İçeriğe Yönlendir

Ford Otomotiv Sanayi Aş. Ile Hukuk Savaşım


Fahri Çetin

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Garanti ile alakası olan bir durum değil Mustafa. İşin özü değiştirilme ömrü 5 yıl yada 120.000 km. olan bir parçanın vaktinden evvel arızalanması ve aracın motoruna zarar vermesi. Bir nevi gizli ayıbın 5 yıl sonra ortaya çıkması durumu mevcut.

dava açılırken trgierin 5 yıl garantisi var şeklinde açılmış. benim söylediğim durum o. ford o aracın hanig şartlarda kullanıldığını bilemez. o yüzden diyorki ben 2 yıl 100bin km her şeyine kefilim. sonrasında normal şartlarda o kayış şu periyodda değişirse senin iyiliğine olur. ama ben sana 5 yıl o kayışa garanti veremem. mesela o araç 5 yıl içinde 60 bin km yapmış. belki araç uzun süre yattığı için trigier kayışı özelliğini daha erken yitirdi. fordun buna yapcak bir şeyi yok ki? mevzu o.

forumda birisi düşük kmli 4-5 yaşında araba alsa ve bize sorsa bakım ne yaptırayım. kayışları değiş deriz mesela. durum onun gibi düşünülmeli.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ford otomobil AŞ. Garanti ve Servis kılavuzunda ve teknik düzenlemelerinde hasara neden olan Triger kayışının 5 yıl/120.000 km garanti süresi öngörmektedir.

demiş davacı. orada garanti değil değişim yazıyor. bilirkişi yada fordun iş bilmezliğinden kazanılmış bir dava. tabi bize aktarılan kadarı ile belki detayında farklı şeyler vardır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Garanti ile alakası olan bir durum değil Mustafa. İşin özü değiştirilme ömrü 5 yıl yada 120.000 km. olan bir parçanın vaktinden evvel arızalanması ve aracın motoruna zarar vermesi. Bir nevi gizli ayıbın 5 yıl sonra ortaya çıkması durumu mevcut.

Buna dayanırsak, motor beyninin değişim periyodu yok, ömür boyunca gizli ayıp olurdu arızası halinde?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Sattığımız lcd nin yarı ömrü 50.000 saat olarak belirlenmiş üretici samsung firması tarafından. Lakin biz 1 yıl garanti veririz, 2. yıl 10.000 saat'te bozulur ise bizi bağlamaz olay garantisi bitmiştir.

Lakin buradaki entegre bir yapı ve bize değişim periyodu belirtmişler yani bakım gerektiren bir ürün. Bu sebeptenn bakım zamanından önce sorun olmuş ise üretici karşılar bu iş bu kadar basit ;) Yetkili serviste bakım yapılması durumu kurtarmış.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sattığımız lcd nin yarı ömrü 50.000 saat olarak belirlenmiş üretici samsung firması tarafından. Lakin biz 1 yıl garanti veririz, 2. yıl 10.000 saat'te bozulur ise bizi bağlamaz olay garantisi bitmiştir.

kısa ve öz olmuş.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Mustafa idrak edemiyorum çünkü sebebi şu, ben arabayı senden almışım...Sen üreticinin buradaki temsilcisisin...Al kardeşim bu araba 2 yıl veya 100k km. garantili...Ayrıca binmeye devam edersen 120k km. de veya 5 yılın sonunda triger setini değiştirmen gerekiyor...Bizim testlerimizde aldığımız sonuç bu..Parçalar için öngördüğümüz süre ve km. budur....Tamam dedik aldık, ne olur olmaz diye ikinci senenin sonunda triger değiştirmenin mantığı var mı ? Ben sana bu arabayı ürettiğin veya üreticinin mümessili olduğun için itibar edip bakımlarını düzgünce sende yaptırdım..Oldu ya triger dediğin süreden önce koptu ve araba elimde kaldı...Sen sözünde duracaksın yoksa bundan sonra bana söyleyeceğin hiç bir kullanma kılavuzu bilgisinin benim gözümde beş paralık değeri yoktur...Senin de idrak edemediğin nokta şu ; bir makineyi en iyi yapan bilir, hiç bir usta o makineyi yapan adamdan daha fazla bildiğini iddia etmesin...Sen üretici olarak ne dediysen ben onu uyguladım başıma bu geldi...Ayrıca Otosan' ın avukatları davayı temyize de götürmüş ve orada da kaybetmişler...Bence tam olması gerektiği gibi sonuçlanmış dava...

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Sonuna kadar okudum hiç kelime atlamadan, :bravo: gerçekten mücadeleniz için tebrik edrim. Haklı bir kazanılan dava olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Mustafa idrak edemiyorum çünkü sebebi şu, ben arabayı senden almışım...Sen üreticinin buradaki temsilcisisin...Al kardeşim bu araba 2 yıl veya 100k km. garantili...Ayrıca binmeye devam edersen 120k km. de veya 5 yılın sonunda triger setini değiştirmen gerekiyor...Bizim testlerimizde aldığımız sonuç bu..Parçalar için öngördüğümüz süre ve km. budur....Tamam dedik aldık, ne olur olmaz diye ikinci senenin sonunda triger değiştirmenin mantığı var mı ? Ben sana bu arabayı ürettiğin veya üreticinin mümessili olduğun için itibar edip bakımlarını düzgünce sende yaptırdım..Oldu ya triger dediğin süreden önce koptu ve araba elimde kaldı...Sen sözünde duracaksın yoksa bundan sonra bana söyleyeceğin hiç bir kullanma kılavuzu bilgisinin benim gözümde beş paralık değeri yoktur...Senin de idrak edemediğin nokta şu ; bir makineyi en iyi yapan bilir, hiç bir usta o makineyi yapan adamdan daha fazla bildiğini iddia etmesin...Sen üretici olarak ne dediysen ben onu uyguladım başıma bu geldi...Ayrıca Otosan' ın avukatları davayı temyize de götürmüş ve orada da kaybetmişler...Bence tam olması gerektiği gibi sonuçlanmış dava...

Aynen Fotokopi toner tam sayfa olarak basıldığında 1000 sayfa yazar diyor ise ve bende buna inanarak ve güvenerek alıyorum diyelim. 900. sayfada toner biter ise sıkıntıdır ücretsiz değişilir. ;) Yıllardır piyasdayız iyi niyet ilede yaptığımız çok şey oldu es es olarak yaptığımızda çok şey oldu ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Fotokopi makinelerinde bizim üretici %7 dolulukla hesap yapar ve kopya ömrü verir...İlk toner her zaman çabuk biter, çünkü üçte biri tankın içinde kalır...Yani ilk orayı doldurur ve bizi bunu satarken olmadı makineyi kurarken özellikle belirtiriz ki sonradan kavga etmeyelim...Bütün müşterilerde anlayışla karşılarlar zaten..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

dava da 2 yıl sürmüş.tebrik ederim kararlılığınız için.ben çoktan 6 bini almıştım :blush:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Ben de bir örnek vermek istiyorum.

Diyelim ki ben araba kullanmayı çok iyi biliyorum fakat teknik olarak anlamıyorum. Bu yüzden de bakımlarını yetkili serviste yaptırıyorum. Servise soktuğumda orada ki arkadaşların bunu farkedip değiştirmesi gerekir. Triger 2 senede bir değişiyor olabilir ama bunu servisteki arkadaşların da atlamaması lazımdı. Adı üzerinde ben aracı bakıma sokuyorum. Bakım demek sadece yağ su koy aracı gönder demek değil ki. Her insan da bakımdan anlamak zorunda değil.

Bence haklı kazanılmış bir dava. Sizi gerçekten sabrınız ve mücadeleniz için tebrik ediyorum. Çoğumuz ilk başta verilen parayı alırdık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Buradaki olayın rakamı büyük ve dikkat çekiyor. Çok basit gibi görünen bir olay daha var. Ben düzenli 5 yıl 90,000 km yetkili servise götürdüm. İlk dışarda servise götürdüğümde Bu aracın standart bakımı dışında yapılması gereken bir şeyler yokmudur diye sorduğumda Fren hidroliği hiç değiştimi diye sordular. Servis çıktılarına baktım ve değişim yapılmamıştı. 40 tl (10 tl 1 litre yağın fiyatı+30 işçilik) karşılığında hemen değişim yapıldı ve en az 3-4 metre uzayan fren mesafem (her araç için çok değerli bir mesafedir bu rakam) hemen normale döndü. Yetkili servis tabiri caizse tek kelime ile "ne halta yaramaktadır" kalem gibi bir dihaz ile ölçümü 5-10 saniye süren işlemi yapmak bu kadar zormu? fren mesafesini 1-2 metre kısaltmak için ne kadar araştırma yapılıyor firmalarda, ama servisleri hidroliği kontrol etmekten aciz...

elinize emeğeinize sağlık Fahri Bey ...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Hidroliğin kaynama noktasını tespit edip değişimini gerçekleştirmişler...Gayet güzel bir uygulama, yapana da sorup araştırana da bravo... :bravo: :bravo: :bravo:

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Hidroliğin kaynama noktasını tespit edip değişimini gerçekleştirmişler...Gayet güzel bir uygulama, yapana da sorup araştırana da bravo... :bravo: :bravo: :bravo:

çok uzatnak için yazmadım ama en az 1 sene frenler eskisi gibi değil dediğimde eee arabanızda aldığınızki gibi değil yaşlanıyor cevabı daha kömikti. Bu fren mesafesi yollarda nasıl hayat kurtarır bunu idrak edipte kontrol etmemeleri çok ayıp. Ben aracımı bıraktığımda YETKİLİ SERVİS'e gözüm arkada kalmamalıdır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Keşke hep sizin gibi vatandaşlarımız olsa da ben memur olarak işten başımı kaşıyamasam... O kadar isterim bunu. Tebrik ederim.

Yalnız sizden kararın tarih, sayı ve numarasını yazmanızı istesek? Veya kararın bir fotokopisini alsak buraya. Bu tip davaların delil olarak kullanılması için net olarak tarih, sayı bilgisinin verilmesi gerekir.

Tekrar tebrik ederim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

Aynen Fotokopi toner tam sayfa olarak basıldığında 1000 sayfa yazar diyor ise ve bende buna inanarak ve güvenerek alıyorum diyelim. 900. sayfada toner biter ise sıkıntıdır ücretsiz değişilir. ;) Yıllardır piyasdayız iyi niyet ilede yaptığımız çok şey oldu es es olarak yaptığımızda çok şey oldu ;)

HP kartuş aldım, 30-40syf sonra silik çıktı verdi. HP'yi aradım, açtığınız anda garantisi biter, sarf malzemesidir dedi. Oturdum yerime...

Fahri bey, sabrınız ve hırsınızdan dolayı önünüzde eğiliyorum :tap2:

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

dava açılırken trgierin 5 yıl garantisi var şeklinde açılmış. benim söylediğim durum o. ford o aracın hanig şartlarda kullanıldığını bilemez. o yüzden diyorki ben 2 yıl 100bin km her şeyine kefilim. sonrasında normal şartlarda o kayış şu periyodda değişirse senin iyiliğine olur. ama ben sana 5 yıl o kayışa garanti veremem. mesela o araç 5 yıl içinde 60 bin km yapmış. belki araç uzun süre yattığı için trigier kayışı özelliğini daha erken yitirdi. fordun buna yapcak bir şeyi yok ki? mevzu o.

forumda birisi düşük kmli 4-5 yaşında araba alsa ve bize sorsa bakım ne yaptırayım. kayışları değiş deriz mesela. durum onun gibi düşünülmeli.

Mustafa başlığı açan arkadaşımız kelimeleri tam olarak buraya doğru aktaramamış olabilir. Ve/veya ayrımının dahi büyük önemi vardır hukuki metinlerde. Gerekçeli kararı burada paylaşırsa üyemiz, tüketici olarak elimizde faydalı bir kaynak olur. Tüketicinin lehine bir karar, üyelerimizin %99,9 da tüketici konumunda ;)

Buna dayanırsak, motor beyninin değişim periyodu yok, ömür boyunca gizli ayıp olurdu arızası halinde?

Ayıplı bir ürün veya üretim- montaj hatası v.s. olan aracın herhangi bir parçası, garanti süresinin dışında arızalandığında tüketicinin bunda günahı ne olmalı? Teorik olarak ayıplı olduğu tespit edilebilen her durumda kanuni haklarımızı arayabilmeliyiz. Bunun sınırı elbet olmalı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın sanayi mallarının kullanım ömürleri buna referans olabilir. En nihayetinde Borçlar Yasasında 10 yıllık bir hak düşürücü sürede yer almaktadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Ayrıca kantarın topuzunu tüketiciden yana tutmakta fayda var. Senelerce çalışıp para biriktirip borca girip zar zor otomobil alıyoruz. Sıfır km. bir araç almak ömrü hayatı boyunca kaç kişiye nasip oluyor? Ancak otomobil firmaları bu işin ticaretini yapmakla yılda milyonlarca lira kazanıyor. Bu sebepledir ki ticaret yapanın sorumluluğu yüksek olmalı bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sercan Eskin
(düzenlendi)

Tebrikler.. Haklı davanızı kazanmışsınız..

Abilerim kardeşlerim benimde bir sorum olacak sizlere..

Malumunuz 1 ay önce Connect'i sattım.. Buraya açtığım konuda da trigerin değişmediğini belirtmiştim.. (Araç 104.000 km deydi..)

Connect'i kuzenime sattım daha sonra bir gün trigeri değiştirmem için aracı bana bıraktı..(Servistekilerle muhabbetim olduğu için)

Servise gittiğimde önceden arayıp işçilik dahil 330 liraya triger setini değiştirecektik.. Serviste beni karşılayıp ön kayıtları aldılar sonradan aracı tam lifte kaldıracaklardı ki teknik servisteki abi bana bunun triger değişim zamanı gelmemiş dedi..

Bende olmaz öyle şey dedim.. (Çünkü aldığımızda kullanma kılavuzunda 90.000km/ 5 yıl yazıyordu ve geçen sene kazadan dolayı gittiğimde (93,000 km deydi) bana bu aracın trigerinin acilen değişmesi gerektiğini söylediler..)

Ben bunları onlara hatırlattıktan sonra otosan bu ürünleri tekrar test etti ve 10 yıl/150.000 km kullanılabilir onayını verdi dediler..

Ben de 150.000'e kadar oluşabilecek herhangi bir arıza durumunu Otosan'ın kabul edip etmeyeceğini sordum merak etmeyin bişey olmaz dediler ve gönderdiler..

Toparlayacak olursak araç yabancıda değil şu an kuzenimde ki yabancıya da versek triger ücretini kısıp verecektik..

Araç 106 bin küsur km'de ve trigeri hala değişmedi.. Allah korusun bunun gibi bir durum bizim başımıza gelse aynı şekilde haklı çıkabilirmiyiz.. Yoksa acilen trigerin değişmesini mi önerirsiniz.. Servis ısrarlarıma rağmen 150.000 km de gel o zaman değiştirelim dedi.. Ben de gerisin geri aracı kuzenime teslim ettim..

Sizlerin bu konuda fikirlerinizi almak isterim..

tarihinde Sercan Eskin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

en yazından yazılı olarak serviste böyle dendiğine dair bir belge olsa elinizde ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç

Tebrikler.. Haklı davanızı kazanmışsınız..

Abilerim kardeşlerim benimde bir sorum olacak sizlere..

Malumunuz 1 ay önce Connect'i sattım.. Buraya açtığım konuda da trigerin değişmediğini belirtmiştim.. (Araç 104.000 km deydi..)

Connect'i kuzenime sattım daha sonra bir gün trigeri değiştirmem için aracı bana bıraktı..(Servistekilerle muhabbetim olduğu için)

Servise gittiğimde önceden arayıp işçilik dahil 330 liraya triger setini değiştirecektik.. Serviste beni karşılayıp ön kayıtları aldılar sonradan aracı tam lifte kaldıracaklardı ki teknik servisteki abi bana bunun triger değişim zamanı gelmemiş dedi..

Bende olmaz öyle şey dedim.. (Çünkü aldığımızda kullanma kılavuzunda 90.000km/ 5 yıl yazıyordu ve geçen sene kazadan dolayı gittiğimde (93,000 km deydi) bana bu aracın trigerinin acilen değişmesi gerektiğini söylediler..)

Ben bunları onlara hatırlattıktan sonra otosan bu ürünleri tekrar test etti ve 10 yıl/150.000 km kullanılabilir onayını verdi dediler..

Ben de 150.000'e kadar oluşabilecek herhangi bir arıza durumunu Otosan'ın kabul edip etmeyeceğini sordum merak etmeyin bişey olmaz dediler ve gönderdiler..

Toparlayacak olursak araç yabancıda değil şu an kuzenimde ki yabancıya da versek triger ücretini kısıp verecektik..

Araç 106 bin küsur km'de ve trigeri hala değişmedi.. Allah korusun bunun gibi bir durum bizim başımıza gelse aynı şekilde haklı çıkabilirmiyiz.. Yoksa acilen trigerin değişmesini mi önerirsiniz.. Servis ısrarlarıma rağmen 150.000 km de gel o zaman değiştirelim dedi.. Ben de gerisin geri aracı kuzenime teslim ettim..

Sizlerin bu konuda fikirlerinizi almak isterim..

Servisin sözlü açıklaması geçerli olacağını sanmıyorum.

Açık şekilde yazılı bir belge olmalı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Tebrikler.. Haklı davanızı kazanmışsınız..

Abilerim kardeşlerim benimde bir sorum olacak sizlere..

Malumunuz 1 ay önce Connect'i sattım.. Buraya açtığım konuda da trigerin değişmediğini belirtmiştim.. (Araç 104.000 km deydi..)

Connect'i kuzenime sattım daha sonra bir gün trigeri değiştirmem için aracı bana bıraktı..(Servistekilerle muhabbetim olduğu için)

Servise gittiğimde önceden arayıp işçilik dahil 330 liraya triger setini değiştirecektik.. Serviste beni karşılayıp ön kayıtları aldılar sonradan aracı tam lifte kaldıracaklardı ki teknik servisteki abi bana bunun triger değişim zamanı gelmemiş dedi..

Bende olmaz öyle şey dedim.. (Çünkü aldığımızda kullanma kılavuzunda 90.000km/ 5 yıl yazıyordu ve geçen sene kazadan dolayı gittiğimde (93,000 km deydi) bana bu aracın trigerinin acilen değişmesi gerektiğini söylediler..)

Ben bunları onlara hatırlattıktan sonra otosan bu ürünleri tekrar test etti ve 10 yıl/150.000 km kullanılabilir onayını verdi dediler..

Ben de 150.000'e kadar oluşabilecek herhangi bir arıza durumunu Otosan'ın kabul edip etmeyeceğini sordum merak etmeyin bişey olmaz dediler ve gönderdiler..

Toparlayacak olursak araç yabancıda değil şu an kuzenimde ki yabancıya da versek triger ücretini kısıp verecektik..

Araç 106 bin küsur km'de ve trigeri hala değişmedi.. Allah korusun bunun gibi bir durum bizim başımıza gelse aynı şekilde haklı çıkabilirmiyiz.. Yoksa acilen trigerin değişmesini mi önerirsiniz.. Servis ısrarlarıma rağmen 150.000 km de gel o zaman değiştirelim dedi.. Ben de gerisin geri aracı kuzenime teslim ettim..

Sizlerin bu konuda fikirlerinizi almak isterim..

sen bakma öyle dediklerine,tamam belki 150 bin gider ama bu konuda yaşanan olay başına gelirse,servis seni tanımaz bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...