İçeriğe Yönlendir

Siyah Duman Atma (2009 Tdci)


Serhat S. Yazıcı

Recommended Posts

Çağlar Bayur

C.tesi? ama önceden Osman ı bir arayın

saat veya zamanı bol bırakmak lazım, zira önceden yapılmışlar var, bunların toplamı yanıltır teknisyeni

Yorum bağlantısı
Hüseyin Dilsiz

Merhabalar arkadaşlar benim sorunum siyah duman konusu. Aracımın 5 hafta evvel turbo valfi bozulmuş ve bunu bulup düzeltene kadar ben 5 hafta boyunca turbo aktif olmadan kullandım sonra işi bilen usta direkt valf sorunlu deyip söktü ve değişti. Çok şükür düzeldi ancak bu işlemim sonunda dizel yakıt katkısı da koyduk ve 2 gün sonra fark ettim ki duman artışı çok fazla olmaya başladı hatta akşam arkadaki aracın farlarında ne kadar fazla olduğunu anladım ve hemen özel servisime tekrar gittim fakat turbu ve hotumlarda her hangi bir sorun çıkmadı aracın çekişinde hiçbir sorun yok yakıt artışı olmadı kaput altında yağ sızıntısı veya koku yok..

Arkadaşlar sizce sorunum ne olabilir yani daha önceden başına gelen ve çözebilen arkadaşlarımız var ise bilgisini bizimle paylaşırsa çok sevinirim. Son olarak bilgisayar ile egsoz çıkışları sıfırlandı ve EGR sıfırlanması yapıldı. Usta arada bir sıfırlanması gerek dedi.

Acaba atılan bu dizel yakıt katkısı depoda ki pisliği enjeksiyonlara mı taşıdı veya bilmiyorum sizce nelere bakmalıyım..

Eger aracınızda çekiş kaybı yoksa kesinlikle enjektörlerde sıkıntı vardır.

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı
C.tesi? ama önceden Osman ı bir arayın

saat veya zamanı bol bırakmak lazım, zira önceden yapılmışlar var, bunların toplamı yanıltır teknisyeni

Abi araca hiçbir işlem uygulanmadı yani sadece yakıt deposundaki suyun atılması için katkı konuldu.. Mekanik her hangi bir işlem yapılmadı..

Yorum bağlantısı
Umut Karataş

Peki başka ne olabilir turbo hortumları kontrol edildi ve sorun her hangi bir durum gözlenmedi. Ses, yağ veya her hangi bir performans kaybı yok.. Mehmet Demirci aynı sorunu bu şekilde çözmüş.. Ben artık nereye bakacağımı bilmiyorum

Serhat hocam benim araçta da bir çekiş sorunu vardı. Gaza ne kadar bassan da araçta bir hantallık vardı. Tüm kontroller yapıldıktan sonra (turbo, hortumlar vs.) enjektörlerin bakımı yapıldı ve memeleri değişti.

Yapan usta test cihazında bakarak enjektör değerlerinin bayağı bir sapmış olduğunu söylemişti. Enjektör memeleri değişip ayarları da yapılınca aracın çekişi falan çok farketti. Şu an çok iyi, yalnız bu bakımdan hemen sonra sizin gibi benim araç da siyah duman atmaya başlamıştı. Ustaya tekrar gittim. Bana yaptığı açıklama şu idi: "Ayarları bozulan eski enjektörlerle yanma tam verimli olamadığı için bazı kısımlar (isimlerini de söyledi ama hatırlamıyorum şu an) kurum bağlamıştır. Yeni durumda işleyiş tamamen normale döndüğü için biriken kurumlar da uygun eksoz çıkış basıncıyla falan temizleniyor. Bir süre sonra kesecek duman atmayı" dedi adam ve bir süre sonra kesildi hakkaten duman atma.

Ama tabi rölantide tam gazlarda ve vites geçişlerindeki gaz bindirmelerinde siyah duman var, o da normali zaten.

Uzun oldu ama bir tecrübe daha aktarayım. Bizim şirket araçları da dizel. Şoförlerden biriyle geçen gün konuşurken bayan bir direktörün aracını şehir dışı seyahatinde kullandığını giderken 20.000 km deki aracın çok fazla duman attığını farkettiğini söyledi. Görev dönüşünde duman falan kalmadı ama dedi. Bayan arkadaş aracı benzinli gibi kullandığı için, heralde sürekli 2000 devirde falan vites değiştiriyor ve araç çok fazla düşük devirde kullanılıyor, her tarafı kurum bağlamış ve yüksek devir yani yüksek basınçlı eksoz durumunda da kurumları atıyormuş.

Yani özetle uygun yanmanın olmadığı durumda, ki turbonun çalışmaması buna çok iyi bir örnek, araç kurum bağlıyor, yanma normale dönüp biraz da devirli kullanımda da bu kurumlar temizleniyor anladığım kadarıyla. Siz yakıt katkısı falan kullanmak yerine şöyle bir yarım saat- 1 saat otobanda 3000-4000 devir arası bir sürüş yapsanız birikenler bayağı bir atılır gibime geliyor.

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı
(düzenlendi)

Serhat hocam benim araçta da bir çekiş sorunu vardı. Gaza ne kadar bassan da araçta bir hantallık vardı. Tüm kontroller yapıldıktan sonra (turbo, hortumlar vs.) enjektörlerin bakımı yapıldı ve memeleri değişti.

Yapan usta test cihazında bakarak enjektör değerlerinin bayağı bir sapmış olduğunu söylemişti. Enjektör memeleri değişip ayarları da yapılınca aracın çekişi falan çok farketti. Şu an çok iyi, yalnız bu bakımdan hemen sonra sizin gibi benim araç da siyah duman atmaya başlamıştı. Ustaya tekrar gittim. Bana yaptığı açıklama şu idi: "Ayarları bozulan eski enjektörlerle yanma tam verimli olamadığı için bazı kısımlar (isimlerini de söyledi ama hatırlamıyorum şu an) kurum bağlamıştır. Yeni durumda işleyiş tamamen normale döndüğü için biriken kurumlar da uygun eksoz çıkış basıncıyla falan temizleniyor. Bir süre sonra kesecek duman atmayı" dedi adam ve bir süre sonra kesildi hakkaten duman atma.

Ama tabi rölantide tam gazlarda ve vites geçişlerindeki gaz bindirmelerinde siyah duman var, o da normali zaten.

Uzun oldu ama bir tecrübe daha aktarayım. Bizim şirket araçları da dizel. Şoförlerden biriyle geçen gün konuşurken bayan bir direktörün aracını şehir dışı seyahatinde kullandığını giderken 20.000 km deki aracın çok fazla duman attığını farkettiğini söyledi. Görev dönüşünde duman falan kalmadı ama dedi. Bayan arkadaş aracı benzinli gibi kullandığı için, heralde sürekli 2000 devirde falan vites değiştiriyor ve araç çok fazla düşük devirde kullanılıyor, her tarafı kurum bağlamış ve yüksek devir yani yüksek basınçlı eksoz durumunda da kurumları atıyormuş.

Yani özetle uygun yanmanın olmadığı durumda, ki turbonun çalışmaması buna çok iyi bir örnek, araç kurum bağlıyor, yanma normale dönüp biraz da devirli kullanımda da bu kurumlar temizleniyor anladığım kadarıyla. Siz yakıt katkısı falan kullanmak yerine şöyle bir yarım saat- 1 saat otobanda 3000-4000 devir arası bir sürüş yapsanız birikenler bayağı bir atılır gibime geliyor.

Şöyle söyliyim benim turbo valfim bozulmuş ve sorun çözülene kadar 4 hafta kullanıldı ve bu dönem sırasında kurum toplamış olabilir ve halen atıyor da olabilir fakat uzun bir sabit hızla yol yapamadım ancak oldukça devirli kullanıyorum yaklaşık 1 hafta geçti ve halen duman devam ediyor yani bu kadar devirli kullanıp halen dumanın devam etmesi sadece kurum olamaz gibime geliyor.. Zaten istanbulda veya da istanbula gelen bir yolda ne yazık ki yüksek devirde 1 saat kullanılabilecek bir trafik olamıyor helede bu yağmurda

tarihinde Serhat S. Yazıcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Abi araca hiçbir işlem uygulanmadı yani sadece yakıt deposundaki suyun atılması için katkı konuldu.. Mekanik her hangi bir işlem yapılmadı..

daha ne olsun :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Dizel uzun yol motorudur, gittikçe açılır, gittikçe daha güçlenir, benzinli gibi öf pöf demez, şehir içini pek sevmez dizel, dizel tercih ederken mutlaka uzun yol yapacaksanız tercih edin, sürekli şehir içinde dizelin ömrünü yersiniz, devrini hep 2000 de tutmayın, arada basmak lazımdır, dizel hemen temizlenmez, kendine gelmesi için 500 km. falan sürekli kullanım gerekir, ben tek seferde 700 km. yol yapıyorum bazen, araba uçak moduna geçiyor, şehir içi dur kalklarda farkı çok net anlıyorum.

Kısaca şehir içi kullanılan bir dizelde kurumda olur dumanda, arada uzun yol yaptırıp 3000 devire yakın sürmeniz lazım, bende hiç bir viteste tam gaz da versem duman olmuyor, ancak 2000 devirde 5. viteste asılırsam arkadan gelen aracın farından dolayı hafif bir duman görüyorum, o da bu devirde ve 5. viteste normaldir.

Arabayı uzun yolda kullanın düzelecektir.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı

daha ne olsun :D

Doğru söylüyorsun abi ama içinde sadece temizleyici tarzında şeyler vardı yani solvent bazlı her hangi bir şey yoktu yinede zarar vermiş olabilirmiyim??

Dizel uzun yol motorudur, gittikçe açılır, gittikçe daha güçlenir, benzinli gibi öf pöf demez, şehir içini pek sevmez dizel, dizel tercih ederken mutlaka uzun yol yapacaksanız tercih edin, sürekli şehir içinde dizelin ömrünü yersiniz, devrini hep 2000 de tutmayın, arada basmak lazımdır, dizel hemen temizlenmez, kendine gelmesi için 500 km. falan sürekli kullanım gerekir, ben tek seferde 700 km. yol yapıyorum bazen, araba uçak moduna geçiyor, şehir içi dur kalklarda farkı çok net anlıyorum.

Kısaca şehir içi kullanılan bir dizelde kurumda olur dumanda, arada uzun yol yaptırıp 3000 devire yakın sürmeniz lazım, bende hiç bir viteste tam gaz da versem duman olmuyor, ancak 2000 devirde 5. viteste asılırsam arkadan gelen aracın farından dolayı hafif bir duman görüyorum, o da bu devirde ve 5. viteste normaldir.

Arabayı uzun yolda kullanın düzelecektir.

Abi yılda 30bin yapıyorum ve maltepe ömerli arası gidip geliyorum günde minimum 100km yapıyorum bunun 30km şehir içi diğeri şehir dışı oluyor.. 500 km geçeli baya oldu..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

500 km. toplamda değil :) Yani ben yola bir çıktınmı hiç durmadan 500 km. ve üstü yol yapmalısın demek istedim, yoksa benim arabada100.000 i çoktan devirdi :D

Senin günde 100km. yapman, dizel için anca ısınmak demektir, hararet göstergesine bakma sen, ısınma o değil, motorun tamamının ısınması, hatta kaput çamurluklara kadar ısının yayılması lazım, yoksa günde 100km. çok az, bastınmı Ankara-İzmir yapmalısın mesela :D

(Günde 100 km az derken, motorun kendine gelmesi, kurum oluşturmadan sağlıklı ve atak olması için az demek istedim)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı
(düzenlendi)
500 km. toplamda değil :) Yani ben yola bir çıktınmı hiç durmadan 500 km. ve üstü yol yapmalısın demek istedim, yoksa benim arabada100.000 i çoktan devirdi :D

Senin günde 100km. yapman, dizel için anca ısınmak demektir, hararet göstergesine bakma sen, ısınma o değil, motorun tamamının ısınması, hatta kaput çamurluklara kadar ısının yayılması lazım, yoksa günde 100km. çok az, bastınmı Ankara-İzmir yapmalısın mesela :D

(Günde 100 km az derken, motorun kendine gelmesi, kurum oluşturmadan sağlıklı ve atak olması için az demek istedim)

Yani Serhat bırak herşeyi bi Ankara'ya git gel diyorsun

tarihinde Serhat S. Yazıcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Maalesef, yani üfleme sesi geliyor ve yağ görebiliyorsanız ne yazık ki hortumlarınızı kontrol ettirmekte fayda var.. Dizel araçlar yüklenmelerde siyah duman atarlar ancak fazla olduğunda aradaki farkı herkes anlayabilir..

Cuma günü emme manifolduna temizleme işlemi yapılacak umarım bu duman konusundan kurtulabilirim.. Siz bu uygulamaya C4'de mi uyguladınız??

Yok , daha önceki aracımda idi . Tdci Focus 2 Ghia aracımda .

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • 2 hafta sonra...
Serhat S. Yazıcı

Arkadaşlar uzun bir süre oldu biliyorum ama yurtdışında olmamdan dolayı bir türlü yazamadım.. Emme manifodu söküldü ve tertemiz hale getirildi.. manifoldun içi kullanmış olduğum ürünlerden dolayı balçık gibi olmuş ve şunu amladım ki ürün işe yarıyordu fakat daha önceden hiçbir manifolda bu şekilde bir ürün kullanmadığımdan bir türlü o balçık kurumu atamıyordu ve temızlık sonucunda o balçık durum düzeldi bununla birlikte duman atma %80 oranında azaldı ve son uzun yolumuda İzmire yaptım ve duman kalmadı normal dizel dumanım mevcut son durumda ve çok ama çok rahatladım.. Şunu söylemek gerek 110bin km emme manifolduna dokunmadıysanız bu ürünler ile işi çözemiyorsunuz ancak öncelikle emme manifoldunu temizler sonra bu şekilde ürün kullanırsanız çok daha etkil olacaktır. Yakıtım ne arttı ne azaldı aynı şekilde devam. Emme manifoldu körlemesi de yapmadım sonuçta doğaya zarar vermek istemem kendi adımada olsa. Kurum yaparsa ben uygulamayı yapamadığımdan giderim özel servisime 100TL'ye hallederim olur biter. Bu zamana kadar konuyu takip edip tercübelerinizi benimle paylaştığınız için ayrı ayrı teşekkür ederim arkadaşlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Böyle basit bir şekilde halletmene sevindim hocam . Keyifli sürüşleri .

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı
Böyle basit bir şekilde halletmene sevindim hocam . Keyifli sürüşleri .

Teşekkür ederim Mehmet keşke daha önceden yapmış olsaydım diyorum. Yanlız bu tip temizliklerden sonra uzun yol şart..

Yorum bağlantısı
Misafir

Geçmiş olsun...bende son bakımda yaptım bu temizliği,hazır açılmışkende körledim egr'yi.

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı
Geçmiş olsun...bende son bakımda yaptım bu temizliği,hazır açılmışkende körledim egr'yi.

Geçmiş olsun ama egr'yi deden körledin??

Yorum bağlantısı
Misafir

Geçmiş olsun ama egr'yi deden körledin??

Benim aracımda bir sıkıntı yoktu,hazır manifold temizliği yapılmışken bir daha kurum yapmaması adına körlettim ben.özellikle kalkışlarda dahada seri oldu araç,bunda en çok eski üyelerden mustafa liman abimin yapmış olduğu çalışmaları örnek aldım...sizede tavsiye ederim açıkcası...

Yorum bağlantısı
Umut Karataş

Burada okuduktan sonra ben de manifoldu temizletmek için söktürdüm. Yalnız çok garip, manifoldun içinde kurum falan çıkmadı. Aksine neredeyse sıfır gibiydi hala. Araç 2006 model 110.000 km de.

EGR valfini de temizletmek için söktürdüm, o da tertemiz çıktı. Demekki 100.000 km yi geçmiş dizel tıkanmıştır, kurum bağlamıştır gibi düşünceler her zaman doğru olmayabilir.

Usta bu şekilde temiz kalmasının sebebi düzenli bakımlar olmuştur dedi. Zaten sökmeden önce abi senin arabada yoktur kurum ben garanti veriyorum falan dedi ama ben inat edip söktürdüm genede.

IMG_1492_zpse31b6484.jpg

IMG_1491_zpsddaf327a.jpg

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı
Burada okuduktan sonra ben de manifoldu temizletmek için söktürdüm. Yalnız çok garip, manifoldun içinde kurum falan çıkmadı. Aksine neredeyse sıfır gibiydi hala. Araç 2006 model 110.000 km de.

EGR valfini de temizletmek için söktürdüm, o da tertemiz çıktı. Demekki 100.000 km yi geçmiş dizel tıkanmıştır, kurum bağlamıştır gibi düşünceler her zaman doğru olmayabilir.

Usta bu şekilde temiz kalmasının sebebi düzenli bakımlar olmuştur dedi. Zaten sökmeden önce abi senin arabada yoktur kurum ben garanti veriyorum falan dedi ama ben inat edip söktürdüm genede.

Öncelikle bu şekilde olması sizin bir artı. Bizim araçlarımızdan düzenli bakıma gitmekte ve her birinin kaydı tek tek muhafaza edilmekte yani şunu söylemek istiyorum siz ne kadar iyi kullanırsanız kullanın yakıtımızdan dolayı kurum oluşmaktadır. Size şunu sormak istiyorum aracınızın ilk sahibimisiniz??

Ayrıca burada dahil piyasadaki araçların %95 bu şekilde olacaktır ve sizin kurum yok dediğiniz bu manifoldun içi kurum tutmuş benimki de bu şekilde görünüyordu keşke resmini kaydetmiş olsaydım.

Yorum bağlantısı
Umut Karataş
(düzenlendi)

Öncelikle bu şekilde olması sizin bir artı. Bizim araçlarımızdan düzenli bakıma gitmekte ve her birinin kaydı tek tek muhafaza edilmekte yani şunu söylemek istiyorum siz ne kadar iyi kullanırsanız kullanın yakıtımızdan dolayı kurum oluşmaktadır. Size şunu sormak istiyorum aracınızın ilk sahibimisiniz??

Ayrıca burada dahil piyasadaki araçların %95 bu şekilde olacaktır ve sizin kurum yok dediğiniz bu manifoldun içi kurum tutmuş benimki de bu şekilde görünüyordu keşke resmini kaydetmiş olsaydım.

Aracın ilk sahibi değilim ben. Ama ilk sahibini de tanıyorum, titiz kullanır.

Fotoğraflarda nasıl bir algı oluşturuyor bilmiyorum ama manifold sökülünce aldım inceledim, parmağımı falan sürdüm içine sadece is vardı. Zaten burada yarısı tıkanmış şekilde sökülen manifoldları gördükten sonra abartısız bu sıfır gibi dedim. Piyasadaki araçların %95 i bu şekildeyse eğer kimse manifold söktürmeyle falan uğraşmasın bence. Boşa vakit ve para harcamasın çünkü araçta bir sıkıntı varsa ve manifold bu şekilde çıktıysa kesinlikle sebep manifold değildir.

Özellikle forumdan Abdurrahman Bey'in bir konusu vardı manifold temizliği ile ilgili. Onunla uzaktan yakından ilgisi yok benimkinin.

http://i.imgur.com/DztFn.jpg Abdurrahman Bey'in manifoldunun görünüşü böyle idi, bir bakın isterseniz.

Genede içine sprey falan sıktırdım ben, dediğim gibi kurum falan yok kesinlikle. Sadece isin kiri aktı.

Sizinki de bu şekilde çıktıysa o da temiz demekki.

tarihinde Umut Karataş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Manifoldtaki kurumun nedeni egr valfidir,en baştan iptal edilmiş bir araçta bu kadar bile kurum olmazdı çünkü turbodan manifolda gelen yegane şey yağ buharı

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Aracın benden önceki sahibi aracı düşük devirlerde kullanmış olabilir , manifold bayağı dolu idi ve ben 160 bin km civarı bu temizliği yapmıştım

Yorum bağlantısı
Umut Karataş

Manifoldtaki kurumun nedeni egr valfidir,en baştan iptal edilmiş bir araçta bu kadar bile kurum olmazdı çünkü turbodan manifolda gelen yegane şey yağ buharı

Şaka gibi bir soru: Bu kurum işi araç marka modele göre değişir mi? Benim usta 307, partner ve birkaç model daha söyledi bunlarınki kirli çıkıyor ama 407 lerden söktüklerimiz hep temiz çıktı dedi. Buyrun bakalım....

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Şaka gibi bir soru: Bu kurum işi araç marka modele göre değişir mi? Benim usta 307, partner ve birkaç model daha söyledi bunlarınki kirli çıkıyor ama 407 lerden söktüklerimiz hep temiz çıktı dedi. Buyrun bakalım....

Bence

1-Araç genelde devirli kullanılmıştır ve egr daha temiz egsoz gazı yollamıştır manifolda

2-Araçta intercooler yoktur turbonun bastığı hava çok soğumadan manifolda gidiyor ve yoğuşmaya neden olmuyordur

3-Yeni araçlarda olan egr soğutucu vardır aracınızda manifoldda birleşen hava ve egsoz gazı yakın ısılardadadır yine yoğuşma oluşmuyordur...

Başka neden gelmiyor aklıma

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...