Tahir İlter 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Ne kadar olursa olsun, bir otomobil gibi duramaz. Oluşturduğu mukavemet daha fazla diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Ben 1 numarada oturuyordum muavin bir sıra gerideydi en son yanımdan uçarak geçti :D İyi sen uçmamışsın. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 (düzenlendi) Oluşturduğu mukavemet daha fazla diye düşünüyorum. Kütle çok fazla, ayrıca fren de hava ile tahrik ediliyor. 22 Ağustos 2012 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Şu yakıtı bu kadarda ince düşünmeyin ya Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Bu durum hararete de sebep olur... Uzun süre yapmamak gerekir... 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Dibine girerseniz yakıt ekonomisi yapar laminer hava akışı içinde kalırsınız. Biraz uzağında kalırsanız arkasındaki oluşturmuş olduğu türbülanslı havaya kapılırsınız ve yakıt tüketiminizi katlandırarak arttırır. Güvenlik nedenlerinden ötürü de mantıklı değil. Tampon tampona gidemeyeceğinizden ötürü yakıt ekonomisi yapmanız güç gibi. 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Yakıt açısından tasarruf sağlayacağını düşünüyorum. Göçmen kuşlar ve savaş uçaklarıda aynı tekniği kullanıyorlar. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 f1 aracı yaklaşık 100 km den 0 a : 15 metre (200 den 0 a 65 metre) bir porche 33-34 metre focos 38 metre civarı. bir kamyon 70m civarı. Yorum bağlantısı
Erhan Ay 22 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2012 (düzenlendi) Yakıt açısından tasarruf sağlayacağını düşünüyorum. Göçmen kuşlar ve savaş uçaklarıda aynı tekniği kullanıyorlar. gençlik yıllarımda yarı profosyonel olarak bisiklet sporu ile uğraşıyordum.Ordan aklıma geldi bu deneme zaten.Ard arda dizilip 15 bisiklet gidiyorduk.En öndeki havayı kesiyordu ve arkasındakiler onu tekerle aynı hizda izliyordukki zaten eurosport da bisiklet yarışlarında dikkatinizi çekmiştir.En önde yorulan arkadaş ortalara veya daha arkalara geçer bu rüzgar boşluğundan faydalanmak için.Şimdi burda kütle büyük olduğundan (en ve boy) hava akımı daha uzak mesafeden takip yapmamızı sağlıyor.Tampon tampona gitmemize gerek yok.Yukarda arkadaşın dediği gibi eğerki mesafe fazlalaşırsa bu sefer rüzgar türbülansı içine giriliyor ve sarsıntı meydana geliyor.Şunun da denemesini yaptım otobüsün arkasından sağa doğru aynı eksende kendimi sağa doğru yönlendirdim bu sefer anlık yakıt tüketiminde artma oldu gerçekten.Özellikle bayır aşağı giderken daha uzun mesafede hızımı koruyabildim.Bunları nasıl anladın derseniz istanbula kadar denedim bunları :D . sakarya - istanbul arası otoban çok inişli çıkışlı çünkü. 22 Ağustos 2012 tarihinde Erhan Ay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Yağmurlu,sisli,puslu havalarda güzel oluyor. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Cüssesi yeterine korkutuyor zaten bir de böyle yakın takip etmek Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Yağmurlu,sisli,puslu havalarda güzel oluyor. Arabaya resmen çamur boya atıyor. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Bisiklette de böyle. Düzenli pedal çeviririm. Toplu turlarda falangenelde 2-3.sırada olurum rüzgardan faydlanmak için ancak biz dipdibe gidiyoruz. 10-20cm aralıklarla ellerimiz frenlerde olduğundan arabaya göre reaksiyonumuz doğal olarak daha ani ve etkili oluyor. Ancak araçlarda bu çok zor bayram için tekirdağ-malkaraya gittim istanbuldan. genel olarak 90-110 arası kullandım. yol bilgisayarının gösterdiği menzilden fazla kat ettim bence riske deymez. ani manevra fren vs öpüşebilirsiniz tanımadığınız bir aracıp poposuyla Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Arabaya resmen çamur boya atıyor. Mola yerlerinde yıkıyorlar fırçayla mis gibi Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Mola yerlerinde yıkıyorlar fırçayla mis gibi Gerek yokki Tekrar otobüsün arkasından gideceğizya :biggrin: Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Mola yerlerinde yıkıyorlar fırçayla mis gibi Sıcak disklere buz gibi suyu basıyorlar, sonra al başına belayı. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Gerek yokki Tekrar otobüsün arkasından gideceğizya :biggrin: Yok hava açtı,yağmur dindi. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Yok hava açtı,yağmur dindi. O sıktıkları kuyu suyunu hemen bez ile silmen gerekir,yoksa sıcak havada bol lekeli olur araç Yorum bağlantısı
Semih İzgi 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 100 110 km civarı hızlarda oluşan rüzgar tüneli çok efektif değil malesef.. Onun dışında otobüse okadar yakın gitmek; egzozundan çıkan kirli ve yanmış havayı manifolta doldurmak demek. Kirli, sıcak ve yanmış hava ile çalışan motor aynı kaloride yanma sağlamak için daha fazla yakıt gönderecektir. Daha yüksek hızlar söz konusu olsa yinede çok daha ekonomik olacağını düşünüyorum. Mehmet abininde dediği gibi motor ısısınıda düşünmek lazım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Geçen gün arabamla gididyorum, dur şerit değişeyim şu otobüsün ardına geçeyim dedim, geçtikten 10 sn. sonra otobüs bir anda sol-sağ yaptı, meğerse önüne ölü bir kuçu çıkmış, ben daha farkettiğim am sol ön teker ve arka teker üstünden geçti, Allah' tan kuçu küçükmüş, tampona değmedi, siz siz olun bu hava boşluğu vs. olayını yapmayın ve asla takip mesafenizi kısa tutmayın. Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Bende yolda ilerlerken surekli sabit hızda (genelde 98 km) ilerliyorum ve arkamda coğu zaman bir motorsikletli sıfır yanasmıs oluyor. Onlarin avantajı arka camdan arabanın onünüde gorebilmeleri. Bu arada,otobüslerde ibre tam gosteriyor herzaman. Yani 110 ile sabitlediyse, otomobilde 117-118 e denk geliyor. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Bir ara eski Kangoo'nun fabrika verisi olan şehir dışı 4 litre kuramını yıkmak adına Rize'ye giderken ve gelirken denedim. Bir dünya ekonomi hareketim içinde en etkili olanı idi. Şehir dışı 3,2 litre'yi yakalamıştım. Bu şekilde kullanım, bir süre sonra sürücüde baş ağrısını başlatıyor, Otobüsün anaforunda sürüş ve egzos gazı nedeni ile. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 otobanda ekonomi için hiç takılmadım ama istanbul-izmit arası haremden gişelere kadar 1-2 kez bizim buranın firmalarının peşine gitmişiliğim var çok güzel eskortluk yapıyorlar sağ şeritte otobanda ne önümde ne de arkamda olmalarından haz etmiyorum. önüme düşünce ilerdeki trafiği göremiyorum çünkü otobanda vs insanlarımız gereksiz yada hatalı çok frenaj yapıyorlar. 4 araba öndeki fren lambasına kadar takip etmişliğim oluyor 2-3 kere zincirleme kazadan kurtulmuşluğum var bu sayede. Arkamdan gelen koca kütleli araçlarda pskolojik baskı yapıyor dikiz aynamda son dk duracak bir vasıtaya gerek yok bu arada yanmamış mazotlu hava dizel araç için faydalı bence beleş mazotlu hava sonuçta Yine volvo, yine volvo, yine volvo... Adaptif hız sabitlemenin bi adım ötesi ki şerit takip sistemi ile birleşince fordda da istemeden benzer bi özellik olabilir gibi Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Bende uzun yolda önüme ve arkamda büyük araç olmasından rahatsız oluyorum ilk fırsatta geçip arayı açıyorum. Uzun yolda ne kadar ekonomik gitmek istesemde yapamıyorum mutlaka kendimi ya ara hızlanmalarda yada 120-130 larda giderken görüyorum. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ağustos 2012 Paylaş 22 Ağustos 2012 Volvonun sistemi bizde işe yaramaz. İstanbul'da o kadar ara bırakılırmı, illa bi ticari girer araya, ondan sonra seyret cümbüşü, Volvo ticarinin peşinde, o nereye volvo oraya 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts