Ayhan Onaran 23 Haziran 2009 Paylaş 23 Haziran 2009 Tansel o nerde nasıl bir parça?Hele resim olsa acaip kıymete geçerdi. Benim bildiğim yanlış olmasın ama karter havalandırma subabı rolanti valfi üzerinde , manifolt arasında T şeklindeki hortumlardan birinin girdiği kısıma verilen isim.T şeklindeki 3 hortumdan birisi aşağıya kartere giriyor.Girdiği yerde subap. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 23 Haziran 2009 Paylaş 23 Haziran 2009 aracı lifte kaldırtıp bi baktırın; şöle bi sorun olabilir benim aracımdada öncekinde aynı sorun vardı, lifte kaldırttım orta susturucunun hemen üstünde yada motora yakın kısmında bi soket olucak ona baktırın bazen montaj sırasında onu söküyorlar. ne işemi yarar o soket eksoz gazı sıcaklığını ölçüyormuş heralde benim usta o soketi tekrar takınca hiçbir sorunum kalmamıştı. bide bujilerine baktır o işlemden sora daha olmasa sorunsuz lpg uygulamalarına bi bak derim. saygılar. Bahsettiğiniz hego/lambda/oksijen sensörü..3 farklı adı var Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 23 Haziran 2009 Paylaş 23 Haziran 2009 (düzenlendi) Bu sorun bende de var tıpkısının aynısı . Ama stop etme durumu hiç olmadı aşağı yukarı 12000kmdir bu şekilde kullanıyorum. Şimdilik fazla takmamaya karar verdim. Bir de bu carbon clean olayı riskli diyenler var doğru olma ihtimali var mı? 23 Haziran 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 25 Haziran 2009 Paylaş 25 Haziran 2009 Benim bildiğim yanlış olmasın ama karter havalandırma subabı rolanti valfi üzerinde , manifolt arasında T şeklindeki hortumlardan birinin girdiği kısıma verilen isim.T şeklindeki 3 hortumdan birisi aşağıya kartere giriyor.Girdiği yerde subap. Evet o parça. Yorum bağlantısı
Hakkı Asil 25 Haziran 2009 Paylaş 25 Haziran 2009 Sorun,motor tesisatına girilen ek LPG donanımları ..Tesisat yüksek omaj algılıyor ama hiçbir LPG montajcıları bunu kabul etmiyor,çünkü sadece FORD gruplarında başgösteren bir arıza..İkna edemedim,LPG tesisatını komple söküp aracı orjinal hale getirip(yani düzeldi)LPG yi takanlara yolladım,hıımmm dediler...Yanlış anlaşılmasın,tek bir araç değil,bir kaç Mondeo,Focus ve Escort..Tamamiyle tesisat sorunu..Çok düzgün olan araçlarına LPG taktıktan sonra birçok sorunla karşılaşan forum üyeleri bilirler.. Osman bey çok doğru söylüyorsun,saat gibi çalışan araç lpg den sonra iç bulandırmaya başladı.hala düzeltmeye çalışıyom. Yorum bağlantısı
Aydın Bengü 25 Haziran 2009 Paylaş 25 Haziran 2009 Osman bey çok doğru söylüyorsun,saat gibi çalışan araç lpg den sonra iç bulandırmaya başladı.hala düzeltmeye çalışıyom. İyide benimki LPG de daha güzel çalışıyor, gerçi ısınınca benzinde de güzel, sadece soğukken sorun var. Havalarda ısındı 10-15 sn de zaten lpg ye geçince no problem. Yorum bağlantısı
Aydın Bengü 29 Haziran 2009 Paylaş 29 Haziran 2009 3-4 gün benzinde kullanım iyi geldi araca rölanti sorunu kalmadı. Bu arada şüpheden aküyüde yenilemiş olduk. :lol: Yorum bağlantısı
Hakkı Asil 29 Haziran 2009 Paylaş 29 Haziran 2009 İyide benimki LPG de daha güzel çalışıyor, gerçi ısınınca benzinde de güzel, sadece soğukken sorun var.Havalarda ısındı 10-15 sn de zaten lpg ye geçince no problem. Aydın Bey ben sıcak veya soğukken demek istemedim.soğukken bende de aynı sorıun var.ısınınca problem yok.lpg takınca ustalar bir sürü problem çıkarıyo. 3-4 gün benzinde kullanım iyi geldi araca rölanti sorunu kalmadı.Bu arada şüpheden aküyüde yenilemiş olduk. :lol: Aydın Bey 3-4 gün kullanınca düzeldi demişiniz.belli bir km var mı benzinle.bende o km yi yapayım benzinde Yorum bağlantısı
Aydın Bengü 30 Haziran 2009 Paylaş 30 Haziran 2009 Hakkı bey; Hepsi şehir içi olmak üzere günde 10-20 km kullandım, yani toplamda 70-80 km. Ama önemli olan beyin motorun ısınıp-soğuyup bu tüketim değerlerinin(yakıt haritası diyorlardı) ortalamasını alıyor, diye tahmin ediyorum. yani benimki düzeldi darısı başınıza. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 mehmet abi araçta lpg yok, bozuk parçasıda yok, gayet temiz bakmaya çalışıyorum. peki bu durumda nedir rölanti sorununun kaynağı? Pislikten kastım, hava filtresi, maf sensörü, gaz kelebeği, rolanti valfi, oksijen sensörü, motor yağı, bujiler, buji kabloları, bobin gibi parçalardı... Yani bunların bir kısımının kirli yada bozuk olması idi... Kronik bir rolanti problemi yok Focusların.. Sadece hassas biraz... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Hatta ve hatta, kurumlanmış veya yanmış subaplar da rolantiyi bozar.. İlk yapılacak işlem Buji değişimi ve karbon clear... Sonra maf, rolanti valfi, gaz kelebeği ve gaz kelebeği pozisyon sensörü temizliği.. Evet Hayır'a gerek yok bence... Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Benim araçta olanı problemden saymıyorum yalnızca klimayı açınca trafikte hafif sallıyor sanırım program attırmak gerekiyormuş ama sonuçta oldu Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Carbon Clean riskli diyorlar doğru mudur? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Carbon Clean riskli diyorlar doğru mudur? Subaplar ölü ise evet... Sağlam ise hiç bir risk yok... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Ölü subap nasıl anlaşılır? :D Carbon Clear yaptırarak Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Hehe öyle soruya böyle cevap olur gibi olmuş ..Peki abi carbon clear yaptırmayı düşünüyorum fakat motor yağ yakmamalı diyor. Yağ yakam sınırı nedir ki? Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Normal bir rölanti sorunu yok benim Focusumun ancak sabah ilk çalışma esnasında cikle ile çalışıyor malum o zaman tutturamıyor devir göstergesinden de anlaşılacağı gibi devir oynuyor az da olsa. Cikle devreden çıkınca sıkıntı yok... bu da bu foruma ilk mesajım oldu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Peki abi carbon clear yaptırmayı düşünüyorum fakat motor yağ yakmamalı diyor. Yağ yakam sınırı nedir ki? 1000 kilometrede 50 grama kadar normaldir bence.. Normal bir rölanti sorunu yok benim Focusumun ancak sabah ilk çalışma esnasında cikle ile çalışıyor malum o zaman tutturamıyor devir göstergesinden de anlaşılacağı gibi devir oynuyor az da olsa. Cikle devreden çıkınca sıkıntı yok... Klasik titreme... İlk akla gelenler gaz kelebeğin bozuk olabilir.. Yada rolanti valfin... Yorum bağlantısı
Emrah Çatal 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Benim de vardı, bence %80 'nin de de vardır. Yok diyenlerde farkında değildir. by-pass valfinden carbon clear e kadar ne varsa yapmıştım, hemde birkaç kez aynı şeyleri tekrarlayarak, düzelmemişti. En son yazılım güncellemesi yapıldı,düzeldi veya yazılımla maskelendi. Bence yazılımla düzeliyorsa, sorun herhangi bir parça veya bakımsızlık değil, aracın yapısıyla ilgilidir. Aslında bir bakıma normal karşılıyorum. Üreticiler zaman içinde oluşabilecek sorunları bazen tahmin edemeyebilirler. İleriki zamanlarda yeni metotlar geliştirebilirler. Çok duymuşuzdur, birşey piyasaya çıkar ve birzaman sonra ortak bir sorundan dolayı toplatıldığını. Veya yazılım firmalarının çıkardığı servis packler gibi. Herşeyin artıları veya eksileri olduğu gibi bence bu da focusların eksisi... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Bu sorun makyajsız kasalarda yok... Makyajlı kasalarınki yazılımla düzeltildi... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 87 den beri araba kullanırım, şahsıma ait hiçbir araçta rölanti düzensizliği yaşamadım, bana uyanlara da yaşattırmadım, bu araçlara Focus I de dahil. Normal şartlarda, zamanında ve doğru bakım yeterli. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 87 den beri araba kullanırım, şahsıma ait hiçbir araçta rölanti düzensizliği yaşamadım, bana uyanlara da yaşattırmadım, bu araçlara Focus I de dahil. Normal şartlarda, zamanında ve doğru bakım yeterli. +1 Benim Escort bir ara şaşırmıştı... Gözünü; Yaşar'ın serviste üst kapak sökük, yeni subaplar tezgahın üzerinde beklerken açmıştı... Focusumda 7 yıl boyunca görmedim hiç.. Mondeo bir ara lpg taktırdığım için küstü.. Ama gerçekleri anlattım ona.. Başka çaresinin olmadığını söyledim.. Şimdi gül gibi geçiniyorlar.. Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen 10 Temmuz 2009 Paylaş 10 Temmuz 2009 Klasik titreme... İlk akla gelenler gaz kelebeğin bozuk olabilir.. Yada rolanti valfin... hmmm tesekkurler... bu hafta devirdaim pompası + trigger seti degistirtecegim, onları da iletirim ustaya bi bakar... Yorum bağlantısı
İnan Karacan 11 Temmuz 2009 Paylaş 11 Temmuz 2009 Eğer sorun klima açılınca oluyorsa kesinlikle yazılımsal. Focuslarda olağan bişeymiş. Geçen sene benim başıma geldi aynısı. Klimayı açınca devirsaati bi 4 e çıkıyo bi 1 e iniyordu. Nerdeyse stop edecek kadar düşüyordu. Bazı parçalarını falan temizlediler olmadı. Servise götürdüm. Yeni yazılım geliştirmişler onu atınca hiç bir sorun kalmadı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts