İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Ağır Motor Bakımı Piston, Sekman ve Sonuç


Hasan Kadir Karaahmetli

Recommended Posts

Hasan Kadir Karaahmetli

Aracın 2. sahibiyim, 2006 Model 1.4 TDCİ Comfort 68 ps Fiestam var. 90.000 Km'de eksantrik mili değişmişti. Aracım şuan 230.000 km de. Geçen ay Turbo şarj değişimi yaptım. Daha öncedende triger seti, baskı balata vb ağır bakımlarını yaptırmıştım. Araç beyaz duman atınca turbo gitmiş dediler ve Turbo şarj değişimi K.K.K. marka ile yaptım ama aracımda duman atma sorunu ile devam ediyorum. Turbo şarj değişimi hiç fayda etmedi gibi her zaman şahlanan araç zorla kalkıyor ve çok fena kara duman atmaya başladı. Aracı bugün ustaya götürdüm motor bitmiş diyor :) (Turbo devreye girmiyor demeyin canavar gibi ötüyor :biggrin: ) Şuanda bana çıkan maliyet

  • Piston Sekman Takım-350 TL
  • Takım Contası-85
  • Ana kol Yatak- 75
  • Silindir Conta - 55
  • Alt Conta - 55
  • Ustaya -350
  • Reflekteye -250
    Toplam = 1.220,00 TL

Ayrıca motor inmişken Egr valfi temizliği yağ-filte-antifreeze-Mazot Filtresi vb ağır bakımlarda yapılacak.

Aracımın kaportasında çizik bile yok her şey tamam ama yaşlanıyor artık :nazar:

Piston sekman yatak değişiminde çok titiz davranmak istiyorum. Fiyat çok önemli değil ama gerçektende kaliteli parçalarla iş çıkarmak istiyorum. Bu konuda detaylı bilgisi olan ve bunlara ekleyeceği olan arkadaşlar acil yardım, araba evin önünü bekliyor :)

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Turbo sağlammış demekki. Yanlış Teşhis. ve yanlış tedavi.

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Turbo sağlammış demekki. Yanlış Teşhis. ve yanlış tedavi.

Çıkan Turbo için çok usta baktı ama hep bitmiş dendi.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Çıkan Turbo için çok usta baktı ama hep bitmiş dendi.

Turbo şarj değişimi hiç fayda etmedi gibi her zaman şahlanan araç zorla kalkıyor

Bu cümleye göre Turbo bitmemiş gözüküyor.

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Turbo şarj değişimi hiç fayda etmedi gibi her zaman şahlanan araç zorla kalkıyor

Bu cümleye göre Turbo bitmemiş gözüküyor.

Patinaj atmayan bir Fiesta düşünün ne demek istediğimi anlarsınız. Zaten Turbo Şarj için giden para gitti... Açıkçası aracı zorlamaya kalksam bile şuanda 120-130 Km'yi çok ama çok zor buluyor. Bu dakikamı bile alıyor desem hiç abartı olmaz. Bu kadar düşüşün sebebi sadece pistonlar olamaz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih YILDIZ

Hocam benim araçta siyah duman atıyor, öksürerek kalkıyordu araç. Hatta forumda konu açmış, ustaların ve üyelerin fikirlerini almıştım. Araç siyah duman atmaya ve çekişten düşmeye başlamıştı. Turbo dediler bende turboyu değiştim ama çok bir değişiklik olmamıştı. Enjektörlerden olabileceği söylendi. Ben enjektörlere güveniyordum. Geçen yıl değiştirmiştim. Yine de enjektör dediler. Torbunun bağlantı hortumları değişti olmadı. En sonunda sorunun egr borusundan kaynaklandığını tespit ettik. Bu enjektörlerin olduğu tablaya oturduğu yerde kırılmıştı. Araba kaçırıyordu oradan. 160 TL'ye bir tane aldık usta taktı. Araba eski haline döndü ve şuan hiç kara duman atmıyor. Rampalarda vites istiyor halde. Belki sizin araçta da aynı sorun vardır. İsterseniz egr borusunu kontrol ettirin. Umarım size yardımcı olmuşumdur. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Öten turbo sağlıklı değildir ki?

Üstüne üstlük bitmiş motor siyah duman atmaz ki. Siyah duman kötü yanmaya işarettir :s

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Hocam benim araçta siyah duman atıyor, öksürerek kalkıyordu araç. Hatta forumda konu açmış, ustaların ve üyelerin fikirlerini almıştım. Araç siyah duman atmaya ve çekişten düşmeye başlamıştı. Turbo dediler bende turboyu değiştim ama çok bir değişiklik olmamıştı. Enjektörlerden olabileceği söylendi. Ben enjektörlere güveniyordum. Geçen yıl değiştirmiştim. Yine de enjektör dediler. Torbunun bağlantı hortumları değişti olmadı. En sonunda sorunun egr borusundan kaynaklandığını tespit ettik. Bu enjektörlerin olduğu tablaya oturduğu yerde kırılmıştı. Araba kaçırıyordu oradan. 160 TL'ye bir tane aldık usta taktı. Araba eski haline döndü ve şuan hiç kara duman atmıyor. Rampalarda vites istiyor halde. Belki sizin araçta da aynı sorun vardır. İsterseniz egr borusunu kontrol ettirin. Umarım size yardımcı olmuşumdur. Geçmiş olsun.

Size de geçmiş olsun. Enjektörlerimden geldiğinide söyleyen oldu ama düzenli olarak Würth Common Rail kullanıyorum pislik vs problemim olamaz. Ayrıca pistonlardan diyorlar ama bu kadar ağır kalan bir araç lıkır lıkır yağ yakması lazım ama araç yağ yakmıyor. Yarın Egr valfini de kontrol ettireyim. Teşekkür ederim :)

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli
(düzenlendi)

Öten turbo sağlıklı değildir ki?

Üstüne üstlük bitmiş motor siyah duman atmaz ki. Siyah duman kötü yanmaya işarettir :s

Öten Turbodan kastım devreye girdiği zaman ıslık çalar gibi gelen ses ve biliyoruz ki pervaneden gelen bi sestir. Ne kadar güçlü ise o kadar çok ses verir. Ayrıca aracımı ısınmadan hareket ettiren ve Turbo durmadan stop eden sürücü bile değilim.

tarihinde Hasan Kadir Karaahmetli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih YILDIZ

Size de geçmiş olsun. Enjektörlerimden geldiğinide söyleyen oldu ama düzenli olarak Würth Common Rail kullanıyorum pislik vs problemim olamaz. Ayrıca pistonlardan diyorlar ama bu kadar ağır kalan bir araç lıkır lıkır yağ yakması lazım ama araç yağ yakmıyor. Yarın Egr valfini de kontrol ettireyim. Teşekkür ederim :)

Size de geçmiş olsun. Enjektörlerimden geldiğinide söyleyen oldu ama düzenli olarak Würth Common Rail kullanıyorum pislik vs problemim olamaz. Ayrıca pistonlardan diyorlar ama bu kadar ağır kalan bir araç lıkır lıkır yağ yakması lazım ama araç yağ yakmıyor. Yarın Egr valfini de kontrol ettireyim. Teşekkür ederim :)

İnş. egr borusundan kaynaklıdır. Çok masraf çıkartmaz. Yarın ki sonucu bekliyorum :)

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

İnş. egr borusundan kaynaklıdır. Çok masraf çıkartmaz. Yarın ki sonucu bekliyorum :)

İnşallah öyledir, zaten Turbo için içim yanıyor :biggrin:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dizelden anlamam, önce bunu belirteyim..

İlk marş nasıl.. düzgün çalışıyor mu araç.. ?

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Dizelden anlamam, önce bunu belirteyim..

İlk marş nasıl.. düzgün çalışıyor mu araç.. ?

Start çok iyi ve aracın çalışmasında bir problem yok

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Öten Turbodan kastım devreye girdiği zaman ıslık çalar gibi gelen ses ve biliyoruz ki pervaneden gelen bi sestir. Ne kadar güçlü ise o kadar çok ses verir. Ayrıca aracımı ısınmadan hareket ettiren ve Turbo durmadan stop eden sürücü bile değilim.

Pervaneden de ses gelmemesi lazım? Zira, örnek vermek gerekirse, renault'ların 85, 90, 105 ve 110'luk motorlarında karakteristik bir turbo sesi vardır. Bilmeyen turbo bozuk bile der. Ancak sağlıklı çalışıyordur. Yani, bunu bilmeyen için, ötmeyi kimsenin duyamıyor olması demektir.

Yanlışsam başkaları elbet düzeltecektir.

Yorum bağlantısı

Öncelikle ustanızı değiştirin ve başka bir ustaya baktırın. Bitik dediğiniz motor kesinlikle yağ eksiltir ve egzosttan mavi/beyaz duman atar.

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Pervaneden de ses gelmemesi lazım? Zira, örnek vermek gerekirse, renault'ların 85, 90, 105 ve 110'luk motorlarında karakteristik bir turbo sesi vardır. Bilmeyen turbo bozuk bile der. Ancak sağlıklı çalışıyordur. Yani, bunu bilmeyen için, ötmeyi kimsenin duyamıyor olması demektir.

Yanlışsam başkaları elbet düzeltecektir.

4 yıldır Fiesta kullanıyorum ve Turbo Şarjın devreye girdiği zaman sesini farkedebiliyorum. Ben şuan Turbonun sorunu olmadığını düşünüyorum. Şuan duyduğum ses normal sesi tahminimce

Öncelikle ustanızı değiştirin ve başka bir ustaya baktırın. Bitik dediğiniz motor kesinlikle yağ eksiltir ve egzosttan mavi/beyaz duman atar.

Bende öyle düşünüyorum üstte de belirttim bu durumu. Yarın başka bir ustaya baktıracağım. İşin garip tarafı servisin bu duruma her şey normal, yakıttan kaynaklı demesiydi. Shell veya Opetten aldığım yakıtta asla bunu yapmaz ve üstüne üstlük Würth Common Rail kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

4 yıldır Fiesta kullanıyorum ve Turbo Şarjın devreye girdiği zaman sesini farkedebiliyorum. Ben şuan Turbonun sorunu olmadığını düşünüyorum. Şuan duyduğum ses normal sesi tahminimce

Bende öyle düşünüyorum üstte de belirttim bu durumu. Yarın başka bir ustaya baktıracağım. İşin garip tarafı servisin bu duruma her şey normal, yakıttan kaynaklı demesiydi. Shell veya Opetten aldığım yakıtta asla bunu yapmaz ve üstüne üstlük Würth Common Rail kullanıyorum.

Bosch servis var ise, enjektörleri kontrol ettirebilirsiniz.

Çağlar abi nerede ya, en doğru yorumu o yapar :unsure2:

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli
(düzenlendi)

Emme manifoldu kurum temizliği yapılmışmıydı?

Hayır temizlik yapılmadı

Bosch servis var ise, enjektörleri kontrol ettirebilirsiniz.

Çağlar abi nerede ya, en doğru yorumu o yapar :unsure2:

Birileri gelse de bi sağlam yorum gelse :) İyiel diye Bosch servisi var bi yarın orayada uğrayayım. Benim kafamda asıl soru işareti bırakan yer şu : Turbo değişimi öncesi beyaz duman atan araba şimdi siyah duman atıyor :(

tarihinde Hasan Kadir Karaahmetli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Turbo değişimi öncesi muhtemelen turbo gerçekten ölüydü.

Şimdi kesinlikle kötü yanma diyorum ben.

Yine de çağlar abi ile görüşün derim.

Yarın osman usta'yı da arayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Turbo değişimi öncesi muhtemelen turbo gerçekten ölüydü.

Şimdi kesinlikle kötü yanma diyorum ben.

Yine de çağlar abi ile görüşün derim.

Yarın osman usta'yı da arayabilirsiniz.

Çağlar Abi'ye mesaj attım umarım dönüş yapar :( Turbo için bir kaç usta hemfikir, ölü dediler zaten. Osman Usta'yı tanımıyorum ama ?

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Emme manifoldu tıkalı ise yeterli hava beslemesi olmadığı için zengin karışım sonucu kara duman atıyordur.

Diğer bir teori ise manifold o derece kurumlanmıştırki standart çap tahmini her göz için 60mm ise daralmıştır ve çap 20mm ye kadar düşmüş olabilir ve önceki turboda bu sebeple arızalanmış olabilir.

Yorum bağlantısı

Hayır temizlik yapılmadı

Birileri gelse de bi sağlam yorum gelse :) İyiel diye Bosch servisi var bi yarın orayada uğrayayım. Benim kafamda asıl soru işareti bırakan yer şu : Turbo değişimi öncesi beyaz duman atan araba şimdi siyah duman atıyor :(

Turbo değişimi öncesi beyaz duman atması büyük bir ihtimalle turbonun yağ kanallarından manifolda sızan yağın yanması nedeniyledir. Değişim sonrası beyaz duman kesildiğine göre demekki turboda gerçekten sorun varmış. Şimdi siyah duman atması ise (Sani'nin yorumuna katılıyorum) kötü yanma, kötü yakıt, ayarsızlık gibi sorunlar nedeniyledir. Bu ihtimaller üzerinde durmalısınız.

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Turbo değişimi öncesi beyaz duman atması büyük bir ihtimalle turbonun yağ kanallarından manifolda sızan yağın yanması nedeniyledir. Değişim sonrası beyaz duman kesildiğine göre demekki turboda gerçekten sorun varmış. Şimdi siyah duman atması ise (Sani'nin yorumuna katılıyorum) kötü yanma, kötü yakıt, ayarsızlık gibi sorunlar nedeniyledir. Bu ihtimaller üzerinde durmalısınız.

Araç bir süredir babamda olduğu için ufak yanlış bilgi vermiş. Aracı aldım , yine beyaz duman atıyormuş.. Yaşlılık galiba biraz yanlış bilgi aldık :) Sanayiye götürdüm artık motoru indirdik. Anlamadığım bir kaç nokta var biten motor nasıl oluyorda birden bire bitiyor ve bu kadar hantal hale gelebiliyor. Halen parçalarını da satın almış değilim, marka konusunda araştırma yapmaya çalışıyorum. Bir bilginiz var mı ? Piston sekman çok önemli

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...