İçeriğe Yönlendir

Ticaretin Yeni Makam Aracını Test Ettik


Hüseyin Matur

Recommended Posts

Hüseyin Matur
(düzenlendi)

Evet başlık'ta ve reklamlarda da geçtiği gibi, ticaretin makam aracı Ford Tourneo Custom

Normal prosedür dışında aracı 24 saatliğine teslim aldım. Bu zaman zarfında gerek Yalova, gerek İstanbul'da şehiriçi ve şehir dışı sürüş deneyimlerim oldu. Yaklaşık 450 km. yol yaptım. Bu zaman zarfındaki sürüş izlenimlerimi sizlerle paylaşacağım.

Tasarım

Ford'un yeni tasarım yüzünü yansıtan ön kısımda tamponun büyük hava girişi ve farların yeni şekli epey dikkat çekici. Custom epey dinamik görünüyor. 8 kişilik Custom'da sağ ve sol tarafta 2 adet manuel sürgülü kapı bulunuyor. Eski kasa transit'te bulunmayan ve epey yadırgadığım açılan kapının kendi kendine kapanmasını engelleyen kilit sistemi Custom'da mevcut. Yani açık olan kapıyı kapatmak için kapı kolunu kapıyı açarmışcasına çekiyorsunuz ve kilit mekanizması kapıyı serbest bırakıyor yani kapının kapanmasına izin veriyor. Aksi halde ne yaparsanız yapın kapının kapanması mümkün değil. Kaldı ki bu özellik, hemen hemen tüm kayar kapılı araçlarda mevcut. Dış kısımda büyük yan aynalar ve eski modelde ayna altında sıradan bir noktada bulunan yan sinyaller şimdiki modelde ise daha modern ve estetik bir noktaya alınmış. Sinyallerin yeri benim çok hoşuma gitti. Aynaların altında bulunan ve kör noktaları görmemizi sağlayan ikinci ayna, eski transit'e nazaran çok daha kullanışlı. Eskiden bu aynalardan verim bence %60 idi. Ama şimdi ise bu verim neredeyse %95. Aynalar görevini çok iyi yapıyor ve kör noktadaki aracı görememeniz için kör olmanız gerekiyor. Custom'un ön ve arka tamponunda park sensörleri ve bunlara ek olarak arka bagaj kapağında bir adet kamera bulunuyor. Geri vitese taktığınız anda sağ ve sol tarafta bulunan viraj aydınlatma farları yanıyor ardından hemen arka kısmın görüntüsü dikiz aynanızda beliriveriyor. Ve geri giderken direksiyonu çevirdiğiniz anda aynada bulunan çizgiler gideceğiniz taraf dönerek olası bir kaza yaşamamanız için size adeta muavinlik yapıyor. Ön park sensörleri ön tampon belirli mesafede nesneye yaklaşıldığı anda devreye giriyor yada içeriden bir tuş ile manuel olarak da devreye sokulabiliyor.

İç Mekan

En yüksek donanım olan Titanium donanım paketli test aracının içine girdiğimizde kendimizi Focus 3 yada Fiesta mk7'de sanabiliriz. Sebebi ise, torpidoları neredeyse hemen hemen aynı. Aracın orta konsolu tamamen değişmiş ve çokta güzel olmuş. Üst kısımda renkli bilgi ekranı bulunuyor, alt tarafta ise manuel klima düğmeleri. Bazı arkadaşlarımız resimlerde görsüğü zaman klima düğmelerinin epey uzakta kaldığını ve sürücünün bu düğmelere ulaşımının zor olacağından bahsetmişti. AMa ben böyle bir sorun yaşamadım. Resimlerde ulaşmak belki zor gibi görünebilir ama bence klima düğmelerinin yeri gayet iyi konumlandırılmış. Göstergenin sağ ve sol tarafında, ön ve arka cam rezistans düğmeleri, eco on/off düğmesi ve ön park sensörü düğmesi bulunuyor. Test aracına binip çalıştırdığınız anda eco sistem devrede oluyor. Yani araç 115 km/s hızı geçmiyor. Servis görevlilerin demesine göre araç çalışınca eco sistemi aktif olmamalı bu sistem sonradan istenirse devreye sokulmalı imiş. Yani orjinali bu şekilde imiş. Yeni gelecek yazılım ile bu sorun ortadan kalkacak ve araç her çalıştırmadan sonra eco modunun iptal edilmesine gerek kalmayacak istenirse devreye sokulacakmış. Custom, güncel Focus ve Cmax'de kullanılan dört kollu bir direksiyon simidine sahip. Direksiyon üstünde bulunan düğmelerde ne işe yaradıklarını gösteren herhangi bir simge yok. Bu düğmeler bilgi ekranına müdahale de kullanılıyor. Direksiyonun üstünde değil de yan taraflarında bulunan düğmeler ise, bunlarda ne işe yaradıklarını gösteren simgeer mevcut. Bunlar da, hız sabitleme ve radyo kumanda için kullanılıyor. Gösterge ekranı da aynı şekilde Focus ve cmax'de kllanılıyor ve gec yolculuğunda gözü yormuyor, hız ve devir saatinin arasında bulunan, yakıt, gidilecek yol, şerit takip sistemi, sürücü dikkat takip sistemi, ortalama hız vs. gibi bilgileri gösteren ekranın okunulabilirliği gayet başarılı. Araç teybinde bluetoth özelliği bulunmakta. Bu özellik sayesinde telefonu elinize almadan görüşme yapabiliyor ve orta konsolda bulunan ekrandan telefon rehberi yada aranan, cevapsız numalara ulaşabiliyorsunuz. Ancak bu sistem ile forumdan birkaç arkadaş ile yaptığım telefon görüşmelerinde, sesimin derinden ve sanki rüzgarlı bir ortamda konuşuyormuşum gibi geldiğini söylediler. Yani, Custom'da bulunan özelliklerin içinden kullanıldığı zaman yeterli performansı vermeyen tek donanaım diyebilirim.Arka ratafa geçtiğimizde ise, çift sıra 3'lü koltuk bulunuyor. Koltuklar yüksek donanımlı aracımızda açık kahverengi renginde ve tabiki deri döşeme. Koltuklar, deriyi sevmeyen arkadaşlarımızın bile beğenebileceği bir kalitede. Koltuklar istenirse her biri katlanıp bagaj kapasitesi arttırılabiliyor. Araca binip arka koltuğa geçmek istediğinizde zaten bu koltuklardan birini bir hareketle katlayıp ikinci bir hareketle takla attırmanız gerekli. Aksi halde 2.ci sıra koltuğa geçme olanığınız yok. Ön tarafta bulunan hoparlöre ek olarak 2.ci koltuk hızasında da sağda ve solda hoparlörler bulunuyor. Ses sisteminin kalitesi böyle bir araç için fazlasıyla yeterli. Çift klima bulunan test aracımızın arka kliması bağımsız, istenildiğinde arkada oturan yolcular kendilerine özel sunulan klima düğmelerini kullanarak klima'ya müdahale edebiliyorlar.

Motor

Ford tarafından daha düşük yakıt tüketimi sağlaması için yeniden geliştirilen global duratorq sistem motor son 4-5 aydır eski Transit'lerde kullanılmaya başlanmıştı. Bu motor, 2.2 tdci 100 ps - 125 - 155 ps olmak üzere üç farklı güce sahip. Test aracımızda 2.2 tdci 155 ps/385 nm gücündeki motora sahipti. Bakım aralıkları 20.000 km ya da bir yıl olarak belirlenmiş. Test aracımızda start-stop özelliği de bulunuyordu. Lambalara geldiğinizde araç stop ediyor, gitmek istediğinizde debriyaja basar basmaz çalışıyor. Bu sistem sayesinde, veriler %10 yakıt tasarrufu sağlayacağını gösteriyor. Akıllı Şarj Sistemi bulunan Custom, geleneksel sistemlerin aksine, aküyü yalnızca gerektiğinde şarj ediyormuş. Genel anlamda gaz pedalı kullanımdayken şarj etmiyormuş. Bu sayede yakıt tasarrufu ve emisyon düzeyinin daha fazla düşürülme imkanı doğuyormuş. Ben test sürescinde 100 km.de yaklaşık 9 litre yakıt tükettim. Ama Ford ortalama 6,5 litre tüketimden bahsetmiş.

Konfor ve yol tutuş

Tourneo Custom eski transit'e nazaran daha konforlu ve daha yumuşak süspansiyona sahip. Test aşamasında konfor yönünden hiçmi hiç Custom'u yadırgamadım. Bence gayat yeterli konfora sahip. Yol tutuşu ise bir minibüsten beklenenin üstünde olduğunu düşünüyorum. Kesinlikle hızlı girilen virajlarda hiçbir güvenlik kaygısı yaşamadım diyebilirim. Araç kendinden gayet emin bir şekilde virajlar girip çıktı. Rüzgar yada yol seslerine gelecek olursak, 160 km/s süratlerde bile rüzgar sesi kulağıma hiç gelmedi. Fakat az da olsa asfalt sesi içeri geliyor. Bununda sebebi nedendir bilinmez, test aracımızın ne ön nede arka tarafında davlumbaz bulunmuyordu. Eminim bu davlumbaz eksikliği giderilirse bahsettiğim yol sesi ortadan kalkacaktır.

Güvenlik

Test aracımızda; ön, yan ve perde olmak üzere 6 havayastığı mevcut idi. Şerit takip sistemi, sağa yada sola farketmez, sinyal vermeden şerit değiştirdiğinizde direksiyon simidi titreyerek şeritten çıktığınız anda çizgilerin üzerindeyken sizi uyarıyor. Bu sistemi bir ara aktif ettiğimde, anladım ki sinyal vermeden ne kadar da fazla şerit değiştiriyormuşum. Güvenlik denilince akla ilk gelen esp varmı acaba diye aklınıza gelebilir. Var tabi, olmaz mı. Hemde devreye sokması o kadar zor ki. Araçta şerit takip sistemine ek olarak, Sürücü dikkat takip sistemi bulunuyor. Bu sistem sürücünün sürüş tarzını sürekli izliyor ve araç sürerken davranışlarınızda farklılık saptarsa yani direksiyondan elinizi çekmek, virajlarda direksiyona olması gerektiğinden farklı bir müdahale gibi hareketlerde bulunduğunuzda, kısacası uyukladığınızda bu sistem sizi algılıyor, gerek direksiyonu titreterek gerekse gösterge sesli ve görüntülü uyarı vererek sizi uyarıyor mola vermenizi istiyor. Ford SYNC olarak adlandırılan bir sistem yani “Acil Durum Yardımı” özelliği de Custom farklı özelliklerinden biri. Aracın teybi ile telefonunuz arasında bluetooth vasıtasıyla bağlantı kurduğunuzda, çarpışma saptandığı anda bluetooth bağlantılı cep telefonundan 112'yi arayarak kendi dilinde kaza yerinin GPS koordinatlarını sesli olarak iletiyor.

Alıntı değildir.

Gsssp.jpg?1

5cXtg.jpg

qkSxX.jpg

FqzXe.jpg

mlyYX.jpg

d3svS.jpg

vuPWM.jpg

OnxpN.jpg

YJgLM.jpg

8n4wg.jpg

CGswN.jpg

i9oHt.jpg

GxPFs.jpg

B8j4m.jpg

tarihinde Hüseyin Matur tarafından düzenlendi
  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Bu konuyu yazmak 75 dakikamı aldı. Vazgeçtim editör olmayacağım, böyle iyi. :)

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Hoca aracı aldı sonrada sağolsun geldi beni aldı fuara gittik. Aracın maşallahı var :nazar: oldukça dikkat çekici olmasının yanında son derece kaliteli ve konforlu bence nerede ise tek eksik sağ ön koltuğun geriye doğru yatmaması

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

araç eski transitten eser kalmadı.güzel oldu.renkte güzelmiş maşşallahı var :nazar: :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Bu konuyu yazmak 75 dakikamı aldı. Vazgeçtim editör olmayacağım, böyle iyi. :)

Eh be kardeşim, oku oku bitmedi ha. Şimdi yarım bıraksak sana ayıp olacak, tamamını okusak diğer konulara vakit kalmayacak, neyse güzel yazmışsın sıkılmadan okuyabildim. Araçta sadece arka bagaj ve tavanın dıştan o derece dik açıyla bağlanmasını beğenmedim. Bagaj kapağı biraz eğimli olsaydı daha iyi olurdu gibi geldi.

Eline sağlık.

Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici

Kalemine sağlık Hüseyin bey çok güzel ayrıntıları ile dillendirmişsiniz artık aracı kullanırken yapamadığım birşeyde size danışırım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Eline sağlık hocam . Sana yakışır hakkatten , umarım ileride alırsın bundan .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

İnsanların bakışları epey fazla. İstanbul trafiğinde 10 kişiden 7'si bakıyor. Millet Ford'u seviyor. Uzun yolda ise sağdan sağdan gidiyorum, önümde araba kamyon vs. denk geliyor, sola sinyalimi verip yanımdan geçen aracın ilerlemesini bekliyorum. Ama o da ne. Yanımdan geçen sürücü kafasını sağ tarafa çeviriyor baştan aşağı aracı süzüyor. Eee bizde test ediyor, tanıtım yapıyoruz neticede. Korna çalıp, hareket yapıp ''hadi kardeşim devam et'' diyemiyoruz. :)

Böyle çok oldu, sağdan sola geçmekte zorlandım.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

ses ve seszizlik durumu hakkında bilgi yok mu ?

Konfor ve yol tutuş kısmına ekledim. Yazmadığım noktalar illa çıkabilir. Uyarılara göre tamamlarım diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Özmen

Bu konuyu yazmak 75 dakikamı aldı. Vazgeçtim editör olmayacağım, böyle iyi. :)

:D

elinize sağlık, çok güzel bir anlatım; eleştiri göremedim yalnız..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

:D

elinize sağlık, çok güzel bir anlatım; eleştiri göremedim yalnız..

24 saat vermeselerdi çok eleştirirdim. :)

Şaka bir yana, eksileri olarak; ön kafalıklar çok garip bir tasarım olmuş arkadan önü görmek zor, tamamen görüntüyü kapamışlar. Bir de davlumazların olmayışı.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Sanırım doğru konudayım. Hoca amma inatçısın yahu. korsan morsan dedin sorumu cevaplamadın. Aha da geldim.

Söyle bakalım sallıyormu araç ? :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Yok, aracın konforu gayet yeterli. Onca km. yaptım hiç bir noktada rahatsızlık duymadım. Resimlerde araç 73.000 lira, yetişen alacak ona göre. Benim bindiğim okunmuş olduğu için ona 80.000 vermeniz gerek. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. kaç para

2. mavidiş üstünden telefon görüşmesi kalitesi nedir?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

1. kaç para

2. mavidiş üstünden telefon görüşmesi kalitesi nedir?

1. Peşin para 73 lira. Bastırırsak 70 bile olur.

2. Test ettik onaylamadık. Çağlar abi yazılanları okumadım deme. :jedi::)

Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

mübarek adam bu gidişle oto yorumcusu olup dergilerde boy gösterecen gibi. yeni tanımını yapıyorum.

Yalovadaki Mübarek Hoca= Dini düşünür + Oto yazarı yada; dini konularda düşünen, otomobil konularında yazan adam= Hoca

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
(düzenlendi)

Buyur Çağlar abi.

Araç teybinde bluetooth özelliği bulunmakta. Bu özellik sayesinde telefonu elinize almadan görüşme yapabiliyor ve orta konsolda bulunan ekrandan telefon rehberi yada aranan, cevapsız numalara ulaşabiliyorsunuz. Ancak bu sistem ile forumdan birkaç arkadaş ile yaptığım telefon görüşmelerinde, sesimin derinden ve sanki rüzgarlı bir ortamda konuşuyormuşum gibi geldiğini söylediler. Yani, Custom'da bulunan özelliklerin içinden kullanıldığı zaman yeterli performansı vermeyen tek donanım diyebilirim.

1. Peşin para 73 lira. Bastırırsak 70 bile olur.

2. Test etik onaylamadık. Çağlar abi yazılanları okumadım deme. :jedi::)

mübarek adam bu gidişle oto yorumcusu olup dergilerde boy gösterecen gibi. yeni tanımını yapıyorum.

Yalovadaki Mübarek Hoca= Dini düşünür + Oto yazarı yada; dini konularda düşünen, otomobil konularında yazan adam= Hoca

Araba hastalığı olunca biraz. Hobimiz diyelim. İltifat ediyorsun. :)

tarihinde Hüseyin Matur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...