İçeriğe Yönlendir

Otobüs Arkası Seyahat :)


Erhan Ay

Recommended Posts

arkadaşlar merhaba,

Bayramda sakaryadan istanbula giderken aklıma otobüs arkasından eskort yapmak geldi.:) Mantık olarak otobüs önümde giderken onun oluşturmuş olduğu hava kanalından faydalanılabileceğimi düşündüm.Biraz ütopik olabilir ama fiziksel olarak mümkün birsey olduğunu düşünüyorum.Mantık; önümdeki otobüs rüzgarı kesiyor ve arkasında bir hava kanalı oluşturuyor bu hava kanalı boşluğundan yararlanmak sadece benim düşüncem.Ayrıca otobüsler sabit 120 km/h hızla gidiyorlar ( hız sabitleyici ile) böylece sizde makül bir hızda ve düzgün bir hızda gitmiş oluyorsunuz.Benzin/mazot sarfiyatında etkisi olduğunu düşünüyorum.Sizin fikriniz nedir ?

Yorum bağlantısı

Dümen suyuna girince yakıt tüketimi düşer. Fakat eksileri de olur. Mesela otobüs kendisini etkilemeyecek olan bir çukuru ortalarken siz içinde olabilirsiniz. Yada başka kaza senaryoları olabilir.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Bu tip durumlarda otobüsü epey yakın takip etmeniz gerekir, yaklaşık 15-20 mt. civarı ki bu 120 km/s ile giderken 15 metreden takip ne kadar güvenli olur tartışılır..Ekonomik tüketim yapalım derken can sıkıcı bir olayla karşılaşma riski fazla bence..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Otobüsü minibüsü takip ederken sanki onun içinde seyahat ediyormuşum gibi geliyor. Karda kışta, siste takip olabilir ama normalde :i-ih:

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Otobüs kamyon ve benzeri ticari araçlar benden uzak olsun, bıraktın yakıt tasarrufu yaptırmayı zarar vermesinler, hepsinden Allah razı olsun.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

Ağır vasıta araç veya otobüs arkasında kalmaktan hoşlanmıyorum, içim daraltıyor hep önümü görmem lazım. Ayrıca uzun yolda yakıt tüketimi düşürmenin yolu 90/110 km arası sakin kullanım bence. :good1: Erzurum'a gelirken Kütahya'dan doldurduğum depomla, klima hep açık, 90-110 km arası sakin kullanımla Sivas'a kadar geldim, km sayacı 880 km gösteriyordu.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

120 ile gidememesi lazım , 110 km ile en fazla. Gösterge hatası falan belki 120 olur. Düşündüğünüz doğru ama tehlikeli, bir tıra yeterince yakın giderseniz hava sürtünmesi azalır.

120 ile gidememesi lazım , 110 km ile en fazla. Gösterge hatası falan belki 120 olur. Düşündüğünüz doğru ama tehlikeli, bir tıra yeterince yakın giderseniz hava sürtünmesi azalır.

Otobüs (M2-M3),

50

80

90

100

Yorum bağlantısı
Cem Işık

HAziran ayı sonunda saat 22:00 civarı istanbuldan hareketle Ayvalık tarafına gitmem gerekti, yolda bir izmir otobüsüne denk geldim ve dedim bu otobüsü takip edeceğim sürat yapmayacağım, ekonomik olacak mı mondeo 2.0 görelim? diye gaza geldim amiyane tabirle..

Ayvalığa varana dek otobüs mola verdikçe bende durdum,50-100 mt mesafeden takip ettim sürekli, gayet ekonomik oldu tüketim (6.5 lt/100 KM) ama kaptan şoför yolun sonuna doğru ters ters bakmaya , el kol hareketleri yapmaya başlamıştı,arkamda ne dolaşıyorsun der gibi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ekonomi yarışları yapılıyor ya avrupada. Burada bazı çakallar tırın arkasından gidip az yakıyorlarmış, daha sonra bu yasaklandı. :)

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

HAziran ayı sonunda saat 22:00 civarı istanbuldan hareketle Ayvalık tarafına gitmem gerekti, yolda bir izmir otobüsüne denk geldim ve dedim bu otobüsü takip edeceğim sürat yapmayacağım, ekonomik olacak mı mondeo 2.0 görelim? diye gaza geldim amiyane tabirle..

Ayvalığa varana dek otobüs mola verdikçe bende durdum,50-100 mt mesafeden takip ettim sürekli, gayet ekonomik oldu tüketim (6.5 lt/100 KM) ama kaptan şoför yolun sonuna doğru ters ters bakmaya , el kol hareketleri yapmaya başlamıştı,arkamda ne dolaşıyorsun der gibi :)

O otobüsün haricinde de 90 - 100 ortalama ile gitsen yine aynı ortalamayı yakalardın gibime geliyor. Hem de şöförden el kol hareketi görmezdin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Amacım hava sürtünmesi vs ile ekonomi değildi aslında abi, münferit gitsem bir süre sonra kendimi 130-150 km arası süratlerde buluyorum gayri ihtiyari. Otobüsün arkasında olunca hızımı sabitlemiş oldum kendimce :) Dönüşte otobüs yakalayamadım ve haliyle tüketim gidişe göre 1litre civarı fazla oldu ..

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

ortalama takip mesafesi 10 m tuttum.tabiiki her otobusu dikkate almadım.kendi hemşerimi takip ettim Sakarya VIB :D hava kanalına girdiğinizi şöyle anlarsınız arabada titreşim meydana geliyor ;) bence yakiıt tüketiminde fark mutlaka olur.tabiiki bu ne kadar olur tartışılır tabiiki. hız konusunda ise, 110 km/h ile gittiğimde fark açılıyordu. 117 km/h civarında gittiğimde mesafemi korudum.taş ve egzos kokusu adına birsey fark etmedim ama sanırım klima borusu arka tarafta çok ince su damlaları ön cama geliyordu hatta öğle sıcağında olmama rağmen bir ara silecek sensörüm devreye girdi bir tur camı sildi :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Not : arkadaşlar bu olayı otobanda yaptım bilginize

tarihinde Erhan Ay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bu duble yollar otobüsçülere çok yaradı, şehiriçi, şehir dışı, tek şerit her yerde 100 ile gidiyorlar. Trafik polisleri sorgulayamıyor heralde.

Yorum bağlantısı
Ömür Özgün Yıldırım

yakıttan tasarruf etmek için göze aldıklarımıza değer mi ?

Yorum bağlantısı

yakıttan tasarruf etmek için göze aldıklarımıza değer mi ?

bu sadece deneme amaçlı yapılmış birsey. göze aldığımız şey sadece otobüsün çok ani fren yapmasıki buda otobanda olması düşük bir ihtimal.bu ihtimal siz en sol şeritten 120 km ile veya daha fazla hızla giderken öndeki arabanın aniden fren yapması veya sağ şeritteki aracın aniden önünüze girmesiylede oluşabilecek bir durumda da oluşabilir. kimse otobanda 90 km/h gitmiyor. ki çouğumuz en sol şeritten giderken ( 120 km/h ) öndeki araba bize yol versin diye makul ölçülerin dışında öndeki araca yaklaşıyoruz.

Yorum bağlantısı
Engin Deniz

Yakıt tasarrufuna faydası olurmu bilmem ama, beleş kablosuz internet gayet güzel oluyor yolda giderken :D

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Otobüsler retartere, motor freni falan güveniyorlar, onlar yakın takip ederse çok rahatsız oluyorum. Bizim kadar rahat duramaz ne olursa olsun.

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

Muavin bir arkadaşımın söylediğine göre otobüsler ani fren yaptığında zınk diye durmasına rağmen yapmazlarmış. Yolcular için.Hatta başından geçen bir olayı da anlattı. Yolda gece köpeğe çarpmışlar. Ona rağmen söför durmamış. Hiçbirşey yokmuş gibi devam etmiş. Müsait bir yerde durup hasara bakmışlar. Sonra tekrar devam etmişler.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Muavin bir arkadaşımın söylediğine göre otobüsler ani fren yaptığında zınk diye durmasına rağmen yapmazlarmış. Yolcular için.Hatta başından geçen bir olayı da anlattı. Yolda gece köpeğe çarpmışlar. Ona rağmen söför durmamış. Hiçbirşey yokmuş gibi devam etmiş. Müsait bir yerde durup hasara bakmışlar. Sonra tekrar devam etmişler.

Otobüsün çok ani fren yaptığına şahit oldum neredeyse olduğu yerde çakıldı o sırada muavin servis yapıyordu koridorda fırladı gitti neredeyse ön camdan çıkacakken son anda tutundu.

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

Otobüsün çok ani fren yaptığına şahit oldum neredeyse olduğu yerde çakıldı o sırada muavin servis yapıyordu koridorda fırladı gitti neredeyse ön camdan çıkacakken son anda tutundu.

Doğrudur Abi. O sırada sen neredeydin? :p

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Doğrudur Abi. O sırada sen neredeydin? :p

Ben 1 numarada oturuyordum muavin bir sıra gerideydi en son yanımdan uçarak geçti :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Otobüsün çok ani fren yaptığına şahit oldum neredeyse olduğu yerde çakıldı o sırada muavin servis yapıyordu koridorda fırladı gitti neredeyse ön camdan çıkacakken son anda tutundu.

Ne kadar olursa olsun, bir otomobil gibi duramaz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...