Hasan Çırakoğlu 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 herkese iyi günler bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim Aracım 1998 model mondeo. Aracımla giderken birden teklemeye ve gaz yememeye başladı. rolantide çalışırken de aşırı bir titreme vardı aracımı her zaman götürdüğüm ustaya gittim. buji ve buji kablolarını ve tesisatı kontrol etti. enjektörlerin iki tanesine gelen elektrik araç çalıştıktan 2-3 saniye sonra kesiliyor ve 1 ve 4. pistonlar çalışmıyor. Usta ben komple tesisatı kontrol edeceğim dedi ve aracı bıraktım. 4 gündür arabam tamircide bugün söylediğine göre lpg yi iptal edip benzinde denemiş, tüm tesisatı kontrol etmiş bana tek ihtimal var oda beyin arızalı tamire göndermemiz gerektiğini söyledi. Bobinden olup olamayacağını sordum. Bobin iki enjektörün elektriğini birden kesmez dedi. Birde bujileri söktüğümüzde siyah kurumlanma vardı ayrıca bu kurumlanma egzozun uç kısımlarında ve içindede var. Buji ve buji kablolarını 2-3 bin km önce değiştirmiştim. bu sorunun çözümü konusunda bilgisi olan varsa çok sevinirim. Yorum bağlantısı
Özer Işıkyıldız 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Benimde buna yakın bir sorunum vardı : burdan okuyabilirsiniz Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu 4 Ocak 2013 Yazar Paylaş 4 Ocak 2013 Benimde buna yakın bir sorunum vardı : burdan okuyabilirsiniz özer bey cevabınız için tşk. anlattığınıza göre sizin probleminiz lpg ile ilgili. Benim lpg tamamen iptal edildi ancak sorun devam ediyor. Yukarıda bahsettiğim sorunuma başka yorumlar gelirse sevinirim Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Allah sabır versin lpg konusunda çok kesib çıkmazlar var ve bunların benzerlerini ben yaşadım, hatta isyan ettim lpg de kullanmıyorum arabayı 2 aydır filan ama şu bikaç gündür hafif bir sarsıntı hissediyorum araçta ve bugün motor arıza lambası yaktı.. Arabayı satasım geliyor böyle oldukça.. Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu 4 Ocak 2013 Yazar Paylaş 4 Ocak 2013 Allah sabır versin lpg konusunda çok kesib çıkmazlar var ve bunların benzerlerini ben yaşadım, hatta isyan ettim lpg de kullanmıyorum arabayı 2 aydır filan ama şu bikaç gündür hafif bir sarsıntı hissediyorum araçta ve bugün motor arıza lambası yaktı.. Arabayı satasım geliyor böyle oldukça.. tşkler lpg tamamen iptal edilip normal benzinli hale getirilmesine rağmen aynı arıza devam ediyor, yani benzin lpg fark etmiyor. usta kesin beyin arızalı diyor. bilmiyorum ne yapacağız Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Beyni mıncıklatmadan ateşleme ile uğraşın. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Enjektörlerin elektriğinin kesildiğini nereden anladı Usta.. ? Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu 4 Ocak 2013 Yazar Paylaş 4 Ocak 2013 Enjektörlerin elektriğinin kesildiğini nereden anladı Usta.. ? elinde küçük led lamba gibi bir şey vardı onunla enjektörleri tektek kontrol etti. 1. ve 4 enjektörde lamba 2-3 saniye sonra sönüyordu diğerlerinde sürekli yanıyordu elektriği kestiğinden işeme yapmadığını ve pistonların çalışmadığını söyledi Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu 4 Ocak 2013 Yazar Paylaş 4 Ocak 2013 Haklı olabilir... yani sorun beyinde olabilirmi. beyinci ile görüşmüş aracın arızasını anlatmış beyinci 300-350 TL. gibi bir masrafı olabileceğini söylemiş. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Ocak 2013 Paylaş 4 Ocak 2013 Tesisat düzgün ve enjektör çalışmıyorsa beyin olabilir... Bobinin enjektör ile alakası yoktur. Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu 5 Ocak 2013 Yazar Paylaş 5 Ocak 2013 Tesisat düzgün ve enjektör çalışmıyorsa beyin olabilir... Bobinin enjektör ile alakası yoktur. teşekkür ederim. beyini tamire gönderiyorum artık. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ocak 2013 Paylaş 5 Ocak 2013 98 de ateşleme de beynin içinde, maalesef nadir de olsa entegre/diyod vb. yanabiliyor, diod ise tamiri kısa, entegre ise, çıkma beyinden alıp lehimlemek gerekiyor, beyin denemesi imkansız, immo aile numarasını tutturmak zor, kolay gelsin Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu 5 Ocak 2013 Yazar Paylaş 5 Ocak 2013 98 de ateşleme de beynin içinde, maalesef nadir de olsa entegre/diyod vb. yanabiliyor, diod ise tamiri kısa, entegre ise, çıkma beyinden alıp lehimlemek gerekiyor, beyin denemesi imkansız, immo aile numarasını tutturmak zor, kolay gelsin anladığım konular değil malesef, ustama güvenmekten başka bir çarem de yok. Bakalım hakkımızda hayırlısı olsun. bilgiler için teşekür ederim herkese. Yorum bağlantısı
Hasan Çırakoğlu 17 Ocak 2013 Yazar Paylaş 17 Ocak 2013 Arkadaşlar sorun beyindeymiş beyinci bir kaçtane entegre değiştirdiğini söyledi. (400 TL) şu an arabamın çekişi gidişi süper oldu hiç bir sıkıntı kalmadı. Aynı sorunu yaşayanlar tesisatı kontrol etmek şartı ile beyin tamirini düşünebilirler. Yardımcı olan herkese teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 22 Eylül 2014 Paylaş 22 Eylül 2014 Aynı sorun bizim fiestada da mevcut. ayrı başlık açmak istemedim. buji ve kabloları kontrol edildi düzgün çalışıyor. bujileri söktüğü yere basınç ölçen bir alet tutup basınçlarına baktı. hepsinde 180-190 civarı basınç çıktı. Bu işlem kompresyon testi mi oluyor bu arada? Sonra enjektörleri kontrol etti.Enjektörlerden birine elektrik gelmiyor. enjektörden geriye dogru tesisat kontrol edildi soket girişi ve çıkışı da dahil elektrik yok. Usta beyin arızası dedi. Bu hafta içi Elektronikçi bakacak. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Eylül 2014 Paylaş 22 Eylül 2014 Aynı sorun bizim fiestada da mevcut. ayrı başlık açmak istemedim. buji ve kabloları kontrol edildi düzgün çalışıyor. bujileri söktüğü yere basınç ölçen bir alet tutup basınçlarına baktı. hepsinde 180-190 civarı basınç çıktı. Bu işlem kompresyon testi mi oluyor bu arada? Sonra enjektörleri kontrol etti.Enjektörlerden birine elektrik gelmiyor. enjektörden geriye dogru tesisat kontrol edildi soket girişi ve çıkışı da dahil elektrik yok. Usta beyin arızası dedi. Bu hafta içi Elektronikçi bakacak. Kompresyon olmasına kompresyon da, 18-19 olması imkansız Yorum bağlantısı
İnan Çınar 22 Eylül 2014 Paylaş 22 Eylül 2014 Kompresyon olmasına kompresyon da, 18-19 olması imkansız Sani Bey mesajınızdan sonra netten inceledim. 180-190 civarı normal deniyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Eylül 2014 Paylaş 22 Eylül 2014 Sani Bey mesajınızdan sonra netten inceledim. 180-190 civarı normal deniyor. BEnzinli araçlarda, klasik atmosferik motorda genelde 15-16 fabrika çıkışıdır. Ben ilk defa duydum açıkçası... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Eylül 2014 Paylaş 22 Eylül 2014 Şimdi bu değer İyi mi kötü mü? Düşük değil sonuçta, iyi Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 22 Eylül 2014 Paylaş 22 Eylül 2014 Güzel konu açılmış emsal degerde sorun yaşan arkadaşlar ilk önce nereyi kontrol edeciği konusunda fikir edinmiş olur benimde ilk aklıma gelen motor inmişken değişecek tesisat varsa deiştireyim enjektörlere gelen kablolarda yıpranma sertlesme vardı iyiki aklıma geldi Yorum bağlantısı
Fırat Toptaş 28 Eylül 2014 Paylaş 28 Eylül 2014 ateşleme bobinin ucunua 3 kablolu fiş girer.bu kablolar biri 2 enjektöre komut verir diğeride diğer ikisine diğer kablo tesisat ile alakalı muhtemel şase olabilir . soketi kontrol ettirin orda bir temassızlık oalbilir daha önce başıma geldi benimde. eğer beyindense aracınız beynini bulmanıza yardımcı olabilirim.yada tamiri hakkında yardımcı olabilirim 1 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 28 Eylül 2014 Paylaş 28 Eylül 2014 ateşleme bobinin ucunua 3 kablolu fiş girer.bu kablolar biri 2 enjektöre komut verir diğeride diğer ikisine diğer kablo tesisat ile alakalı muhtemel şase olabilir . soketi kontrol ettirin orda bir temassızlık oalbilir daha önce başıma geldi benimde. eğer beyindense aracınız beynini bulmanıza yardımcı olabilirim.yada tamiri hakkında yardımcı olabilirim Fırat Bey yazdıklarınız benim için miydi? Yorum bağlantısı
Rifat Lüleci 28 Eylül 2014 Paylaş 28 Eylül 2014 herkese iyi günler bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim Aracım 1998 model mondeo. Aracımla giderken birden teklemeye ve gaz yememeye başladı. rolantide çalışırken de aşırı bir titreme vardı aracımı her zaman götürdüğüm ustaya gittim. buji ve buji kablolarını ve tesisatı kontrol etti. enjektörlerin iki tanesine gelen elektrik araç çalıştıktan 2-3 saniye sonra kesiliyor ve 1 ve 4. pistonlar çalışmıyor. Usta ben komple tesisatı kontrol edeceğim dedi ve aracı bıraktım. 4 gündür arabam tamircide bugün söylediğine göre lpg yi iptal edip benzinde denemiş, tüm tesisatı kontrol etmiş bana tek ihtimal var oda beyin arızalı tamire göndermemiz gerektiğini söyledi. Bobinden olup olamayacağını sordum. Bobin iki enjektörün elektriğini birden kesmez dedi. Birde bujileri söktüğümüzde siyah kurumlanma vardı ayrıca bu kurumlanma egzozun uç kısımlarında ve içindede var. Buji ve buji kablolarını 2-3 bin km önce değiştirmiştim. bu sorunun çözümü konusunda bilgisi olan varsa çok sevinirim. Hasan kardeş acizane dikkat edip tecrübelerden istifadene sunacaklarımı test etmeni istiyorum. Aracının kaputunu açıp akşam eve çıkmadan önce teyibinin kodunu bir yere not aldıktan sonra akü başlarını sök ayır.Sadece kablo uçlarını pozitiv ve negatif uçlarını birbirine bağlayarak hiç bir yere temas etmeden bir bezle sar ve kaputu kapat. Uçların bağlı olması beyinde olabilecek yanlış bilgileri ve düzensizliği siler.Haricen yapılan format ve kodlar fabrika ayarına döner. İkinci testimiz ise sabah tekrar söktüğün Akü uçlarını önce pozitif dikkatlice sırayla yerine tak ve sık. Aracı sadece benzınle çalıştır ve o şekilde kalsın Gaz yiyorsa normaldir.Yemiyorsa aır flowmetrenin fişini çek tekrar test et fiş sökükken çalışırsa normalse flowmetreyi yenilersin alana kadar öyle kalsın... Aracını sadece bu gün benzinde kullan.Normale dönerse gaz ecü sünü gazcına flowmetre yenilenince formatlattır.gaz ayarı her zaman benzin ayarları iyi olunca yapılır. Bu işlem yapıldığında kumandalı anahtarın format istemez.(akü başı ayrıldığında) Sorunsuz kapılarını açıp açmadığına bak. Kolay gelsin.çok slmlr. Yorum bağlantısı
Recommended Posts