İçeriğe Yönlendir

Eren Tekin'In Yorumuyla Focus 3 1.0 Ecoboost Test Sürüşü


Kubilay Evis

Recommended Posts

Fatih Mehmet Uslu

Mustafa şimdi baktım leon daha mantıklı gibi, hız sabitleyici var en azından. Aynı paraya style leon + sunroof

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Başka videoları da vardı, trafiğe açık alanda, şahsi tatmin, test demek değildir, bu markaların halka ilşkiler departmanındada da kimleri isthidam ediyorlarsa, bunlara izin veriyorlar......

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Firma destekli değil bence. Onun bunun arabası olabilir

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

polo gti diyip kaçarım 47.700   :f1:   :D

çok uzağa gidemezsiniz :D motorda yağ kalmaz :p
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Firma destekli değil bence. Onun bunun arabası olabilir

daha da fecii o zaman

Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan

Adam yanlaya yanlaya bir hal oldu.Allahtan karşıdan araba gelmiyor.

1.6 olsun Ecoboost olsun benim olsun.Çok şey mi istedim ne.... :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

daha halen çözemediler mi bu yağ yakma olayını gerçekten :shok:

ilk 5000km de tsi motorun yağını kontrol etmeli, sonra kurumlar işi hallediyor gibi, toyotada, her 1000km de yağı kontrol edin yoksa garanti dışı diye kitapçıkta yazar. ford müşterisine uzak konular bunlar

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

fordda da sıkıştırınca biraz koyverir çok takılmayın diyor ya abi :p

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Dün Focus 1.0 ecoboost ve jetta 1.2 tsi yi test ettim. Güzergah kısa ve trafik yoğundu. Kullanım olarak focus kesinlikle daha zevkli. Jettanın direksiyonu çok yumuşak ve hissiz. Ayrıca yonca kavşakta her ikisinide zorladım jetta arkayı çok kolay bıraktı. Yanımdaki adama esp devreye girmedimi diye sordum, girdi dedi ama ben hissetmedim, esp devreye girmeseydide o kadar kaydıktan sonra zaten toplayacaktı. Her ikisinin de motor sesi çok güzel. Ama focus 5 bin devirlerde bana göre çok güzel sesler çıkarıyor eğer alırsam bu sesler yakıt tüketimimi olumsuz etkileyebilir. Son olarak kısa süren testimde 6. vites oranlarını karşılaştırabildim. 6. vites 2 bin devirde focus 90 km, jetta 98 km hız yapıyor. Uzun yol yakıt tüketimi açısından merak edenler olabilir.

fordda da sıkıştırınca biraz koyverir çok takılmayın diyor ya abi :p

Mustafa kardeşim senin görüşünü önemsediğim için ilgisiz bir mesajından alıntı yaptım. Dün bayinin deposunda kalan 2012 model focus 3 lerden trend x donanımlı siyah sedan 1.0 ecoboost için 44 bin tl fiyat aldım. Arka park sensörü ve depoyu dolu olarak verecekler. Fiyatı yorumlamanı istiyorum. Comfortline golf 7 ye de baktım ama bagajı küçük ve temmuzdan önce teslimi yok. Benim için kullanım özellikleri daha önemli. Ama donanım olarak da oldukça eksiği var focusun. en azından kol dayama olsa iyiydi :) ne dersin yada ne önerirsin.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
.

Trend x de hız sabitleme esp vardı sanırım yanlış miyim. Bir sene sonra satılmayacak ise alınabilir. Sedan ve siyah renk olması da iyi. Eğer hiç fatura kesimleriyle araca daha önce zaten garantisi de siz alınca baslyacaksa mantıklı seçim

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Trend x de hız sabitleme esp vardı sanırım yanlış miyim. Bir sene sonra satılmayacak ise alınabilir. Sedan ve siyah renk olması da iyi. Eğer hiç fatura kesimleriyle araca daha önce zaten garantisi de siz alınca baslyacaksa mantıklı seçim

Teşekkür ederim kardeşim. Aynen dediğin gibi, hız sabitleme, esp, style çelik jant, sis farı var. Uzun süre binmeyi de düşünüyorum, Fatura kesilmemiş daha önce.Yakıt tüketimi bazen düşündürüyor ama şehir içi 7-7,5 litreyi çok geçeceğini sanmam, ben genelde şehir dışı kullanırım yada yoğun trafiklerden kaçınırım, sıkılırım çünkü, şehir dışı sabit hızla 90-110 arası 5,5 litreyi çok fazla geçeceğini sanmıyorum. Bu da 25-30 kuruş arası yapıyor.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Videodaki bu agresif kullanımla mı 7,5 litre/100 Km yi görmüş... Pek sanmıyorum işin açığı :)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Kubilay Evis

Ford çevirdiği entrikaları iyice abarttı gerçekten. Yahuu çok mu zor 1.6 dizel powershift şanzuman yapmak. Kendi kendini park eden araç yap ama dizel otomatik yapma olacak şey değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Fatih Mehmet Uslu
(düzenlendi)

Bu başlığa google da yaptığım bir aramadan çıkarak geldim. Neredeyse 3 sene önce yazdıklarımı okudum. 1.0 ecoboost almayı düşünüyordum o zamanlar. 2013 nisan ayında da almıştım. 3 seneye yakın kullandım ve halen kullanıyorum. Yaptığım 40 bin km sonunda çok iyi bir tercih yaptığımı söyleyebiliyor olmak çok güzel. Konuyu hortlattım biraz ama 1.0 ecoboost focusu o kadar araştırmış test etmiş sonu ne olmuş diye okuyup merak edenler olur belki diye yazayım dedim.

tarihinde Fatih Mehmet Uslu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Gökhan Albayrak

Bu başlığa google da yaptığım bir aramadan çıkarak geldim. Neredeyse 3 sene önce yazdıklarımı okudum. 1.0 ecoboost almayı düşünüyordum o zamanlar. 2013 nisan ayında da almıştım. 3 seneye yakın kullandım ve halen kullanıyorum. Yaptığım 40 bin km sonunda çok iyi bir tercih yaptığımı söyleyebiliyor olmak çok güzel. Konuyu hortlattım biraz ama 1.0 ecoboost focusu o kadar araştırmış test etmiş sonu ne olmuş diye okuyup merak edenler olur belki diye yazayım dedim.

 

Bir hort da benden. Bu mesajınızla taşı gediğine oturtmuş oldunuz. Sayfayı okurken hep acaba acaba diyordum, şu mesaj ilaç gibi geldi. Teşekkür ederim. Bir arkadaşıma bu aracı tavsiye etmek istiyorum. Çekincelerim var. Biraz daha konuyu açarmısınız? 40 bin km boyunca ne gibi sıkıntılar yaşattı, yakıtı nedir vs.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Bir hort da benden. Bu mesajınızla taşı gediğine oturtmuş oldunuz. Sayfayı okurken hep acaba acaba diyordum, şu mesaj ilaç gibi geldi. Teşekkür ederim. Bir arkadaşıma bu aracı tavsiye etmek istiyorum. Çekincelerim var. Biraz daha konuyu açarmısınız? 40 bin km boyunca ne gibi sıkıntılar yaşattı, yakıtı nedir vs.

Aslında ben hiç sıkıntı yaşamadım. Ama başka bir forumda bir tanıdığım birkaç küçük sıkıntı yaşamış. Bunlar termostat arızası, hortum çatlaması vs. gibi. O çatlayan hortum zaten garantiden değişti, ben henüz sorun çıkartmadan değiştirmiştim. Kimisinde radyatördeki su boşaldığından motor değiştirmeye kadar gitmiş. Bu sorun da belli bir yıla kadar olan üretimlerde. Bu söylediğimin dışındaki tüm sorunlar basit ve halledilebilir şeylerdi.

Şahsi memnuniyetim konusuna gelirsek; en çok canımı sıkan dişli asfaltta ön göğüsün camla birleştiği yerden bazen gelen zırıltı veya trim sesiydi. Bu da sadece uzun yolda bazı yollarda oluyor.

En çok merak edilen konu çekiş ve tüketimdir sanırım. Aracımın çekişine bayılıyorum diyebilirim. Hatta halen araçla ilgili hiçbir fikri olmadan bu motor çekmez, gitmez diyenlerin ağzına kürekle vurmak istiyorum :) uzun yolda, rampada, sollamada 1.6 atmosferik bir motordan her türlü daha performanslı. Özellikle şehir içinde 1400 devirlerde gelen tork sayesinde sakin ve sessiz sürüş yapmak çok keyifli. Yüksek devirlerde motorun sesi ve performansı insanı gaza getiren cinsten.

Tüketim konusunda ise asla lpgli veya dizel araçlar kadar ekonomik olamaz. Ama ayağınıza hakim olursanız tüketim olarak bu araçlara yaklaşır. Olmazsanız uzaklaşır. 1.6 dizel ve klasik otomatik araçlarla ve 2.0 dizel araçlarla normal şehir içi kullanımda yakın tüketimleri oluyor. Arkadaşlarımda var ordan kıyaslıyorum. Ben alırken az biraz fazla yaksın ama lpg ile veya gürültülü dizeller ile uğraşmayayım diye düşünerek aldım. Bu yönüyle beklentimi rahatlıkla karşılıyor. Güncel tüketimlerim ise normal bir şehir içi kullanımda 6.5 ile 7.2 arasında değişiyor. Ama şunu belirtmem gerek vu tüketimler kesinlikle az yakacam diye kasılarak yapılmış tüketimler değil. İstesen 6.5 in üzerine çıkmayabilirim. Şehir dışında 2 sefer van dan erzuruma gittim minimum tüketim deneyerek, 110 km yi geçmeden ve klima kapalı iken tek başıma 4.5 litre tüketim gördüm. Çok da zorlanmadım açıkcası. Çünkü belirttiğim parkur sürekli iniş çıkış ve virajlı yollar içeriyor. Dümdüz bir yolda 4 litrenin altına da düşebileceğine eminim. Ancak 6. Vitesin uzun oranı 90 km ile gitmek yerine 120 km gibi hızlarda gitmeye teşvik ediyor. Bu hızlara çıkınca eğer araba yüklü ve klima da açıksa uzun yolda da 6.5 litreleri görmek mümkün. Tüketim konusuna son cümle şunu söyleyeyim rahatlatmak adına, ne kadar rahat kullanırsanız kullanın, sürekli dur kalk yapmadığınız veya piste çıkmadığınız müddetçe 7.5 litreyi geçmezsiniz.

Konfor ve yol tutuşunu seviyorum. Bu konuda belki bir usta değilim ama virajlarda aracı zorlamayı severim, sürücülüğüm de bana göre fena sayılmaz, her koşulda kullanması keyif veren bir araç. Sadece focus 1 den sonra direksiyon hissi biraz zayıf gelmişti. Elektrikli direksiyondan olduğu söyleniyor ama vag grubu araçalardan daha hisli olduğunu söyleyebilirim.

Herşey bir yana zengin birisi değilim, memurum, iş yerine servis kalkmasına rağmen birçok zaman aracımla gidiyorum. Çünkü 1-2 gün kullanmazsam özlettiriyor kendini meret. Bence bir araba her gün sizi hevesle binmeye teşvik ediyorsa o araba doğru arabadır.

Çok uzattım cep telefonundan yazıyorum, hatalı kelimeler varsa affola.

Aklıma gelenler bunlar ayrıca merak ettiğiniz bişey olursa seve seve cevaplarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Benim önümde arabayı böyle kullansın vallahi doğrarım.... :seytan:

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

İlgi ve alakanız için teşekkür ederim. Bizimkisi biraz kısmet işi. Arkadaşım sadece araba almaya karar verdi, ne marka ne de modelde net bir kararı yok. Sadece bir alternatif olsun diye gösterdim ve biraz da bilgi sahibi olmak istedim. Tekrar teşekkürler.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...