İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Ağır Motor Bakımı Piston, Sekman ve Sonuç


Hasan Kadir Karaahmetli

Recommended Posts

Sani Gerşon

araç bugün bitti. Önceki yazdıklarıma ek olarak yağ pompası, yağ muşuru, hararet muşuru ve siboplarda değişti. Şimdi araç yine aynı hantallıkta ve 100 km yi geçmiyor. Bilgisayara bağlandı arıza görünmüyor :(

Demekki bitmemiş?

Usta ne diyor bu duruma??

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli
(düzenlendi)

Demekki bitmemiş?

Usta ne diyor bu duruma??

Mazot pompasıda değişti. Enjektörlerin durumu kötü dendi ama bende bittiğim için durumu sordum. Ayarlanıp temizlendikten sonra bir süre sizi idare eder zaman kazandırır dendi. Şİmdi araba 100 km yi geçmiyor.. Usta enjektörlerden yapıyor diyor. Pompacıya tekrar ulaşamadım, malum hafta sonu araya girdi. Yalnız pompacı diyor ki enjektör memelerinin değişmesi lazım, 600 tl de masrafı var. Başka pompacıyla görüştüm, üzerindeki siemens enjektörler, onlara göre meme bulamazsınız. Enjektörleri değişmenizi tavsiye ederiz diyorlar. Ben bunaldım artık... :(

katalitik kontrol edildi mi?

Hayır, bunu ilk defa siz söylediniz. Kimse böyle bir arıza ya da kontrolü ne önerdi nede fikir verdi. Katalotik konvertörden böyle bir sorun yapar mı ? :(

enjektörler arızalıdır, tamirini yapabileni görmedim daha

memelerin değişmesi gerekiyormuş, siemens enjektörlere meme değişimi olmazmış. Abi sen ne diyorsun bu duruma ?

tarihinde Hasan Kadir Karaahmetli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

hantal olmaz, her şekilde motor revizyona da girecekse, önce enjektör, ya tutarsa? düzelirse* revizyona da gerek kalmaz, çekiş düzelir duman devam ederse, sadece üst kapak rektifiyesi ile de düzeltilebilir, üst kapak açılınca silindirler komperatör ile ölçülür, adım adım gitmeli ama doğru tarafta başlayıp, genelde önce rektifiye yaparlar, eski enjektörleri takarlar, 1000km piston eritirler*

tecrube böyle birşey :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sanayide saymadım ama 20 kusğr enjektörcü var, ama 10 km öteye götürüyoruz, ayrı bir ihtisas dalı

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

sanayide saymadım ama 20 kusğr enjektörcü var, ama 10 km öteye götürüyoruz, ayrı bir ihtisas dalı

Yapacak pompacı ev sahibim oluyor, bozulursa kapısına dayanırım :D Çağlar abi tabii ki bu işin espri kısmı ama siemenslere meme değişimi olmaz diye bir şey söylendi..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

iğne değişimi hepsinde olmalı, bobin değişimi hiçbirinde yok, siemens için de olmalı diye biliyorum?

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Çağlar abi,

Hatay'daki Bosch servisini aradım durumu anlattım. Üzerindeki orijinal enjektörleriniz siemens marka ve bu enjektörlere yapılmaz dendi. Bosch servisinde yenisini almam için söylenmiş olabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Değişecek olan usta 30 yıllık tecrübe sahibi ama bakalım artık. :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bugün çalışır bir enjektör takıldı, araç yine aynı. Yine hantal, yine max 100 km ye takılıyor :) Turbo kontrol edildi çalışıyor, enjektörden de değil. Sabah Ford Ovalıya gittim, bilgisayar hava sensörü mü ne arızalı diye arıza bilgisi vermiş. Değiştirdiler yine aynı neyse allahtan eski parça geri takıldı. Şimdi egr valfi değişmemişti, sadece temizlenmişti. Egr valfini teste gönderdiler :(

Benim anladığım "usta"nız yok...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli

Bugün çalışır bir enjektör takıldı, araç yine aynı. Yine hantal, yine max 100 km ye takılıyor :) Turbo kontrol edildi çalışıyor, enjektörden de değil. Sabah Ford Ovalıya gittim, bilgisayar hava sensörü mü ne arızalı diye arıza bilgisi vermiş. Değiştirdiler yine aynı neyse allahtan eski parça geri takıldı. Şimdi egr valfi değişmemişti, sadece temizlenmişti. Egr valfini teste gönderdiler :(

Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli
(düzenlendi)

Mehmet Abi,

Ağzına yüreğine sağlık... Şuan itibari ile sorun çözüldü, aracım Allah nazardan saklasın çok iyi ve eski performansından da üst seviyede. Katalitik Konvertör dolu çıktı! :(

Bana 2.000 TL'ye mal olan ve bu kadar insanın aklını karıştıran bu sorunu kendimce yorumlayayım, eksiklerimi hatalarımı artık düzeltiriz. Bence örnek temsil edebilecek bir arıza ve çözümü.

  • Aracın katalitik konvertörü dolmuştu, bu sebeple araç performanstan düşmüş, egzozdan atılamayan gaz motora basınç veriyordu.
  • Egr valfi ve borusunun da tıkanmasına sebep oldu
  • Katalitik'in tıkanmış olması ve bu sebeple motora yüklenmemiz piston-sekman sorununa sebep oldu.
  • Bitmiş, beyaz duman atan araçta motorun yağı turboya doğru üflemesiyle; ustalar Turbo Şarjın yağ kaçırdığı düşüncesiyle Turbo şarjı değiştirdi. ( Turbo Arızalı değildi yani..)
  • Motor revizyonu sonucunda aracın halen hantal olmasını enjektörlere bağladık ki haliyle. Enjektörleri kontrol eden 1. enjektörcü bozuk dedi, 2. Enjektörcü ise 4 enjektörüde araçtaki gibi sıralı makineye bağladı ve enjektörün sağlam olduğu kanaatine vardı.
  • Yeniden turbo ve egr valfi kontrol edildi ama sorun yoktu.
  • Son işlem olarak katalitik konvertöre bakıldı ve dolu olduğu ortaya çıktı.
  • Şimdi bunların tek sebebini katalitik konvertörün tıkanmış olmasına bağlıyorum..

  1. Katalitik dolu ise bunu daha önceden nasıl anlarız ?
  2. Bunca masraf boşu boşuna mı ödendi ?

tarihinde Hasan Kadir Karaahmetli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Murat Sekeroglu

Günaydın Değerli üyeler,

ayrıca bir konu açmak istemedim. bu yüzden buraya yazıyorum.

Aracımı geçenlerde park halindeyken boydan boya kamyonun biri takmış ve derin cizmiş. kaskodan yaptıracağım ama kaporta boyada İstanbul'da tavsie edeceğiniz iyi bir servis var mı ? Ben Samandıra Ford Atılgana götürmeyi düşünüyorum. Sizlerde fikrinizi paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Atılgan en büyük ve kapsamlı bayidir, bence gönül rahatlığı ile gidilir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...