İçeriğe Yönlendir

Yeni Cr-V'Ye Beklenen Motor


Yusuf Bahri Aslan

Recommended Posts

Yusuf Bahri Aslan

honda-crv.jpg

Japon otomobil üreticisi Honda'nın yeni 1.6 i-DTEC dizel motoru, Cenevre Otomobil Fuarı'nda CR-V modeli ile tanıtıldı.

Honda'nın en yeni modeli olma özelliğini taşıyan CR-V, yen 1.6 i-DTEC motor ile 118 beygir ve 300 nm tork güç üretecek.

Earth Dreams Technology sloganıyla Honda'nın verimli motorlar serisinde yer alacak 1.6 i-DTEC, CR-V'nin ardından Civic modelinde de yerini alacak.

Sınıfının en hafif motoru olma özelliğini de barındıran 1.6 i-DTEC, Japon şirketin 2.2 litrelik i-DTEC motorundan tam 47 kg hafif olmasıyla da yakıt sarfiyatının düşmesine katkı sağlayacak.

Honda mühendislerinin, motoru geliştirme aşamasındaki ana amacı olan mekanik sürtünme katsayısını en düşük seviyeye çekme çalışmaları doğrultusunda yeni 1.6 i-DTEC motordaki sürtünme katsayısı, 2.2 litrelik dizel motora göre %40 düşürülmüş.

Ayrıca silindirlerin hacimsel verimliliklerinin de iyileştirilmesi için çalışan Honda mühendisleri, daha fazla hava girişi ile yanmayı hızlandırırken istenmeyen karbon salınımının da önüne geçmeyi başarmış.

Motordaki havanın, egzozdaki gaz sirkülasyon sistemi kullanılarak, yüksek ve alçak basınca maruz bırakılması sayesinde azot gazı salınımı en düşük seviyeye çekilmiş ve egzozdan atılması sağlanmış.

Çevreci 1.6 i-DTEC dizel motora kavuşan CR-V'nin Honda'nın Birleşik Krallık'ta bulunan Swindon fabrikasında üretileceği ve sonbaharda satışa sunulacağı da açıklandı.

Kaynak: http://www.arabalar....otor-h3488.html

Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan

Valla abi nerden çekişli olursa olsun hem Crv hem dizel Hem 1,6 yetmez mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Pek gitmez ama olsun.

1.6 tdci mondeonın tavanında patinaj çeker sadece

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Çok fazla atak beklemeye gerek yok zaten.1.6 olması dizel olması ortalama performans verir ki.Artık devir tasarruf devri hem vergiden hem yakıttan.Heleki 1.6 üstü motorlardan alınan vergileri görünce sıfır olarak 2.0 araca bakamaz olduk.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

1.6 tdci mondeonın tavanında patinaj çeker sadece

Mondeo ve emsalleri yada crv ve emsalleri için 1.6 motor bana gelmez.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Mondeo ve emsalleri yada crv ve emsalleri için 1.6 motor bana gelmez.

Biraz chip biraz da üfledinmiydi 2.0 kıvamına gelmez mi ki :biggrin:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
(düzenlendi)

Honda-CR-V-2013-widescreen-05.jpg

Honda-CR-V-2013-widescreen-08.jpg

Honda-CR-V-2013-widescreen-06.jpg

Honda-CR-V-2013-widescreen-04.jpg

Honda-CR-V-2013-widescreen-09.jpg

Honda-CR-V-2013-widescreen-03.jpg

Honda-CR-V-2013-widescreen-07.jpg

Honda-CR-V-2013-widescreen-02.jpg

Biraz chip biraz da üfledinmiydi 2.0 kıvamına gelmez mi ki :biggrin:

Büyük kasaya sahip 1.6 dizel araçlar gidiyor fena da değil, ama araba dediğin yüklendin mi hey maşallah dedirtecek. :)

tarihinde Hüseyin Matur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mehmet Göktürk

0-100. 11.2 saniye olarak açıklanmış. fiyat belliyse sıraya gireyim beyaz bir adet. tüketim de 4.5 imiş.

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Civicte kullandım bu motoru. Gerçekten yakıt tüketimi çok iyi hatta inanılmaz. Ve alet inanılmaz sessizdi. Japonlar bekledi bekledi iyi bir iş çıkardı bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

öte yandan haziran ayı satışlarına baktığımızda honda 219 adet araç satmış ithal. sıralamada sonuncu. sokakta görmüyoruz civic dizel. sedan da pek yok. nedir sorun?

çağlar: avrupa ortalaması. autoweek test etmiş test ortalaması 6.1 sert kullanım.

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

öte yandan haziran ayı satışlarına baktığımızda honda 219 adet araç satmış ithal. sıralamada sonuncu. sokakta görmüyoruz civic dizel. sedan da pek yok. nedir sorun?

çağlar: avrupa ortalaması. autoweek test etmiş test ortalaması 6.1 sert kullanı

 

 

1- hala duyulmadı.

2- yeni bir motor herkes güvenemiyor.

(bence) :yes:

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

iyide cipe ekonomi yapmak için binilmezki

 

ekonomi yapmak için alalım demiyor ki kimse, ekonomikte olsun deniyor. arada çok fark var.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

Ne alakası var ?

önce 4x4 olsun az yakıt tüketecekse yine tüketsin. Cipe c segmenti standartlarında motor koymak geniş bir steyşına binmek gibi,  bu araçların segmenti ayrılmalı...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

arazi ile işim olsa niva cj5 felan gibi şeyler yahut duster tarzı üzmeyecek kırabilecek şeyler lazım. crv gib araçlar mpv tipinde olmayan ama aşağı yukarı benzer iş gören kaldırıma çıkmak, kapısını sürtmemek çukura düşmemek gibi şehir sorunları ile başetmek, yüksek sürüş görüntüsü almak için tercih ediliyor bir de büyük bagaj. kimse dağa taşa tırmanmayacak yahut erzurumda yaşamayacak köylere doğuma gitmeyecek. bu durumda normal motorlu 4x2 uygun olabilir. motor da bence 0 100 iyi performans vermiş. sorunsuz kullanılır. fiyat uygun olursa düşünmüyor değilim. arka görüş pek hoş olmasa da.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)

dağ taş olmasa bile bu araçların avantajları kışın çok fazla. Benim zorla gittiğim kış şartlarında(bizim bölgemiz için) bu araçlar kuru asfaltta gidiyormuş gibi rahatlar. 4x2'de giderim zaten ama böyle bir araca bineceksem her duruma karşı elimin altında 4x4 butonu olmalı. Yoksa c segmenti aracımdan gayet memnunum.

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...