Popular Post Fahri Çetin 7 Ağustos 2012 Popular Post Paylaş 7 Ağustos 2012 20.12.2005 tarihinde 0 km Ford C max Trend TDCİ otomobil satın aldım. Arızanın meydana geldiği 22.04.2010 tarihine kadar tüm bakımlarını Muğla Helvacıoğlu Ford yetkili servisine yaptırdım. 22.04.2010 tarihinde Manisa-İzmir arasında yolda kaldım.İzmir Ford yetkili servisi Çetaş AŞ. gelip aracımı çekici ile servise götürdü. Yapılan inceleme ile Triger kayışının koptuğu ve motora ağır hasar verdiği tespit edildi. Arabayı tamir edilmek üzere orada bırakıp Kasko şirketimin sağladığı kiralık araçla Marmaris'e döndüm. Hasarımın 5.638,67 TL olduğu tarafıma bildirildi. Ford çağrı merkezlerini defalarca arayarak Triger kayışının 120.000/5 yıl garanti süresi olduğunu hasarımın karşılanmasını söylememe rağmen olumlu ya da olumsuz yanıt alamadım. Aracımı yaklaşık 1 ay süren onarımdan sonra teslim almak üzere İzmir'e gittim. Son kez çağrı merkezlerini aradığımda zararımın ödenmeyeceği yanıtı aldım. Ödemeyi yapıp aracımı alıp Marmaris'e döndüm. Döner dönmez Tüketici mahkemesinde Ford Otomotiv AŞ. ye dava açtım. Dava açıldığını Ford Otomotiv AŞ avukatları öğrendikleri zaman bana telefon açtılar. Hasarın yarı parasını ödemeyi kabul ettiklerini davadan vazgeçmemi söylediler. “Ben 1 ay boyunca onlarca kez sizleri aradım ama hiçbir yetkili kişi ile görüşemediğim gibi sonunda yetkili olmayan çağrı merkezi çalışanı bana hasarın ödenmeyeceğini söyledi. Ben yetkili hiç kimse ile görüşemedim. Dava açmamı mı beklediniz. Mücadele etmeden insanların haklarını vermeyi ne zaman öğreneceksiniz. Neden yarısını ödüyorsunuz bunu kabul etmiyorum. Davaya sonun kadar devam edeceğim”dedim. Yaklaşık bir hafta sonra yine aynı avukat hanım beni aradı. Davadan vazgeçmem durumunda bana hasarımın tamamını ödeyeceklerini söyledi. Ben durumun değişmediğini davayı sonuna kadar devam edeceğimi söyledim. Yaklaşık bir 10 gün sonra avukat hanım yine aradı hasarımın 5.638,67 TL olmasına rağmen 6.000 TL düz olarak ödemek istediklerini söyledi. Bunun Üzerine ben “ Siz güzel tekliflerle bana geliyorsunuz benim de size bir teklifim olacak. Aracımı (O) yenisi ile değiştirmeniz durumunda davadan vazgeçerim dedim J Konuyu Yetkililerle görüşüp bana döneceğini söyledi. Yaklaşık 3-4 gün sonra bana döndü ve firma yetkililerinin bu teklifimi kabul etmediklerini söyledi.Bende davayı sonuna kadar götüreceğimi söyledim. İlk duruşmada Hakim ödeme yapıp yapmadıklarını söyledi bende avukatla olan konuşmalarımı anlattım. Hakim bana dönerek ee ödüyorlarmış kabul etsene dedi. Bende beni bu kadar uğraştırdılar bu tip sorunlarda bundan sonra başkalarını uğraştırmadan ödesinler zaten yoğun olan mahkemeleri meşgul etmesinler diğer tüketicilerede bu dava örnek olsun istediğim için davaya devam edeceğim dedim. Hakim epey bir güldü J Ford AŞ. Zamanaşımı olduğunu ve kullanıcı hatası olduğunu ileri sürerek savunma yaptı. Ben de buna karşılık; 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu’nun 4. Maddesi “ Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar ayıplı mal olarak kabul edilir” denmektedir. Ford otomobil AŞ. Garanti ve Servis kılavuzunda ve teknik düzenlemelerinde hasara neden olan Triger kayışının 5 yıl/120.000 km garanti süresi öngörmektedir. O km olarak 20.12.2005 tarihinde satın alınan araç, 22.04.2010 tarihinde ve 61.065 km de iken hasar oluşmuştur. Dolayısı ile 5 yıl ve 120.000 km dolmamıştır.Dolayısı ile mal ayıplı mal olarak kabul edilir ve zamanaşımı süresi dolmamıştır. 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu’nun 4. Maddesi şöyle devam etmektedir. “ Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hilesi ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz” Bilindiği gibi aracın motoru kapalı bir kutudur. Bu kapalı kutu içinde bulunan triger kayışının ayıplı durumu motor parçaları sökülüp dağıtılmadan tüketici tarafından önceden görülüp itiraz edilmesi mümkün değildir. Tüketici ancak garanti süresi dolmadan bu parçanın kopması sonucu ağır hasar yaşadığında malın ayıplı olduğunu görebilmektedir. Triger kayışı garanti süresinden önce koparak hasara neden oluyorsa, triger kayışı ayıplıdır ve ayıplı olduğu satıcı tarafından fark edilmeyerek ağır kusuru veya triger kayışı takıldığında ayıplı olduğu satıcı tarafından fark edilmesine rağmen, araç motoru içinde görülemeyecek bir yerde olduğundan dolayı (tüketicinin göremeyeceğini bildiği için) ayıplı malı hile ile gizlediği sonucu çıkmaktadır. Bu parça garanti süresinden önce koparak hasara yol açıyorsa bu iki durumdan biri olduğu gayet açık ve ortadadır. Dolayısı ile dava vekilinin bahsettiği gibi gerek parça gerekse aracın bütünü açısından zamanaşımından söz etmek hukuken mümkün değildir. Klasik tüm firmaların yaptığını yaparak kullanıcı hatası olduğunu söyleyen firmaya: Yaklaşık 21 yıldır değişik marka ve model araç kullanıyorum. Hiçbir araçta bu tip bir arızayla karşılaşmadım.Ayrıca Motor Meslek Lisesi mezunuyum. Araç ve motor ile ilgili her türlü teknik bilgiye sahibim. Araç ve motor parçalarının çalışma prensiplerini özelliklerini araç kullanırken ne yapılıp ne yapılmayacağını gayet iyi bilmekteyim. Ayrıca yararı olacaksa Trafik dersi öğretmeniyim. Bu bilgi seviyesinde birini hatalı kullanım diye suçlamak biraz abesle iştigaldir. Davanın ilerleyen duruşmalarında kullanıcı hatası olup olmadığı ile ilgili bilirkişi Tayin edildi. Bilirkişi raporunda kullanıcı hatası olmadığı yönünde karar verdi. Marmaris 2. Asliye Hukuk hakimliği 30.06.2011 tarihinde Ford Otomotiv AŞ. yi hasarın tamamını yasal faizi ile tarafıma ödemesine karar verdi. Ford Otomotiv AŞ. hala pes etmedi. Kararı temyiz etti. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi davaya son noktayı koydu. Hükmün onanmasına karar verdi. Yaklaşık 2 yıl süren davada en son icra yoluyla Ford Otomotiv AŞ. den hasarımı yasal faizi ile birlikte tahsil ettim. Bu tip konularda sorun yaşayan ya da yaşayacak olan herkese örnek olmasını ümit ediyorum. 50 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Süper, araç bedelini ödesinler yada yeni araba versinlerki akılları başlarına gelsin, nedir bu firmalar dan çektiğimiz yahu 2 Yorum bağlantısı
Varol Güner 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Yasal faizi ile birlikte ne kadar aldınız Fahri Bey. Ayrıca mücadeleniz için sizi tebrik ederim.Birçoğumuz buna bende dahil ford un verdiği parayı hemen alırdık. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 ilginç olan kim trigier için 5 yıl 120 bin km garanti veriyor? ford bu işi bilmiyor. o değişim periyodu. ben olsam çok net şekilde aracın mekanik aksamının 2 yıl olduğunu sölyer işin içinden çıkardım. ford hiç bir ürününe 5 yıl garanti diye bir şey vaat etmiyor. 1 Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 helal olsun size hiç kimse sizin gibi uğraşmadığı için kullanım hatası diye yutturuluyor buna benzer konular.. 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Tebrik ederim sizi.Sergilediğiniz tutum takdir edilesi gerçekten 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 ayrıca bu kayış kaç bin kmdeyken koptu? Yorum bağlantısı
Akan Belen 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Mustafa okusana yazıyı alla alla 61K da olmuş olay 4 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 ford yeni kitapçıklarda trigier değişim periyodunu 2 yıl yada 60bin km ye çekmezse iyidir. Artık yeni konular açarlar forumda. 2 yılda trigier mi değişir diye. Bence bu davayı kazanamazdınız. şanlıymışsınız geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Misafir 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Bilinçli bir tüketici olduğunuz için sizi kutlarım. Gerçekten faydalı bir iş yapmışsınız. Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Canı gönülden tebrik ediyorum. Adınıza çok sevindim. Başına gelecek her tüketicinin yapması gerekri. O zaman üretici ve satıcıları biz denetlemiş oluruz. 1 Yorum bağlantısı
Fahri Çetin 7 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 7 Ağustos 2012 ford yeni kitapçıklarda trigier değişim periyodunu 2 yıl yada 60bin km ye çekmezse iyidir. Artık yeni konular açarlar forumda. 2 yılda trigier mi değişir diye. Bence bu davayı kazanamazdınız. şanlıymışsınız geçmiş olsun Onlarda savunmasında böyle söylediler zaten. 077 Sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu’nun 4. Maddesi “ Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar ayıplı mal olarak kabul edilir” Kullanma kılavuzunda yazılıydı. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Yasal garanti bitmiş Mustafa, ancak araba sürekli servis tarafından bakımları yapılmış bir araba...Eğer 5. yılına sorunsuz girseydi araba 65 bin km. de trigeri değişecek dediklerinde sayın üyemiz itiraz etmeyecek ve değişim ücretini ödeyecekti anlaşılan..Burada önemli olan arabayı sat, garantisi bitene kadar ikimizin garanti bitince sadece senin mantığıyla hareket eden firmayı cezalandırmak...10 yıl ekonomik ömrü varsa arabanın 10 yıl bizimle beraber sahip çıkacaklar...Ben ikici el sattığım fotokopi makinelarına bile yeni makine gibi garanti veririm ve bunu bilerek benden makine almak ister insanlar... 5 Yorum bağlantısı
Fahri Çetin 7 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 7 Ağustos 2012 Herkese çok teşekkür ederim.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 servis kitapçığında yazan şey trigier değişim periyodu 5 yıl yada 150 bin( ki bu senesine göre 5 yıl dada 90 bine düşmüştü bazı kitapçıklarda) ayrıca ağır şartlar altında 60bin km gibi bir ibare olması lazım. tam metni bulursam ekleyeceğim. bilirkişi kimlerden seçildi bilmiyorum ama değişim periyodu ile garanti süresinin aynı şey olmadığını düşünüyorum. çünkü ford parça garantisi olarak sıfır araçta 2 yıl (bazı model ve yıllarda 3 yıl) fabrikasyon garantisi diyor. bence fordu davada temsil edenlerin iş bilmezliğinden kaybedilmiş bir dava olarak görüyorum. yada yeterince ilgilenmediler. Yasal garanti bitmiş Mustafa, ancak araba sürekli servis tarafından bakımları yapılmış bir araba...Eğer 5. yılına sorunsuz girseydi araba 65 bin km. de trigeri değişecek dediklerinde sayın üyemiz itiraz etmeyecek ve değişim ücretini ödeyecekti anlaşılan..Burada önemli olan arabayı sat, garantisi bitene kadar ikimizin garanti bitince sadece senin mantığıyla hareket eden firmayı cezalandırmak...10 yıl ekonomik ömrü varsa arabanın 10 yıl bizimle beraber sahip çıkacaklar...Ben ikici el sattığım fotokopi makinelarına bile yeni makine gibi garanti veririm ve bunu bilerek benden makine almak ister insanlar... abi şu olsa anlarım. trigier değişip 1 yıl dolmadan kayış koparsa araba. o zaman servisin kullandığı kayış ayıplı yada işcilik hatalı vs diyerek dava edilebilirdi. ford yoksa kullanım ömrü boyunca garanti diye bir şey demiyor. tüketicinin lehine bir karar vermişler ama ford bu davada kusurlu olarak bir şey yapmamış. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Adamlar kılavuzda sana diyorlar ki bu kayışı 5 yıl ya da 90.000 km. de değiştireceksin...Aksi halde elinde kalır...Tamam dedin 5. yıl bitmeden kayış koptu yolda kaldın...Şimdi beni yanıltmış mı oluyorlar, beni orası ilgilendirir...Ha km. si geçseydi ne diyeceklerdi, kusura bakma biz 90k dedik sen 91k de kopardın...Alalım motor parasını diyecekler ve hiç acımayacaklardı... Olay bu, sen 90k veya 5 yıl dedin, tamam bekledik ama dolmadan koptu, hadi yapın arabayı olmuş ki bence haklı bir dava kazanımı olmuş...Yeterince bilmeyenleri kabul etmem, hukuk büroları vardır ve kaybedeceklerini anladıkları anda yarım tazminat tam tazminat sonrasında üste para vermeye kalkışmışlar... 7 Yorum bağlantısı
Halil Gümüş 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Kitapçıkta 5yıl/120 bin km diyorsa ve bu süreler dolmadan arıza çıkmışsa davanın kazanılması gayet normal. Aracın servis bakımlı olması da karar da etkili olmuştur. Mücadeleniz için tebrik ederim.. 2 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 servis kitapçığında yazan şey trigier değişim periyodu 5 yıl yada 150 bin( ki bu senesine göre 5 yıl dada 90 bine düşmüştü bazı kitapçıklarda) ayrıca ağır şartlar altında 60bin km gibi bir ibare olması lazım. tam metni bulursam ekleyeceğim. bilirkişi kimlerden seçildi bilmiyorum ama değişim periyodu ile garanti süresinin aynı şey olmadığını düşünüyorum. çünkü ford parça garantisi olarak sıfır araçta 2 yıl (bazı model ve yıllarda 3 yıl) fabrikasyon garantisi diyor. bence fordu davada temsil edenlerin iş bilmezliğinden kaybedilmiş bir dava olarak görüyorum. yada yeterince ilgilenmediler. abi şu olsa anlarım. trigier değişip 1 yıl dolmadan kayış koparsa araba. o zaman servisin kullandığı kayış ayıplı yada işcilik hatalı vs diyerek dava edilebilirdi. ford yoksa kullanım ömrü boyunca garanti diye bir şey demiyor. tüketicinin lehine bir karar vermişler ama ford bu davada kusurlu olarak bir şey yapmamış. Arabanın garanti süresi ile ilgili değil durum. Araba, ayıplı mal ( ayıbı gizlenmiş ) sınıfında işlem görmüş. Bunu km/yıl açıklaması doğrulamış. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 garanti süresi ile değişim periyodunun aynı şey olmadığını blmeyen bir bilirkişi tayin edilmiş. sizde bu farkı anlayamıyorsunuz. o kayış değişim periyodu süresinde kopmamış olsa ve değişim periyodu içinde yetkili serviste değişseydi. bir sonraki trigier değişim periyoduna kadar garantisi devam etmeyecekti. çünkü ford kullandığı malzeme ve işcilik için 1 yıl garanti veriyor. bu garanti araç sıfır iken kullanılan malzeme için 2 yada 3 yıl 100bin km. benim söylediğim mevzuyu idrak edemiyorsunuz. ford davadan vazgeçilmesi içini parayı teklif etmiş çünkü marka imajını zedeleyecek bir dava. yoksa ürünün kusurlu yada ayıp olduğundan değil. bu davanın sonucunda ford kaybettiği 6bin tl yi sırf bu dava sayesinde binlerce arabadan kazanacağı para ile telafi edebilecek. neyse ford bile bu kadar kendini savunmamışken benim savunmam abest kaçıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Tebrikler, ama ben de anlamadım bu triger süresini. Model yılı olarak 2 yıl bittikten sonra garanti sona ermişti, triger değişim periyodu ise bambaşka bir periyod. Ancak Fordun koskoca maaşlı avukatı/mühendisi bizden daha az akıllı olmayıp bunun üstünden davayı düşürümediğine göre , topyekun kaçırdığımız bir detay olmalı, yoksa bizden daha mı az akıllılar 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Avukatınız elimizin altında olsun sağlammış Yorum bağlantısı
Necat Ertan 7 Ağustos 2012 Paylaş 7 Ağustos 2012 Garanti ile alakası olan bir durum değil Mustafa. İşin özü değiştirilme ömrü 5 yıl yada 120.000 km. olan bir parçanın vaktinden evvel arızalanması ve aracın motoruna zarar vermesi. Bir nevi gizli ayıbın 5 yıl sonra ortaya çıkması durumu mevcut. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts