İçeriğe Yönlendir

Şarjlı Corolla 120Bin Lira!


Sani Gerşon

Recommended Posts

Çağlar Bayur

elektrikli otomobil= kitlesel halüsinasyon derim, demiştim diyeceğim..... bu hali ile..... pazarlama sektörü zirve yaptı....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Teknoloji zaten var kardeşim, sizin haberiniz yok ve saklanıyor, kaynak sağlam ama açıklamam :)

Konuya dönersek, petrol iyice suyunu çekmeden yada abd-dingiltere batmadan istediğimiz araçları görmeye ömrümüz yetmeyecek :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Elektrikli araç imalatı ve üretimi içten yanmalı araçlardan çok daha ucuzdur. Green Peace gibi kuruluşların peşinden koşanlarda para kazanma derdini aşanlar olunca,( kitlesen paralı müşteri ) bu tip uçuk rakamlara araç satmak mantıklı ticari harekettir.

Ayrıca, neden akülerin imalinde çevreye salınan karbon, ileride imhasında harcanan enerji için çevreye salınan karbon miktarları paylaşılmaz ?

Son nokta, insan araçtan daha fazla karbon salıyor doğaya. Önce insan emisyonunu düşürsünler, sonra çepeçevreci araçlar yapsınlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ensağlamı bisiklete binelim diyeceğim ama İstanbulda bu hale düşebiliriz :)

105605_0.jpg

105604_0.jpg

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Küçük şehirlerde şirket araçları için belki işe yarar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

120.000 tl (Elektrikli fiyatı) - 45.000 tl (Kullandığım araç fiyatı) = 75.000 tl fiyat farkı

75000 x 8(Mevduat Yıllık Faiz oranı) / 12 ay = 500 tl (Fiyat farkı aylık faiz getirisi) :drinks:

500 TL = Ayda harcayacağım maximum akaryakıt bedeli.

Araç fiyat düşüşleri de cabası. Her türlü senelik 10,000 tl zarar yazar. ;)

Muhasebecimisin kardeşim sen :)

Menzil 120 km diyor, sonra da Ankara-İstanbul 5 lira diyor. Şarj süresi de 8 saatmiş.

Her durduğumuz yerde şarj olacağını varsayarak.

480 km desek 4 sefer şarj demek. 4x8=32

Maks. 100'le gitse 480/100=4.8

32+4.8=36.8 saat

Araç fiyatı 120 bin lira.

O 120 bin liraya bir adet 2.0 tdi dsg passat alalım highline.

Basa basa gelsek yakacağı 150 lira, 3 saatte geldik diyelim. Arada 33 saat ve 145 tl var.

33 saati 145 tl'den daha ucuz olan ve 120 bin lira cash parası olan birileri varsa çok makul bir araç olmuş.

Matematik böyle diyor. :)

Kirişle Ekmek yemişliğin var :) Hesap çok doğru.

İki görüşe de kesinlikle katılıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

C segmentinde, hitap ettiği müşteri grubunun gelir seviyesi belli,

Verileri hızlanma, menzil v.s. ortada

Tek iyi tarafı çok düşük olan tüketimi ve emisyon sebebiyle doğaya verdiği daha az zarar.

Menzilinin bu kadar kısa ve heryerde şarj edilemiyor olmasını bırakın bir tarafa bu fiyatla kullanıcı açısından ortada ekonomi yapılmasına imkan felan yok...

Bu söylediklerimi aracı ortaya çıkaranlar bilmiyor mu?

Elbette bizden daha iyi biliyorlar, ama yapmışlar mı? yapmışlar... adlarını duyurup şov yapmışlar başka da bişey yok ortada...

Bu araca dair ortaya koyulan tek şey; "İstersek yapabiliyoruz"

Asıl sorun şu; "Yapabiliyorsunuz ama satamıyorsunuz"

Biraz da satabilecek şeyler yapmaya çalışsalar konuşmaya değer birşeyler çıksa...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Kanbaş

Aracin dinamo ile sarj olmasini isteyenler icin soyliyim. Yoktan enerji var edilemez. Zaten dinamo araca verdigimiz mekanik enerjiden faydalaniyor. Verdigimiz enerjiyi kaybetmeden arac gitmez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Kiralama aylık 900 Avro diyor. Yöneticilere yapılan tahsislerde işe yarayabilir tabi C segmenti aracı kabul ettirebilirseler. İş yeri otoparkında şarj sistemi kurulursa yakıt gideri düşer. Ben istemem ayrı uzun yol yapıyorum uğraşamam.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...