İçeriğe Yönlendir

Tsi & Lpg


Emin Köseler

Recommended Posts

Emin Köseler

Dün takas yolu ile 2011 model passat 1.4 tsi bmt dsg comf. model bir arac aldık. Bu araçlara lpg uygulaması yaptıran var mı ? Memnun mu ? takırsak sorun yasar miyiz ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Taktıran gördüm. 5bin tl gibi bi fiyatı varmış. Sıvılaştırılmış lpg sistemi galiba. Memnunum diyordu.

Araç 1.4 tsi Passat.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Taktıran 50ye yakın vatandaş var. Ufak tefek sıkıntısı olan var. SOrunsuz kullananda.

Yorum bağlantısı
Emin Köseler

4500 Tl diyorlar :s bu ne bicim lpg :D araca annem babam binecek en fazla gidecekleri yer 5-6 km bağa olacak. Taktirmam mantıklı mı şimdi bende anlamadım gitti..

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

4500TL karşılığında;

- %100 Lpg ile çalışan bir sistem

- Aracınız benzin ile kaç litre yakıyorsa LPG ile aynı değere çok yakın değerde tüketim (şuana kadar %7den yukarı sapma görülmedi)

- Aracın kendi enjektörleri kullanılıyor, manifold vs delinmiyor

- LPG yakıtı düşük basınçta sıvı fazda yanma odasına geldiği için yanma daha verimli oluyor, tork artışı görülüyor

- Ayar, filtre gibi bakım maliyetleri yok

- Tsi motorların büyük çoğunluğuna uygulanıyor.

Yorum bağlantısı
Guest Levent Akg&#246z

fıat ın turbo benzinli araçlarına lpg takılabiliyor mu?(t-jet 1.4)

Yorum bağlantısı

4500 Tl diyorlar :s bu ne bicim lpg :D araca annem babam binecek en fazla gidecekleri yer 5-6 km bağa olacak. Taktirmam mantıklı mı şimdi bende anlamadım gitti..

Zaten bu kadar az km yapacaksa 1.500.-TL'lik LPG sistemine de gerek yok. Maliyetini çıkarması uzun yılları bulacağı gibi, LPG'nin elektrik aksamındaki problemleri tolere edememesi sebebi ile daha erken hissettireceği arızaların değişim maliyeti de eklendiğinde, TSI'nin orjinalliğinin bozulmaması daha hayırlı.

artı 5 lira masraf daha sonra yaratacağı sorunda cabası ... sabahları görüyorum lpgli araçlrı. bir aracın orjinalliğinin bozulmaması taraftarıyım.

Vialle'nin de tüketiciyi vurduğu nokta bu zaten. Hem lpg'li olacak araç hem de orjinalliği bozulmayacak. Bu sistemde araca ikinci bir yakıt sistemi monte edilmiyor, mevcut sistem LPG'yi işleyebilecek hale getiriliyor. Bu nedenle pahalı ama işletme maliyeti çok daha düşük bir sistem. Örneğin 2006-2007 Volvo S80 2.8 T6 bir araç için uzun dönemde bu sistem (eğer denildiği gibi ise) çok daha ekonomik hale gelir uzun dönemde. Aracın ortalama 10-12lt olan yakıt tüketimi, lpg'de de aynı oluyor. Oysaki kasik sıralı sistemde bu değerler 12-14,4lt civarına tekabul edecek ve her 100km'de yaklaşık %20 tasarruf özellikle büyük motor, çok yakan araçlar için maliyeti azaltacaktır.

Mehmet bu konuyu çok güzel değerlendirmiş; alternatifinde dizel olmayan bir motora gönül rahatlığı ile uygulanabilir. Ya da ikinci el araç alırken vergisinden değil de yakıt tüketiminden çekinilen bir araç varsa ve bu aracın dizeli bulunamıyorsa, benzinlisinden daha temiz dizel bulunamadığı durumlarda maliyet hesabı yapılıp, kullanılabilecek bir sistem.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Bir arkadaşım 2013 1.4 tsi passatına Vielle marka taktırdı 4.350 TL ye

Aşırı derecede memnun ve şehir içi km de 20 Krş yaktığını söylüyor, defalarca denemiş

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Zaten bu kadar az km yapacaksa 1.500.-TL'lik LPG sistemine de gerek yok. Maliyetini çıkarması uzun yılları bulacağı gibi, LPG'nin elektrik aksamındaki problemleri tolere edememesi sebebi ile daha erken hissettireceği arızaların değişim maliyeti de eklendiğinde, TSI'nin orjinalliğinin bozulmaması daha hayırlı.

Vialle'nin de tüketiciyi vurduğu nokta bu zaten. Hem lpg'li olacak araç hem de orjinalliği bozulmayacak. Bu sistemde araca ikinci bir yakıt sistemi monte edilmiyor, mevcut sistem LPG'yi işleyebilecek hale getiriliyor. Bu nedenle pahalı ama işletme maliyeti çok daha düşük bir sistem. Örneğin 2006-2007 Volvo S80 2.8 T6 bir araç için uzun dönemde bu sistem (eğer denildiği gibi ise) çok daha ekonomik hale gelir uzun dönemde. Aracın ortalama 10-12lt olan yakıt tüketimi, lpg'de de aynı oluyor. Oysaki kasik sıralı sistemde bu değerler 12-14,4lt civarına tekabul edecek ve her 100km'de yaklaşık %20 tasarruf özellikle büyük motor, çok yakan araçlar için maliyeti azaltacaktır.

Mehmet bu konuyu çok güzel değerlendirmiş; alternatifinde dizel olmayan bir motora gönül rahatlığı ile uygulanabilir. Ya da ikinci el araç alırken vergisinden değil de yakıt tüketiminden çekinilen bir araç varsa ve bu aracın dizeli bulunamıyorsa, benzinlisinden daha temiz dizel bulunamadığı durumlarda maliyet hesabı yapılıp, kullanılabilecek bir sistem.

Saygılarımla.

Abi insanlarda ön yargı çok aşırı fazla mevcut. Denk geldiysen bak Petlas lastik konusunda Mehmet Kaya abi'nin veridiği örnek misal.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ikea ümraniyeden dan darıcaya eve kadar 120-130 geldim yakıt ortalamam 5.7 benzin 100 km de. bence sakin kullan etiketi yeterli. ve de ücretsiz.

lastik havanız 34 olsun. sakin kulllanın başka şeye gerek yoktur.

lpg ile satılan almanya versiyonlarında piston kafaları ve süpaplar farklıdır. 150 hp nin süpaplar ve piston kafaları vardır. ben taktırmazdım ve zaten taktırmıyorum. sürekli streste olacaksınız. bagajdaki yer kaybı. kapalı otoparklara girememe bir sürü iş. satarken lpg soruları. degmez. azcık sakin kullanın yeter.

benim araç manuel eski tip. bmt olursa daha az yakar hele dsg daha da az yakar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

3 km giderse 100 km de 10 litre görür.

4500 Tl diyorlar :s bu ne bicim lpg :D araca annem babam binecek en fazla gidecekleri yer 5-6 km bağa olacak. Taktirmam mantıklı mı şimdi bende anlamadım gitti..

komik olmuş açıkçası bu mesajı görmemişim.

krsinlikle takılmaz. düşünmesi bile yasak.

biz araca bindiğimizde en az 30-40 yapıyoruz. kısa mesafe kullanıp lpg diyenlere şaşırmamak elde değil.

Yorum bağlantısı
Emin Köseler
kaça aldınız?

Takasla aldık hocam 52.000 gibi bir rakama mal oldu bize.

6 km gidiş 6 km dönüş biz kayserililer her durumda tasarrufu severiz :D günde ortalama bu yol yapılacak :D ortalama 1 ayda 400 km yapar yapmaz yani arac.

Yorum bağlantısı

Takasla aldık hocam 52.000 gibi bir rakama mal oldu bize.

6 km gidiş 6 km dönüş biz kayserililer her durumda tasarrufu severiz :D günde ortalama bu yol yapılacak :D ortalama 1 ayda 400 km yapar yapmaz yani arac.

Bu hesaba göre normal bir sıralı sistemi bile 3 yılda amorti eder. Vialleyi ise 9 yılda.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Amac mumkun olan en yuksek tasarrufu elde etmekse isini iyi bilen bir chip tuning ustasina gidilir, puskurtme oranlari, basinc degeri %10-20 dusurulur. Alt devirlerdeki tork limiti de biraz yukseltilir ve cekisini cok kaybetmeyen, DSG'yi hic zorlamayan, ust beygirleri azicik torpulenmis ama ani gaza ve kisa medafe suruslere az yakit artisiyla cevap veren bir motor elde edilebilir. 400-500 liraya biraz pazarlikla gerekli tasarruf alinir :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Amac mumkun olan en yuksek tasarrufu elde etmekse isini iyi bilen bir chip tuning ustasina gidilir, puskurtme oranlari, basinc degeri %10-20 dusurulur. Alt devirlerdeki tork limiti de biraz yukseltilir ve cekisini cok kaybetmeyen, DSG'yi hic zorlamayan, ust beygirleri azicik torpulenmis ama ani gaza ve kisa medafe suruslere az yakit artisiyla cevap veren bir motor elde edilebilir. 400-500 liraya biraz pazarlikla gerekli tasarruf alinir :)

basınç değeri düşerse yakıt artar.

program değişimi ile yapılabilecek tek şey zaten fakir karışım ( lean burn) motoru olan tsi motoru daha da fakir yapmaktır. ancak bu durumda euro 5 standardını yakalayamaz. yani yavuzun sorusuna yanıt hava kirliliğinden kayıp. mesela honda civic eski hibrit abd de eski motoru ile yasaktır. keza honda city de euro 5 uymamıştır. daihatsu da öyledir.

aslında az yakabilmek mümkündür ama azot oksitler vb yükseldiği için karışım çok fakir yapılamıyor. çipleme ile bu yollara gidilir ama torunlarınızın kanser olması tabi size bağlı biraz.

ayda yarım depo kullanacak 150 lira ;)

güleceğim gülemiyorum.

merak edenler http://forum.vwturk.com/showthread.php?79886-1.4-TSi-Yak%FDt-Ekonomisi/page3&p=1189144

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Ben ordaki arkadaşların konuştukları dili anlayamadım :blush:

"Med17,med9 familyasi hepsi me7 uzerine kurulmus uzerine direct eklenmis halleridir lean burn med17 ye ozel degil keza aslinda daha oncesinden planlanmis bir olusumun son halidir.

Stratified charge hala devam etmekde yanlizca eskiye nazaran biraz daha zengin sekilde.Ilk varyasyonlarda light load yani stratified en cok degerli oldugu (part load)17 afr ile yururken su anda 14.7 lerde (Stoichiometric )

ilk varyasyonlarda high load low rpm 15-16 lardayken su anda 14-13 high rpm ayni gibi yapilan degisikler aslinda yazilimla bir nevi afr zenginlestirilmis oldu sistem ayni keza bu sistemi degistirmek yeniden dizayn etmek demekdi ve bunada gerek yokdu.

Bunu aslinda ilk nesil golf Gt ve 140 hp lik tsi larda baktiginizda cok daha iyi gozlemleyebiliyorsunuz Full load high rpm 13 afr bir cok makinayi kirabilir ama sistem dogru calistiginda mukemmel bir sistem dezavantajlari iyi yakit bulmak gerek ve egt sorunlari vs.

Ecu 2 ana karakterden ziyade 14 farkli map uzerinde yaklasik 80-85 farkli mod da calisir .

Ilk uretilen Tsi lar ile yeni nesiller arasindaki farklar major olarak injectorler ve yakit pompalaridir bunun haricinde yazilimsal ciddi farkliliklar vardir.

Tsi lar lean burn olduklari icin egt cok hassasdirlar full load kondisyonunun da lean afr den dolayi asiri isinan egt yuksek rpmlere mixture i zenginlestirir ve iste orda ekonomi adina hic bir sey kalmaz

Uzun konu kisaca... "

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Onların Audilover'ı varsa bizim de Opelöver'imiz var. :p

Bravo beni de anmışsınız arada. Nerde Opel övmüşüm hayret :D

VW övüp duruyorum, ama en çok Fiat övdüm malum onun üstüne çok gelirdi millet ama ben tokat ata ata forumumda düzen ve saygıyı sağlamıştım T-jet için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ben ordaki arkadaşların konuştukları dili anlayamadım :blush:

Uzun konu kisaca... "

kısaca Mehmet Hocaya kulak verin. lean burn yani fakir karışım, az yakıt yakmanın özel şartı. 1990 lar öncesinde bazı araçların çok az yakmasındak neden bu. ancak iki sıkıntısı var. biri egzos gazı sıcaklığı aşırı artıyor ( yazıdaki egt dediği) tabi turbo ve manifold piston ona göre kızarıyor. ikincisi azot oksitler abarıyor.

yakıtı bol vererek motor soğutuluyor ve vuruntu azalıyor. fakir karışımdaki bir başka zorluk ise vuruntudur. bu nedenle vuruntu sensörü şarttır. ve fakat oktan yüksek değil ise vuruntu sensörü avansı geri alıp yakıtı artırarak fakir karışım büyüsüni bozar. bu nedenle tsi motorların 140 160 ve 170 olanları "gerçek" 98 oktanı sever.

fakir karışım ve benzeri teknikler sayesinde honda toyota ve sanırım reno 90 larda çok az yakan araçlar yaptılar ama şimdi legal değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...