İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Rıdvan Kocabaş
Rıdvan Bey burdaki benim yazıma vermiş olduğunuz cevaptaki tesbitiniz yalnıştır. Lütfen sorun çözmede kazanılan tecrübelere inanalım.Ben başımdan geçen olayı burda paylaştım isteyen tecrübemle duçar olur isteyen olmaz.

Süha bey ben size bir ithamda bulunmadım , rolanti valifine bende baktırdım tertemizdi , tecrübeli olabilirsiniz ama bu sorun daha önce koşulduğu ve tecrubeli ustalarla paylaşıldığı için yazdım. Her zaman rolati problemi olsa valf sıkıntısı olurdu dedim o kadar :D

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yakup Hızlı

benim arabada aynı sorun var.klimayı açınca yapıyor.valfı temizlettim faydası olmadı.değiştirmezsem bir sorun çıkarır mı?yakıt tüketimine etkisi var mı?

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
(düzenlendi)
Arkadaşlar 2005 focus sedan arabamın rolanti sorunu var.İlk çalıştığında 1200-1300 devirde çalışıp daha sonra 500-600 devire düşüyor.Farları ve klimayı açtığımızda tekleme yapıyor ve titreme oluyor stop edecekmiş gibi bi ses çıkıyor arabadan.Valfı mazota yatırıp temizlemeye çalıştı ustam ve ardından gaz kelebeğini temizlemeye çalıştı bir sprey vasıtası ile ama faydası olmadı.Bideğişiklik olmadı.Ustam valf değişecek dedi ama sorun başka bir yerden olabilir mi? Ayrıca bir seneye yakınböyle idareli kullandım farları açmadıkça ve klimayı kullanmadıkça boğulma olmuyor motorda.şu aralar şunu merak ediyorum eğer valfi değiştirmezsem motora zarar verirmi yada yakıt tüketimim artarmı?Bilgisi olan varmı acaba?

Akünüzü ölçtürmenizi ve şarj dinamonuza baktırmanızı tavsiye ederim , benimde böyle bir sorunum vardı akü değişimiyle halloldu , klimayı açınca rolatinin düşmesi harici (o zaten makyajlılarda kronik ), lambalardı açtığımda ya da rezistans falan açtığımda direksyonu çevirdiğimde oluyordu ,şimdi sorunum haloldu :)

tarihinde R?dvan Kocaba? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Talip İnal

Son zamanalarda benim aracımda da benzer bir problem olmaya başladı. Özellikle motor ısınırken (ilk 4 km mesafe içinde) kırmızı ışıkta durmak için frene bastığımda ve durunca rölantide dalgalanma ve araçta titreme oluyor. Hatta bazen stop ediyor. Ama aracı ilk çalıştırmalarda en ufak bir gecikme olmuyor. Başka ufak sorunlar da var, bu nedenle akü ya da sarj dinamosundan kaynaklanabileceğini düşündüm. Dün akşam bir serviste akü ve sarj değerlerini ölçtürdüm. Bunlarda bir sorun olmadığını öğrendim. Şimdi de sorunuma cevap araştırırken bu konuyu buldum. Anladığım kadarıyla valf ve kelebek te kontrol ettirilecek. Ancak, dün başka konuların içinde bunların değişiminden bile sonuç alınamayabileceği sonucunu çıkardım.

Benim de yardımlarınıza ihtiyacım var.

Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam

klasik focus 1 sorunu. forumda epey başlık açıldı bu konuda. valfi değiştirmenize gerek yok bence...net olarak sorunun kaynağı bulunmadı. trigeri sente atladığı için bu sorunu yaşayanda var, akü zayıflığından dolayıda. teşhisi koymanız için erken...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Sente işi olduğunu sanmıyorum ancak önce yüksek devirde çalışıp sonra 500-600 lara düşmesi rolanti valfini gösteriyor.Temizlik ile düzelmediyse sağlam bir aracınkiyle değişimi deneyebilirsiniz test amaçlı.Eğer düzelme yoksa motorunuz havada alıyor olabilir.Mesela üst karter hortumu ve T şeklindeki vakum hortumları kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
Osman Bala

Ya benim de sente aklıma geliyor ama sente atlayan araba normal çalışır mı?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Ya benim de sente aklıma geliyor ama sente atlayan araba normal çalışır mı?

Bunu benden iyi bilen olmaz herhalde..1.5 diş sente atlamış halde dolaştım ben. :rolleyes: Çalışıyor herhangi bişey olmuyor çekiş de düşme falan yaşanmıyor ancak motor bi yerlerden hava alıyormuş gibi ara sıra hırıldıyor.Ayrıca 3.viteste misal birden boşa atıp frene basınca durmaya yakın stop ediyordu.Rolanti düzensizliği yapar ama ani çakılmalar şeklinde kendini belli ediyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serkan Ün

Herkese selamlar aranıza yeni katıldım.

Arabam 2005 Focus1. 41000km de ve 30000 km de sıralı lpg sistemi taktırdım. Araç tüpte de benzinde de rolantide dalgalanma yapıyor. İki ay öcesine kadar klima açıkken yaşanan bu sorun şimdi hiçbir elektrik aksamı açık değilken bile yapar oldu. İki hafta önce bu sorunu düzelttirmek için ustasına gittim Usta valfi temizledi, kelebeği temizledi, ısrarım üzerine bi zahmetle bujinin birini kontrol etti, akü daha güçlü olanıyla değiştirilip denendi, klima gazı kontrol edildi ama çözülemedi. Yetkili serviste focuslar için yeni bir program olduğu sorunu çözdüğü gerekçesiyle bizi yetkili servise yönlendirdi. Servis çalışanı programı attı arabaya ancak sorun yine çözülmedi sadece gazdan ayağımı çekince rolanti 2000 devirde bir süre tutunuyor ama bu dalgalanmaya engel olmadığı gibi yakıt sarfiyatını da oldukça arttırdı. Bir eksik de kumandadan 4 camı da kapatabiliyorken yeni programla bunu artık yapamıyorum. :D

Bu soruna çözümü olan var mı acaba?

Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Forumda bu tarz sorun yaşayan üyelerimiz çok oldu. LPG programlama durumlarıda söz konusu. Bu arada aracınızın orjinal yazılımının yedeğini aldınız mı ?

Yorum bağlantısı
Serkan Ün

Evet bu konuda açılan konulardan ikisini gördüm ve okudum ama benim durumumla onlarınki biraz farklı. Yazılımın yedeğinin alınması gerektiğini bilmiyordum. Şu an için ne yapabilirim?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir eksik de kumandadan 4 camı da kapatabiliyorken yeni programla bunu artık yapamıyorum. :angry:

Bu soruna çözümü olan var mı acaba?

Şimdiden teşekkürler.

Bunun sebebi yeni yazılım değil, akünün sökülmesidir..

Tüm camları tek tek yeniden programlamanız gerekir.. Camı kapama düğmesine kapama yönünde kapanana kadar basın ve basılı tutun... Kapandıktan sonra bırakmayıp 5 saniye daha o şekilde bekleyin...

Bunu her cam için yapın...

Düzelecektir..

Evet bu konuda açılan konulardan ikisini gördüm ve okudum ama benim durumumla onlarınki biraz farklı. Yazılımın yedeğinin alınması gerektiğini bilmiyordum. Şu an için ne yapabilirim?

Yazılımın yedeğine gerek yok.. Zaten yenisi eskisinden iyi..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Ün
Yazılımın yedeğine gerek yok.. Zaten yenisi eskisinden iyi..

Mehmet Abi tamam iyidir de yakıtı arttırdı ve rolantiye de çözüm olmadı. Benim zaten asıl derdim rolanti dalgalanması.

Camlar için verdiğiniz bilgiye de ayrıca teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yakıtın artması ecu'nun sıfırlanmasından olabilir. Şu anda yeni verilere göre benzin-hava karışımını ayarlıyordur.

Bence carbon clean deneyin derim. Forumda aratın, faydasını okuyacaksınız.

Yorum bağlantısı
Serkan Ün

Camları hallettim. Carbon Cleanı da araştırdım aklıma yattı en kısa zamanda yaptıracağım ayrıca birkaç muhtemel sorun not edip iyi bi usta bulursam tek tek baktıracağım. Yardımlarınız için teşekkürler.

Yalnız bir sorum daha var. Araba 41000km de yaşı da 5'i doldurmak üzere trigieri km dolmadığı halde değiştirmem gerekir mi acaba?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben olsam, eğerki ilk sahibiyseniz, 5. yaşını doldurur doldurmaz "müsaitsem" değişimini yaptırırım. İlk sahibi değilseniz geç bile kaldınız :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Camları hallettim. Carbon Cleanı da araştırdım aklıma yattı en kısa zamanda yaptıracağım ayrıca birkaç muhtemel sorun not edip iyi bi usta bulursam tek tek baktıracağım. Yardımlarınız için teşekkürler.

Yalnız bir sorum daha var. Araba 41000km de yaşı da 5'i doldurmak üzere trigieri km dolmadığı halde değiştirmem gerekir mi acaba?

Bana sorarsanız aracınızda başka sorunlar varken Triger değişimine gitmeyin.Çünkü olası bir sorun daha yaşarsanız işler iyice karmaşık bir hal alacaktır.Siz en güzeli araç tamam istediğim gibi oldu diyene kadar rolanti sorununuzu halletirmeye bakın.Daha sonrada Triger değişimi yaptırırsınız.

Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam

sizin yaşadığınız sorunun aynısını yaşadım. serviste yeni yazılım var yükleyelimmi dediler kabul ettim bende. arabayı kullanmaya başladığımda, örneğin giderken boşa aldığımda yada durduğumda rölantinin 2000 devirde takılı kalıp 2-3 saniye sonra normale döndüğünü gördüm. tekrar servise gittim, rölanti valfinin yanında t şeklinde bir hava hortumu var o yırtılmıştı değiştirdiler düzeldi...fakat garibime giden madem eski yazılım varken bu hortum yırtıktı neden aynı belirtiyi vermemişti bende anlamadım. ama sonuç olarak sorun t şeklindeki hortumdanmış, sizde kontrol ettirin isterseniz.

Yorum bağlantısı
Serkan Ün

Evet Erkan Bey benimde söylemek istediğim yakıt artış sebebi vites boşta iken 2000 devirde takılması idi. Ya da ben öyle tahmin ediyorum. Tavsiyenizi ve bir kaç tane daha olası arızaları en kısa sürede kontrol ettirip sorunu bulmaya çalışacağım. Yardımlarınız için hepinize teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
Camları hallettim. Carbon Cleanı da araştırdım aklıma yattı en kısa zamanda yaptıracağım ayrıca birkaç muhtemel sorun not edip iyi bi usta bulursam tek tek baktıracağım. Yardımlarınız için teşekkürler.

Yalnız bir sorum daha var. Araba 41000km de yaşı da 5'i doldurmak üzere trigieri km dolmadığı halde değiştirmem gerekir mi acaba?

sakın dostum 6-7 sene geçmeden trigeri değiştirme ben 30.000 km de 2004 model aracımın trigerini değiştirdim 5 sene geçti diye pişman oldum , sente tutturamadı tavsiye edilen bir servis tekrar düzelttiler falan ama eskisi kadar sıcak değilim araca , tavsiyem 6-7 sene beklemen , tabiki son karar sizin ;)

Yorum bağlantısı
Taner Dağlıgil
sizin yaşadığınız sorunun aynısını yaşadım. serviste yeni yazılım var yükleyelimmi dediler kabul ettim bende. arabayı kullanmaya başladığımda, örneğin giderken boşa aldığımda yada durduğumda rölantinin 2000 devirde takılı kalıp 2-3 saniye sonra normale döndüğünü gördüm. tekrar servise gittim, rölanti valfinin yanında t şeklinde bir hava hortumu var o yırtılmıştı değiştirdiler düzeldi...fakat garibime giden madem eski yazılım varken bu hortum yırtıktı neden aynı belirtiyi vermemişti bende anlamadım. ama sonuç olarak sorun t şeklindeki hortumdanmış, sizde kontrol ettirin isterseniz.

3-4 gündür bende yaşıyorum aynı problemi. Vitesi boşa aldığım zaman rölanti 2000 devirde 3-4 saniye asılı kalıyor, daha sonra 1200 lere geriliyor. Çok üzerinde durmak istemedim, dikkat ediyorum her zaman değil ama çoğu kez 2000 devirde asılı kalıyor birkaç saniye.

Bahsettiğiniz t şeklindeki hortumda mı sorun var ki :f1:

Yorum bağlantısı
Serkan Ün
sakın dostum 6-7 sene geçmeden trigeri değiştirme ben 30.000 km de 2004 model aracımın trigerini değiştirdim 5 sene geçti diye pişman oldum , sente tutturamadı tavsiye edilen bir servis tekrar düzelttiler falan ama eskisi kadar sıcak değilim araca , tavsiyem 6-7 sene beklemen , tabiki son karar sizin :D

İyi bi usta bulamazsam direk servise gideceğim zaten. Pahalı olsada garantisi olacak ne de olsa. Ama önce şu rölantiyi halletmeliyiz.

Tavsiyen için ayrıca teşekkür ederim de arabanın ikinci ahibiyim ilk sahibi bayan. Bayanların da çok iyi araba kullandığını söylemek zor. :nazar: Genellemeden söylüyorum tabi. Triger gecikmese iyi olur zannedersem.

Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci

focus1 lerin rolanti ile ilgili yazılım güncellemesi var.

bir yetkili serviste yazılımı güncellettirirseniz düzelir diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
trigerin sente atlaması ne demek? triger eskimiş değişmesi gerekiyor mu demek aceba? benim arabada da böyle bir sorun var ışıklarda stop ediyor motor bazen. ama bunu genellikle lpg deyken yapıyor benzine alınca rölanti düzeliyor hemen. bu sabah atiker servisine gittim bilgisayarla ayar felan yaptı. eğer sorun devam ederse gaz kelebeğini temizlettir dedi.

Trigerin sente atlaması triger değişimi sonrasında karşılaşılan bir durum.(Değişim yapılmadan da araç sente atlayabilir ancak bu biraz zor). Sizin sorununuz benzinde görülmüyorsa ozaman LPG kalibrasyonuyla ilgili bir durum..Sente atlamasıyla ilgili değil.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...