İçeriğe Yönlendir

Fiesta Abs Denemesi Yaptım.


Fırat Kazancı

Recommended Posts

Fırat Çakıroğlu

Sorun belli. Yaşamadan kimse anlayamaz maalesef. Sorun ABS tekniği değil. Evet Abs devreye giriyor, olması gerektiği gibi yön veriyor vs vs ama biri bana şunu açıklasın. İster düşük ister yüksek km hız olsun bu araç neden frene basınca fren ivmesini korumuyor? Abs devreye girer girmez bariz bi şekilde araçta bir boşalma oluyor.

Şunu önerebilirim. Bu sorundan müzdarip izmirde yaşayan arkadaşlar varsa bir hafta sonu buluşup müsait bir yerde araçlarımızı deneyebiliriz. İsteyen herkes katılabilir.

Yorum bağlantısı
Hasan Baş

Abs devreye giriyor benim bahsettiğim arıza abs kontrol modulünden kaynaklanıyo başka bir araçtada böyle bir sorundan bahsetmişti servisteki personel belkide fiestadaki abs sorunu bu modülden kaynaklanıyo modulün işlevini bilen yok ama 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

İşin zor, servislerden hayır gelmez, otokoçtan değişim falan istemek lazım sanırım.

Yorum bağlantısı
Hasan Baş

İşin zor, servislerden hayır gelmez, otokoçtan değişim falan istemek lazım sanırım.

 

hayır gelmeyeceğini bende biliyorum sıfır araç sonuçta işte gitmesi lazım

Yorum bağlantısı
Burak Güngör

fiesta ya yeni binen biri olarak

bugün seyir halindeyken benim şeridime başka bi araç kendini attı

fren yaptım baktım duramıcam biraz daha sert bastım ve  alltan gırrrrr diye bi ses geldi.

bu normal midir abs li frene basınca böyle ses çıkarırmı

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Herşey normal,güle güle kullanın aracınızı..


 

Konunuz uygun başlık ile birleştirilmiştir..

Yorum bağlantısı
Burak Güngör

Herşey normal,güle güle kullanın aracınızı..

Konunuz uygun başlık ile birleştirilmiştir..

teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun İnce
(düzenlendi)

Bence fiesta zaten denediğiniz şekildeki frenlemelerde başarılı ancak siz bir de sıkışık trafikte tam biraz hızlanmışken biraz da insanlık hali dalgınken öndeki araç frenlediğinde görün fren mesafesini. Allah göstermesin tabi ki de tamamen abs yüzünden düşük hızlarda saçma bir şekilde fren mesafesi uzuyor kazaya davetiye çıkartıyor. Dar ve dik yokuşlu ara sokaklarda da çok başıma geliyor ama alıştım artık önceden kestirebiliyorum olacağını malesef

 

Fiesta yada başka bir araç hiç farketmez. ABS'nin devreye girmesi sadece iki şeye bağımlıdır: frene basma kuvvetiniz ve o kuvvete ulaştığınız süre. yani abs'nin devreye girmesini tamamen siz tetikliyorsunuz, sistemden dolayı değil. Ayrıca abs kuru zeminde 200km/s frenleme yaptığınızda aracınızın 35cm ileride durmasına sebebiyet verirken, kaygan veya ıslak zeminde ki durma mesafesinde avantaj sağlamaktadır (asli görevi bu olmamasına rağmen.).

Sorun belli. Yaşamadan kimse anlayamaz maalesef. Sorun ABS tekniği değil. Evet Abs devreye giriyor, olması gerektiği gibi yön veriyor vs vs ama biri bana şunu açıklasın. İster düşük ister yüksek km hız olsun bu araç neden frene basınca fren ivmesini korumuyor? Abs devreye girer girmez bariz bi şekilde araçta bir boşalma oluyor.

Şunu önerebilirim. Bu sorundan müzdarip izmirde yaşayan arkadaşlar varsa bir hafta sonu buluşup müsait bir yerde araçlarımızı deneyebiliriz. İsteyen herkes katılabilir.

 

ABS devreye girdikten sonra, fren basıncımızı arttırıyor muyuz? sabit mi bırakıyoruz?

tarihinde Orçun İnce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Eski ve yeni kasa ların merkezlerinin kıyaslaması varmı acaba?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Gece çıkayım da boş bir yolda bir kaç deneme yapayım ben.

Jantlar da yeni temizlendi de olsun artık. :)

Bu arada aklıma geldi. Ben önlere de arkalara da 31 bastım, kılavuzda ön 31 arka 26 yazıyor dün gördüm, bunun da etkisi olabilir mi?

Ben genelde 31-31 basarım etkisi illaki vardır ama ben hiç sıkıntı yaşamadım. Sürekli tek kişi biniyorsan öyle ayarla havayı ;)

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Ben genelde 31-31 basarım etkisi illaki vardır ama ben hiç sıkıntı yaşamadım. Sürekli tek kişi biniyorsan öyle ayarla havayı ;)

 

abi neden 26 basmıyorsun da 31 basıyorsun ben orayı anlamadım.

Çoğunlukla tek. Kitapçık tek kişide 31-26 diyor. 26 çok düşük geldi bana ama bir bildikleri vardır elbet.

 

olmaz olur mu? ağırlık dengesine göre veriliyor o veriler. arkaya daha fazla hava basmak demek lastiğin yerle olan temasını azaltmak demek. ağılığın daha çok ön tarafa kayması demek. yapma etme abi :)

Yorum bağlantısı
Orçun İnce
(düzenlendi)

ABS'nin erken devreye girmesiyle ilgili olduğu düşünülüyor problemin. ama nedense kimse abs devreye girdikten sonrasını konuşmuyor. bir frenden tam verim alabilmek için 60kg'lık bir yük oluşturmanız gerekli ve bunu devam ettirmeniz. eğer araçlarınızda brake assist olsaydı bunların hiç birini konuşmuyor olurduk. brake assist sisteminin oluşturulmasının ana sebebi bu çünkü, abs devreye girdikten sonra kullanıcılar tam frenlemeye devam edemiyorlar karşı güç uygulandığı için. umarım yardımcı olabiliyorumdur :)

tarihinde Orçun İnce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

1 bar üstü basacaksınız, yani 32-27 basıyorum, hem zamanla indiğinden tam oluyor basınç, ayrıca lastikler soğuk olmalı, araç kapısında yazan değelerden şaşmayın, en fazla 1 birim fazla basın.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Fiesta'yı haftasonu biraz kullandım panik frene ihtiyaç olmayınca frenlerde bir gariplik yok (bizimkinde balata sesi var o ayrı). Panik frende ise ABS'nin devreye girmesiyle durma mesafesi uzuyor (Lastik havaları 31/26 kapıda tarif edildiği şekilde). Frenlerle ilgili 3-4 sefer servise gittim nafile bunlar böyle deyip gönderiyorlar.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

abi neden 26 basmıyorsun da 31 basıyorsun ben orayı anlamadım.

 

 

Bazen tek bazen 3 kişi olabiliyorum abada. Sürekli havalarla uğraşmamak için. Birde gözüme inik geliyor lastikler 26 basınca.

Bunun yanında hiçbir benzinliğin hava saatinin kalibrasyonunun yapıldığını sanmıyorum..

Yorum bağlantısı
Orçun İnce
(düzenlendi)

Bazen tek bazen 3 kişi olabiliyorum abada. Sürekli havalarla uğraşmamak için. Birde gözüme inik geliyor lastikler 26 basınca.

Bunun yanında hiçbir benzinliğin hava saatinin kalibrasyonunun yapıldığını sanmıyorum..

 

abi 26 ile 32 arasında inanılmaz bir fark var. güvenliği de geçtim lastiği dengesiz yiyorsun bu şekilde. kalibrasyonlar hatalı doğru sölüyorsun. ufak hava ölçerler var onlardan almak lazım arabaya.

 

benim fiesta'nın değerler 31-28 idi, sanırım sizinkilerin arka taraf daha hafifmiş.

tarihinde Orçun İnce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

abi 26 ile 32 arasında inanılmaz bir fark var. güvenliği de geçtim lastiği dengesiz yiyorsun bu şekilde. kalibrasyonlar hatalı doğru sölüyorsun. ufak hava ölçerler var onlardan almak lazım arabaya.

 

benim fiesta'nın değerler 31-28 idi, sanırım sizinkilerin arka taraf daha hafifmiş.

Uzun yola çıkarken arabanın yüküne göre ayarlıyorum ama şehiriçi böyle alışkanlık oldu. Dediğim gibi Arabadaki kişi sayısı değişken olabiliyor.

Birde garaja girerken bir tümsek var 26 olunca lastik janta yapışıyor neredeyse.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Uzun yola çıkarken arabanın yüküne göre ayarlıyorum ama şehiriçi böyle alışkanlık oldu. Dediğim gibi Arabadaki kişi sayısı değişken olabiliyor.

Birde garaja girerken bir tümsek var 26 olunca lastik janta yapışıyor neredeyse.

 

1-3 kişi için değerler aynı değil mi abi? Değilsede değerler ne merak ettim :)

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Gece çıkayım da boş bir yolda bir kaç deneme yapayım ben.

Jantlar da yeni temizlendi de olsun artık. :)

Bu arada aklıma geldi. Ben önlere de arkalara da 31 bastım, kılavuzda ön 31 arka 26 yazıyor dün gördüm, bunun da etkisi olabilir mi?

 

Arka lastikleri 31 psi yaptığında, arabanın arkasının top gibi sektiğini hissetmiyor musun?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bende 2 adet hava ölçer var, onlarla ve istasyondaki saatle kontrol ediyorum, 31-26 ayarında 5 kişiyle bile arkalar anca yarıya iniyor, sizde nasıl janta vuryor anlamış değilim :)  arkayı 31 yapınca 5 kişi ve bagaj full olmalı, arkaya oturan 3 kişide 80 kg. nun üstünde olmalı, yoksa 1-3 kişi arası arkayı 31 yaparsanız basket topuna dönüyor araba... 

 

Ayrıca benim arabada 30.000 km yi geçik (diş derinliği 4- 4.5 mm.) energy saver var şuan, bu lastikle bile 90 la giderken kaymak asfaltta kazık fren yaptığımda bazen abs devreye giriyor, eski kasa fiestası olanlar deneme yapabilirmi, sizde durum ne? Bende olması gerektiği gibi, kilitlenme olmadığı sürece abs devreye girmiyor, devreye girmesi içinde harbi kazık fren lazım, yada zeminde kaygan birşeyler gerek, kazık fren yaptığımda arkadakiler ön cama uçacak güçte ona göre, öyle sert basmayla abs falan çalışmıyor.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Bende 2 adet hava ölçer var, onlarla ve istasyondaki saatle kontrol ediyorum, 31-26 ayarında 5 kişiyle bile arkalar anca yarıya iniyor, sizde nasıl janta vuryor anlamış değilim :)  arkayı 31 yapınca 5 kişi ve bagaj full olmalı, arkaya oturan 3 kişide 80 kg. nun üstünde olmalı, yoksa 1-3 kişi arası arkayı 31 yaparsanız basket topuna dönüyor araba... 

 

Ayrıca benim arabada 30.000 km yi geçik (diş derinliği 4- 4.5 mm.) energy saver var şuan, bu lastikle bile 90 la giderken kaymak asfaltta kazık fren yaptığımda bazen abs devreye giriyor, eski kasa fiestası olanlar deneme yapabilirmi, sizde durum ne? Bende olması gerektiği gibi, kilitlenme olmadığı sürece abs devreye girmiyor, devreye girmesi içinde harbi kazık fren lazım, yada zeminde kaygan birşeyler gerek, kazık fren yaptığımda arkadakiler ön cama uçacak güçte ona göre, öyle sert basmayla abs falan çalışmıyor.

 

Benim arabada abs yok, olsa denerdim.

Yorum bağlantısı
Fırat Çakıroğlu

Bu işin tek çözümü var. Toplanacaz hep beraber deneme yapacağız trafiğe kapalı alanda :) var mı izmirden kimse :)))

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Neyseki kendi testimi yaptım rahatım, bugün şantiyede asfalta kum döktüm ve aracın sol tekerleri denk getirip fren yaptım, sonrada diğer tarafla ve karışık olarak, kuma giren tekerde daha frene dokunmamla beraber abs anında devreye girdi, kumdan çıktığım an  devre dışı kalıp normal fren yapıyor, yani kayma olmadığı sürece abs çalışmıyor, çalışma sistemi normal, içim rahat etti iyice, temiz asfalttada yaptım sonuç güzel, normal olarak lastik tutuş kaybettiğinde devereye giriyor, sonra o gazla hadi dedim arka tekerleri sökeyim, kampanalar hafiften paslanmıştı, iyice sildim ve üstüne Hammerite pas durdurucu+astar+antipas+boya olan siyah spreyden sıktım, kampanalar gıcır oldu :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...