Misafir 11 Aralık 2012 Paylaş 11 Aralık 2012 Doğrudur buda sistemin hava yapmasına etken bir durum 1-2 defa daha hava alınca birşey kalmayacaktır.... Peki bunu halletmek için ısının yüksek olmasına gerek varmı ? örnek 40 - 50 derece gibi ?yada daha yüksek ? Yorum bağlantısı
Misafir 11 Aralık 2012 Paylaş 11 Aralık 2012 Havanın peteklerden tamamen boşaltılması için kombinin çalışıyor olması gerekli,su ısısı yüksek olursa genleşmeye bağlı olarak hava tahliyesi daha fazla ve hızlı olur... Ben bu akşam kombiyi 60 derece'de yakayım o zaman...çok teşekkürler mahmut bey. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Aralık 2012 Paylaş 11 Aralık 2012 (düzenlendi) Pepteklere su terazisi koyun, hava çıkış tarafı havada olmalıki hava tam alınsın (ben hepsini bu şekilde ayarladım, sabitledim) , ayrıca düz yada ters tarafa yatıksa lıkır lıkır sürekli su sesi duyarsızınız, ayrıca hepsini yaptınız diyelim, hala petek altları ısınmıyor ve sistemde temiz ise, tesisat hatalı döşenmiş olabilir ve devirdaim pompa debisi bu durumda yetersiz kalır, tesisat tırtsa pompa güçlü olacak, bazen kombiye ilave pompa bile takılır. Not: Üzüldüm şimdi, kombi vs. vah vah, kömür kazanı kullandığımdan halime şükrediyim, hem kat be kat güçlü hemde ekonomik, doğalgaz vs. büyük şehirde yaşamak dert resmen, Allah yardımcınız olsun arkadaşlar. 11 Aralık 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 11 Aralık 2012 Paylaş 11 Aralık 2012 Rica ederim,birşey daha eklemek isterim petekten hava alırken peteğin o kısmını çok az yukarı kaldırırsanız hava çok daha rahat çıkar.. Havanın çıktığı tertibat serbest olarak istediğimiz yöne dönüyor,bunu yukarı çevirsek olmazmı ? ama çıkan su ortalığı batırır bu seferde...peteği kaldıramayız ki iki taraftan bağlı Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 17 Aralık 2012 Yazar Paylaş 17 Aralık 2012 peteği kaldırmıcan abi. kaldırır gibi yapçan esneyecek petek biraz. son havada çıkacak Yorum bağlantısı
Misafir 17 Aralık 2012 Paylaş 17 Aralık 2012 peteği kaldırmıcan abi. kaldırır gibi yapçan esneyecek petek biraz. son havada çıkacak Sen cevap verene kadar oooo ben o havaları aldım mustafacığım saolsun mahmut akbulut arkadaşımız yardımcı oldu bana Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 17 Aralık 2012 Yazar Paylaş 17 Aralık 2012 Daha önce sorunsuz bir şekilde ısındığım kombimden son zamanlarda verim alamıyorum. Dijital değil analog ayarı var üzerinde yaklaşık 40-50 derecede açtığımda peteklerin altı buz gibi oluyor. Ama üstü sıcak oluyor. 80'e çıkarttığımda peteklerin altı 50 derece üstü 80 derece gibi bir şey oluyor. Peteklerde hava yok, su basıncı 1,5-2bar aralığında görünüyor. Kombinin arızalı olduğunu düşünüyorum ancak baymak müşteri hizmetlerini aradığımda tesisattandır dediler. Biz de kontrol ettirdik gelin kombiye bakın dedik. Tesisatta ne gibi bir problem olabilir? Aslında bu sorun kombiye yapılan bakımdan sonra ortaya çıktı. Bundan bir sene önce yaptıkları bakım 30dakikadan fazla sürmüştü. Bakımı beğendiğimiz için biz de garanti uzatma yaptırdık, ama 2-3 ay önce yapılan 2.bakım 3-5 dakika anca sürmüştür. Peteklerden gelip kombinin altına giren borunun içindeki süzgeci söküp temizledim, zaten çokta kirli değildi. Sorun hala devam ediyor. peteklerin altının, üstünden soğuk olması normaldir. ancak dediğiniz çok fazla. kombiye en yakın peteğin alt vanasını tamamen kapatın ve çeyrek tur açın. bir sonraki peteğe geçin ve biraz daha fazla açın. bu işlemi son peteğe dek sürdürün. birde eğer evinizin kalorifer dağılımı tek hat üzerinde yapılmışsa bu sorun başgösterir. yazdığım işlemi yapınca alttaki soğumalar azalacaktır. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Aralık 2012 Paylaş 18 Aralık 2012 yoğuşmasız kombi, yalıtımlı ev, 130-140m2 ev, kuzey cephe, 7-8 m petek. Bu sistemde ideal su sıcaklığı kaç derece olmalı. 1 Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 19 Aralık 2012 Paylaş 19 Aralık 2012 Yeni ev almak üzereyim ve kombi-petekleri yok,ben taktıracağım fakat piyasa da çok marka var. Sizlerin kombi ve petek olarak önerebileceğiniz marka modeller nelerdir.Daire net 110 m kare,güney cephe ve yalıtımlı. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 20 Aralık 2012 Yazar Paylaş 20 Aralık 2012 yoğuşmasız kombi, yalıtımlı ev, 130-140m2 ev, kuzey cephe, 7-8 m petek. Bu sistemde ideal su sıcaklığı kaç derece olmalı. çok basit bi cevap olacak ancak ısındığınız kadar yakmalısınız. Yeni ev almak üzereyim ve kombi-petekleri yok,ben taktıracağım fakat piyasa da çok marka var. Sizlerin kombi ve petek olarak önerebileceğiniz marka modeller nelerdir.Daire net 110 m kare,güney cephe ve yalıtımlı. Tansel bey radyatörde herhangi bir teknoloji yoktur. içindeki doluluk oranı önemlidir. içindeki saçların tam dolu olmasına dikkat edin. baymak marka petek almayın. eca ve demirdöküm plus alabilirsiniz. vessen marka da gayet doludur. kombi olarak ariston düşünün. sıkıntısız ve sessiz bir cihazdır. favori cihazlarımdan biridir. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 çok basit bi cevap olacak ancak ısındığınız kadar yakmalısınız. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Tansel bey radyatörde herhangi bir teknoloji yoktur. içindeki doluluk oranı önemlidir. içindeki saçların tam dolu olmasına dikkat edin. baymak marka petek almayın. eca ve demirdöküm plus alabilirsiniz. vessen marka da gayet doludur. kombi olarak ariston düşünün. sıkıntısız ve sessiz bir cihazdır. favori cihazlarımdan biridir. Benimde düşündüğüm petek demirdöküm plus,fakat kombi de ariston markası pek hoşuma gitmedi,düşündüğüm yoğuşmalı modeller ama marka tercihi yapamadım,mesela viessmann,vaillant,buderus gibi markalarda önerebileceğiniz varmı. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Kombide sırası ile Buderus - viessman - vaillant panel radyatörde Demirdöküm Plus serisi Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 DD nitromix p24 ile atron h24 arasında kaldım,ikisinden biri olabilir,10 yıl garanti ve 1 yıl ev sigortası yapıyor. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Demirdöküm bayisine gittim,kombilere baktım dd almaktan vazgeçtim,h24 yoğuşmalı değil,p24 yoğuşmalı fakat sadece paneller 10 yıl garantili kombi 2 sene garantili. Yoğuşmalı önermediler alan küçük olduğu için gereksizmiş,tasarruf en fazla %10 olurmuş oda aradaki fiyat farkını 5-6 yılda anca çıkarırmış, Şimdi kararsız kaldım gerçekten bu söylenenler doğrumudur,sanırım yoğuşmalı olmasada başka markalara yöneleceğim dd'nin kaliteside eskisi gibi değil sanki hoşuma gitmedi. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 Merhaba Arkadaslar, Kombiyle ilgili bir sorunum var, tesadufen buldugum donanimhaber forumlarinda sordugum soruyu sizlerle burada paylasarak, sizin goruslerinizi de almak istiyorum: Viessmann Vitopend 200 marka kombi sahibiyim. 2 hafta kadar once yillik bakim icin servisi cagirdim, bakim yapip gittiler. Hava sartlari cok kotu olmadigi icin kombiyi 42 C'ye ayarlayip (nasil olsa servis bakimina da girdi) unutmustuk. Gectigimiz gun kontrol ettigimde basincin 3 bara ciktigini (hatta biraz gectigini) gordum ve su bosaltarak (normalden daha cok bosaltmak gerekti) 2 barin altina indirdim. Ancak basinc zamanla artmaya devam etti. (Bu arada mudahele edilmezse kombi alttan su tahliye ediyor haliyle) Yetkili servise haber verdim, bakim yapan arkadas gelerek inceledi, esanjorun zarar gordugunu soyledi, hatta hafif bombe yapmis bir kismi gosterdi. Ek olarak banyodaki dus basligini cikartarak su basincini olctu (7 bar civarindaydi) Bu basincin yuksek oldugunu soyledi ve kombinin altindaki sicak su vanasini kapatarak basinci gozlememi (2 barda birakti) soyledi. Kombideki basinc ev isinirken sabit kaldi. Bu esnada bir tesisatci cagirarak su saatinin onundeki basinc regulatorunu ayarlattim (alyan anahtari olana oldukca kolaymis, onu da gordum) Kendim bir manometre alip olctum, su basinci artik 2.5 -3 bar civarinda ancak evdeki su tazyigi bayagi bir azaldi. Servisin kapattigi sicak su vanasini acip banyo yaptigimda kombideki basincin 2.2, 2.3 lere ciktigini gordum. Bunu servis ile paylastigimda esanjor degisimi gerektigini belirttiler; henuz bir fiyat bilgisi gelmedi. Sizlerden ricam asagidaki hususlarda yorumlariniz: 1. hata tesbiti dogru yapilmis mi? baska bir problem olabilir mi? ozellikle bakim sonrasi bu hatanin cikmasi biraz huylandiriyor beni 2. yukaridaki madeye istinaden kombim icin esanjor degisimi maliyeti yaklasik ne kadar olur? (kazim yemek de kimsenin hakkini yemek de istemiyorum) 3. evdeki su tazyigi oldukca dustu, bunu biraz arttirmak istiyorum (4 bar gibi), kombiye zarari olur mu? Herkese cevaplari icin simdiden tesekkur ederim. Ek bir bilgi; az once servis aradi, esanjor degisimi icin 550 TL talep ettiler, bu da bana cok yuksek geldi acikcasi.. Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 20 Aralık 2012 Yazar Paylaş 20 Aralık 2012 Demirdöküm bayisine gittim,kombilere baktım dd almaktan vazgeçtim,h24 yoğuşmalı değil,p24 yoğuşmalı fakat sadece paneller 10 yıl garantili kombi 2 sene garantili. Yoğuşmalı önermediler alan küçük olduğu için gereksizmiş,tasarruf en fazla %10 olurmuş oda aradaki fiyat farkını 5-6 yılda anca çıkarırmış, Şimdi kararsız kaldım gerçekten bu söylenenler doğrumudur,sanırım yoğuşmalı olmasada başka markalara yöneleceğim dd'nin kaliteside eskisi gibi değil sanki hoşuma gitmedi. dd şiddetle önermiyorum. zira kombinin traktörüdür kendileri. çok ses yaparlar.fiyat-kalite parabiletesinde alınabilesi en iyi cihaz bence aristondur. (reklam amacım yoktur.) vaillantın yoğuşmasız cihaz parasına, aristonda yoğuşmalı cihaz vardır. illaki en iyi cihazı alıcam dersenizde buderusun titanyum serileri var. şahin parasına saygılar Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 20 Aralık 2012 Paylaş 20 Aralık 2012 dd şiddetle önermiyorum. zira kombinin traktörüdür kendileri. çok ses yaparlar.fiyat-kalite parabiletesinde alınabilesi en iyi cihaz bence aristondur. (reklam amacım yoktur.) vaillantın yoğuşmasız cihaz parasına, aristonda yoğuşmalı cihaz vardır. illaki en iyi cihazı alıcam dersenizde buderusun titanyum serileri var. şahin parasına saygılar Mustafa bey, dd'ü gördükten ve biraz araştırdıktan sonra vazgeçtim zaten,yoğuşmalıyı alan küçük olduğu için tavsiye etmediler bu konuda sizin fikriniz nedir.en iyi cihazı alıcam demiyorum sadece fiyat-performans-sorunsuzluk ve servis ortalaması en iyi cihazı almak istiyorum,ariston ilk başta elemiştim ama şimdi siz ısrarla tavsiye edince düşünmeye başladım vardır hikmeti diye,aristonun arıza ve servis durumları nasıldır. 1 Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 22 Aralık 2012 Paylaş 22 Aralık 2012 geçen sene yaklaşık 15 m2 petek, yoğuşmalı kombi ve termostatik vana taktırdım. tek eksiğimiz, önceki sahibi peteklere dağılımı tek hat üzerinden yaptırmış, ilerde bunu yukarıdaki şemaya göre yaptıracağım. ozaman tam verim alacağımı sanıyorum, geçen sene en fazla ödediğim miktar.356 Tl. yalıtım var. termostatik vananın çok faydası olduğuna inanıyorum. ayarladığınız sıcaklığa gelince o peteği kapatıyor. Termostatik vanalarda termostat varmıdır,normal vanadan farkı sadece üzerinde numaraların olması değilmidir? Eğer termostat varsa ve peteği kapatırsa ondan sonraki peteğe nasıl su gider(gitmez)? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Aralık 2012 Paylaş 22 Aralık 2012 Bu termostatik vanaların ses yapmayanı varmı ? Yada ses yapmasını nasıl engelleyebiliriz ; normal odalar sorun değil ama yatak odasında sürekli tıssss sesi insanı deli ediyor.. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Aralık 2012 Paylaş 22 Aralık 2012 Radytör vanalarının ses yapması sirkülasyon pompası ile alakalıdır evin ısınmasında bir problem yok ise kademe ayarı yapılarak giderilebilir 2. kademeye alabilirsiniz.Bazen de ürün odaklı sorunlar yaşanabiliyor vana salmastra sında da sıkıntı olabilir... Sistem, merkezi sistem ısınma sorunu yok ama her türlü ayarlanan ısıya gelince suyu kesmeye çalışıyor ve bu sırada tıss sesi oluşuyor.. Dairenin girişinde her petek için vana ve bu vanaların ucunda ismini bilmediğim bir basınç ayarlama sistemi mevcut.. Çok kurcaladım ama sesi kesemedim. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 22 Aralık 2012 Paylaş 22 Aralık 2012 Ses yapan radyatörün dönüş (çıkış) vanasını bir miktar kapatarak deneyebilirmisiniz aynı oranda termostatik vanayı da kapatın.Bahsettiğiniz debimetre vanalarıdır bunlarla evin bölümlerini ayrı ayrı istediğiniz ısıya ayarlamak mümkündür,kollektör üzerinde hangi vana hangi odaya ait olduğu yazıyorsa ayar yapmak çok daha kolay olur Tüm odaların vanaları belli ; debimetre vanalarının çalışma prensibini anlayamadım sadece ; ben en iyisi fotoğraf çekeyim ,fotoğraf üstünde daha kolay anlarım anlatırım.. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 22 Aralık 2012 Paylaş 22 Aralık 2012 Termostatik vanalarin dolayli olarak yakit tasarrufu sagladigi dogrudur. mantik sudur: bir radyatorun bulundugu mahali gerekenden fazla isitmasini engellemek. termostatik vana kolunu dondurerek uzerinde bulunan 1′den 5′e kadar olan rakamlara gore, odanin bulunmasi istediginiz maksimum sicakligi ayarlayabilirsiniz. termostatik vananin uzerinde bulunan duyar eleman oda sicakligini olcer, oda sicakligi ayarlanan seviyeye geldiginde, yayli mekanizmayi hareket ettirerek su girisini kisar. gelen su sicakligi sabittir fakat debiyi degistirerek radyatorden alinan isiyi kontrol etmis olursunuz. ozellikle, farkli isi yukune sahip olan (yon durumu, kullanim sekli, gunes etkisi, ic yukler vs) mahallerin sicaklik kontrolu icin oldukca uygun bir cozumdur. Peki o zaman kombiden çıkan tesisat borusu tüm petekleri dolaşarak devir-daim yaptığı için(genelde tek hat üzerinden tüm petekler dolaşım yapar)bu vana su akışını kesince sonraki peteklere su gidişi olmayacağı için diğerleride kapanmazmı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts