İçeriğe Yönlendir

Galiba Subap Erittim


Suat Set

Recommended Posts

Evren Erakçora

LPG tasarrufu çok dikkatlı şartlar altında ve genelde ucuz araçlarda geçerli diye düşünüyorum hala.

Ben de çok yol yapıyorsak geçerli diyorum. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ben de çok yol yapıyorsak geçerli diyorum. :)

O bence önşartlardan biri zaten.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hafif alaşım motorlar daha hassas diyebilir miyiz, Çağlar Abi?

lpg de riskli olan püskürtem sistemleri zaten belli, bu yüzdendir de focusI ler hiç olmadığı kadar rağbet görüyor?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

motor malzemesi farkı yok diye biliyorum. olay ti-vct ile kullanılan enjeksiyon. lpg enjeksiyonu ve kalibrasyon araca göre olursa sıkıntı yok. yeterki lpg sistemi aracı besleyebilsin.

üst devirde kullanmayın denmesi lpg sisteminin aracın ihtiyacını üst devirde karşılayamayıp cortlaması. focus I de de aynı risk her zaman var. ti-vct de fark motorun güçlü ( düz duratec-zetec e göre) olması. araç 1.6 motor ama hondalardaki v-tec denilen olay gibi değişken sübab zamanlaması ile üst devirde daha fazla hava emişi var. yakıtı benzinde araç ecüsü yetiştiriyor ama lpg ecüsü iyi simüle edilmez düşük kapasite lpg enjeksiyonu takılırsa motor yalan oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mondeo da tek emme zamanında püskürtme yok, çift zamanlı püskürtme olması lazım

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

brc de misal motor hacminden çok araç gücüne göre enjeksiyon seçimi yapılıyor. 3 yada 4 tip enjeksiyon var. ben 2 defa montaj yaptırdım. 2 sinde de turuncu enjeksiyon denen kullanıldı. arkadaşın 1.6 mondeosunda da aynısı var. yine bir montajda 2.0 mondeoya da takıldığını gördüm. kapasite sıralaması 75kw kadar mavi 75-100kw ( küsürü olabilir) turuncu onun üzerinde de sarı enjeksiyon diye geçiyor. yani mondeoda olması gerekenden fazla kapasitede enjeksiyon kullanılarak sbi nebzede olsa sıksıntının önüne geçilebiliyor.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Gecmis olsun bizde de ayni aractan lpg li olarak var.. 45 bin bakimi yeni yapildi. Umarim sikinti cikartmaz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)
mondeo da tek emme zamanında püskürtme yok, çift zamanlı püskürtme olması lazım

Murat abiler anlatıyordu bir ara. ilk gelenlerde çift kat 4 hego var. yine makyajsız kasa focus II lerde de aynı şekilde daha sonra tek kat çift sensöre düştü diye hatırlıyorum. eskilerde sıkıntı motor 2 silindir 2 silindir yönetiliyor. bu da hata yapma payını yükseltiyor. ama benzin ecüsünü iyi simüle eden bir lpg ecüsü ve yeterli kapasiteyi sağlayacak enjeksiyonla sıkıntı riski düşüyor.

genelde lpg ecüsü tam yük esnasında enjeksiyonları iyi yönetemezse enjeksiyon açma kapama süresi uzuyor ve işemeye başlıyor. sıkıntısı o.

fordda üst kapak malzemesinden kaynaklanan bir sıkıntı yok aslında. başka markalarda ise üst kapak lpgnin yüksek ısısından (!) deforme oluyor. sübablar yada sübab yuvasu zarar görüyor.

ford avrupada fabrikasyon lpgli araçları satıyor 1.6 motor ile. daha öncesinde 1.8 zetec focusun lpgli versiyonuda satılıyordu.

http://www.ford.de/Pkw-Modelle/AlternativeAntriebe/Autogas_LPG

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mustafa olaylar senin anlattığın gibi gelişmiyor...

Bu motorla lpg'de iken asla üst devirlere çıkılmamalı..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

zaten ben fordu terkedecem parayı bulsam :D eski fordlar kalmadı

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zaten ben fordu terkedecem parayı bulsam :D eski fordlar kalmadı

ford artık pahalı, merso falan bakmalı, olmadı bmw de alınabilir

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

geçmişi temiz bir merso ve anlayan ustasını bulsam transfer olmak istiyorum :D ford ghia yı terkettiğinden beri gözümde bitti :p yaşasın Elegance :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

geçmişi temiz bir merso ve anlayan ustasını bulsam transfer olmak istiyorum :D ford ghia yı terkettiğinden beri gözümde bitti :p yaşasın Elegance :p

93 190e 2.0 var ilgini çeker mi?

Yorum bağlantısı
Suat Set

ford artık pahalı, merso falan bakmalı, olmadı bmw de alınabilir

çağlar bey şimdi benim araca çelik piston ve çelik yatak yapılacak galiba.. peki bu işlemden sonra tekrar aynı sorun olur mu..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

çağlar bey şimdi benim araca çelik piston ve çelik yatak yapılacak galiba.. peki bu işlemden sonra tekrar aynı sorun olur mu..

Olabilir... Lpg kitinizin markası ne ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çelik piston denen 80 li yılların motorları içindir, sizin motorda böyle bir parça imalatı yok

Yorum bağlantısı
Suat Set

çelik piston denen 80 li yılların motorları içindir, sizin motorda böyle bir parça imalatı yok

o zaman şöyle sorayım bu sorunu bir daha yaşamamam için motora ne yapacaklar

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lpg sistemi üreticileri üretim bandlarını çoktan değişmeli idi. Daha hızlı lpg enjektörü yapmak için ne beklerler ki.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o zaman şöyle sorayım bu sorunu bir daha yaşamamam için motora ne yapacaklar

motoru ilk ford un ürettiği hale getirecekler, bir daha yaşanmaması adına yapılacak bir şey yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg sistemi üreticileri üretim bandlarını çoktan değişmeli idi. Daha hızlı lpg enjektörü yapmak için ne beklerler ki.

Yada tek silindiri okuyup kopyalamak yerine tüm silindirleri anlık takip etse...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

obd ile sürekli iletişim halinde olanlar vardı abi. hatta forumda birisi mondeoda kullandığını söylemişti.

Yorum bağlantısı
Suat Set

motoru ilk ford un ürettiği hale getirecekler, bir daha yaşanmaması adına yapılacak bir şey yok

teşekür ederim

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yada tek silindiri okuyup kopyalamak yerine tüm silindirleri anlık takip etse...

Abi cidden hala o sistem mi kullanılıyor ? Linde, 2. yılında 4 zamanlı okumada.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...