Mehmet Göktürk 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 (düzenlendi) hararet yapmış mı araç hiç? Radyatör su pompası vs ? Kullanım profiliniz nasıl? Bu aralar uzun yolda felan basmış mı? Normalde araba yatıyor ya da kısa mesafe mi yapıyor. Sizin patinaj söylemli mesajınızdan arabanın pek nazik kullanılmadığı izlenimine kapıldım. 29 Kasım 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 29 Kasım 2012 Yazar Paylaş 29 Kasım 2012 hararet yapmış mı araç hiç? Radyatör su pompası vs ? Kullanım profiliniz nasıl? Bu aralar uzun yolda felan basmış mı? Normalde araba yatıyor ya da kısa mesafe mi yapıyor. Sizin patinaj söylemli mesajınızdan arabanın pek nazik kullanılmadığı izlenimine kapıldım. Aksine ben aracımı çok nazik kullanırım. Patinajı sadece arabanın artık hantallığını denemek amaçlı olarak kullandım ama nafileydi.Araç ısınmadan hereket etmem, Turbo durmadanda motoru stop ettirmem bile. Uzun yolda kullanımım ise yakıt tasarrufu amaçlı hep 90-100 km hızla devirli kullanırım. Araç hiç hararet yapmadı. Genelde şehir içi kullanılıyor ama bu sorunlardan hemen önce bi uzun yol yapılmış. Birisine vermiştim ve bu küçük motoru uzun yolda 180 km'ye kadar zorladığını bilgisini aldım.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 adım adım gitmeli 1. öncelikle anlık durum: siyah duman atıyor ve performans düşük, motor 230.000 de, enjektörleri sökülüp enjektörcüye gidecek ölçüm yapılacak durum tespiti sonrası temizlik revizyon veya yenisi alınacak (motor bitmişse bile bu zaten yapılacak yani bir maddi kayıp veya boşa zaman harcanması yok) ilk iletideki 1220 Tl olan meblağ yarı işlem maliyeti enjektöre bakılmadan motor revizyonu olmaz 2. turbo devreye girmez çıkmaz, egzos gazı ile döner, max. torkun sağlandığı devirlerdeki çekiş yükselmesi başkadır 3. rektifiyede piston vs markasına müşteri bakmaz, bakmamalı, yapacak olan ustanın bilgi tecrübesi ile alır usta , zaten genelde rektifiyeciler seçer markayı, hangisi sorunsuz ise 2 Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 29 Kasım 2012 Yazar Paylaş 29 Kasım 2012 adım adım gitmeli 1. öncelikle anlık durum: siyah duman atıyor ve performans düşük, motor 230.000 de, enjektörleri sökülüp enjektörcüye gidecek ölçüm yapılacak durum tespiti sonrası temizlik revizyon veya yenisi alınacak (motor bitmişse bile bu zaten yapılacak yani bir maddi kayıp veya boşa zaman harcanması yok) ilk iletideki 1220 Tl olan meblağ yarı işlem maliyeti enjektöre bakılmadan motor revizyonu olmaz 2. turbo devreye girmez çıkmaz, egzos gazı ile döner, max. torkun sağlandığı devirlerdeki çekiş yükselmesi başkadır 3. rektifiyede piston vs markasına müşteri bakmaz, bakmamalı, yapacak olan ustanın bilgi tecrübesi ile alır usta , zaten genelde rektifiyeciler seçer markayı, hangisi sorunsuz ise Çağlar abi çok teşekkür ederim, Konuyu düzeltmedim ama sonradan belirtmiştim. Motor beyaz duman atıyor şuan, kara duman değil.Babamdan yanlış bilgi vermiş Enjektörlere bakılmasını söylediğin iyi oldu, ölçümü yaptırmayı ihmal etmeyim. Peki aracın şuan bu kadar hantal olması normal mi ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 hantal olmaz, her şekilde motor revizyona da girecekse, önce enjektör, ya tutarsa? düzelirse* revizyona da gerek kalmaz, çekiş düzelir duman devam ederse, sadece üst kapak rektifiyesi ile de düzeltilebilir, üst kapak açılınca silindirler komperatör ile ölçülür, adım adım gitmeli ama doğru tarafta başlayıp, genelde önce rektifiye yaparlar, eski enjektörleri takarlar, 1000km piston eritirler* Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 Su basıncı abarmıyor boru patlatmıyor borular kemik gibi olmuyor ise ama biraz su eksiliyor ise silindire değil manifolda doğru bir conta kaçağı olabilir. Sudur. Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 29 Kasım 2012 Yazar Paylaş 29 Kasım 2012 Şimdi sanayiden geldim. Motor indirildi ve gördüğüm tabloda şok geçirdim.Fotoğrafları eklemek isterdim ama tekrar tekrar görüp moralimi bozmak istemedim Yanmış bi güzel silindirler yatakta aşınma yapmış falan. Egr valfi ise borunun sonuna kadar tıkalı çıktı. Manifold göz kararı olarak %50 tıkalı. Çağlar abinin tavsiyesiyle de enjektörlerimi bosch servisine götürdüm, ölçümü yapılıyor. Enjektörlerde bir sorun çıkarsa eyvahlar olsun Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 Şimdi sanayiden geldim. Motor indirildi ve gördüğüm tabloda şok geçirdim.Fotoğrafları eklemek isterdim ama tekrar tekrar görüp moralimi bozmak istemedim Yanmış bi güzel silindirler yatakta aşınma yapmış falan. Egr valfi ise borunun sonuna kadar tıkalı çıktı. Manifold göz kararı olarak %50 tıkalı. Çağlar abinin tavsiyesiyle de enjektörlerimi bosch servisine götürdüm, ölçümü yapılıyor. Enjektörlerde bir sorun çıkarsa eyvahlar olsun Çok geçmiş olsun, ilk tamirden kaynaklı bir sorun mu var acaba? Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 29 Kasım 2012 Yazar Paylaş 29 Kasım 2012 Geçmiş olsun Neler yapılacak peki? Teşekkür ederim. Piston sekman, ana kol yatak, bide reflekte yapılacak. Enksantrik milini reflekteci ölçecek bakalım onda bir sorun var mı. Enjektörleri teste verdim sonucu bekliyorum, birşey çıkmazsa bile ayar ve temizliği yapılacak. Egr egzoz borusunun sonuna kadar tıkalı çıktı, emme manifoldla birlikte temizlenecek. Sonrasında şanzuman yağı motor yağı filteler falan yenilenecek haliyle. Yakıt filtresinin henüz yeni ama bu revizyona girmişken o da araya kaynasın Su basıncı abarmıyor boru patlatmıyor borular kemik gibi olmuyor ise ama biraz su eksiliyor ise silindire değil manifolda doğru bir conta kaçağı olabilir. Sudur. Öyle olmasını temenni ederdim ama sorun motorda çıktı Çok geçmiş olsun, ilk tamirden kaynaklı bir sorun mu var acaba? Böyle bir şeyi hiç düşünmemiştim. İlk tamir derken neyi kastettiniz ki ? Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 Teşekkür ederim. Piston sekman, ana kol yatak, bide reflekte yapılacak. Enksantrik milini reflekteci ölçecek bakalım onda bir sorun var mı. Enjektörleri teste verdim sonucu bekliyorum, birşey çıkmazsa bile ayar ve temizliği yapılacak. Egr egzoz borusunun sonuna kadar tıkalı çıktı, emme manifoldla birlikte temizlenecek. Sonrasında şanzuman yağı motor yağı filteler falan yenilenecek haliyle. Yakıt filtresinin henüz yeni ama bu revizyona girmişken o da araya kaynasın Öyle olmasını temenni ederdim ama sorun motorda çıktı Böyle bir şeyi hiç düşünmemiştim. İlk tamir derken neyi kastettiniz ki ? Yazdıktan sonra aklıma geldi, siz sadece turbo değiştirmiştiniz. Ama o zamandan beri bu sorun varmış. Araç beyaz duman atarken yağ yakıyormuş. Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 29 Kasım 2012 Yazar Paylaş 29 Kasım 2012 Yazdıktan sonra aklıma geldi, siz sadece turbo değiştirmiştiniz. Ama o zamandan beri bu sorun varmış. Araç beyaz duman atarken yağ yakıyormuş. Yani ilk olarak turbonun gittiği tespit edilmişti. Turbo yağ kaçırıyormuş. Benim şuan tek fikrim var o da; bu araba fena sıkıştırıldı. Yoksa bir anda böyle olamaz. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 Yani ilk olarak turbonun gittiği tespit edilmişti. Turbo yağ kaçırıyormuş. Benim şuan tek fikrim var o da; bu araba fena sıkıştırıldı. Yoksa bir anda böyle olamaz. Sıkıştırma konusunda haklısınız ama o zamandan beri yağ yakan bir aracınız vardı belki. Emin misiniz? Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 29 Kasım 2012 Yazar Paylaş 29 Kasım 2012 Sıkıştırma konusunda haklısınız ama o zamandan beri yağ yakan bir aracınız vardı belki. Emin misiniz? Aracı birisine vermiştim, uzun yolda 180 gibi bir hız yaptığı duyumunu aldım. Sanırım bir hayli sıkıştırdı ama ondan sonra aracı ben değil babam kullanınca kontrol edemedim. Daha öncesinde ise hemen hemen haftada bir kez yağ seviyesini kontrol ediyordum ve yağ yakma yoktu. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 .. Öyle olmasını temenni ederdim ama sorun motorda çıktı .. Conta bir sonuç. Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 29 Kasım 2012 Yazar Paylaş 29 Kasım 2012 (düzenlendi) Şimdi motoru böyle darmadağın görünce sanayiden arkama bile bakmadan kaçtım Yeniden her şey yerli yerinde olacak mı, şu ana kadar fabrikadan çıkmış gibi olan tesisatımı yine öyle düzgün olur mu ? Açıkçası fazla üstüne düştüğüm için çocuk gibi üzülüyorum. Benim gibi fazla takıntılı ve titiz olanlar sanayide böyle tabloları görmemeli Conta bir sonuç. Contanın durumunu sezebilecek kadar bilgim yok onun için kaderime boyun eğmeye razıyım 29 Kasım 2012 tarihinde Hasan Kadir Karaahmetli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Kasım 2012 Paylaş 29 Kasım 2012 (düzenlendi) Olur olur. Temiz olur. Keşke foto alsaydınız. Eğitim için paylaşırdınnız. gerçekten temiz çalışırlarsa eskisinden güzel olur. 29 Kasım 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 29 Kasım 2012 Yazar Paylaş 29 Kasım 2012 (düzenlendi) Her şey bir tarafta birde pistonları o halde görünce oradan nasıl çıktığımı anlamadım bile Yarın motorun açık halinin fotoğraflarını çekebilirim ama 29 Kasım 2012 tarihinde Hasan Kadir Karaahmetli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 29 Kasım 2012 Yazar Paylaş 29 Kasım 2012 Enjektörlerdende beklenen haber geldi. Enjektör memelerinin değişmesi gerekiyormuş 1 Yorum bağlantısı
Hasan Kadir Karaahmetli 1 Aralık 2012 Yazar Paylaş 1 Aralık 2012 araç bugün bitti. Önceki yazdıklarıma ek olarak yağ pompası, yağ muşuru, hararet muşuru ve siboplarda değişti. Şimdi araç yine aynı hantallıkta ve 100 km yi geçmiyor. Bilgisayara bağlandı arıza görünmüyor Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 1 Aralık 2012 Paylaş 1 Aralık 2012 enjektörler arızalıdır, tamirini yapabileni görmedim daha Yorum bağlantısı
Recommended Posts