Necat Ertan 9 Eylül 2012 Paylaş 9 Eylül 2012 Yakıtı sıvı olarak silindire ulaştıran yeni lpg kitleri çözüm olur mu acaba bu sorunlara? Yorum bağlantısı
Suat Set 10 Eylül 2012 Yazar Paylaş 10 Eylül 2012 Çelik gayd dedikleri nedir arkadaslar? Bir de tekrar subap erimemesi icin yada coook uzun kilometreler sonra erimesi icin subap baslarini mi celik yapmalari gerekiyor? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 brc de misal motor hacminden çok araç gücüne göre enjeksiyon seçimi yapılıyor. 3 yada 4 tip enjeksiyon var. ben 2 defa montaj yaptırdım. 2 sinde de turuncu enjeksiyon denen kullanıldı. arkadaşın 1.6 mondeosunda da aynısı var. yine bir montajda 2.0 mondeoya da takıldığını gördüm. kapasite sıralaması 75kw kadar mavi 75-100kw ( küsürü olabilir) turuncu onun üzerinde de sarı enjeksiyon diye geçiyor. yani mondeoda olması gerekenden fazla kapasitede enjeksiyon kullanılarak sbi nebzede olsa sıksıntının önüne geçilebiliyor. Böyle olunca da yakıt fazla olmaz mı? 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Böyle olunca da yakıt fazla olmaz mı? Sanmıyorum, sonuçta motor yine sensörlere göre yakıt gönderecek ama üst devirlerde lpg enjektörü açık kalma zamanı %100'ü geçmeyecek Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 (düzenlendi) Gerekenden fazla kapasite de enjektör kullanımı yakıtı olumsuz yönde artırır..Ben böyle biliyorum.. 10 Eylül 2012 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 tekrar subap erimemesi icin yada coook uzun kilometreler sonra erimesi icin subap baslarini mi celik yapmalari gerekiyor? Lpg'ciniz ile görüşün, 4 bin devirde benzine geçirilmesi gibi bir imkan varsa, buna göre programlatın.. Aracınız 4 bin devire gelince araç benzine geçsin.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Böyle olunca da yakıt fazla olmaz mı? olması gerektiği kadar olacak. hani benzinde ne yakıyorsa lpg de o kadar yakıyor geyiği var ya. işte ters olan o. Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 o zaman şöyle sorayım bu sorunu bir daha yaşamamam için motora ne yapacaklar Bu sorunu bir daha yaşamamak için motora yapılacak birşey yok. Lpg sistemine çok iyi bir kalibrasyon yaptırmalısınız ve ayrıca araç lpg'de iken yüksek devirden kaçınmalısınız (4000 d/d üstü). Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 Böyle olunca da yakıt fazla olmaz mı? bende ki enjektörler sarı... Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 10 Eylül 2012 Paylaş 10 Eylül 2012 bende ki enjektörler sarı... Yakıt tüketiminiz nasıl? Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 11 Eylül 2012 Paylaş 11 Eylül 2012 focus 1 için 100 km de 7-7,5 litre arası ş.dışı, 90-100 hız aralığı.... Yorum bağlantısı
Serdar Kazancı2006 12 Eylül 2012 Paylaş 12 Eylül 2012 Gel de dizeli arama dizelde sıktı yok mu? lpg de motorun revizyonu kaça çıkar? dizel araçta pompa, enjektör, turbo ve motor revizyonu kaça çıkar? lpg kullananlar benzine göre daha kısa sürede üst kapak açacaklarını göze alıyorlardır, hatta motoru komple revizyon yaptırmayı... dikkat edilmesi gereken iyi bir lpg kiti kullanmak 4000 devir üzerinde lpg kullanmamaktır lpg de yakıttan yaptığınız tasarrufun bir kısmı motor revizyonu için cepten çıkacaktır, bunu en aza indirmek için özellikle otomatik araçlarda sakin kullanmakta yarar olduğunu düşünmekteyim... Yorum bağlantısı
Misafir 12 Eylül 2012 Paylaş 12 Eylül 2012 Önceki aracıma LPG dönüşümü yaptırmadan önce internet üzerinden uzun bir araştırma yapmıştım. Beni en iyi aydınlatan Gazi Ünv.nin bu konuda yayımlanmış olan raporuydu. O rapordan çıkardığım sonuç ise LPG kullanacak motorların bu amaçla üretilmiş, bir çok parçasının LPG'ye göre yeniden dizayn edilmiş olması gerektiğiydi. Ayrıca yakıt olarak benzin tüketmek üzere üretilmiş bir motora LPG dönüşümü yapıldığında olabilecek sıkıntılar da birer birer anlatılmıştı. Aracıma dönüşüm yaptırdıktan sonra, özenli kullanım sonucunda otopark sorunu haricinde bir sorun yaşamadım. Ama bir çok arkadaşım gibi sonraki aracım kesinlikle dizel oldu. Bu foruma üye olduktan sonra da o raporda okuduğum sıkıntıların hemen tümüne burada şahit oldum. Bu bir tercih meselesidir. İçten yanmalı motorların tümünde kendine has sıkıntılar olur. Tüketici kendi tarzına en uygun aracı tercih eder. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 12 Eylül 2012 Paylaş 12 Eylül 2012 lpg li aracı benzinde çalışıyormuş gibi kullanılmaya kalkışılırsa olası sorunlarıda kabul etmek gerekiyor....lpg li aracta motoru sıkıştırmazsanız , hiç bir sorun yaşamadan kilometrelerce binersiniz....örnek;( dip gazdan kaçınmak,son hız denemesi yapmamak,rampa çıkarken 5.vitesle çıkabilecek bile olsa yinede 4.vitese alıp çıkmak vs...) 1 Yorum bağlantısı
Nejdet Dinar 13 Eylül 2012 Paylaş 13 Eylül 2012 Geçmiş olsun.Mondeolara lpg olmuyor bu tip sorunlara yol açıyor diye hep söyleniyor.Demek ki doğru.. Bende okumuştum bir forumda. 40,000 km kullanmış sürücü lpg yi. Daha sonra motor komple revize olmuş. Anlayacağımız lpg Mondeo'larda uyumsuz. bende Mondeo alıp lpg takmayı düşünüyordum ama vazgeçtim.. lpg li aracı benzinde çalıyormuş gibi kullanılmaya kalkışılırsa olası sounlarıda kabul etmek gerekiyo....lpg li aracta motoru sıkıştırmazsanız , hiç bir sorun yaşamadan kilometrelerce binersiniz....örnek;( dip gazdan kaçınmak,son hız denemesi yapmamak,rampa çıkarken 5.vitesle çıkabilecek bile olsa yinede 4.vitese alıp çıkmak vs...) katılıyorum. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 13 Eylül 2012 Paylaş 13 Eylül 2012 Yurt dışında lpg kiti taktırmanın amacı çevreyi az kirletmek olabilir ama bizim ülkede amaç tasarruf yapmaktır. Bu nedenle lpg amacına uygun kullanılırsa daha sorunsuz çalışır ve motora da zarar vermez ya da vereceği zarar çok az olur. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 13 Eylül 2012 Paylaş 13 Eylül 2012 Bundan Sonra Şu yağlama kitlerinden kullanılsa nası olur motorun dayanıklığı ne ölçüde artar yağlama kitleri psikolojik harekattan ibaret Yorum bağlantısı
Suat Set 13 Eylül 2012 Yazar Paylaş 13 Eylül 2012 Arkadaslar bugun sibop eriten mondeoma kavustum. İlk silindirdeki sibobu eritmis. Sadece ust kapak açildi. Motor revize falan olmadi. Simdi ne kadar mantikli bilmiyorum fakat usta dedi ki eger bu arac Honda'lardaki gibi sibop ayari yapilabilseydi ( bu arada mondeolarda sibop ayarlayamiyosunuz ayarlamak icin ust kapagi sokmek gerek) cok daha uzun kilometreler gidebilirmisim. Sibop ayarlanamadigi icin siboplari biraz gevsek birakti zamanla yerine oturacak dedi. Yerine oturana kadar da baya km yapabilirmisim. Ha bir de atikerde yaglama sistemi yaptirdim ne kadar faydali bilmem ama 80 tl olunca zarari olmaz dedim.. Ust kapak rektefiye: 200 siboplar(16adet):250tl ust kapak conta orijinal:180tl usta iscilik:350tl yani 980 tl. İnsallah uzun kmler yaparim. Mondeodan vazgecemiyorum. Coktan amorti etti kendini lpg. Bir cok insan bakimlardan 400 tlye ciktigini dusunursek 1000 tl normal geliyo bana. Bu arada arabayi evren oto sanayide bilgin oto (isa usta) yapti. Tavsiye ederim iyi bir usta. İnsallah faydali olmusumdur. Sorunuz olursa yardimci olmaya calisirim. Bu arada telefondan yazdigim icin yoneticilerim kusura bakmasin 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Eylül 2012 Paylaş 14 Eylül 2012 Önceki aracıma LPG dönüşümü yaptırmadan önce internet üzerinden uzun bir araştırma yapmıştım. Beni en iyi aydınlatan Gazi Ünv.nin bu konuda yayımlanmış olan raporuydu. O rapordan çıkardığım sonuç ise LPG kullanacak motorların bu amaçla üretilmiş, bir çok parçasının LPG'ye göre yeniden dizayn edilmiş olması gerektiğiydi. Ayrıca yakıt olarak benzin tüketmek üzere üretilmiş bir motora LPG dönüşümü yapıldığında olabilecek sıkıntılar da birer birer anlatılmıştı. Aracıma dönüşüm yaptırdıktan sonra, özenli kullanım sonucunda otopark sorunu haricinde bir sorun yaşamadım. Ama bir çok arkadaşım gibi sonraki aracım kesinlikle dizel oldu. Bu foruma üye olduktan sonra da o raporda okuduğum sıkıntıların hemen tümüne burada şahit oldum. Bu bir tercih meselesidir. İçten yanmalı motorların tümünde kendine has sıkıntılar olur. Tüketici kendi tarzına en uygun aracı tercih eder. Raporu forumda paylaşabilirseniz herkes faydalanır. Arkadaslar bugun sibop eriten mondeoma kavustum. İlk silindirdeki sibobu eritmis. Sadece ust kapak açildi. Motor revize falan olmadi. Simdi ne kadar mantikli bilmiyorum fakat usta dedi ki eger bu arac hondakardaki gibi sibop ayari yapilabilseydi ( bu arada mondeolarda sibop ayarlayamiyosunuz ayarlamak icin ust kapagi sokmek gerek) cok daha uzun kilometreler gidebilirmisim. Sibop ayarlanamadigi icin siboplari biraz gevsek birakti zamanla yerine oturacak dedi. Yetine oturana kadar da baya km yapabilirmisim. Ha bi de atikerde yaglama sistemi yaptirdim:) ne kadar faydali bilmem ama 80 tl olunca zarari olmaz dedim.. Ust kapak rektefiye: 200 siboplar(16adet):250tl ust kapak conta orijinal:180tl usta iscilik:350tl yani 980 tl. İnsallah uzun kmler yaparim. Mondeodan vazgecemiyorum. Coktan amorti etti kendini lpg. Bicok insan bakimlardan 400 tlye ciktigini dusunursek 1000 tl normal geliyo bana. Bu arada arabayi evren oto sanayide bilgin oto (isa usta) yapti. Tavsiye ederim iyi bi usta. İnsallah faydali olmusumdur. Sorunuz olursa yardimci olmaya calisirim. Bu arada telefondan yazdigim icin yoneticilerim kusura bakmasin:) Bana biraz sallama gibi geldi ama... Yorum bağlantısı
Misafir 14 Eylül 2012 Paylaş 14 Eylül 2012 Bakayım Sani, üzerinden 5 yıl geçti halâ duruyorsa tabii ki paylaşırım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Eylül 2012 Paylaş 14 Eylül 2012 Çok iyi olur, LPG kullananlara yol gösterir düşüncesindeyim. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Eylül 2012 Paylaş 14 Eylül 2012 Tam olarak aradığım bu değildi ama yaklaşık bilgiler veriyor. http://www.obitet.ga...tet/lpg/lpg.htm Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Eylül 2012 Paylaş 14 Eylül 2012 Arkadaslar bugun sibop eriten mondeoma kavustum. İlk silindirdeki sibobu eritmis. Sadece ust kapak açildi. Motor revize falan olmadi. Simdi ne kadar mantikli bilmiyorum fakat usta dedi ki eger bu arac hondakardaki gibi sibop ayari yapilabilseydi ( bu arada mondeolarda sibop ayarlayamiyosunuz ayarlamak icin ust kapagi sokmek gerek) cok daha uzun kilometreler gidebilirmisim. Sibop ayarlanamadigi icin siboplari biraz gevsek birakti zamanla yerine oturacak dedi. Yetine oturana kadar da baya km yapabilirmisim. Ha bi de atikerde yaglama sistemi yaptirdim:) ne kadar faydali bilmem ama 80 tl olunca zarari olmaz dedim.. Ust kapak rektefiye: 200 siboplar(16adet):250tl ust kapak conta orijinal:180tl usta iscilik:350tl yani 980 tl. İnsallah uzun kmler yaparim. Mondeodan vazgecemiyorum. Coktan amorti etti kendini lpg. Bicok insan bakimlardan 400 tlye ciktigini dusunursek 1000 tl normal geliyo bana. Bu arada arabayi evren oto sanayide bilgin oto (isa usta) yapti. Tavsiye ederim iyi bi usta. İnsallah faydali olmusumdur. Sorunuz olursa yardimci olmaya calisirim. Bu arada telefondan yazdigim icin yoneticilerim kusura bakmasin:) geçmiş olsun, ancak, 1. subap iticileriniz hidrolik tapet + şimlidir, sökülen tapetler numaralandırılır ve eski yerlerine geri takılır 2. rektifiyecide subap ayarı yapılabilmektedir, bu ayarlı anlamına gelmez ancak rektifye sırasında yaplan tek ayar ile, hidrolik olması sebebi ile periyodik olarak ayar gerektirmez, Honda gibi 3. gevşek veya sıkı bırakılmaz, zaten böyle bir seçenek yok da, toplandıktan sonra motor şıkırtı sesi artmış ise gevşek olduğu anlaşılır, gevşek demek subaplar oturduğu yüzeye çok sıkı basıyor demektir, az da olsa performans kaybı olabilir, öngörülemez zira motor dizaynında böyle bir hesap yapılmamıştır, yüzeydeki aşıntı artabilir. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts