İçeriğe Yönlendir

Citroen C4 Grand Picasso Dizel Otomatik Hakkında Bilgi Isteği.


Evren Barış Özbek

Recommended Posts

Evren Barış Özbek

1-2 ay içerisinde arabamı değiştirmek istiyorum. Citroen C4 Grand Picasso dizel otomatik hakkında bilgisi, tecrübesi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

2011 model alan bir arkadaşın otomatik dizel picasso aracını denedim. Kesinlikle hoşuma gitmedi. Vites geçişlerinde ataklık istenir, oysa bunda öyle bir şey yok, tam tersine, araç sanki önce fren yapmışçasına yavaşlıyor,sonra vites değiştiriyor. Şayet hala aynı şanzımanı kullanıyorsa ben tavsiye etmem. Benzer olayı evvelki yıl otomatik dizel çekik gözlülerden (D4D) alan kardeşim de yaşamış, sıfır alıp 3/4 ay sonra hemen elden çıkarmıştı.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

C3 otomatik de kullanılan şanzuman ile aynı ise eyvah eyvah.Doktor arkadaşın aracını kullandım yok böyle birşey otomatikten soğutacak kadar kötü bence.Celalettin beyin dediği gibi vites değişeceği zaman önce bir yığılıyor sonra gidiyor.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Normal c4 ile aynı şanzıman arkadaşlara katılıyorum vites geçişlerinde bir yığılma oluyor.

Arkadaşım 130bin km dir kullanıyor sıkıntı çıkarmadı.Yakıt tüketimide çok düşük.

Bence alınabiir.Vites geçişlerinede alışılır.

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Arabayı henüz test etmedim. Araştırdığım kadarıyla yoğun dur-kalk trafikte (1-2-3. vitesler arasında) yığılma oluyormuş. Benzer durum Renault'un edc ve Toyota'nın mmt viteslerinde de varmış.

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

Teknik verileri vs hakkında bilgim yok ama çok tipsiz geliyor o araç bana.. Ben sırf o yüzden tercih etmeyi hiç düşünmedim.

Alırsanız şimdiden kazasız, arızasız sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Bizde c-max'ten sonra büyük ihtimalle 5008 veya picasso alacagiz. O yuzden takipteyim. :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

c-max ten sonra fransızlar kesinlikle sarmayacaktır ama :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

benim baya beğendiğim ve focus'u almadan önce çok araştırdığım bir araç. yarı otomatik oluşu bilindiği üzere yakıt sarfiyatını bariz düşürdüğü söyleniyor ama her yarı otomatik gibi bununda bazı sıkıntıları var. sıkışık trafikte bahsedilen sıkıntılar, vites geçişlerindeki kafa sallama veya yığılma gibi. kim nederse desin gemi gibi araç. ayrıca araca vites kolu koymayı unutmuşlar haberiniz olsun sonra binince aramayın.

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
araca vites kolu koymayı unutmuşlar haberiniz olsun sonra binince aramayın.

Ben buldum vites kolunu. ;)

İntenetten araştırdığım kadarıyla memnuniyet oranı %50 gibi. Çok problem yaşayan da var, problemsiz kullananda var. Müşterilerin büyük bölümü servislerden ve Citroen ana distüribütöründen şikayetçi.

Arabaya gelirsek, malzeme kalitesinin iyi olmadığı söyleniyor. Kronik olarak korna düğmesinin kırılıp düştüğü, dikkat edilmesine rağmen düğme üzerindeki yazı ve sembollerin silindiği, yağmur tahliye kanallarının sürekli tıkandığı ve araç içine çok miktarda su aldığı, periyodik bakım haricindeki parçaların çok pahalı olduğu yazılmış.

Bana göre çok tipsiz değil. Yaşam alanı oldukça geniş. Bagajdaki koltuklar açılınca yetişkinler için yeterli diz mesafesi var. C4 Grand Picasso alan biri bu arabanın 2. el değerini düşünmeden kullanacak. Çünkü 2. elde oldukça değer kaybı var.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

3008'e bak Evren. İç tasarımı güzel ve Citroen'e göre daha çok tavsiye ediyorar...

Yorum bağlantısı

Ben buldum vites kolunu. ;)

İntenetten araştırdığım kadarıyla memnuniyet oranı %50 gibi. Çok problem yaşayan da var, problemsiz kullananda var. Müşterilerin büyük bölümü servislerden ve Citroen ana distüribütöründen şikayetçi.

Arabaya gelirsek, malzeme kalitesinin iyi olmadığı söyleniyor. Kronik olarak korna düğmesinin kırılıp düştüğü, dikkat edilmesine rağmen düğme üzerindeki yazı ve sembollerin silindiği, yağmur tahliye kanallarının sürekli tıkandığı ve araç içine çok miktarda su aldığı, periyodik bakım haricindeki parçaların çok pahalı olduğu yazılmış.

Bana göre çok tipsiz değil. Yaşam alanı oldukça geniş. Bagajdaki koltuklar açılınca yetişkinler için yeterli diz mesafesi var. C4 Grand Picasso alan biri bu arabanın 2. el değerini düşünmeden kullanacak. Çünkü 2. elde oldukça değer kaybı var.

Sıkıntıların farklı noktalardan gelmesi, kronik arızalardan daha kötü. Grand Scenic alternatif olarak düşünülebilir belki.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Grand Scenic alternatif olarak düşünülebilir belki.

Saygılarımla.

Scenic alternatifler arasında. Ancak henüz gidip bakmadım.

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

Bugün Peugeot 3008 ve Megane Sport Tourer test sürüşü yaptık. 3008, tek kavramalı şanzumanından dolayı sınıfta kaldı. Megane, edc sayesinde klasik otomatik şanzuman konforunda bir sürüş sağladı.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Özel servisimdeki (peugeot/citroen) ustam 2012 C4 dizel otomatik kullanıyor. 1-2 geçişlerinde hafif sarsıntı olduğunu ancak kafaya takmazsan sorunsuz bir araç ve şanzıman olduğunu söylüyordu. O da daha geniş iç hacim için grand picasso almak istediğini söylemişti. O tercih ettiğine göre tercih edilebilecek araçtır diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

1-2 geçişlerinde hafif sarsıntı olduğunu ancak kafaya takmazsan sorunsuz bir araç ve şanzıman olduğunu söylüyordu.

Problem sadece 1-2 geçişleri değil. Şöyle anlatmaya çalışayım: Bu anlatacağım vites değişimi Peugeot 3008'de her değişim esnasında oldu. Gaza basıp hareket ediyorsunuz. Motor devri yükseliyor ve vites değişim devrine geldiğimde araç gazı kesiyor (1-1.5 saniye kadar). Hali ile araba öne doğru yığılıyor. Sonra vites değişip tekrar gaz veriyor.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Problem sadece 1-2 geçişleri değil. Şöyle anlatmaya çalışayım: Bu anlatacağım vites değişimi Peugeot 3008'de her değişim esnasında oldu. Gaza basıp hareket ediyorsunuz. Motor devri yükseliyor ve vites değişim devrine geldiğimde araç gazı kesiyor (1-1.5 saniye kadar). Hali ile araba öne doğru yığılıyor. Sonra vites değişip tekrar gaz veriyor.

Tüm viteslerde yaşanan bişey bu o zaman pek hoş değil.

Yorum bağlantısı
Ferhat Genç

Benim uzun inceleme fırsatım oldu. Aracın içerisinde bir çok özellik var. Donanım olarak çok zengin. Fakat verdiği sağlamlık ve kalite hissi vasat. Tok ve ağır bir araba hissi kesinlikle vermiyor. Az yaktığı doğrudur fakat yarı otomatik şanzıman olduğundan dolayı vites geçişleri çok saçma bir şekilde rahatsız edici. Ayrıca kronik elektronik problemleri olduğunu da duydum. Klasik bir fransız aracı diyebilirim. Benim gözümde tek avantajı donanım zenginliği. Başka türlü cazip gelen bir yanı yok.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...

Ben buldum vites kolunu. ;)

İntenetten araştırdığım kadarıyla memnuniyet oranı %50 gibi. Çok problem yaşayan da var, problemsiz kullananda var. Müşterilerin büyük bölümü servislerden ve Citroen ana distüribütöründen şikayetçi.

Arabaya gelirsek, malzeme kalitesinin iyi olmadığı söyleniyor. Kronik olarak korna düğmesinin kırılıp düştüğü, dikkat edilmesine rağmen düğme üzerindeki yazı ve sembollerin silindiği, yağmur tahliye kanallarının sürekli tıkandığı ve araç içine çok miktarda su aldığı, periyodik bakım haricindeki parçaların çok pahalı olduğu yazılmış.

Bana göre çok tipsiz değil. Yaşam alanı oldukça geniş. Bagajdaki koltuklar açılınca yetişkinler için yeterli diz mesafesi var. C4 Grand Picasso alan biri bu arabanın 2. el değerini düşünmeden kullanacak. Çünkü 2. elde oldukça değer kaybı var.

Merhaba Evren Bey,

 

aracı almışsınız hayırlısı olsun. Konusunu bulamadım, sanırım tanıtımı yapmamışsınız  :biggrin: Kısaca bahsedebilir misiniz araçtan? Artıları, eksileri, yakıtı, vites geçişleri, krıonik yada çıkarttığı farklı sorunları vs.. Çok düşündüğüm ve belki bundan sonra düşünebileceğim araçlar arasında (Grand olanı) Fikir vermek adına ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

Merhaba Evren Bey,

aracı almışsınız hayırlısı olsun. Konusunu bulamadım, sanırım tanıtımı yapmamışsınız :biggrin: Kısaca bahsedebilir misiniz araçtan? Artıları, eksileri, yakıtı, vites geçişleri, krıonik yada çıkarttığı farklı sorunları vs.. Çok düşündüğüm ve belki bundan sonra düşünebileceğim araçlar arasında (Grand olanı) Fikir vermek adına ne dersiniz?

hayirli olsun araciniz .ben de takipteyim konuyu
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek
(düzenlendi)

Merhaba Evren Bey,

 

aracı almışsınız hayırlısı olsun. Konusunu bulamadım, sanırım tanıtımı yapmamışsınız  :biggrin: Kısaca bahsedebilir misiniz araçtan? Artıları, eksileri, yakıtı, vites geçişleri, krıonik yada çıkarttığı farklı sorunları vs.. Çok düşündüğüm ve belki bundan sonra düşünebileceğim araçlar arasında (Grand olanı) Fikir vermek adına ne dersiniz?

 

hayirli olsun araciniz .ben de takipteyim konuyu

 

.ben de takipteyim konuyu. yorum bekliyoruz. 

 

Teşekkürler arkadaşlar. :)

Kısaca arabadan bahsedeyim.

 

2009 model, 5 kişik, 1,6 HDI, 110bg, 6 ileri tek kavramalı otomatikleştirilmiş şanzuman. (Motor, Ford'un 109hp'lik motoruyla aynı.)

Uzaktan kumandalı anahtar ve kilitlerle başlayalım.

Anahtar sustalı tip. Üzerinde 3 düğme var. Açma-kapama-refakat aydınlatma(follow me home). Ford'daki global kilitlemenin adı Citroen'de süper kiltlemeymiş. Uzaktan kumanda ile sadece açık camlar ve cam tavanın perdesi kapatılıyor, açılamıyor. Kilit açma tuşuna basınca katlanır aynalar açılıyor ve ayna altı aydınlatma devreye giriyor. Aynalar, geri vitese alınca hafızaya aldığınız konuma geliyor. (Ben arka lastiğe göre ayarladım, geri vitese alınca lastiği görebileceğim açıya otomatik olarak geliyor.) Vites değiştirince normal konumuna geliyor. Aynalarda ısıtma mevcut. Aynanın altında da yan sinyal lambası var. Kapıların açılıp kapanması oldukça tok. 

İç yaşam alanı ve bagajı geniş (bagaj 500lt). Ön koltukların arasında konsol yere konumlandırılıp iç hacim attırılmış. Koltuklar kadife kumaşlı. Ön koltuklarda ileri-geri, yükseklik ve sırt ayarı var. Arkada 3 adet birbirinden bağımsız koltuk var. Arka koltuklarda ileri-geri ve sırt ayarı yapmak mümkün. Ön koltukların arkası masa olabiliyor. Göre bildiğim kadarıyla 4 koltukta isofix standart. Camlar kademeli olarak açılıp kapandığı gibi tek dokunuşla açılıp kapanabiliyor. Arka kapılardaki çocuk kilidi (kapı ve cam) sürücü kapısından kontrol ediliyor. Bu arada hıza duyarlı otomatik kilitleme var. Her yerde eşya gözleri var. Ön konsolun ortasında soğutucu dolap (buz dolabı) mevcut. Klimadan hat çekilmiş ve klima kanalını kapatmak mümkün değil ve aydınlatması var. Ön cam çok büyük olduğundan güneş siperlikleri 2 aşamalı yapılmış. 1. aşama kızağı ileri doğru itekliyorsunuz, 2.aşama siperliği açıyorsunuz. Çam tavanın perdesi elektrik kumandalı. İstediğiniz konumda durdura biliyorsunuz. Dikiz aynası eski tip. Dikiz aynasının üstünde küçük bir bebek aynası var. Çocuk orta koltukta değilse bebek aynası hiç bir işe yaramıyor. Direksiyonun göbeği maalesef sabit. Alışmak zaman alabilir. Üstünde hız sabitleme-sınırlama, radyo kontrol ve defrost düğmeleri var. Radyonun ses kalitesi vasat. Arabanın birçok özelliği radyo teybe entegre edilmiş. Sesi hoşunuza gitmese de orijinal teybi kullanmak zorundasınız. Vites kolu direksiyonun arkasına konumlandırılmış. Bunu kullanmakta alışkanlık istiyor. Klima tuşları direksiyonun sol tarafında. Klima ön-arka ve önde sağ-sol olarak ayarlanıyor. Ön yolcu ve arka yolcular kendi sıcaklıklarını kendileri ayarlayabiliyorlar. Soğutma ve havalandırması oldukça iyi. Yine direksiyonun solunda depo kapağı açma tuşu, park sensörü iptal tuşu ve far yükseklik ayar düğmesi var. Maalesef dokunduruk sinyal yok. Farların aydınlatması yeterli gibi. Far ve yağmur sensörleri standartmış. Sileceklerin temizleme alanları çok iyi. Su püskürtmesi için sprey tip fıskiyeler var oldukça geniş bir alanı suluyor.

El freni elektrikli. Hareket edince kendisi el frenini bırakıyor, durup stop edince el frenini çekiyor. İsterseniz manuel olarakta kullanabiliyorsunuz. Yokuş kalkış destek sistemide mevcut. İlk harekette biraz hantal kalsa da 2. vitesten sonra torku hissttirmeye başlıyor. Vites geçişleri otomatikleştirilmiş manuel vitese göre oldukça iyi. Esp standart. Süspansiyonu konfor odaklı olduğundan virajlarda yatma eğilimi gösteriyor. Şehir içi tüketimi yaz aylarında 6.5lt/100km, kış aylarında 7.5lt/100km. Şehirler arası tüketimi 4.5lt/100km (100km sabit süratle), 5lt/100km (120km sabit süratle) 1500kg ağırlığındaki bir araba için tüketim bence oldukça makul.

Şimdilik bu kadar, aklıma geldikçe yazarım. 

tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

amma doluymus yaz yaz bitmiyor elinize saglik,bu doluluk cekiyor adami

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Teşekkürler arkadaşlar. :)

Kısaca arabadan bahsedeyim.

 

2009 model, 5 kişik, 1,6 HDI, 110bg, 6 ileri tek kavramalı otomatikleştirilmiş şanzuman. (Motor, Ford'un 109hp'lik motoruyla aynı.)

Uzaktan kumandalı anahtar ve kilitlerle başlayalım.

Anahtar sustalı tip. Üzerinde 3 düğme var. Açma-kapama-refakat aydınlatma(follow me home). Ford'daki global kilitlemenin adı Citroen'de süper kiltlemeymiş. Uzaktan kumanda ile sadece açık camlar ve cam tavanın perdesi kapatılıyor, açılamıyor. Kilit açma tuşuna basınca katlanır aynalar açılıyor ve ayna altı aydınlatma devreye giriyor. Aynalar, geri vitese alınca hafızaya aldığınız konuma geliyor. (Ben arka lastiğe göre ayarladım, geri vitese alınca lastiği görebileceğim açıya otomatik olarak geliyor.) Vites değiştirince normal konumuna geliyor. Aynalarda ısıtma mevcut. Aynanın altında da yan sinyal lambası var. Kapıların açılıp kapanması oldukça tok. 

İç yaşam alanı ve bagajı geniş (bagaj 500lt). Ön koltukların arasında konsol yere konumlandırılıp iç hacim attırılmış. Koltuklar kadife kumaşlı. Ön koltuklarda ileri-geri, yükseklik ve sırt ayarı var. Arkada 3 adet birbirinden bağımsız koltuk var. Arka koltuklarda ileri-geri ve sırt ayarı yapmak mümkün. Ön koltukların arkası masa olabiliyor. Göre bildiğim kadarıyla 4 koltukta isofix standart. Camlar kademeli olarak açılıp kapandığı gibi tek dokunuşla açılıp kapanabiliyor. Arka kapılardaki çocuk kilidi (kapı ve cam) sürücü kapısından kontrol ediliyor. Bu arada hıza duyarlı otomatik kilitleme var. Her yerde eşya gözleri var. Ön konsolun ortasında soğutucu dolap (buz dolabı) mevcut. Klimadan hat çekilmiş ve klima kanalını kapatmak mümkün değil ve aydınlatması var. Ön cam çok büyük olduğundan güneş siperlikleri 2 aşamalı yapılmış. 1. aşama kızağı ileri doğru itekliyorsunuz, 2.aşama siperliği açıyorsunuz. Çam tavanın perdesi elektrik kumandalı. İstediğiniz konumda durdura biliyorsunuz. Dikiz aynası eski tip. Dikiz aynasının üstünde küçük bir bebek aynası var. Çocuk orta koltukta değilse bebek aynası hiç bir işe yaramıyor. Direksiyonun göbeği maalesef sabit. Alışmak zaman alabilir. Üstünde hız sabitleme-sınırlama, radyo kontrol ve defrost düğmeleri var. Radyonun ses kalitesi vasat. Arabanın birçok özelliği radyo teybe entegre edilmiş. Sesi hoşunuza gitmese de orijinal teybi kullanmak zorundasınız. Vites kolu direksiyonun arkasına konumlandırılmış. Bunu kullanmakta alışkanlık istiyor. Klima tuşları direksiyonun sol tarafında. Klima ön-arka ve önde sağ-sol olarak ayarlanıyor. Ön yolcu ve arka yolcular kendi sıcaklıklarını kendileri ayarlayabiliyorlar. Soğutma ve havalandırması oldukça iyi. Yine direksiyonun solunda depo kapağı açma tuşu, park sensörü iptal tuşu ve far yükseklik ayar düğmesi var. Maalesef dokunduruk sinyal yok. Farların aydınlatması yeterli gibi. Far ve yağmur sensörleri standartmış. Sileceklerin temizleme alanları çok iyi. Su püskürtmesi için sprey tip fıskiyeler var oldukça geniş bir alanı suluyor.

El freni elektrikli. Hareket edince kendisi el frenini bırakıyor, durup stop edince el frenini çekiyor. İsterseniz manuel olarakta kullanabiliyorsunuz. Yokuş kalkış destek sistemide mevcut. İlk harekette biraz hantal kalsa da 2. vitesten sonra torku hissttirmeye başlıyor. Vites geçişleri otomatikleştirilmiş manuel vitese göre oldukça iyi. Esp standart. Süspansiyonu konfor odaklı olduğundan virajlarda yatma eğilimi gösteriyor. Şehir içi tüketimi yaz aylarında 6.5lt/100km, kış aylarında 7.5lt/100km. Şehirler arası tüketimi 4.5lt/100km (100km sabit süratle), 5lt/100km (120km sabit süratle) 1500kg ağırlığındaki bir araba için tüketim bence oldukça makul.

Şimdilik bu kadar, aklıma geldikçe yazarım. 

:bravo: Güzel bir tanıtım olmuş, ellerinize sağlık  :nazar: Koyu renkli özellikler gerçekten hayran bırakan özellikler ve standart olmaları ayrı bir güzellik. Güle güle kullanın. Grand almamışsınız :biggrin: Ben ondan düşünüyorum ileride kısmet olursa  :wub:  Genel olarak memnun musunuz? "Şuda olmasa" yada "şuda olsa iyi/kötü olurdu" dediğiniz noktalar var mı? Kullanım olarak nasıldır? Kronik yaşadığınız bir problem (yürü aksam, gacırtı gucurtu sesi, vites sorunu vs) var mı acaba? Servisle aranız nasıl? Ücret ve hizmet olarak memnun musunuz? Çok soru sordum ama piyasada çok olmayınca sahibini bulduğumda kaçırmak istemiyorum  :biggrin:  Şimdiden teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek

:bravo: Güzel bir tanıtım olmuş, ellerinize sağlık  :nazar: Koyu renkli özellikler gerçekten hayran bırakan özellikler ve standart olmaları ayrı bir güzellik. Güle güle kullanın. Grand almamışsınız :biggrin: Ben ondan düşünüyorum ileride kısmet olursa  :wub:  Genel olarak memnun musunuz? "Şuda olmasa" yada "şuda olsa iyi/kötü olurdu" dediğiniz noktalar var mı? Kullanım olarak nasıldır? Kronik yaşadığınız bir problem (yürü aksam, gacırtı gucurtu sesi, vites sorunu vs) var mı acaba? Servisle aranız nasıl? Ücret ve hizmet olarak memnun musunuz? Çok soru sordum ama piyasada çok olmayınca sahibini bulduğumda kaçırmak istemiyorum  :biggrin:  Şimdiden teşekkürler..

Arabadan genel anlamıyla çok memnunum. Benim için olumsuz olan tek yanı müzik sisteminin ses kalitesi ve Focus'a göre manevra kabiliyetinin az olması. Focus'la tek seferde döndüğüm yerde Citroen'le iki manevra yapmak zorunda kalabiliyorum. Ama alıştıktan sonra problem olmadı. Kullanımı çok zevkli. Görüş açısı çok iyi. Bir miktar arka cam küçük kalıyor. Takırtı tukurtu gıcırtı yok. Vites bazen 1'den 2'ye geçerken arabada yığılma yapabiliyor. Bunu önlemekte sürücünün alışkanlığına bağlı. Buna karşın vites otomatik modda iken direksiyonun arkasındaki F1 vites kollarıyla şanzumana müdahale edebiliyorsun. Servise 1-2 ay sonra gireceğim. Ancak servis, Ford'a göre %10-15 pahalı gibi. Sanayide parçaları mevcut. Pejo ile aynı parçalar kullanıldığı için parça sıkıntısı yok. 

Sorularınız oldukça yanıtlamaya çalışırım. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...