Ali Cihangiroğlu 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Ali hocam bu kadar katı olma bence, en ufak hatada diyorsun ancak bu aletin içinde kaç hareketli parça var benden iyi biliyorsun..Evdeki televizyon ile bir tutamazsın kesinlikle...Kışın -10 derecede yazın +40 derecede dışarıda bırakıyorsun, bir soğuyor bir ısınıyor..Yere temas halinde sürekli, üstüne oturuyorsun, birde 4 yolcu alıyorsun yeri geliyor...Ben bu kadar işlemelerine bile çok şaşırıyorum, kaldı ki ne yakıt koyacağını bile bilemezler üretirken arabaları... En ufak dereken tam olmadı doğru, hatada diyelim, yoksa elbise askı kancası çıktı, far ampülü patladı dan mahkemelik olmayacağız elbet, ama o askı 10 kere çıkarsa iş değişir tabiii Zaten ülkemizde herkes otomobil konusunda yüksek ihtisas yapmış gibi ahkam kesiyor. 2004 de Borusan Oto'nun test amacıyla müşterisine tahsis ettiği (müşteri bizim komşumuzdu) bin küsür km'deki BMW 7.40' ın bizim evin bulunduğu 4 yol ağzında kaldığını ve çekici ile Borusan'a çekildiğine şahit oldum. Daha sonra aracın motorunun elektroniksel bir problem sebebiyle kendini korumaya aldığını duymuştum. Alın size dünyanın en iyi arabalarından biri ve düştüğü durum. Daha sonra adam 0 km E 350 almıştı. Araçlar elektroniktir ve en önemlisi kul yapısıdır. Her türlü sorun ve arızanın meydana gelmesi normaldir. Biz otomobil profesörleri olarak !!! biraz mantalitemizi değiştirsek daha iyi olmaz mı? Doğru yolu bulmuş harbi araba almış, daha ne olsun Yorum bağlantısı
Serkan Toker 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Yani demem o ki, bu mekanik işleri rapido kalemle harita çizmeye benzemez.. Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 (düzenlendi) Fanatik olan kişi genellikle arabaya sadece bir araç gözüyle bakmayan kişidir. Bu yüzden markalara bakışı, markanın onda oluşturduğu imaj, ona verdiği prestij ve keyif çerçevesindedir. Bunların hiçbiri de etkili olmayabilir. Benim iki markaya karşı fanatikliğim var biri BMW Biri Ford. Şu ana kadar hiçç bmw kullanmadım ama hayalimdir taa 5 yaşımdan beridir hem de. Ford fanatikliğim ise sürüş zevkinden kaynaklanmaktadır.. Aşağıda markaların bende oluşturduğu imajları bir iki kelimede belirtiyorum... Audi: Ürkütücü bir makine(özellikle dikiz aynamda gördüğümde hızım ne olursa olsun sağa geçer yol veririm) BMW: Araba Mercedes: Stabilite ve Prestij Ford: Sportif sürüş ve carting Röno: Kağııtan araba Pöjoğ ve citroen: yakışıklı Fiat ve Hunday: kalitesizlik ve sıradanlık Subaru: Ralli Opel: Sağlam ve Sıradan Toyota :Zevksiz ve sorunsuz Mazda: Kalite ve marjinallk vs. Vesile ile böyle bir konu açılabilir. 28 Mart 2013 tarihinde Mehmet Gürcüoglu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Yani demem o ki, bu mekanik işleri rapido kalemle harita çizmeye benzemez.. Rapido eskide kaldı hocam, ohooooooo ve bir oohoooooooo daha, bizdeki teknolojinin yanında ferro teknolojisi el feneri kalır Fanatik olan kişi genellikle arabaya sadece bir araç gözüyle bakmayan kişidir. Bu yüzden markalara bakışı, markanın onda oluşturduğu imaj, ona verdiği prestij ve keyif çerçevesindedir. Bunların hiçbiri de etkili olmayabilir. Benim iki markaya karşı fanatikliğim var biri BMW Biri Ford. Şu ana kadar hiçç bmw kullanmadım ama hayalimdir taa 5 yaşımdan beridir hem de. Ford fanatikliğim ise sürüş zevkinden kaynaklanmaktadır.. Aşağıda markaların bende oluşturduğu imajları bir iki kelimede belirtiyorum... Audi: Ürkütücü bir makine(özellikle dikiz aynamda gördüğümde hızım ne olursa olsun sağa geçer yol veririm) BMW: Araba Mercedes: Stabilite ve Prestij Ford: Sportif sürüş ve carting Röno: Kağııtan araba Pöjoğ ve citroen: yakışıklı Fiat ve Hunday: kalitesizlik ve sıradanlık Subaru: Ralli Opel: Sağlam ve Sıradan Toyota :Zevksiz ve sorunsuz Mazda: Kalite ve marjinallk vs. Vesile ile böyle bir konu açılabilir. Pejo ve opelde eksik ve hata olması dışında katılıyorum. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Rapido eskide kaldı hocam, ohooooooo ve bir oohoooooooo daha, bizdeki teknolojinin yanında ferro teknolojisi el feneri kalır Oralara kadar geldi mi teknoloji yahu, benimde yanı başımda 152 lik plotter var, ferro falan dedim anlamadı... Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Renaultlar kağıt oldukları için tüm modellerinde ful yıldızı var zaten Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 (düzenlendi) Oralara kadar geldi mi teknoloji yahu, benimde yanı başımda 152 lik plotter var, ferro falan dedim anlamadı... Heheheh basitten gireyim, Gps desem, Harita Genel Kom. desem, fotogrametrik harita desem, uçak-uzay vs. desem, ferro ha Renaultlar kağıt oldukları için tüm modellerinde ful yıldızı var zaten Money talk desem 28 Mart 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Renaultlar kağıt oldukları için tüm modellerinde ful yıldızı var zaten Renodan ne istiyorsun... Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Money talk desem Abi yolda dikkat et megane ile kafadan falan denk gelme alır önüne götürür Senin araban da sağlam ama megane ağır. Fizik öyle der. Kağıt zannedip içinden geçmeye kalkma şaşırırsın Renodan ne istiyorsun... Ben aksine savunuyorum. Kağıt yazılmış renaulta yukarıda Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Abi yolda dikkat et megane ile kafadan falan denk gelme alır önüne götürür Senin araban da sağlam ama megane ağır. Fizik öyle der. Kağıt zannedip içinden geçmeye kalkma şaşırırsın Ben aksine savunuyorum. Kağıt yazılmış renaulta yukarıda Megan 2 ise sorun değil, diğerlerine Fiesta ile olmaz zaten, hem dediğin gibi hem sınıf farkı var, yinede Ford-Reno sağ çıkma olasılığım tartışmasız daha fazla Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 kağıttan isterse şimdiden itibaren en sağlam aracı üretsinler imaj bir an da değişmez. Fiestamı Latituyta değişmem asla.belki üstüne para verirlerse Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Megan 2 ise sorun değil, diğerlerine Fiesta ile olmaz zaten, hem dediğin gibi hem sınıf farkı var, yinede Ford-Reno sağ çıkma olasılığım tartışmasız daha fazla İste biz buna desteksiz marka fanatikliği diyoruz Bak abi biri kağıt dediğin araba diğeri de isveç çeliği diye yere göğe konulamayan araba. bu video volvoyu kötü yapmaz yıl farkı var arada. Ama piyasada sorsan hangisi alır diye volvonun o modelinin alacağından bahseder herkes. Ne de olsa Renault kağıt. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Diğerlerini bilmem de Rover bu dünyadaki günahlarına kefaret olur niye kıskanıyon. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 bindiğim focusu almadan önce sanayide güvendiğimiz, tanıdığımız bir ustaya gittik. focusu kafaya koymuşum ama...yalnız aynı yaş, donanım ve motorda olmak üzere peugeot ve citroen c4 var, fiyatları focustan çok daha uygun, en az 3-4 bin lira uygun. ustaya sordum, bu üç aracın motoru da aynı, ben ford almak istiyorum ama fiyatı diğerlerinden pahalı, neden peugeot ve c4 daha ucuz, yani daha mı dayanıksız veya sorunlu dedim. usta aynen şunları sordu:ne iş yaparsın-öğretmenim. aracı nerde kullanırsın-asfalt ve otoban gibi yollarda. yılda kaç km yaparsın-en fazla 20 bin. köy yoluna vurur musun-hayır. aracı hor kullanır mısın-hayır. aracı yorar mısın-hayır. hiç korkma o zaman dedi, üçü de aynı dayanır, fordun adı var yoksa, üç aşağı beş yukarı hepsi aynı dedi, pejo ve c4 için çabuk dökülüp iç tıkırtı sesi artıyor, elektronik arıza çok veriyormuş dedim-hocam senin kullanımınla bu araçların üçünü de eskitemezsin dedi... bende gidip focus aldım :D 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Sözün özü, Bir araba, hem ikinci elde zarar ettirmiyor, hem kaliteli, hem sağlam, hem ekonomik ise tutuluyor zaten, Aklın yolu bir arkadaşlar, Açın Sahibinden'i bakın araç sayısına..... Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Artık kaportalar çok zayıf, Darbeyi emmek için resmen araba dağılıyor,ama içeriye zararı en aza indiriyor. Önemli olan kafes çünkü... Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 bindiğim focusu almadan önce sanayide güvendiğimiz, tanıdığımız bir ustaya gittik. focusu kafaya koymuşum ama...yalnız aynı yaş, donanım ve motorda olmak üzere peugeot ve citroen c4 var, fiyatları focustan çok daha uygun, en az 3-4 bin lira uygun. ustaya sordum, bu üç aracın motoru da aynı, ben ford almak istiyorum ama fiyatı diğerlerinden pahalı, neden peugeot ve c4 daha ucuz, yani daha mı dayanıksız veya sorunlu dedim. usta aynen şunları sordu:ne iş yaparsın-öğretmenim. aracı nerde kullanırsın-asfalt ve otoban gibi yollarda. yılda kaç km yaparsın-en fazla 20 bin. köy yoluna vurur musun-hayır. aracı hor kullanır mısın-hayır. aracı yorar mısın-hayır. hiç korkma o zaman dedi, üçü de aynı dayanır, fordun adı var yoksa, üç aşağı beş yukarı hepsi aynı dedi, pejo ve c4 için çabuk dökülüp iç tıkırtı sesi artıyor, elektronik arıza çok veriyormuş dedim-hocam senin kullanımınla bu araçların üçünü de eskitemezsin dedi... bende gidip focus aldım :D Ne iyi ettin abi....Herşeyin bir nedeni vardır arkadaşlar.... 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 (düzenlendi) İste biz buna desteksiz marka fanatikliği diyoruz Bak abi biri kağıt dediğin araba diğeri de isveç çeliği diye yere göğe konulamayan araba. bu video volvoyu kötü yapmaz yıl farkı var arada. Ama piyasada sorsan hangisi alır diye volvonun o modelinin alacağından bahseder herkes. Ne de olsa Renault kağıt. Ya bırak Alllah aşkına, gerçek kaçtane kaza gördüm, şirkette tonla ucuza alınmış megan2 pert ettik, bu araba hikaye, biliyorum, kullandım pert ettim, bilerek vurduğum bile oldu, o derece yaramaz araba, megan 3 vs. çok daha iyi, yinede reno kağıt sayılır, az bir farkla geride hala, yakında Kia falan ezip geçeri hatta geçti bile diyebiliriz. Vovlo-modus durum adil değil, zaman ve teknoloji farklı, bir sürü etken var, bunu bana sorsan modüs derim, tıpkı eski amerikan arabalarına vurmak gibi çünki, bunları şimdiki arabalar direk pert eder mesela... Neyse, uzatmayalım, artık her marka işi öğrendi sayılır, bazı babaları es geçersek, bizim arabalar arasında artık çokta fark yok gibi 28 Mart 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 niye kıskanıyon. Arabana lafım yok abi hele 75 lere hastayım. Parçaları accık cep yakıyor Alfa gibi. Neyse, uzatmayalım, artık her marka işi öğrendi sayılır, bazı babaları es geçersek, bizim arabalar arasında artık çokta fark yok gibi Bizde büyüklerin sözü dinlenir tamam abi Artık kaportalar çok zayıf, Darbeyi emmek için resmen araba dağılıyor,ama içeriye zararı en aza indiriyor. Önemli olan kafes çünkü... Yumuşak kabuk, sert çekirdek. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Ben aksine savunuyorum. Kağıt yazılmış renaulta yukarıda O zaman anlaşıldı...senin görüşün yeter bana... Yorum bağlantısı
Semih İzgi 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Jaguar'ın böyle fotoğrafını gösterseniz dahi,benim için en sağlam en güçlü en dayanıklı otomobil Jaguar'dır. Çünkü 3-4 yaşlarından başlamış bir körü körüne fanatikliktir.. Ardından da Lexus gelir benim için ama yine de Jag gibisi yoktur bana.. Tabi şuna kötü diyecek bir üyemizi de pek bilmem hani. Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Evren bey bu başlığın daha 2. mesajında bana göre en doğru noktaya değinmiş zaten. Ortalama teknik bilgi ve ekonomik altyapıdaki bir Türk vatandaşı araba alırken, kriterlerin en başında her zaman "2. eldeki değeri" yer alır. Çünkü araba gelişmiş ülkelerde olmasa bile bizim ülkemizde halen bir yatırım aracıdır. 50bin tl'ye aldığın bir makineyi 1 sene sonra 40bin tl'ye satmak istemezsin normal şartlarda. Eğer buna önem vermiyorsan; ya 10-20bin tl'lerin hayatında cüzzi etkileri olacak kadar iyidir ya da piyasa algılamasından tamamen yoksunsundur. Piyasadaki algılamaların sebebini tamamen anlamak ise mümkün değil. Akla gelen tek mantıklı sebep "aracın arıza potansiyeli, parça pahalılığı" gibi yine maddi konular. Yoksa bizim ülkemizdeki araç piyasası akıllara zarar önyargılarla işliyor. "Boya-değişen" konusuna tamamen takılmış durumda mesela. Sanki değiştirilmesi, ellenmesi yasak kutsal birer varlıkmış gibi arabaları kutsayanlar var gibime geliyor ülkede. Ekonomik gelişmişlik arttıkça araçlara da birer cep telefonu gibi muamele etmeye alışacağız tahminimce. Bunların dışında; ben iyi ellerdeki herhangi bir marka aracın, sürücüye çok ciddi sıkıntılar yaşatacağını sanmıyorum artık. Teknoloji her markaya çabucak ulaşıyor. Bu bakımdan vites değiştirmeyi bilmeyen, çukurdan kaçma alışkanlığı olmayan, 3 kuruş için kalitesiz yakıt almaktan çekinmeyen adama Mercedes versen ne olur? Hatırlarsanız başka bir başlıkta markaların motor arızası verme oranları ile ilgili bir araştırma yayınlanmıştı da hepimiz en sıkıntılı araçlar arasında Audi, VW gibi markaları görünce de, en sorunsuzlar arasında Fiat'ı görünce de ne kadar çok şaşırmıştık.. Örneğin ben bu sıra arabamı değiştirip daha büyük bir araç almayı planlıyorum. Sevdiğim araçlara gözüm kayıp duruyor ama aklımda hep 2. elde nasıl olur, yakıtı ne olur soruları var. Bizim gibi orta gelirli insanlar için araba almak bir "mantık evliliğidir". Her ne kadar gönlümüzün bir kenarında hep eski aşkımız göz kırpsa da... 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 Peugeot için soylenen söz okadar doğru ki Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Mart 2013 Paylaş 28 Mart 2013 iyiki fanatikler var. yoksa her modelin sorunlarını nasıl çözeceğiz öğrenemezdik imkansız denilen modifiyelerin nasıl yapılacağını göremezdik imkansız denilen modifiyelerin nasıl yapılacağını göremezdik imkansız denilen modifiyelerin nasıl yapılacağını göremezdik Yorum bağlantısı
Recommended Posts