İçeriğe Yönlendir

Trafik Sigortasında Hasarsızlık İndirimi Kalkıyor


Mert Yeldan

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Bu konuyu açmak için girmiştim bu bölüme :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Okuduğumdan anladığım şu.Aslında kalkmıyor sayılır.Tamamen şirketin insiyatifine bırakıyor oranları.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fiyatlara ulaşmak kolaylaşacak...

Bir aydan önce fiyatlar değiştirilemeyecek..

Teminatları yine hazine belirleyecek...

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Fiyatlara ulaşmak kolaylaşacak...

Bir aydan önce fiyatlar değiştirilemeyecek..

Teminatları yine hazine belirleyecek...

Sanırım kişiye özel fiyatlar çıkacak o zaman gibi algıladım ben okuduklarımdan. :seytan:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şu günden farklı bir şey çıkmaz ortaya... Sigorta şirketleri bir yolunu bulur... Hiç kimse zararına iş yazmaz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Fiyatlara ulaşmak kolaylaşacak...

Bir aydan önce fiyatlar değiştirilemeyecek..

Teminatları yine hazine belirleyecek...

Hasarsızlık kalkıyorsa her sene zamlamanacak?

Tutarlar zaten artıyordu, kasko parasına sigorta ödeyeceğiz herhalde 2-3 sene içerisinde?

Plakamı tekirdağ'mı aldırsam ne...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hasarsızlık kalkıyorsa her sene zamlamanacak?

Tutarlar zaten artıyordu, kasko parasına sigorta ödeyeceğiz herhalde 2-3 sene içerisinde?

Plakamı tekirdağ'mı aldırsam ne...

Boşa uğraşma, ikamete göre poliçe gelmek zorunda...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Boşa uğraşma, ikamete göre poliçe gelmek zorunda...

İkametimi de taşısam? Yine mi kurtarmaz :(

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

İkametimi de taşısam? Yine mi kurtarmaz :(

Ülke değiştirtir istersen :D

Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş

Arabanın sağında solunda yaptırılacak birşeyler varsa, bir bakayım da şirket araçlarından birisiyle tokuşturayım zabıtları... :seytan:

Madem ki, artık hep zamlanacak fiyat değişmeyecek, Şeytan azapta gerek. :p :p :p

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bu konuyu açmak için girmiştim bu bölüme :)

Abi, şu en son güncellemeleri değişiklikleri bir başlık altında sabitlesene.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sistem otursun da yaparız... Şu anda bizim bilgimiz de sizin bildiğiniz kadar..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Engin Ünal

zorunlu trafk sigortası markaya göre değişiyormu , yoksa sadece plakaya veya adrese göremi fiyat belirleniyor , mesela 43 plaka bir murat 124 ile aynı plaka (adreslerde aynı ) bir mercedesin poliçe fiyatı aynımı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

zorunlu trafk sigortası markaya göre değişiyormu , yoksa sadece plakaya veya adrese göremi fiyat belirleniyor , mesela 43 plaka bir murat 124 ile aynı plaka (adreslerde aynı ) bir mercedesin poliçe fiyatı aynımı.

Araçların marka modeline göre değişebileceği gibi, model yılına göre de değişebilir ancak.. marka model etkisi % 10 ise, sigortalı yaşı etkisi % 90'dır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

İlk defa kasko yaptırdım;

Kış lastiği kullanıyorum, ehliyetime kayıtlı hiçbir kaza yok v.s. indirim yapın dedim, bütün sigortacılar, benim focus için başkalarına ne fiyat verdilerse aynısını verdiler. Oysa kaza yapmamış olmak kış lastiği kullanmak ta primi hafifletmeli. Alarm takarsan indirim olur diyorlar başka bildikleri bişey yok. Ha bir de lpg takarsan prim artıyor. Kasko sektörünün daha büyük kanayan bir yarası var. Büyük patronlara kimse birşey diyemiyor. O da pert araçların sigorta şirketleri tarafından tekrar başkalarına satılabilmesi. Satın alan da allayıp pullayıp tekrar trafiğe sürüyor. Büyük yanlış. Pert olan araç, kutu kola, su damacanası v.s. olmak üzere hurdalığa atılmalıdır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sigorta şirketi pert aracı hurdacıya satıyor...

Bir çoğu parçaya bozarken bazıları iki aracı birleştirip trafiğe çıkarabiliyor.. Pert olmuş araç trafiğe çıkamamalı, burada sigorta şirketinin bir suçu yok..

Lastiğe falan bakan yok, alarm da çoğu şirkette etki yapmaz..

Fiyata indirim yaptıracak unsurlar, sürücünün mesleği, sürücü sayısı, ikamet ili, ilçesidir. Ana unsur sigortalının yaşıdır.. Poliçe yapılması gecikmiş ise bir çok şirket işi alamayabilir, araç alınınca bir ay içinde karar verilmeli ve poliçe alınmalıdır.. Mümkünse ilk 7 gün içinde yapılmalıdır..

Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

Yaşa göre sistemi çok saçma sapan birşey sırf yarı yarıya düşük çıksın diye babamın üzerine yaptım arabayı değişen noldu yine ben kullanıyorum arabayı. Sistem değişip kişinin kaza yapma potansiyeline göre değişmeli bence 24 yaşında olup 1 kere dahi kaza yapmadım ama teyzemin kocası 50 yaşında arabanın çarpılmadık yanı kalmadı adamın ödediği sigorta bedeli ile benim sigorta hemen hemen aynı çıkıyor ben kaza yapmadım halde yaşım küçük diye aynı mebla ödüyorum adaletmi bu ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi trafik sigortası için peki en iyi yaş hangisidir?

40 ve üstü... gibi..

Yaşa göre sistemi çok saçma sapan birşey sırf yarı yarıya düşük çıksın diye babamın üzerine yaptım arabayı değişen noldu yine ben kullanıyorum arabayı. Sistem değişip kişinin kaza yapma potansiyeline göre değişmeli bence 24 yaşında olup 1 kere dahi kaza yapmadım ama teyzemin kocası 50 yaşında arabanın çarpılmadık yanı kalmadı adamın ödediği sigorta bedeli ile benim sigorta hemen hemen aynı çıkıyor ben kaza yapmadım halde yaşım küçük diye aynı mebla ödüyorum adaletmi bu ?

Yok saçma değil, doğru.. mevcut sistem ve kontrol imkanlarına göre doğru, çünkü elimizde istatistiklerden başka veri yok.. Ama ehliyet siciline göre puanlamak daha doğru.. Bu da ilerleyen zamanlarda yapılacak şeyler arasında.

Yine de hiç ehliyet bilgisi olmayan birine yapılması gereken yaş istatistiğine göre fiyat vermektir..

Babanın yada abinin adına araç alma işi bizlerin bulduğu bir aldatmacadır...

Büyüklerin yapmayıp 25 yaşındakilerin yaptığı 10'larca hareket ve kaza sebebi örnekleyebiliriz size... yapılan doğru..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca
(düzenlendi)

40 ve üstü... gibi..

Yok saçma değil, doğru.. mevcut sistem ve kontrol imkanlarına göre doğru, çünkü elimizde istatistiklerden başka veri yok.. Ama ehliyet siciline göre puanlamak daha doğru.. Bu da ilerleyen zamanlarda yapılacak şeyler arasında.

Yine de hiç ehliyet bilgisi olmayan birine yapılması gereken yaş istatistiğine göre fiyat vermektir..

Babanın yada abinin adına araç alma işi bizlerin bulduğu bir aldatmacadır...

Büyüklerin yapmayıp 25 yaşındakilerin yaptığı 10'larca hareket ve kaza sebebi örnekleyebiliriz size... yapılan doğru..

Evet doğru dediğiniz ehliyet bilgim yok çünkü şimdiye kadarki polis kontrollerinde ne alkollü çıktım ne hız nede kırmızı ışık hiçbir cezam yok. Benim düşüncem bunlarda göz önüne alınsa daha iyi olur hız yapan kırmızı ışık ihlali yapan alköllü kullanan birisinin kaza yapma yüzdesi oldukça yüksektir diye düşünüyorum.

Sigorta yapılırken ehliyet ceza puanına göre yapılsa daha iyi olur benim kanım ona görede hesap yapılır kardeşim senin ceza puanın oldukça yüksek senin seninki 500 lira kardeşim senin ceza puanın hiç yok seninkide 250lira daha adil olur hemde insanlara ihlallere caydırıcılık kazandırılır. (Diye düşünüyorum yanlışım varsa uyarın lütfen)

tarihinde Mustafa Volkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Belki bölünüyordur. 70-75 yaş ve üzerine de prim artıyor olabilir. :) Bence artmalıdır. Alarm, kış lastiği, cam filmi de indirime girmeli. Bunlar, doğrudan riski engelleyici unsurlar. Ama tüketiciye yansıtan yok. Nasıl renk ile primin değişebildiğini duyuyorsak, yukarıda saydıklarımla da değişmeli.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

40 yaşından sonraki bir insanın konsantrasyon dikkat ve yorgunluğu , yaşı daha genç olan bir insan gibi olmazki? burda bir tezatlık var. birde aracın fiyatı yüksekse trafik sigortası neden yükseliyor bir hacı muratla bir volvonun güvenlik için araç performansı birmidir. ?

Genç olanların dikkati başka yerde ama :)

Ne kaskonun ne de trafik sigortasının araç bedeli ile hiç alakası yok...

Bir aracın güvenli olup olmadığının da önemi yok çünkü sigorta şirketlerinin ellerinde çok ciddi istatistiki veriler var.

Buna göre,

1- 25 yaşında birinin kaza yapma oranı 40 yaşında birine göre en az 2 kat fazla..

2- Aracın bedelinin yada güvenlik önlemlerinin alakası yok çünkü, marka model tip ve donanım olarak hangi aracın daha çok kaza yaptığını biliyoruz... Daha doğrusu şirketimiz biliyor, bu konuda da ellerinde çok ciddi istatistikler var.

Belki bölünüyordur. 70-75 yaş ve üzerine de prim artıyor olabilir. :) Bence artmalıdır. Alarm, kış lastiği, cam filmi de indirime girmeli. Bunlar, doğrudan riski engelleyici unsurlar. Ama tüketiciye yansıtan yok. Nasıl renk ile primin değişebildiğini duyuyorsak, yukarıda saydıklarımla da değişmeli.

Kışlık yazlık lastik işi olmaz.. ülkenin yarısı kışken yarısı yaz, ayrıca 6 ay kış 6 ay yazdayız.. Lastiğe kadar iniyorsak lastik diş derinliğini de ölçüp poliçeye yazmak gerekir..

Alarmı tınlayan kim, Sani'ye sorun bakalım :)

Renk falan yok arkadaşlar...

Her şey istatistiklere göre, şirketin elinde veri ne kadar çoksa fiyatları o kadar doğru çıkar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

işte burdada tezatler var piyasada mesela connect çok fazla ise tabiki connect kazası daha fazla olacaktır .

Yok öyle bakılmaz...

100 connecten kaçı kaza yapıyor, 100 doblodan kaçı kaza yapıyor, 100 kangodan kaçı kaza yapıyor şeklindedir..

Kaskoda ise, 100 doblodan kaç lira alınmış, kaç lira ödenmiş şeklinde hesap yapılır..

Yorum bağlantısı
Yaşar Akbaş

Mehmet abi bence yeni sistemi elimden geldiği kadar takip edip izliyorum incelemeye çalışıyorum gelecekle ilgili tahminler yapıyorum.

Lakin bi yerden sonra şu kanıya varıyorum Sigorta şirketleri bu sistemide kendilerine göre revizyondan geçirir biz yine bir trafik sigortasının en düşük fiyatını bulabilmek için 10 tane şirketle uğraşırız.

Ne olursa olsun şirketler bu satten sonra yaş yere yatmaz biz acentelerde müşterilerle mücadeleye devam ederiz.

Allah sonumuzu hayretsin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...