İçeriğe Yönlendir

Subaru Xv


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Övgü Gürşen

valla XV bu fiyata bence çok iyi. neredeyse aynı fiyata dandik ix35 ya da sportage veriyorlar hatırlatırım. üstelik çok satıyorlar ve sadece önden çekişli kore arabası bunlar. asla bir subaru olamaz. kimse onlara benzinli bu fazla yakar demiyor. tıkır tıkır satıyor. hey gibi japonlar. bence hala en sağlam arabaları japonlar yapıyor. en ideali değil ama en iyisi bile denebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fiat suzuki jimny ye multijet koysun anında alırım.

1. viteste arazide yokuş yukarı nasıl kalkacak?

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt
(düzenlendi)

Mehmet hocam VW cady sporline 2.0 tdi dsg için ne düşünüyorsunuz 61.000 tl dsg 6, esp ,ön arka viraj denge çubukları dahil bir yığın güvenlik ve vw için bonkör sayılabilecek donanıma sahip... tabi bu araçlar ticari katogoride olduğu için ne gibi zorlukları vardır bilemiyorum.

tarihinde Uğraş Özyurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

cady denge çubuğu mu? ;) süt mü satacağım ? ;) ne işime yarayacak?

yerden yüksek değil. arka koltuk dik. zıp zıp zıplar. tip desen felaket. sonuçta ticari araç.

xtrail hoşuma gidiyor bu ara.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. viteste kalkamadığı yokuş olmaz da 2'ye atamadığı yokuş olur diyelim.

arazide? çamurlu yokuşta? 3 diferansiyel ile? paliolara şehir içinde 4 kişi binince, yokuşta ecel teri neden döküyorlar o zaman?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

arazide? çamurlu yokuşta? 3 diferansiyel ile? paliolara şehir içinde 4 kişi binince, yokuşta ecel teri neden döküyorlar o zaman?

4L vitesi lazım o zaman.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Eray Sireli

Bu aracı çok beğendim, 2.0 boxer dizel + cvt olsa harika olurdu. Outback de var ama tasarımdan yoksun :(

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Cemil Çınar

                Subaru’nun C segmentinde aslında hatchback platformu üzerine oturtulmuş bir modeli, tasarımda ve mekaniğinde ufak tefek değişiklikler olmasına rağmen 2012 yılında piyasaya sürülen modelinden çok büyük bir değişiklik yok, en önemli değişiklik ise güvenlik ve ön arka amörisörlerde yapılmış bu iyileştirme ile daha da güvenli ve sessiz olduğunu öne sürüyorlar, böyle söylüyorum çünki fark yok dense de test aracım 2012 model XV Elegance idi.

                                Üç donanım ve tek motor seçeneğiyle sunuluyor ancak comfort modelinin ülkemizde satışı yok, şahsi fikrim ençok satılan modelinde elegance olduğu yönünde, Premium modeliyle fark ise

  • Sunroof
  • Elektrikli koltuk
  • Deri döşeme
  • Anahtarsız çalıştırma

Her iki modelde de koltuk ısıtma katlanır ayna ön ve yan cam ısıtma karartılmış arka cam standart, geri görüş kamerası, start stop, 225/55/R17 lastik ve jant, xenon far ve far yıkayıcı yağmur ve far sensörü vb. Standart.

Genel olarak beğendiğim bir araç ve marka ancak 1,6 tdci dan sonra güç anlamında eksiklik hissedeceğimi düşünerek gittiğimi söyleyebilirim.

                Sürüşe başlamadan ilk oturduğunuzda hoşgeldiniz yazısıyla karşılaşıyorsunuz, havalandırma  sistemi çok iyi çalışıyor pişirecek kadar sıcak olduğunu söyleyebilirim ve camlardaki buhar ön ve yan cam ısıtıcılarıyla hemen yok oldu, katlanır aynaları hareket halinde iken dahi kapatıp açabiliyorsunuz, virajları güvenli dönüyorsunuz hatta viraj dönerken bir yatma olmuyor, frenleme ve direksiyon hissi oldukça iyi, deri direksiyon diğer Japon otomobillerinin aksine dokulu bir deriye sahip ve dönüş çapı oldukça iyi... Arka diz mesafesi de 1.82 boyunda biri için bile yeterli arka koltukların arasındaki şaft yükseltisi can sıkıcı ama 4x4 bir araç için bunu çözmek zor olur. Sis farlarının gündüz farı ile beraber açılması ülkemizde sorun olabilir. Ses yalıtımı başarılı, benzinli boxer motor sessiz çalışıyor yol sesi yok denecek kadar az ancak, yan aynaların büyüklüğü rüzgar sesine sebep oluyor. Yüksekliği ayarlanabilen koltuğu en yüksekte iken bile tavana mesafe kalıyor ve rahatsız etmiyor. İçeride kararan ayna yok, yurt dışında sunulan yol takip güvenlik sistemi (EyeSight http://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/Subaru-EyeSight-surus-yardim-sisteminin-gelistirilmis-yeni-versiyonunu-tanitti.htm) de yok bunun dışında yabancı sitelerde gördüğümüz tavan barları Türkiye için sunulmuyor piyasada temin etmek mümkün (önümüzdeki günlerde orijinal aksesuar olarakta sunulacakmış), ani hızlanmalara cevap vermekte zorlanıyor turbo dizeldeki ataklık yok ancak sonrasında cvt şanzıman stabil bir hızlanma ile farkı azaltıyor, start stop özelliğini deneme şansım olmadı bunun için hafta arası sabah akşam kullanımı gerekli. Subaru olduğunda aklınıza gelen performanslı kullanımı bu araç için unutabilirsiniz 114/5600 PS ve 150/4000nm/rpm Subaruya göre oldukça düşük ancak aile aracı diye düşünüldüğünde de yeterli. Vites sistemi CVT 6 ileri benim aracımdaki gibi 7 ileri ve manuel kısmı yok ayrıca N modu da yok gibi hatırlıyorum, L modu var o da dik yokuş iniş ve çıkışlarda kullanılma üzere Geri görüş kamerası park sensörü ihtiyacı hissettirmez net bir görüntü var yine de alışkanlık gerektirebilir. Araçta stepne yok onun yerine tamir kiti konulmuş yine de ben stepne istiyorum derseniz temin edilebiliyor (küçük stepne 500tl). Rodaj süresi yok ilk bakımına 15.000km de gidiyorsunuz.

Kullandığım süre içerisinde zaman zaman agresif denemelerime rağmen 7,9lt yakıt tüketimine ulaştım ama en yüksek bu olur demek güç benden önceki testte 10.6lt yakıt tüketimi gözüküyordu.

Elegance serisi için anahtar çirkin daha güzel olabilirdi.

Bağaj c-max e göre küçük ama yeterli.

V kayışı yerine zincir kullanımı neredeyse tüm japon otomobillerinde olduğu gibi xv içinde geçerli.

Müzik sistemini deneme şansım olmadı, kağıt üzerinde iyi gözüküyor ancak navigasyon yok yerine istenirse Alpine ses sistemi takılabiliyor (4000tl).

Frenlemesi oldukça iyi.

Güncel olmamakla beraber bakım masrafları ise (08.2013)15.000 km de 450tl + kdv 105. 000km 887tl+ kdv

Sonuç olarak benim kıyaslamamda şu an kullandığım Ford C-Max Tdci Ghia Cvt, Mitsubishi ASX, Suzuki S-Cross vardı ve bunların arasında

Güvenlikte         1. XV

                               2. Asx

                               3. S-Cross

Yakıtta                  1.S-Cross

                               2.Asx

                               3. XV

Serviste               1.S-Cross ve XV

                               2.Asx

Otomatik viteste

  1. XV
  2. S-Cross
  3. Asx (Yok)

4x4

  1. XV Sürekli
  2. S-Cross (İhtiyaç duyduğunda)
  3. Asx (Sadece 1.8l dizel modelinde)

 

 

Fiyat olarak ise birbirlerine çok yakın fiyatlar sunmalarına karşın Suzukide daha fazla seçenek olduğunu söyleyebilirim.

Yardım ve bilgilendirme için Subaru Bayraktar Otomotiv Yezdan Hanıma da teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Kerim Bilgehan Arbek

Ankara'da baya arttı bunlardan. Çok görüyorum trafikte. Jantları bana çakma siyah s-max jantı gibi geliyor. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

sandero stepway in sıfırı tüm ihtyiaçları karşılar

Abi, Dacia son zamanlarda kendini baya geliştirdi, güzelleşti ama hala çarpışma testlerinden 3 yıldız alıyor, Bazen diyorum ki, güzel araba, fiyatı da uygun, sonra diyorum güvenlik önemli. Aklıma meşhur atasözümüz geliyor ''Ucuzdur vardır illeti, pahalıdır vardır hikmeti'' :)  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mesut Sağlam

Subaru XV gerçekten farklı ve bir o kadar da başarılı bir crossover. Kendisinin gerçekten arazi yeteneği var yani öyle göstermelik değil. Simetrik 4x4 ve CVT ile gerçekten çok rahat. 

 

Benim de aklımı çelen araçlardan biriydi ancak daha büyük iç hacim (ki kendisinin iç hacmi gayet güzel) aradığım için eledim. Kesinlikle alınacak araç Sandero ve dusterdan kalite ve donanım bakımından oldukça üstündür. 

 

İkinci el düşünürseniz Forestar'da bakabilirsiniz. 

Peki foresterla xv in yakıt verileri aynı mı? Forester daha geniş ve yüksek bir araç çünkü.Bir de bu araçların kasko değerinin daha yüksek olduğu söyleniyor. Bu neden kaynaklanıyor acaba,tabi doğruysa.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

fiat suzuki jimny ye multijet koysun anında alırım.

 

Suzuki Jimny harika araç. Motoruna göre arazi performansı çok yerinde videolarını izliyorum çok başarılı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...