İçeriğe Yönlendir

Lpg Ile Ilgili Sorun


Hüseyin Topal

Recommended Posts

Hüseyin Topal

Mehmet Özyürek abime burdan çok çok teşekkür ediyorum..

200 küsür km filan benzinde dolaştım, kalibrasyon yaptırmaya gittim programı zorla buldular Atiker servisini aradım ordan yazılım gönderdiler o şekilde bağlandılar araca, ayarları yaptılar ve usta bana git biraz sıkıştır zorla bakalım dedi arabayı neler olacak. Ordan çıktım nazilli yoluna smile222.gif biraz yüklendim benzine geçti ha dedim olmadı yine, sonra elle tekrar gaza aldım sonra bi kere daha denedim bakalım neler olacak diye ve 6000 devirlere çıkarttım benzine geçmedi, o şekilde biraz yüklenerek dolaştım geri döndüm o arada motor arıza lambam söndü kendi kendine, sonra rölantiye dikkat ettim gayet stabildi ve ilk çalıştırmada çalışıyor. Umarım bu şekilde devam eder sorun çıkmaz. Yorum yapan, yardımcı olan herkese çok ama çok teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg'de bir müddet kullan bakalım...

Sorun tekrar edecek mi görelim..

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Mehmet Özyürek abime burdan çok çok teşekkür ediyorum..

200 küsür km filan benzinde dolaştım, kalibrasyon yaptırmaya gittim programı zorla buldular Atiker servisini aradım ordan yazılım gönderdiler o şekilde bağlandılar araca, ayarları yaptılar ve usta bana git biraz sıkıştır zorla bakalım dedi arabayı neler olacak. Ordan çıktım nazilli yoluna smile222.gif biraz yüklendim benzine geçti ha dedim olmadı yine, sonra elle tekrar gaza aldım sonra bi kere daha denedim bakalım neler olacak diye ve 6000 devirlere çıkarttım benzine geçmedi, o şekilde biraz yüklenerek dolaştım geri döndüm o arada motor arıza lambam söndü kendi kendine, sonra rölantiye dikkat ettim gayet stabildi ve ilk çalıştırmada çalışıyor. Umarım bu şekilde devam eder sorun çıkmaz. Yorum yapan, yardımcı olan herkese çok ama çok teşekkür ederim.

Benim aracımdaki rölanti oynaması için bende Atikere başvursam güzel bir ayar yaparlar mı acaba lpg servisine gidiyorum bilg. bağlıyorlar ayar iyi normal diyorlar ama araç hareket halindeyken değil hareketsiz çalışırken yapıyorlar bana da sanki ayarı hassas yapmadıkların sıkıntı oluyor...Sizin aracın Atikerin hangi modeli benimki sanırım atiker fast yazılım güncelleme olmuyor demişlerdi...İnş. sizinki tamamen düzelmiştir geçmiş olsun...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim aracımdaki rölanti oynaması için bende Atikere başvursam güzel bir ayar yaparlar mı acaba

Önce benzinde kullanarak test edin... Sorun düzelirse gidin..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Mura

Önce benzinde kullanarak test edin... Sorun düzelirse gidin..

Benzinde çok kullandım benzinde kullanmaya başlayınca zaten hemen motor ikaz lambası sönüyor ve sönünce rölanti daha stabil oluyor çok az da olsa zaman zaman oynama yapıyor ama lpgde kullanmaya başlayınca bir müddet sonra yine lamba yanıyor ben lamba yanında daha çok rölanti oynama yapıyor çok nadir de olsa motor ikaz lambasının lpgdeyken söndüğü de oluyor...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal
(düzenlendi)

Benim aracımdaki rölanti oynaması için bende Atikere başvursam güzel bir ayar yaparlar mı acaba lpg servisine gidiyorum bilg. bağlıyorlar ayar iyi normal diyorlar ama araç hareket halindeyken değil hareketsiz çalışırken yapıyorlar bana da sanki ayarı hassas yapmadıkların sıkıntı oluyor...Sizin aracın Atikerin hangi modeli benimki sanırım atiker fast yazılım güncelleme olmuyor demişlerdi...İnş. sizinki tamamen düzelmiştir geçmiş olsun...

Benim aracımdaki multifast denen yazılımın ilk sürümüymüş ve servislerinde bile çok nadir var yazılımı. Rölanti ayarını bence kolay yapabilirler gibi geliyor, benimki düzeldi ama diğer sorunlarla boğuşuyorum. Sorunlarımın hepsi birbirine karıştı...

En son Aydın dan yola çıkmadan önce 200 km benzinde kullanıp kalibrasyon yaptırdım sorun düzeldi, daha doğrusu sadece 1 günlüğüne ertesi gün yola çıktık 900km lik yol ve biraz yol yaptıktan sonra hop benzine geçti :( geri dönüp babamın arabasını almak içinde çok geçti ve yola devam ettik kafasına göre benzine geçiyor ben gaza çeviriyorum, biraz sonra yine kafasına göre benzine geçiyor, bi iki kerede arabada fazla sarsıntı ve motor arıza lambasını yakıp söndürmeye başladı aynı zamanda da ESP ışığı yandı (ESP nin neden yandığını anlamış değilim hala) kenara çekip kontap kapatıp açtım arıza lambası sabit yanıyordu esp sönmüştü. Bu şekilde gittik dönüşte Çorum da bir usta söylediler gittik map sensörü dedi değiştirdi denedik olmadı sonra ısı sensörü filan bi kaç deneme yaptık yine olmadı. Sonra kendisi manuel ayar yaptı minimum çalışma devri max çalışma devri rölanti devri vs gibi sonra düzeldi araç yine bilgisayarla beraber deneme turlarına devam ve geçmedi benzine ohh dedim hatta rahat rahat dneceğiz. Öylede oldu taa ki Ankara civarlarında yine o garip sarsıntı başladı ama rahatsız edici derecede değildi hatta babam farketmiyordu bile ama aracı bildiğim için ben farkediyordum. Biraz daha ilerledik ve yine motor arıza lambası yanıp sönmeye ESP ışığı yanmaya başladı, yine kenara çekip kontak açıp kapattık düzeldi, bunu bikaç kere daha yaptı ve öyle böyle derken yolu geldik. Sonuç olarak anlayamadığım atikerin kendisi bile bir zamanlar yapmış üretimini yazılımını herşeyini bırakmış, servislerinde kimse bişey anlamıyor deneme yanılmayla iş çözüyorlar yada çözmeye çalışıyorlar :unsure2:

Başka bir ustanın söylediği lpg ecu su bozuk olduğu için belirli bi zaman sonra yazılımsal sorun yaşıyor ve kalibrasyonu bozuyor olabilir dedi. Atikeri arayıp sorunu anlatacağım onlarda beni yine aynı ustaya gönderecekler o ustada bilgisayardan bakıp hmm evet kalibrasyon,lpg enjektörü falan filan ezbere konuşup beni deli edecek :crazy:

Fikri olan var mı ?

tarihinde Hüseyin Topal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Esp sorunu farklıdır...

Lpg'deki sorunun bir çok farklı sebepten olabilir, buradan fikir bulmak çok zor, detaylı incelenmeli, özellikle sorunlu iken gidilmeli, yol testi yapılabilirse daha sağlıklı gözlenir..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal
(düzenlendi)

Esp sorunu farklıdır...

Lpg'deki sorunun bir çok farklı sebepten olabilir, buradan fikir bulmak çok zor, detaylı incelenmeli, özellikle sorunlu iken gidilmeli, yol testi yapılabilirse daha sağlıklı gözlenir..

Lpg deki sorunun ihtimalleri neden olabilir Mehmet Abi sence ? Fazla sarsılıyodu araç belki ondan esp devreye giriyordur. Lpg sistemini değiştirmemiz sorunu çözer mi acaba aklıma başka sorun gelmiyor artık ?

tarihinde Hüseyin Topal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recep Mura

Benim aracımdaki multifast denen yazılımın ilk sürümüymüş ve servislerinde bile çok nadir var yazılımı. Rölanti ayarını bence kolay yapabilirler gibi geliyor, benimki düzeldi ama diğer sorunlarla boğuşuyorum. Sorunlarımın hepsi birbirine karıştı...

En son Aydın dan yola çıkmadan önce 200 km benzinde kullanıp kalibrasyon yaptırdım sorun düzeldi, daha doğrusu sadece 1 günlüğüne ertesi gün yola çıktık 900km lik yol ve biraz yol yaptıktan sonra hop benzine geçti :( geri dönüp babamın arabasını almak içinde çok geçti ve yola devam ettik kafasına göre benzine geçiyor ben gaza çeviriyorum, biraz sonra yine kafasına göre benzine geçiyor, bi iki kerede arabada fazla sarsıntı ve motor arıza lambasını yakıp söndürmeye başladı aynı zamanda da ESP ışığı yandı (ESP nin neden yandığını anlamış değilim hala) kenara çekip kontap kapatıp açtım arıza lambası sabit yanıyordu esp sönmüştü. Bu şekilde gittik dönüşte Çorum da bir usta söylediler gittik map sensörü dedi değiştirdi denedik olmadı sonra ısı sensörü filan bi kaç deneme yaptık yine olmadı. Sonra kendisi manuel ayar yaptı minimum çalışma devri max çalışma devri rölanti devri vs gibi sonra düzeldi araç yine bilgisayarla beraber deneme turlarına devam ve geçmedi benzine ohh dedim hatta rahat rahat dneceğiz. Öylede oldu taa ki Ankara civarlarında yine o garip sarsıntı başladı ama rahatsız edici derecede değildi hatta babam farketmiyordu bile ama aracı bildiğim için ben farkediyordum. Biraz daha ilerledik ve yine motor arıza lambası yanıp sönmeye ESP ışığı yanmaya başladı, yine kenara çekip kontak açıp kapattık düzeldi, bunu bikaç kere daha yaptı ve öyle böyle derken yolu geldik. Sonuç olarak anlayamadığım atikerin kendisi bile bir zamanlar yapmış üretimini yazılımını herşeyini bırakmış, servislerinde kimse bişey anlamıyor deneme yanılmayla iş çözüyorlar yada çözmeye çalışıyorlar :unsure2:

Başka bir ustanın söylediği lpg ecu su bozuk olduğu için belirli bi zaman sonra yazılımsal sorun yaşıyor ve kalibrasyonu bozuyor olabilir dedi. Atikeri arayıp sorunu anlatacağım onlarda beni yine aynı ustaya gönderecekler o ustada bilgisayardan bakıp hmm evet kalibrasyon,lpg enjektörü falan filan ezbere konuşup beni deli edecek :crazy:

Fikri olan var mı ?

Hüseyin Bey, gerçekten çok geçmiş olsun çok can sıkıcı bir durum yaşadıklarınızı okuyunca benimkinde hiçbir problem yokmuş onu anladım yani benim yaşadığım sıkıntı sizinkinin yanında hiç bir şey...Eğer lpgnin garantisi devam ediyorsa değişim talep edin ve kesinlikle peşini bırakmayın...İnş. en kısa zamanda çözüm bulabilirsiniz...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Valla Hüseyin bilemiyorum ki ya..

Bahsettiğin soruna bir çok parça sebep olabilir.. Basınç düşüyor olabilir. regulatör bozulmuş olabilir.. Herhangi bir müşür bozulmuş olabilir..

Ecu bozulmuş, gerçekten hafızayı siliyor olabilir...

Tahmin zor..

Yorum bağlantısı
Haydar Bakırcı-2

aracımda landirenzo marka tüp mevcut garantisi yaklaşık 6 ay önce bitti.bugün aksaraydan yaşadığım ilçeye seyrederken yaklaşık 120 km hızında iken aracım bireden stop etti ve tekrar çalıştırdım ama o arada içeri çok hafif gaz kokusu geldi ve tekrar durmadan seyir halinde iken hemen tekrar gaz da stop etti bu söyldiklerim seyir halinde oluyor ve gene gaz kokusu. aracmı bezine aldım ve devam ettim bi sıkıntı olmadı.eve geldiğimde arcı tüpe aldım gaz veridiğim esnada tüpe geçmesi için araba gaza geçti ama felaket bir gaz koksu ve motorun ordan sanki kayış uğultusu gibi bir uğultu ve hemen stop ettim neden olabilir kaçaktan dolayımı, yoksa enjektörlerlemi alakalı gaz kokusundan çok o gaza geçtiğindeki tuhaf sese takıldım :(

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Valla Hüseyin bilemiyorum ki ya..

Bahsettiğin soruna bir çok parça sebep olabilir.. Basınç düşüyor olabilir. regulatör bozulmuş olabilir.. Herhangi bir müşür bozulmuş olabilir..

Ecu bozulmuş, gerçekten hafızayı siliyor olabilir...

Tahmin zor..

Şu an uzun yol yapmadığım için bi sıkıntı daha olmadı, sadece ilk çalıştırmada sık sık zor çalışıyor o kadar, arıza lambası hep yanık ama çekiş ve performans aynı titreme vs de yok, hafta sonu Didim'e ailemin yanına gittiğimde 100km lik yolda denerim artık. Sorun çıkmazsa eğer bu şekilde kullanmaya devam edeceğim ne dersin Mehmet Abi :) bu kadar başı ağrıtılır bi insanın değil mi :)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Arabam yaşayan canlı gibi olmaya başladı resmen. Şu an sorun çok daha enteresan araç ilk çalıştığında benzinde çok sarsıntılı ve resmen dizel gibi çalışıyor, LPG ye geçtiği zaman normal çalışmaya başlıyor titreşim ve ses azalıyor. Lütfen birisi yardım etsin ne yapmamız gerek ?

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Öncelikle bu durumun başka sebepleri de olabilir Recep bey.Yakıt kısıldıktan sonra oldu dediğiniz için ayarla ilintili olduğu ön plana çıkıyor tabi.LPG ustası hangi bölgeyi kıstı,genel olarak mı kıstı?Çoğunlukla daha doğrusu hemen her zaman genel kıstıklarını düşünürsek araç çekişten düştü :) diyerek yakıtı çok az açmasını isteyebilirsiniz.Çok açmasın,enjektör sürelerini % 3-4 uzatsa yeter gibi ama yine de denemek lazım.

Bu arada arıza lambası yanıyor mu?

Bugün aracı lpg kitini takan yere götürdüm bilgisayara bağlar bağlamaz enjektörler arızalı dedi bende daha önce geldiğimde de böyleydi hiçbir şey demediniz dedim onlarda Allah Allah dediler sesi de normal değil zaten anormal çalışıyor bunlar gitmiş dedi sanırım bir ikisinde sıkıntı var ama set olarak değşiyormuş çok da vaktim ve zamanım yoktu yine de sen aracı bırak sabah soğukken bakalım daha net ortaya çıkar dediler aracı bıraktım bakalım ne olacak inş. başka işler de çıkarmazlar sapasağlam aracı sistemi kendini gerçekten usta sanan biri yüzünden bir anlamda yenilemek zorunda kalacağız inş. düzelirde bir daha her ustayım diyene aracı göstermem...Daha önce lpg işinden anlamadığını sonradan farkettiğim usta ben ayarı kıstım daha az yakar şimdi demişti ama bu ustalar bunlarda manuel enjektörlerden gaz kısılmaz ancak bilgisayarla kısılır dediler şok oldum ama dediğim önceden böyle bir şey yoktu bu adam kurcaladı ondan sonra oldu o bana enjektörlerden gazı kıstım dedi dedim kesinlikle bunlarda öyle bir şey yok ancak karbüratörlülerde olur dedi...İnanın kime inanacağımı güveneceğimi bilemedim inş. regülatörde vb. de de problem var demezler ve sorun ne iyi şekilde hallolur aslında şikayetim yalnızca sabah soğukta oluyor ve moto iyice ısınınca geçiyordu bana göre sanki basit bir şey ama onlar illede değişecek dediler...inş. güzelce yaparlar...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Bugün aracı lpg kitini takan yere götürdüm bilgisayara bağlar bağlamaz enjektörler arızalı dedi bende daha önce geldiğimde de böyleydi hiçbir şey demediniz dedim onlarda Allah Allah dediler sesi de normal değil zaten anormal çalışıyor bunlar gitmiş dedi sanırım bir ikisinde sıkıntı var ama set olarak değşiyormuş çok da vaktim ve zamanım yoktu yine de sen aracı bırak sabah soğukken bakalım daha net ortaya çıkar dediler aracı bıraktım bakalım ne olacak inş. başka işler de çıkarmazlar sapasağlam aracı sistemi kendini gerçekten usta sanan biri yüzünden bir anlamda yenilemek zorunda kalacağız inş. düzelirde bir daha her ustayım diyene aracı göstermem...Daha önce lpg işinden anlamadığını sonradan farkettiğim usta ben ayarı kıstım daha az yakar şimdi demişti ama bu ustalar bunlarda manuel enjektörlerden gaz kısılmaz ancak bilgisayarla kısılır dediler şok oldum ama dediğim önceden böyle bir şey yoktu bu adam kurcaladı ondan sonra oldu o bana enjektörlerden gazı kıstım dedi dedim kesinlikle bunlarda öyle bir şey yok ancak karbüratörlülerde olur dedi...İnanın kime inanacağımı güveneceğimi bilemedim inş. regülatörde vb. de de problem var demezler ve sorun ne iyi şekilde hallolur aslında şikayetim yalnızca sabah soğukta oluyor ve moto iyice ısınınca geçiyordu bana göre sanki basit bir şey ama onlar illede değişecek dediler...inş. güzelce yaparlar...

Recep Bey Allah bize bol sabır versin bu adamlar insanı çileden çıkarır. Ben araba bozulana patlıyana çatlıyana kadar binme kararı aldım araba nerde durdu öldü orda bırakacağım artık o hadde geldim cidden YAPTIRMIYORUM! O kendini usta sanan saçma sapan şahıslarla sırf kendileri para kazansın ve arabam ile ilgili fantezilerini gerçekleştirsinler diye de gitmiyorum..

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Recep Bey Allah bize bol sabır versin bu adamlar insanı çileden çıkarır. Ben araba bozulana patlıyana çatlıyana kadar binme kararı aldım araba nerde durdu öldü orda bırakacağım artık o hadde geldim cidden YAPTIRMIYORUM! O kendini usta sanan saçma sapan şahıslarla sırf kendileri para kazansın ve arabam ile ilgili fantezilerini gerçekleştirsinler diye de gitmiyorum..

Aynen öyle bende bugün çok bunaldım hatta çok kere düşündüm acaba aracı bırakayım mı bırakmayayım mı diye ama aracı eşimde kullandığından ne olur ne olmaz diye mecburen bıraktım inş. yine pişman oldum ama bir ustanın dediğinin diğeri tam zıddını söylemesi açıkçası kime nasıl güveneceğim konusunda iyice beni düşündürüyor...Benim problemim yalnızca sabah araç soğukken gaz yememesi ve teklemesiydi ki o da araç ısınınca yaklaşık 5-10 km gittikten sonra normale dönüyor sonrasında sıkıntı olmuyordu ki o da bir ustanın dediğim gibi enjektörden gazı kıstım demesinden sonra olmuştu ama bunlar öyle bir şey söz konusu değil dedi ve değişecek dediler ya bakalım hayırlısı...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Aynen öyle bende bugün çok bunaldım hatta çok kere düşündüm acaba aracı bırakayım mı bırakmayayım mı diye ama aracı eşimde kullandığından ne olur ne olmaz diye mecburen bıraktım inş. yine pişman oldum ama bir ustanın dediğinin diğeri tam zıddını söylemesi açıkçası kime nasıl güveneceğim konusunda iyice beni düşündürüyor...Benim problemim yalnızca sabah araç soğukken gaz yememesi ve teklemesiydi ki o da araç ısınınca yaklaşık 5-10 km gittikten sonra normale dönüyor sonrasında sıkıntı olmuyordu ki o da bir ustanın dediğim gibi enjektörden gazı kıstım demesinden sonra olmuştu ama bunlar öyle bir şey söz konusu değil dedi ve değişecek dediler ya bakalım hayırlısı...

İnşallah düzelir sorununuz, sonuçları paylaşırsanız sevinirim Recep Bey. Sağlıcakla kalın..

Yorum bağlantısı
Recep Mura

İnşallah düzelir sorununuz, sonuçları paylaşırsanız sevinirim Recep Bey. Sağlıcakla kalın..

Hüseyin Bey, ertesi gün sabah aradılar araca soğukken baktık regülatörde de sorun var %50 performansla çalışıyor zaten enjektörleri de bozan o ve değişmesi gerekir dediler masrafı 400 TL nin üzerine çıkardılar bende zaten sistemi yenilesem en fazla 700 TL eder ne anlamı var o zaman dedim bırakın kalsın öylece dedim...Alırken usta düşündüklerinde haklısın ben olsam böyle kullanırdım sonuçta araç ısınınca regülatör hata vermiyor sorun düzeliyor sorun yalnızca soğukken oluyor gittiği yere kadar kullan sonra hepsini birden değiştirirsin dedi o sıkıntı olduğunda bezinden kullan sonra gaza geçersin dedi zaten sıkıntı olduğunda öyle yapıyordum ki onu da her zaman yapmıyor mesela bu sabah hiç sıkıntı olmadı olsa da 1-2 km sonra normale dönüyordu...Şimdi bu parçaların çıkmasını veya nette güvenilir uygun fiyatlısını bulursam alıp değiştirteceğim çünkü ben pimpirikliyim bu şekilde kullanmak istemem yani her an bir sıkıntı olursa tedirginliğinde olmak istemem...Ustaların tespiti şayet doğruysa değişmesi gerekenler Atiker Enjektör+SGİ Regülatör+Gaz filtre ekipmanı+Gaz Sensörü

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Hüseyin Bey, ertesi gün sabah aradılar araca soğukken baktık regülatörde de sorun var %50 performansla çalışıyor zaten enjektörleri de bozan o ve değişmesi gerekir dediler masrafı 400 TL nin üzerine çıkardılar bende zaten sistemi yenilesem en fazla 700 TL eder ne anlamı var o zaman dedim bırakın kalsın öylece dedim...Alırken usta düşündüklerinde haklısın ben olsam böyle kullanırdım sonuçta araç ısınınca regülatör hata vermiyor sorun düzeliyor sorun yalnızca soğukken oluyor gittiği yere kadar kullan sonra hepsini birden değiştirirsin dedi o sıkıntı olduğunda bezinden kullan sonra gaza geçersin dedi zaten sıkıntı olduğunda öyle yapıyordum ki onu da her zaman yapmıyor mesela bu sabah hiç sıkıntı olmadı olsa da 1-2 km sonra normale dönüyordu...Şimdi bu parçaların çıkmasını veya nette güvenilir uygun fiyatlısını bulursam alıp değiştirteceğim çünkü ben pimpirikliyim bu şekilde kullanmak istemem yani her an bir sıkıntı olursa tedirginliğinde olmak istemem...Ustaların tespiti şayet doğruysa değişmesi gerekenler Atiker Enjektör+SGİ Regülatör+Gaz filtre ekipmanı+Gaz Sensörü

En azından tam teşhis konulmuş benimkini bilen yok hala, bende araç ısınana kadar bekliyorum. Ama bu aralar ne olduysa bilmiyorum nazar değmesin kendi kendine başlayan sorun kendi kendine düzeldi, tek kalan motor arıza lambası yanıyor oda lpg li birçok araçta yanıyor zaten çekişte gidişinde sorun yok biniyorum öyle. Şu an tek korkum aracın periyodik bakımı geldi ondan sonra neler olacak bakalım :) Bencede benzinde sorununuz yoksa kullanın ısınınca kendiniz lpg ye geçirirsiniz? Ama artık lpg olayında adam gibi usta bulmadan arabanın noktasına dokundurmam kimseyi.. Bizim bi arkadaş lavoto kit var satıcam filan diyordu isterseniz sorayım ?

Yorum bağlantısı
Recep Mura

En azından tam teşhis konulmuş benimkini bilen yok hala, bende araç ısınana kadar bekliyorum. Ama bu aralar ne olduysa bilmiyorum nazar değmesin kendi kendine başlayan sorun kendi kendine düzeldi, tek kalan motor arıza lambası yanıyor oda lpg li birçok araçta yanıyor zaten çekişte gidişinde sorun yok biniyorum öyle. Şu an tek korkum aracın periyodik bakımı geldi ondan sonra neler olacak bakalım :) Bencede benzinde sorununuz yoksa kullanın ısınınca kendiniz lpg ye geçirirsiniz? Ama artık lpg olayında adam gibi usta bulmadan arabanın noktasına dokundurmam kimseyi.. Bizim bi arkadaş lavoto kit var satıcam filan diyordu isterseniz sorayım ?

Tespit edildi ama ben yine de güvenemiyorum çünkü kendileri de söyledi regülatör hem bitik diyorlar hem de araç ısınınca hata vermiyor diyorlar ve dediğiniz gibi mesela nazar değmesin bugün sabah hiç sıkıntı olmadı yani her zaman da olmuyor ancak ben yine de değişmesi gereken parçaları uygun bir şekilde temin edebilirsem değiştireceğim sırf içimde kalmasın diye...ama ben de sizin gibi çok çok zor durumda kalmadıkça önüme gelen her ustaya kurcalatmayacağım...İnş. sizinkine de nazar değmez...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Tespit edildi ama ben yine de güvenemiyorum çünkü kendileri de söyledi regülatör hem bitik diyorlar hem de araç ısınınca hata vermiyor diyorlar ve dediğiniz gibi mesela nazar değmesin bugün sabah hiç sıkıntı olmadı yani her zaman da olmuyor ancak ben yine de değişmesi gereken parçaları uygun bir şekilde temin edebilirsem değiştireceğim sırf içimde kalmasın diye...ama ben de sizin gibi çok çok zor durumda kalmadıkça önüme gelen her ustaya kurcalatmayacağım...İnş. sizinkine de nazar değmez...

İnşallah öyle olur Recep bey, işimiz şansa kaldı ustaların deneme yanılmalarındansa.

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Bu tarz sorunları çözmenin en kolay yolu bir interface kablosu edinip kendi ayarınızı kendinizin yapması.Tecrübe ile sabittir :) .

Özellikle uzun yol seyahatlerinde zorunda kalmadıkca yol üzeri istasyonlardan gaz almamak lazım.Tabi örneğin 1000 km lik bir yolu ikmal yapmadan da gidemezsiniz.Bu durumlarda yol üzerindeki il veya ilçe merkezlerinde şehir içi istasyonlardan gaz alın.Genel piyasa fiyatından ucuz olan lpg yi zaten almayın.Rastgele alınan lpg aracın düzgün olan kalibrasyonunu etkiler.Kötü bir gaz alındığında egzos emisyonu otomatik olarak fakire düşer,bu durumda aracın ecu su STFT değerlerini uzatmaya başlar,enjektör sürelerini uzatır yani,çoğu zaman bu uzatma bile yeterli olmaz ve fakir karışımdan arıza lambası yakar,sarsıntı-çekiş düşüklüğü vs hissedilir zaten.Sonrasında sağlıklı bir lpg alındığında uzamış olan enjektör sürelerinden dolayı bu seferde zengin karışıma geçer.Bir aşağı bir yukarı kalibrasyon oynamaya başlar.

Böyle durumlarda aracın ecu sunu resetlerseniz STFT değerleriniz fabrika ayarlarına döner.Zaman zaman bu uygulamayı yaparsanız bu tarz dalgalanmaların önüne geçersiniz,tabi ilk ayarın da sağlıklı olması gerekir.

Lpg ayarının stabil kalabilmesi biraz zor oluyor.Benzin gibi sabit bir basınç olmuyor,yani yakıtınız çok azaldığında basınç otomatik düşüyor,haydi karışım fakire kayıyor,stft uzatılıyor,depoyu doldurunca zengine kayıyor.Alınan lpg nin kalitesi direk karışım oranını değiştiriyor.Ayrıca kötü bir lpg aldıysanız,bir kere bile almış olsanız enjektörler kirleniyor,zaman içindede enjektörlerde kirlenme oluyor tabi,çalışması zorlaşıyor veya gaz geçiş yolları daralıyor vs.Çok değişken var.

Regülatör bitmiş derken neyi kastetmişler Recep bey.Eğer bitikse çalışmazdı diye düşünüyorum.Regülatör denilen şey içinde lastik bir diyafram olan ve bir tarafından sıcak su diğer tarfından gaz geçen bir ekipmandır,çok yüksek bir teknoloji sayılmaz.Üzerinde basınç ve ısı sensörleri olur(modele göre değişir),bu sensörler suyun ısısını ve gazın basıncını ölçerek lpg ye benzine geçiş durumları için bilgi gönderirler,regülatör performansını etkilemezler yani.Enjektörler de muhtemelen kirlenmiş olabilir ama ustalarımız hemen değişim tavsiye ederler,temizleyeni görmedim.

Bilgi olarak söyleyeyim,uygulamışlığım yok ama BRC bayisi bir arkadaşımda gördüm,aynen benzindeki enjektör temizleyici sıvı mantığı ile doluya yakın tankın içine enjekte ediyorlar,basınçlı bir tüpün içinde,sıvı sanırım ve enjektörleri temizliyormuş.Ben enjektörlerimi söküp temizlediğim için gerek görmedim,bir araştırabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Yaşar Akan

Günaydın

Bir arkadaşımın aracı rolantide arada bir tekliyor ve stop edecek gibi oluyor,bazen gaz yemiyor.Serviste zengin karışım dediler.Lpg ayarını yaptırıyoruz 2-3 gün sonra yine aynı.En son 2 gün önce usta ayarladıktan sonra 5-10 dk çalıştırdı.Ayarlar tekrar bozulunca kontrol etti yakıt deposu buhar arıtma supabı bozuk ondan dedi.Bu parça pahalı gerek yok diyip iptal etti.sorun şimdilik düzeldi.Yardımcı olacak arkadaşlardan ricam sorun bu parçadan olabilirmi,parçanın iptal edilmesi doğru bir şeymi.Yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Bu tarz sorunları çözmenin en kolay yolu bir interface kablosu edinip kendi ayarınızı kendinizin yapması.Tecrübe ile sabittir :) .

Özellikle uzun yol seyahatlerinde zorunda kalmadıkca yol üzeri istasyonlardan gaz almamak lazım.Tabi örneğin 1000 km lik bir yolu ikmal yapmadan da gidemezsiniz.Bu durumlarda yol üzerindeki il veya ilçe merkezlerinde şehir içi istasyonlardan gaz alın.Genel piyasa fiyatından ucuz olan lpg yi zaten almayın.Rastgele alınan lpg aracın düzgün olan kalibrasyonunu etkiler.Kötü bir gaz alındığında egzos emisyonu otomatik olarak fakire düşer,bu durumda aracın ecu su STFT değerlerini uzatmaya başlar,enjektör sürelerini uzatır yani,çoğu zaman bu uzatma bile yeterli olmaz ve fakir karışımdan arıza lambası yakar,sarsıntı-çekiş düşüklüğü vs hissedilir zaten.Sonrasında sağlıklı bir lpg alındığında uzamış olan enjektör sürelerinden dolayı bu seferde zengin karışıma geçer.Bir aşağı bir yukarı kalibrasyon oynamaya başlar.

Böyle durumlarda aracın ecu sunu resetlerseniz STFT değerleriniz fabrika ayarlarına döner.Zaman zaman bu uygulamayı yaparsanız bu tarz dalgalanmaların önüne geçersiniz,tabi ilk ayarın da sağlıklı olması gerekir.

Lpg ayarının stabil kalabilmesi biraz zor oluyor.Benzin gibi sabit bir basınç olmuyor,yani yakıtınız çok azaldığında basınç otomatik düşüyor,haydi karışım fakire kayıyor,stft uzatılıyor,depoyu doldurunca zengine kayıyor.Alınan lpg nin kalitesi direk karışım oranını değiştiriyor.Ayrıca kötü bir lpg aldıysanız,bir kere bile almış olsanız enjektörler kirleniyor,zaman içindede enjektörlerde kirlenme oluyor tabi,çalışması zorlaşıyor veya gaz geçiş yolları daralıyor vs.Çok değişken var.

Regülatör bitmiş derken neyi kastetmişler Recep bey.Eğer bitikse çalışmazdı diye düşünüyorum.Regülatör denilen şey içinde lastik bir diyafram olan ve bir tarafından sıcak su diğer tarfından gaz geçen bir ekipmandır,çok yüksek bir teknoloji sayılmaz.Üzerinde basınç ve ısı sensörleri olur(modele göre değişir),bu sensörler suyun ısısını ve gazın basıncını ölçerek lpg ye benzine geçiş durumları için bilgi gönderirler,regülatör performansını etkilemezler yani.Enjektörler de muhtemelen kirlenmiş olabilir ama ustalarımız hemen değişim tavsiye ederler,temizleyeni görmedim.

Bilgi olarak söyleyeyim,uygulamışlığım yok ama BRC bayisi bir arkadaşımda gördüm,aynen benzindeki enjektör temizleyici sıvı mantığı ile doluya yakın tankın içine enjekte ediyorlar,basınçlı bir tüpün içinde,sıvı sanırım ve enjektörleri temizliyormuş.Ben enjektörlerimi söküp temizlediğim için gerek görmedim,bir araştırabilirsiniz.

Bu kablo ve yazılımı nerden temin edebiliriz? Dediklerinize katılıyorum adam deneme yanılma yapacağına saçma sapan ben adam gibi teknik bilgiyle kendim denerim..

Günaydın

Bir arkadaşımın aracı rolantide arada bir tekliyor ve stop edecek gibi oluyor,bazen gaz yemiyor.Serviste zengin karışım dediler.Lpg ayarını yaptırıyoruz 2-3 gün sonra yine aynı.En son 2 gün önce usta ayarladıktan sonra 5-10 dk çalıştırdı.Ayarlar tekrar bozulunca kontrol etti yakıt deposu buhar arıtma supabı bozuk ondan dedi.Bu parça pahalı gerek yok diyip iptal etti.sorun şimdilik düzeldi.Yardımcı olacak arkadaşlardan ricam sorun bu parçadan olabilirmi,parçanın iptal edilmesi doğru bir şeymi.Yardımcı olursanız sevinirim.

yakıt deposu buhar arıtma supabı nı ilk defa duydum ama daha neler duyacağız bu lpg sayesinde, ne kadar nazik bi sistemmiş bu lpg en ufak kusursuzlukta arıza yapıyor. Umarım sizde düzgün bi ustayla sorunlarınızı halledersiniz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...