İçeriğe Yönlendir

2012 Focus Ikinci El Fiyatı Belirleme


Yılmaz Ertek

Recommended Posts

Ruhan Sorgun

Zahmet edip uzun uzun yazmışsınız, teşekkür ederim.

Liste fiyatının abartılı olduğuna ben de değinmiştim.

Siz de jetta passat kıyaslamasına girmişsiniz herkes gibi ama o araçların bu donanımlısı çok daha fazla para.

Yine de haklısınız donanım ne kadar çok ise zarar o kadar çok olacak sanırım.

Konuyu açma sebebime son cümlenizle değinmişsiniz. Liste fiyatı 75 bin olan bir aracın 1 yıl sonraki ederi 55 bin midir ?

maalesef bu kadar donanım olursa düşüş de bu kadar çok oluyor. passatla kıyaslamamın nedeni passat cc nin maalesef focustan kaliteli bir araç olmasıdır. ww ömürlük bir araç, ancak focus son yıllardaki kalitesiz parçaları(turbo, devirdaim, z rot, trim sesi) ile bezdirdi insanları...düz passata bile bindiğimde arabama binince canım sıkılıyor...belki az pahalı ama, çok kaliteli ve uzun ömürlü. şahsen 75000 o focusa vereceğime, donanımından eksiltip passat cc alırım, eksikde olsa o bir passat cc olur. yolda gidiyorsunuz, aracınızın arkasından bakıyorlar, benzinli trend de olsa, tdci titanium x paket+......da olsa sonuç olarak ikisini de focus olarak görüyorlar ama, fiyat farkı neredeyse yarı yarıya...

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Bence ev alırken ödenecek faiz ile değer kaybı mukayese edilip öyle satılmalı araç, Mondeo da aynı %25-30 değer kaybediyor ikinci elde. Millet VW kuyruğunda 2. Eli de öyle, halkarabası ya sıradan muamele standart.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu arada araç alındığı zaman full imiş ama şuan full değil o da kötü bir şey. sony yok renkli ekran yok daha bir çok donanım daha eksik.

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül
(düzenlendi)

Ben 4 ay önce 2011 Focus 3 Style Plus aracımı 36bin tl'ye aldığımda aracın sıfırı internet sitesinde 49.600 TL olarak görünüyordu.

Yani 50bin tl'lik bir aracın 2.eli bir senede 14bin tl düşmüştü. Sizinkinin 15bin tl'den daha fazla düşeceğini tahmin etmek zor değil. Bu aracınızın kötü olmasıyla alakalı değil, piyasa ile alakalı.. 150 bin tl'ye sıfır aldığınız araba da ortalama bir senede 20-30bin tl değer kaybeder. Sıfır fiyatı arttıkça 2.el ile arasındaki makas da açılıyor.

Bunun yanında arabada donanım sıfırda çok para ediyor olabilir ama 2.el fiyatını çok etkilemiyor. Bu şundan kaynaklanabilir; herkes metalik rengin bir aracın maliyetine 1000-1500tl, üzerinde sony yazan teyp ve birkaç hoparlör vs. 5bin tl, birkaç yazılım ve sensörden oluşan falanca paketin 4-5bin tl etmeyeceğini bilir.

Zaten firmalar da bir aracın 40bin tl'lik baz donanımlısından -atıyorum- 20bin tl kar ediyorsa, baz modelin fiyatına 20bin tl ekleyerek sattığı 60bin tl'lik full donanımlısından 35bin tl kar eder. Bu şu demektir; sizin aslında 20bin tl ödeyerek aldığınız o donanımların firmaya maliyeti 5bin tl bile etmez. Sanırım satıcılar da kafalarında fiyat belirlerken bunları "hissediyorlar". Yani firma size bir X veya Tekno veya falanca paketi 5bin tl'ye satabilir fakat siz onu 2. el alacak olana bin tl'ye bile zor satarsınız.

Dolayısıyla 2.eldeki fiyat kaybını TL olarak ölçmeyin. Yüzde olarak ölçün. Ben bir yüzde verecek olsam sıfır bir aracı 3 ay sonra satacak olsanız aldığınız fiyatın ortalama %20'sini düşmezseniz zor satarsınız derim.

Serbest piyasa çok acımasız. Mantık dışı çalışabiliyor bazen. Ne demiş Donald Trump üstad "Bir evi satamıyorsan fiyatını yükselt."

Bunu siz aracınızı satarken uygulayamazsınız ama firmalar sıfır satarken yapıyorlar. Çünkü biz serbest piyasanın etken elemanları değil deney fareleriyiz ne yazık ki.

Hayırlı satışlar. Ev çok daha değerli bir yatırım. İnşallah ev yatırımınıza yarar aracınız. Unutmayın ev almayı geciktirdiğiniz her ay kiraya para veriyorsunuz, ayrıca aracınızı satmadığınız her ay da kasko, yakıt, sigorta, tamir, bakım vs. gideriniz var. O yüzden ev almak için arabanızı satıyorsanız, aracınızı kaçtan satarsanız satın kardasınızdır aslında. Sizi üzecek yorumlara ya da sıfıra verdiğiniz paradan ne kadarını kaybettiğinize takılmayın.

tarihinde Ali Erkan Ataşgül tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Oran çok değişken, ben aldığımda %5 idi

Bu indirimi de toplam üzerinden değil, ÖTV ve KDV hariç fiyat üzerinden yapıyorlar

Bana gelen mailde Aralık 2012 fiyat listesi ocak ayı henüz gelmedi, Focus Titanium

Liste peşin fiyatı 60110TL

Koç grubu fiyatı 55179TL buna göre %7 indirim KDV ve ÖTV dahil edilmiş tutar üzerinden hesaplanmış oluyor. sadece Fiayata sigorta ve vergi dail değil.

Siz Satış temsilcisiyle bu konuyu birdaha konuşun yada bunlarda da değişkenlikler oluyor. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal
(düzenlendi)

Koç grubu Focus titanium 55179TL

Şeker kırmızı renk 2070TL

X Paket 5570TL

Sunroof 1850TL

Smart Paket/OP+Elek. katlanır ayna ve Sony MS 1845TL

TOPLAM 66514TL Belki size fiyat belirlemenizde yardımcı olabilir.

tarihinde Serdal Soysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Uz
(düzenlendi)

El araç fiyatını galerici nasıl belirler. Sanırım sizin sorunuz bu olmalı idi.

Araç 0 fiyatından fakat bu fiyat internette yazan fiyat değil, son kullanıcının herhangi bir bayiden alabileceği fiyat üzerinden araç değerine göre 4-6 bin tl. düşerler. Sonrasında her yıl için veya her 15 bin km. için 1000-1500 tl düşerler. Buldukları rakam son kullanıcıya satabilecekleri rakamdır. Kendi kar marjlarını da düşüp araca fiyat verirler. Araçlarda opsiyon donanım var ise fiyatlar en fazla yarısı kadar değere etki eder.

Aracınız

Yeni Focus

Gövde: 5 Kapı

Donanım Seviyesi: Titanium

Motor: 1.6TDCi 115PS

Şanzıman: 6 ileri manuel

Tavsiye Edilen Baz Araç Fiyatı

65.210 TL

Renk

Buz Beyazı

Döşeme

Gri Kumaş

Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Liste Fiyatı

65.210 TL

Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Destekli Kredili)

65.210 TL

Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Peşin)

63.280 TL

Bu aracın son kullanıcı satış fiyatı 58 bin bandındadır. 6 bin düşün 52 bin kalır.

10 bin opsiyon farkım var demişsiniz. Yarısını ilave edersek 57 bin eder. Galerici bu arabayı 52-54 bin bandına alır. 55'e almaz. Fakat mercedes veya bmw bayileri takasta 55-58 bandında alırlar.

Mesela gidin bir citroen bayine ve ben full donanımlı bir ds5 almak istiyorum. Bu aracımı takasa verecem üste ne kadar istiyorsunuz deyin. Size verilen fiyatın 1000-2000 tl üstünü yazıp internetteki ilanınızı güncelleyin. Takasta size verilen fiyatın yine de üzerinde satışınızı yaparsınız diye tahmin ediyorum.

Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın.

tarihinde Mustafa Uz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yılmaz Ertek

bu arada araç alındığı zaman full imiş ama şuan full değil o da kötü bir şey. sony yok renkli ekran yok daha bir çok donanım daha eksik.

sony teyp yok evet ama renkli ekran yeni modellerde de yok hala (emin değilim, öyle biliyorum)

Yorum bağlantısı
Yılmaz Ertek

Ben 4 ay önce 2011 Focus 3 Style Plus aracımı 36bin tl'ye aldığımda aracın sıfırı internet sitesinde 49.600 TL olarak görünüyordu.

Yani 50bin tl'lik bir aracın 2.eli bir senede 14bin tl düşmüştü. Sizinkinin 15bin tl'den daha fazla düşeceğini tahmin etmek zor değil. Bu aracınızın kötü olmasıyla alakalı değil, piyasa ile alakalı.. 150 bin tl'ye sıfır aldığınız araba da ortalama bir senede 20-30bin tl değer kaybeder. Sıfır fiyatı arttıkça 2.el ile arasındaki makas da açılıyor.

Bunun yanında arabada donanım sıfırda çok para ediyor olabilir ama 2.el fiyatını çok etkilemiyor. Bu şundan kaynaklanabilir; herkes metalik rengin bir aracın maliyetine 1000-1500tl, üzerinde sony yazan teyp ve birkaç hoparlör vs. 5bin tl, birkaç yazılım ve sensörden oluşan falanca paketin 4-5bin tl etmeyeceğini bilir.

Zaten firmalar da bir aracın 40bin tl'lik baz donanımlısından -atıyorum- 20bin tl kar ediyorsa, baz modelin fiyatına 20bin tl ekleyerek sattığı 60bin tl'lik full donanımlısından 35bin tl kar eder. Bu şu demektir; sizin aslında 20bin tl ödeyerek aldığınız o donanımların firmaya maliyeti 5bin tl bile etmez. Sanırım satıcılar da kafalarında fiyat belirlerken bunları "hissediyorlar". Yani firma size bir X veya Tekno veya falanca paketi 5bin tl'ye satabilir fakat siz onu 2. el alacak olana bin tl'ye bile zor satarsınız.

Dolayısıyla 2.eldeki fiyat kaybını TL olarak ölçmeyin. Yüzde olarak ölçün. Ben bir yüzde verecek olsam sıfır bir aracı 3 ay sonra satacak olsanız aldığınız fiyatın ortalama %20'sini düşmezseniz zor satarsınız derim.

Serbest piyasa çok acımasız. Mantık dışı çalışabiliyor bazen. Ne demiş Donald Trump üstad "Bir evi satamıyorsan fiyatını yükselt."

Bunu siz aracınızı satarken uygulayamazsınız ama firmalar sıfır satarken yapıyorlar. Çünkü biz serbest piyasanın etken elemanları değil deney fareleriyiz ne yazık ki.

Hayırlı satışlar. Ev çok daha değerli bir yatırım. İnşallah ev yatırımınıza yarar aracınız. Unutmayın ev almayı geciktirdiğiniz her ay kiraya para veriyorsunuz, ayrıca aracınızı satmadığınız her ay da kasko, yakıt, sigorta, tamir, bakım vs. gideriniz var. O yüzden ev almak için arabanızı satıyorsanız, aracınızı kaçtan satarsanız satın kardasınızdır aslında. Sizi üzecek yorumlara ya da sıfıra verdiğiniz paradan ne kadarını kaybettiğinize takılmayın.

sorun da burda sanırım, o donanımın maliyeti o değil hesabına girmek yanlış bence, aldığımız arabaların maliyeti satın aldığımız paralar mı ?

bence donanımlı veya baz modelllerin ikinci el oranları aynı olmalı, ama piyasa bana göre belirlenmiyor :)

ilginize teşekkürler

Bana gelen mailde Aralık 2012 fiyat listesi ocak ayı henüz gelmedi, Focus Titanium

Liste peşin fiyatı 60110TL

Koç grubu fiyatı 55179TL buna göre %7 indirim KDV ve ÖTV dahil edilmiş tutar üzerinden hesaplanmış oluyor. sadece Fiayata sigorta ve vergi dail değil.

Siz Satış temsilcisiyle bu konuyu birdaha konuşun yada bunlarda da değişkenlikler oluyor. :)

daha önce de yazmıştım, oranlar çok değişken.

ben sadece oran alıp hesaplamayı kendiniz yaptıysanız diye yazmıştım.

güncel fiyatlar bunlar olabilir, doğrudur.

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Yılmaz Ertek

El araç fiyatını galerici nasıl belirler. Sanırım sizin sorunuz bu olmalı idi.

Araç 0 fiyatından fakat bu fiyat internette yazan fiyat değil, son kullanıcının herhangi bir bayiden alabileceği fiyat üzerinden araç değerine göre 4-6 bin tl. düşerler. Sonrasında her yıl için veya her 15 bin km. için 1000-1500 tl düşerler. Buldukları rakam son kullanıcıya satabilecekleri rakamdır. Kendi kar marjlarını da düşüp araca fiyat verirler. Araçlarda opsiyon donanım var ise fiyatlar en fazla yarısı kadar değere etki eder.

Aracınız

Yeni Focus

Gövde: 5 Kapı

Donanım Seviyesi: Titanium

Motor: 1.6TDCi 115PS

Şanzıman: 6 ileri manuel

Tavsiye Edilen Baz Araç Fiyatı

65.210 TL

Renk

Buz Beyazı

Döşeme

Gri Kumaş

Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Liste Fiyatı

65.210 TL

Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Destekli Kredili)

65.210 TL

Tavsiye Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (Peşin)

63.280 TL

Bu aracın son kullanıcı satış fiyatı 58 bin bandındadır. 6 bin düşün 52 bin kalır.

10 bin opsiyon farkım var demişsiniz. Yarısını ilave edersek 57 bin eder. Galerici bu arabayı 52-54 bin bandına alır. 55'e almaz. Fakat mercedes veya bmw bayileri takasta 55-58 bandında alırlar.

Mesela gidin bir citroen bayine ve ben full donanımlı bir ds5 almak istiyorum. Bu aracımı takasa verecem üste ne kadar istiyorsunuz deyin. Size verilen fiyatın 1000-2000 tl üstünü yazıp internetteki ilanınızı güncelleyin. Takasta size verilen fiyatın yine de üzerinde satışınızı yaparsınız diye tahmin ediyorum.

Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın.

zaten en büyük sorun ya da yanlış bu değil mi ? o zaman liste fiyatı nedir ? hatta kampanyalı peşin fiyatı diye de allayıp pulluyorlar.

çok saçma değil mi ?

iş yerimden bir arkadaş audi almıştı zamanında, liste fiyatı atıyorum 40.250EUR çıktı, o 250EUR'yu bile indirmediler.

3-4 bayiden fiyat aldı, hepsi aynı davrandı. tavır bu olmalı bence.

ilginize teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

zaten en büyük sorun ya da yanlış bu değil mi ? o zaman liste fiyatı nedir ? hatta kampanyalı peşin fiyatı diye de allayıp pulluyorlar.

çok saçma değil mi ?

iş yerimden bir arkadaş audi almıştı zamanında, liste fiyatı atıyorum 40.250EUR çıktı, o 250EUR'yu bile indirmediler.

3-4 bayiden fiyat aldı, hepsi aynı davrandı. tavır bu olmalı bence.

ilginize teşekkür ederim.

Öyle olunca da bayiler suçlanıyor. VW bayileri burunlarından kıl aldırmamakla suçlanırlar, sebep? en fazla 250-300 tl düşmeleri.

Hyundai alan da daha kapıdan girerken 5000 tl indirimle girer, eve gidince de sevinir.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Öyle olunca da bayiler suçlanıyor. VW bayileri burunlarından kıl aldırmamakla suçlanırlar, sebep? en fazla 250-300 tl düşmeleri.

Hyundai alan da daha kapıdan girerken 5000 tl indirimle girer, eve gidince de sevinir.

Ben 3 defa farklı bayilerden Polo ve Golf için fiyat almıştım. Tanıdık vs araya girmeden her seferinde %3 indirim yapıyorlar. 250-300TL biraz afaki olmuş

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Arkadaşlar araba full olsa bile kaç kişi full araba ister. Kaç kişi koltuk ısıtması olsa ne olur olmasa ne olur der. Kaç kişi otomatik park olsa ne olur olmasa ne olur der. araba da bence en çok aranan özellik park sensörü yada geri görüş kamerası ve bluetooth. Onlarda sürüşü kolaylaştırdığı için. Yine söylüyorum. Otomatik parklı, sesli sitemi olan style plus lar 40 liaranın altındayken sizin hatanız bu parayı verip bu arabayı almak olmuş. Yada alırken bu kadar kaybı göz önünde tuttunuz. Sahibinden com daki ilanlara bakıyorum duran arabaların çoğu sıfırına yakın fiyatlar. Sıfırından fazla yazanlar bile var.

Style plus'ta eksik olan kol dayama ve dijital klima. Ama şu anda titanyumda bile otomatik park yok ve fiyatı ortada. Ayrıca ülke olarak 50 binin üzerinde araç olacak insan sayısı da çok fazla değildir bence.

tarihinde Necati Öner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersin Bahar

Aracınız mükemmel, inşallah en kısa zamanda istediğiniz rakama satar ve hayalinizdeki evi alırsınız. Ancak sizin şanssızlığınız aracınızın ikinci el satış fiyatının psikolojik sınır değerde olması, şöyleki çoğu ikinci el araba alacak olan kişinin 60.000 TL gibi rakamlara çıkınca çok fazla seçeneği var. Mesela kendim için söylersem 60.000 TL civarı bir fiyata çıkacak olsam kesinlikle C sınıfı bir araca bakmam, alırım 10-15000 km de 1.6 tdci Mondeo Titanium paşalar gibi binerim.

İlk göz ağrım 2006 Focus II Ghia Benzinli idi ve sıfır almıştım, bende aynen sizin gibi ev almak için sattım aracımı 2011 yılında 24.000 TL'ye. Sizin aracınız 1 yaşında kaybettiği değer 15.000 TL, benim sattığım araç 5 yaşında ve kazalı idi (Motor kaputu, sağ ön kapı, sağ ön çamurluk değişmiş vs. 8500 TL hasar kaydı vardı) kaybettiği değer 12.000 TL. Focusların şu anda sıfır fiyatı aşırı şişirilmiş ve aracınızın gırtlağa kadar dolu olması size ikinci elde çok zarar ettiriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Uz

zaten en büyük sorun ya da yanlış bu değil mi ? o zaman liste fiyatı nedir ? hatta kampanyalı peşin fiyatı diye de allayıp pulluyorlar.

çok saçma değil mi ?

iş yerimden bir arkadaş audi almıştı zamanında, liste fiyatı atıyorum 40.250EUR çıktı, o 250EUR'yu bile indirmediler.

3-4 bayiden fiyat aldı, hepsi aynı davrandı. tavır bu olmalı bence.

ilginize teşekkür ederim.

Dediğinizde çok haklısınız. Ben bu oranı sadece ford için verdim. Mesela dacia Kdv ve Ötv'siz fiyat üzerinden filo harici satışta max % 4 indirim yapabiliyor. Reno da bu oran % 6'ya kadar çıkabiliyor. Fiatta hak getire fordtan bile fazla indirim yapıyorlar. Aslında en mantıklısı Audinin arkadaşınıza yaptığı. Fakat bursada Audi de Mercedes te bir arkadaşıma çok garip oranlarda indirim yaptı. Hatta Mercedes B180 benzinli otomatik tam full aracı herşey dahil 80 bin tl'ye aldı. Liste fiyatı opsyonlar ile beraber 92 küsürdü.

Yine benimle aynı tarihte yani 7 aralıkta 5 kişilik c-max metalik renk dize titanyum (X değil) otomatik parklı ford çalışanına sigorta - vergi - tescil masrafları hariç 48.800 Tl'ye fatura kesildi. Bu arada bana kesilen fatura da 48.380 tl. Eğer ford çalışanı olsa idim bu fatura 45.000 Tl'ye kadar düşecekti.

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül
(düzenlendi)

Yılmaz beyin 1 senede araçtan 15-20 bin tl kaybedecek olmasına üzülmesi normal ama kimse buradaki temel soruna değinmemiş.

Günümüz piyasa şartlarında yapılacak en büyük hata sıfır aldığınız aracı 1 sene içindeki satmaktır.

Birçoğu bunu daha iyi bir yatırım için yapıyor ama yine de bu çok para kaybedecek olması gerçeğini değiştirmiyor. Ben 2004 Ağustos'unda Megane II HB aracımı 27.600 tl'ye alıp 3 sene sonra 18.500 tl'ye satmıştım. 3 senede cillop gibi tetmiz, 18bin km'deki aracımdan 10bin tl kadar kaybetmiştim ki bu bile çok dokunmuştu içime. O da bana ders oldu; o kadar gözüm kaymasına rağmen bu sefer sıfır araçlardan uzak tuttum kendimi. Kural belli; aylık geliriniz 4-5bin tl'lerin çok üzerinde değilse, 15-20 bin tl sizin için küçük rakamlar değil ise "sıfır araç alıyorsanız 4-5 sene dolmadan satmayacaksınız." Aksi taktirde hangi aracı alıp satarsanız satın can sıkıcı fiyat indirimleri yapmak gerekecektir.

Bir de şu var: İnsanlar alınıp hemen satılan araçlarla ilgili "Sahibi sıkışmış ki ondan satıyordur. Zorlarsam fiyatı biraz daha düşürür, düşürmezse de düşecek başka birisini bulurum" diye düşünüyor. Her halükarda 2. elde en çok kaybettiren araba sıfır alındıktan sonra hemen satılan araba oluyor.

Yılmaz bey yazdıklarımı kişisel algılamayın lütfen. Ben piyasa şartlarını kendi anladığım şekilde aktarmak istedim.

tarihinde Ali Erkan Ataşgül tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

F3 alma konusunda direkten dönen biri olarak, hedef kitleniz için en büyük handikapın Sony/renkli ekran olduğunu söylemek isterim. Full donanım arayan birinin tercihi Focus ise bu bilince sahiptir.

Ben de araç alırken bütçeme uygun modelde en full donanımı almak isterim. Yeni araçlarda donanım 4-5 yaşına kadar satışta dezavantaj iken bundan sonra avantaj oluyor. Şu günlerde 2,5 kasa Titanium X paketler benim kanaatim daha fazla talep görüyor. Çünkü piyasa vaktiyle trend ve collection ile hayli doldu, ikinci elde alternatif arttı. Basit bir örnek isterseniz Eylül-Ekim döneminde araç ararken çevre illerde Sivas-Tokat-Amasya-Erzincan yalnızca 1 tane dizel tit-x varken en az 100 tane diğer donanım araç vardı.

3-4 sene sonra aracınız ikinci elde fazlasıyla ilgi görecektir, kayıp o dönemde göre minimum seviyede olacaktır. Ama bugün bantta olan bir aracın hedef kitlesi ortada, buna kafa yormayın çünkü piyasa şartları belli. Bugün 58 bin ile sıfır baz renk titanium Focus alma şansınız var, bunu alacak kişi aynı paraya X paket 2.el alsam mı diye düşünebilir. Hedef kitleniz de budur ama iki sene sonra satayım derseniz ben şimdiden talip olabilirim. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yılmaz Ertek

F3 alma konusunda direkten dönen biri olarak, hedef kitleniz için en büyük handikapın Sony/renkli ekran olduğunu söylemek isterim. Full donanım arayan birinin tercihi Focus ise bu bilince sahiptir.

Ben de araç alırken bütçeme uygun modelde en full donanımı almak isterim. Yeni araçlarda donanım 4-5 yaşına kadar satışta dezavantaj iken bundan sonra avantaj oluyor. Şu günlerde 2,5 kasa Titanium X paketler benim kanaatim daha fazla talep görüyor. Çünkü piyasa vaktiyle trend ve collection ile hayli doldu, ikinci elde alternatif arttı. Basit bir örnek isterseniz Eylül-Ekim döneminde araç ararken çevre illerde Sivas-Tokat-Amasya-Erzincan yalnızca 1 tane dizel tit-x varken en az 100 tane diğer donanım araç vardı.

3-4 sene sonra aracınız ikinci elde fazlasıyla ilgi görecektir, kayıp o dönemde göre minimum seviyede olacaktır. Ama bugün bantta olan bir aracın hedef kitlesi ortada, buna kafa yormayın çünkü piyasa şartları belli. Bugün 58 bin ile sıfır baz renk titanium Focus alma şansınız var, bunu alacak kişi aynı paraya X paket 2.el alsam mı diye düşünebilir. Hedef kitleniz de budur ama iki sene sonra satayım derseniz ben şimdiden talip olabilirim. :)

donanımı seven biri olarak arabamı satma niyetinde olsam da bi taraftan hala renkli ekran bakınıyorum, uygun fiyatlı bir fırsat yakalasam değiştireceğim göstergeleri :)

aslında aklımdan geçenleri, en azından bir kısmını yazmışsınız. evet bence de hedef kitlem sıfır trend veya baz titanium parasına ikinci el full paket bakanlar ve

focusun en full versiyonunu tercih eden ama o parayı vermek istemeyenler.

en başından beri sorum buydu aslında, bu kitle için fiyatı nasıl belirlemeliyim diye.

o paraya başka marka model alınır işine girince iş içinden çıkılmaz bir hal aldı.

bence ilan fiyatım normal, özellikle focus almak isteyen için...

ilanı böyle tutacağım, satılmadığı sürece keyifle kullanacağım. zararımı fazlasıyla karşılacağını düşündüğüm bir ev fırsatı yakalarsam da ona göre fiyat yazıp satarım.

ilginize teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

Pazarlama yöntemleri içinde "kalanlı fiyat" diye bir başlık vardır. 100 lira ile 99 lira arasında tüketicilerin gözünde 10 lira fark olduğu algısı istemeselerde oluşur. Acizane tavsiyem satış fiyatınızı 59,500 olarak revize etmeniz yönündedir. Milyon dolarlık firmalar bu stratejiyi kullanıyorsa vardır bir bildikleri. :yes:

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yılmaz Ertek

Pazarlama yöntemleri içinde "kalanlı fiyat" diye bir başlık vardır. 100 lira ile 99 lira arasında tüketicilerin gözünde 10 lira fark olduğu algısı istemeselerde oluşur. Acizane tavsiyem satış fiyatınızı 59,500 olarak revize etmeniz yönündedir. Milyon dolarlık firmalar bu stratejiyi kullanıyorsa vardır bir bildikleri. :yes:

ilanı 59.900 olarak revize ettim :)

ocak 2013 MTV'de tamam.

daha ne yapayım :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yılmaz Ertek

Arkadaşlar merhaba,

ilgilenebileceğim bir ev çıktı, 2-3 güne haber vermem gerekiyor.

bu sebeple arabamın fiyatını 57bin olarak revize ediyorum.

daha önce satılık bölümüne de konu açmıştım, bulamadım.

silinmediyse ordaki konuyu da güncellersek sevinirim.

arabamın forumdan birine gitmesini gerçekten çok isterim.

hayırlısı bakalım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

İnşallah satılır istediğiniz evi alırsınız :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yılmaz Ertek

İnşallah satılır istediğiniz evi alırsınız :)

çok teşekkür ederim, hayırlısı...

Yorum bağlantısı

Çok merak ediyorum Ford bu fiyata bu arabadan kaç tane sattı. Bu fiyata artık SUV yada Compact SUV denilen dizel araçlar var artık. Benzinli de 55-60 arası. Tabi zevk meselesi. Keşke daha önce bu fiyata araba alacağınıza ev alsaydınız. Bu kadar zarar etmenize çok üzülüyorum. İşte bu yüzden belkide hiç sıfır araba almayacağım. Bende focusumu satıp 50-55 arası bir araç almayı düşünüyorum. Ama gönlüm razı olmuyor. Ankara'ya tayinim çıkacağından (zamanı da belli değil) Ev de alamıyorum.

Hayırlısı artık. Ben aracımı şimdilik satmaktan vazgeçtim. Hani ev işi olmasa size de bu kadar zarar edeceğinize bini diyeceğim ama...

Yorum bağlantısı
Yılmaz Ertek

Çok merak ediyorum Ford bu fiyata bu arabadan kaç tane sattı. Bu fiyata artık SUV yada Compact SUV denilen dizel araçlar var artık. Benzinli de 55-60 arası. Tabi zevk meselesi. Keşke daha önce bu fiyata araba alacağınıza ev alsaydınız. Bu kadar zarar etmenize çok üzülüyorum. İşte bu yüzden belkide hiç sıfır araba almayacağım. Bende focusumu satıp 50-55 arası bir araç almayı düşünüyorum. Ama gönlüm razı olmuyor. Ankara'ya tayinim çıkacağından (zamanı da belli değil) Ev de alamıyorum.

Hayırlısı artık. Ben aracımı şimdilik satmaktan vazgeçtim. Hani ev işi olmasa size de bu kadar zarar edeceğinize bini diyeceğim ama...

1-2 sene daha ev almam diyordum... fiyat focus için pahalı görünüyor ama donanıma önem veriyorsanız normal, hele sattığım fiyat çok uygun gibi... bugün araba bakıyor alsam, çok rahat verirdim benim focusa 57-58bin. tabi dediğiniz gibi zevk meselesi. ben arkadaşıma önerdim arabamı, yok deyip bomboş jetta aldı...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...