper akü satıyorlar,nasıldır acaba bunlar?

Yorum bağlantısı

Az önce ararştırırken buldum,İNCİ akü ve aynı fabrikada üretilen EAS akü ford için alçak tip 60 amper akü satıyorlar,nasıldır acaba bunlar?

İkisi de kalitesini ispatlamış markalardır, güvenle alabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Bugün yolumun üzerinde ki akücüye girdim,aküyü ölçtü,değişmesi lazım dedi.

Araçta farların marş esnasında yandığını söyledim,inanmadı.İki kez çalıştırdım yanında ve farlar yanınca şaştı kaldı..Genelde aküsü bitmeye yakın olan araçlarda sileceklerin rastgele çalıştığını söyledi.

Sonra sağlam bir akü getirip takviye yaptı,üç kez çalıştırdım ve farlar yanmadı.Ayrıca sigorta kutusundan gelen cık cık cık sesleri kesildi,araba artık daha rahat ve kolay çalışıyor.( 72 amper akü aldım)

yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Akü biterken farlar neden elektrik çeker?

Akü biterken far elektrik çekmez, roleler sapıtır... Duyduğunuz cık cık yada tırrrt sesleri role sesidir..

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Akü biterken far elektrik çekmez, roleler sapıtır... Duyduğunuz cık cık yada tırrrt sesleri role sesidir..

Bu şekilde biraz daha binsem sorunun büyüyeceğini tahmin ediyorum,belki daha ileri düzeyde arızalar çıkabilirdi..

Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Yolda kalırsınız..

Demek istediğim yolda kalmak değil de röleler veya elektrik tesisatında sıkıntı çıkar diye düşünmüştüm..Son bir kaç gündür araba kamyon gibi çalışıyomuş,farkında değilmişim, şimdi o kadar rahatladı ki.

Enazından akü lambasının yanması gerekmezmiydi?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Şimdi, anlaşılan sizin akü ciddi anlamda eskimiş ve şarj tutmaz olmuş, zira sizin akü lambası dediğiniz şarj lambası, aracınızın şarj seviyesini gösterir ve bu seviye düşdüğünde sizi uyarır. Demekki aracınızın şarjı yeterli düzeyde.

Yalnız aracınızın son günlerde kamyon gibi çalışması ve akü takıldıktan sonra rahatlaması biraz garip, belki siz rahatladığınız için öyle hissediyorsunuz. Çünkü akü sorunu sadece ilk çalışmada aracı rahatsız eder. Araç çalıştıktan sonra (+ kutup başını şaseye dokundurmamak şartıyla) rahatlıkla aküyü söküp geri takabilirsiniz, araç kendi ürettiği cereyanla çalışmaya devam eder.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Şimdi, anlaşılan sizin akü ciddi anlamda eskimiş ve şarj tutmaz olmuş, zira sizin akü lambası dediğiniz şarj lambası, aracınızın şarj seviyesini gösterir ve bu seviye düşdüğünde sizi uyarır. Demekki aracınızın şarjı yeterli düzeyde.

Yalnız aracınızın son günlerde kamyon gibi çalışması ve akü takıldıktan sonra rahatlaması biraz garip, belki siz rahatladığınız için öyle hissediyorsunuz. Çünkü akü sorunu sadece ilk çalışmada aracı rahatsız eder. Araç çalıştıktan sonra (+ kutup başını şaseye dokundurmamak şartıyla) rahatlıkla aküyü söküp geri takabilirsiniz, araç kendi ürettiği cereyanla çalışmaya devam eder.

En azından anlattıklarınızdan şarj dinamosunun sağlam olduğunu anladım.

Galiba yukarıda eksik yazmışım,kamyon gibi çalışma derken ilk çalımayı kastetmiştim.Gerçekten aracın çalışırken sesi değişti,daha kısa sürede ve daha az sesle marş almaya başladı.

Aslında belirti vermiştide biz üzerinde durmadık. İki hafta kadar önce oğlum arabada cd dinledi,,yaklaşık yarım saat falan.O zaman çok zor çalışmıştı ama biz üzerinde durmadık.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Demek istediğim yolda kalmak değil de röleler veya elektrik tesisatında sıkıntı çıkar diye düşünmüştüm..Son bir kaç gündür araba kamyon gibi çalışıyomuş,farkında değilmişim, şimdi o kadar rahatladı ki.

Enazından akü lambasının yanması gerekmezmiydi?

Aracınız şarj yapabiliyor.. dolayısı ile lamba yanmaz. Çünkü o lamba akü lambası değil şarj lambasıdır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...