İçeriğe Yönlendir

Trafik Sigortasında Hasarsızlık İndirimi Kalkıyor


Mert Yeldan

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Ya arkadaş niye bu aralar bu kadar çok sigorta kasko plakaya chip vb.... oynamalar yapıyorlar. Hatamı düzeltmeye çalışıyorlar yoksa dahamı çok karıştırmaya çalışıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Plakaya chip olayı farklı bir boyut...

Sigorta sektörüne el atmak gerekiyordu...

Yorum bağlantısı
Yaşar Akbaş

Kast ettiğiniz buysa eğer, Kaskoda yazan son geçerlilik tarihinin gündüz saat 12'sinde teminat biter..

Sigorta şirketi genelde teklifi o ay sonuna kadar saklı tutar, ancak teklif poliçeleşmedikçe bir hükmü yoktur..

Ya başka yolu yok, olaya sigortalı olarak bakınca rakamlar çok yüksek, çoğu fiyatı ben söylemeye utanıyorum ama ödediğim hasarlara ve sene sonunda şirketin ve kendimin hasar prim oranına bakınca boynum bükülüyor, şirkete bir şey söyleyemiyorum...

abi doğru söylüyorsun ama biz yıllar boyu müşterilerimize karşı hep şirketleri savunduk 'Gavurun ekmeğini yiyen kılıcını sallar' misali hep şirketlerin arkasında durduk ama ben şunu açıkça görüyorumki şirketler biz acenteleri eskisi kadar savunmuyor sahip çıkmıyorlar.Herşey bitti şimdide acentelerin komisyonlarına göz dikmişler yazık abi yazık.

4. aydaki gelecek olan bu düzenleme hazine müsteşarlığı ile danışıklı dövüş başka hiç birşey değil benim artık itimadım kalmadı abi bu konuyla ilgili çok doluyum kusura bakma inşallah yolumuz düşer yanına uğrarsak uzun uzun konuşuruz konuyu dağtmıyım ben...

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Forum de genel havanın sigorta şirketlerinin, sigortalıları her şekilde kazıkladığı gibi bir izlenim gördüğüm için, işin yönetim tarafında bir çalışan olarak kısaca bilgi aktarmak istedim.

Öncelikle fazla yer kaplamasın diye yazıyı komple alıntı yapmadım.

Ben daha farklı düşünüyorum yani şirketlerin bizi kazıkladığını pek düşünmüyorum.Ancak fiyatları yüksek bulduğumuda inkar edemem.Benim burdaki sıkıntım yeni düzenleme ile de daha da sanırım belirginleşecek.Kişiler arası tutanakla bu işi suyunun çıkmaya yakın olduğu.Dengesiz kişiler yüzünden -ki çok fazla var - primlerin sürekli arttığı ve bunun cezasınıda doğru dürüst araç kullanılanların çektiği yönünde.Adam atıyorum 10 yıldır araç kullanıyor kazası yok cezası yok ama sürekli primleri artıyor.Adam daha yeni ehliyet almış yada vukuatı çok fazla ama iki kişi arasındaki fark kayda değer değil gibi geliyor bana.

Bu yönce bir çalışma olsa yada düzenleme hem kaza yüzdeleri azalır hemde düzgün araç kullanan kişilerin canı fazla yanmaz, hemde bir nevi düzgün araç kullanmak için teşvik olur gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
(düzenlendi)

Bu bilgiler benim için süper oldu. Zira kafamdan geçen tezimi doğruluyor.

Epeydir eczane zincirlerinin kar-zarar analizlerini araştırıyorum. Biz bireysel eczane olarak %20'den aşağı kar gösteremiyoruz. Diyelim ki %15 gösterdik, hemen inceleme geliyor, cezalar yağıyor. Fakat bireysellikten kurtulup zincirleşmiş eczanelere baktığımda (yurt dışındakilere) karlarının %1-%2 gibi çok komik rakamlar olduğunu gördüm. Hatta bir tane zincir 2 sene üst üste zarar beyan etmiş. Devletin vergi kaybını düşünebiliyor musunuz? Ama normal, çünkü sahibi yine devlette bakan, millet vekili vesaire. Üstelik sahibi olduğu holding, dünyadaki 50 kadar devletten daha büyük. Normalde maaşları bile ödeyememesi lazım.

Bu bilgileri neden paylaştım. Sektörler farklı olsa da mantalite aynı. Al birini vur ötekine.

Eğer demek istediğin "sigorta şirketleri bilançoda bile bile zarar gösteriyor" ise,şirketlerin böyle bir şey yapabilme ihtimali %x' i bırak, mümkün bile değil..

Eczane ile ilgili söylediklerin konusunda ise yorum yapmak istemiyorum sonra siyaset diyorlar :)

tarihinde Fatih Ada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Ada
(düzenlendi)

Abi madem kar etmiyorlar, o kadar sigorta (ayrıca reasürans ve emeklilik) şirketi neden ülkemize gelmek için can atıyor? Şirketlerimizi bir bir satın alıyor? Onlar için çok mu büyük bir pazarız?

Öncelikle şunu belirteyim,Türk uyanıklığına aldanan çok şirket oldu.. Groupama'nın Başak sigortayı alması ve hemen ardından Başak yerine Ziraat Sigorta açılarak Groupama'ya içi boş bir şirket verilmiş olması..

İsviçre Sigorta'nın Alman şirketi Ergo'ya satacağı zaman portföyünün %89'unu Trafik poliçesi ile doldurarak inanılmaz bir paraya satması ve ardından Ergo'nun aldığı günden bugüne zarar yazması..

vs. vs.

Reasürans anlamında ülkemize gelmek için can atan yok ama eğer Hayat ve Emeklilik tarafını kastediyorsan evet bu branşlarda gidilecek çook yol ve yenilecek çoook ekmek var.. (emeklilik tarafında şuan sadece para toplanıyor ödenen bir şey yok)

Birde şunu belirteyim,elementer branş üretim yapan bir şirket hayat ve emeklilik poliçesi satamaz,ayrı şirket olarak kuran emeklilik için aldığı tutarları elementer tarafta ettiği zararları karşılamakta kullanamaz..

tarihinde Fatih Ada tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ada
(düzenlendi)

Öncelikle fazla yer kaplamasın diye yazıyı komple alıntı yapmadım.

Ben daha farklı düşünüyorum yani şirketlerin bizi kazıkladığını pek düşünmüyorum.Ancak fiyatları yüksek bulduğumuda inkar edemem.Benim burdaki sıkıntım yeni düzenleme ile de daha da sanırım belirginleşecek.Kişiler arası tutanakla bu işi suyunun çıkmaya yakın olduğu.Dengesiz kişiler yüzünden -ki çok fazla var - primlerin sürekli arttığı ve bunun cezasınıda doğru dürüst araç kullanılanların çektiği yönünde.Adam atıyorum 10 yıldır araç kullanıyor kazası yok cezası yok ama sürekli primleri artıyor.Adam daha yeni ehliyet almış yada vukuatı çok fazla ama iki kişi arasındaki fark kayda değer değil gibi geliyor bana.

Bu yönce bir çalışma olsa yada düzenleme hem kaza yüzdeleri azalır hemde düzgün araç kullanan kişilerin canı fazla yanmaz, hemde bir nevi düzgün araç kullanmak için teşvik olur gibi geliyor bana.

Anlaşmalı tutanağa geçildiği günden beri (istisnaları hariç tutarsak,polisin yakaladığı,yaralanmalı kaza vs.) ne bir tane alkollü kaza var ne de ehliyetsiz kullanan..

Kaza oluyor adam bakıyor arkadan çarpanın ehliyeti yok birini çağırıyorlar sanki direksiyonda oturan oymuş gibi tutanak düzenleniyor.. Ya da alkollü sürücü gelip çarpıyor,haklı olan uğraşmamak için dolduruyor tutanağı devam ediyor.. Böyle binlerce hasar dosyası açılıyor ne yapsın şirketler? Onların haksız yere aldığı paraları,bize yediriyorlar.. (Burada niye bize yediriyorlar diyen olacaktır,sigorta bir havuzdur sigortalılarda havuzu dolduran kişiler,ne kadar boşalırsa doldurmak için o kadar eklemek zorundayız) Yani bunu doğuda bazı illerin ödemediği elektrik faturasını neden bizim ödediğimiz ile karıştırmamak gerekli..

Yakın zamanda trafik poliçe tarifelerine kişilerin yediği cezalarda parametre olarak girecek..

tarihinde Fatih Ada tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

abi doğru söylüyorsun ama biz yıllar boyu müşterilerimize karşı hep şirketleri savunduk 'Gavurun ekmeğini yiyen kılıcını sallar' misali hep şirketlerin arkasında durduk ama ben şunu açıkça görüyorumki şirketler biz acenteleri eskisi kadar savunmuyor sahip çıkmıyorlar.Herşey bitti şimdide acentelerin komisyonlarına göz dikmişler yazık abi yazık.

4. aydaki gelecek olan bu düzenleme hazine müsteşarlığı ile danışıklı dövüş başka hiç birşey değil benim artık itimadım kalmadı abi bu konuyla ilgili çok doluyum kusura bakma inşallah yolumuz düşer yanına uğrarsak uzun uzun konuşuruz konuyu dağtmıyım ben...

Dostum bunu senle karşılıklı oturup konuşmayı gerçekten çok isterdim..

Şirketler acente komisyonunu düşürürken (ki ürünlerin komisyon oranını değiştirme hakkı imzalamış olduğun sözleşmede açıkça belirtilmiştir) hadi biz bu acentenin komisyonunu düşürelim bu kazanmasın biz daha fazla kazanalım diye düşünmezler.. Minimum son 2 yıllık h/p oranların bakılır ve branş branş incelenir.. Nerede ne kadar üretim yapmış ne kadar kar etmiş ne kadar zarar etmiş diye değerlendirilir. Şayet zarar etti ise bak burada hasar var hadi komisyonu kısalım demezler o hasarları,hasar listesi çekerek tek tek incelerler.. Bu incelemede o branştaki hasarın bozuk portföyden mi yani genel olarak müşterilerde mi sıkıntı var yoksa bir kaç büyük hasardan mı kaynaklı diye ayırırlar.. Şayet büyük hasar nedenli acente o branşta zarar etti ise komisyon oranı düşürülmez.. (bugüne kadar ben görmedim) ama yok genel olarak portföyde sıkıntı var ise (oto kaza ağırlıklı acentelerde bu durum sık yaşanır) kimse kusura bakmasın şirketlerde bir ticarethane ve işletmenin geleceği için önlem almak zorunda..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
(düzenlendi)

Dostum bunu senle karşılıklı oturup konuşmayı gerçekten çok isterdim..

Abi sonuç olarak şirketler bizi kazıklıyor mu kazıklamıyor mu? :biggrin:

tarihinde Mert Can Üzger tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...