İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Benzinli


Yavuz Serhat Karanaz

Recommended Posts

Bora Akbaş

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Araba-ekmiyor-t164545.html

Forumun benzer konular başlıklı bu bölümünde de Focus 2 lerin çekmediğinden şikayetler var. Hatta servise de götürmüşler,bişey yok demişler.Anladığım kadarıyla 115 PS lerde Kronik sorun bu. Kasa ağır motor yetmiyor mu acaba? :unknw: Klimanın bir arabayı bu kadar etkilemesi anormal de klima kapalıyken bile arabanın devir almaması ve bayılması çok anormal. Yoksa Ford ,eski teknolojiyi bizlere Tİ-VCT diye kakalıyorda haberimiz mi yok? Ford markasına yakışmıyor, tam anlamıyla skandal....Deneme sürüşünü TDCİ ile yapmıştım,benzinli almaya hiç niyetim yoktu.Ama yok büyük balık,yok haziran ötv sine devam gazıyla bide araba yok,bulunmuyor,beklersiniz tdci yi,geldiğinde de ötv biter fark ödersiniz korkutmasıyla acele acele aldım bu 115 PS yi....

Bora Bey bahsettiğiniz arac bu segmentte çok kabul gören bir araçtır.Gerek motoru gerek konforu güvenliği gerekse motor alternatifleri ile.Ben söylemleirnizin bu aracı ve markayı karaladığını düşünüyorum.

Ömer Bey, Allah aşkına neden karalayım arabamı yada fordu? Kendimi saf olarak gösterme borcummu var? Çekmiyor işte arabam. Sıkıntı yaşıyorum, dertleşmek, akıl almak amacıyla yazıyorum burada, ne yapayım? Ford FocuS Titanyum-X Fırtına Gri 115 ps 06 ZDB 22 Plaka aracım. İnanmayan baksın emniyetin sitesinden benim aracımmı değilmi görsün.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Salman

Bora bey geçmiş olsun,o kadar para verip aldığınız arabadan verim alamamak insanı tabiki üzer.konuyu okuyunca bunun çok basit bir montaj hatası olabileceğini düşündüm.Ya bir kablo yada bir hortum yerinden çıkmış olabilir.Sorun büyük bile olsa garantili araç ,mecburen yapacaklar ve kusursuz bir şekilde teslim edeceklerdir.Merak etmeyin sorun çözülünce canavar olacaktır.benim ikiyüzbin km deki lpg li escortumun bile klima açıkken gücü yeterlidir kaldıki sıfır focus.sorun çözülünce keyifle binersiniz inşallah üzülmeye değmez.. sizin yerinize olsam satte bir servisi arar sıkıştırırım.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Focus'un tüm kasalarını ve 100ps - 115 ps benzinli motorları ile 109 dizel motorlarını kullandım, kullanıyorum. Hasan ve Bora Bey'in yaşadığı gibi hiçbir sorun yaşamadım. 115 lik Ti - CVT benzinli motorun yükte ve rampalarda 100 lük motora göre daha başarılı olduğunu gördüm. Servisin Bora Bey'in sorunu için ne diyeceğini gerçekten çok merak ediyorum.

Bora Bey 115 lik motor focus için ideal bir motordur. Dizel almadım diye üzülmeyin. Dizelinde çokca eksi yönü var, pek çok başlıkta dizel benzinli motor karşılaştırması yapıldı. Oralara bir göz atın. Sinirlenmeye üzülmeye değmiyor, servis gereğini yapacaktır bence. Gelişmelerden haberdar olmak isteriz.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Aracınızı teslim aldığınız tarihi yazarmısınız?

23 Temmuz 2009 perşembe Ankara Turoto siteler şubesi

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
(düzenlendi)
Focus'un tüm kasalarını ve 100ps - 115 ps benzinli motorları ile 109 dizel motorlarını kullandım, kullanıyorum. Hasan ve Bora Bey'in yaşadığı gibi hiçbir sorun yaşamadım. 115 lik Ti - CVT benzinli motorun yükte ve rampalarda 100 lük motora göre daha başarılı olduğunu gördüm. Servisin Bora Bey'in sorunu için ne diyeceğini gerçekten çok merak ediyorum.

Bora Bey 115 lik motor focus için ideal bir motordur. Dizel almadım diye üzülmeyin. Dizelinde çokca eksi yönü var, pek çok başlıkta dizel benzinli motor karşılaştırması yapıldı. Oralara bir göz atın. Sinirlenmeye üzülmeye değmiyor, servis gereğini yapacaktır bence. Gelişmelerden haberdar olmak isteriz.

Valla henüz aramadılar,pedere verdiğim eski arabam 2002 clio symbolü aldım hasret gideriyorum kendisiyle.

Bu arada size yakıt bilgilerimi de veriyim.23 temmuzdan bugüne kadar 200 tl lik benzin aldım.toplamda 62 lt.yapıyor.yaptığım km 530 ve servise verirken kalan mesafe 3 km yazıyordu. Buda arabanın 100 km de 37,73 tl benzin yaktığı,1 lt benzinle 8.34 km yol yapılabildiğini,1 km de 0,377 tl benzin yaktığını gösteriyor.bu veriler,yüzde 80 klima kapalı iken yüzde 20 klima açıkken kullanım değerleri. Nasıl sizce ?

:nazar:

tarihinde Bora Akba? tarafından düzenlendi
B
Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
Bu arada size yakıt bilgilerimi de veriyim.23 temmuzdan bugüne kadar 200 tl lik benzin aldım.toplamda 62 lt.yapıyor.yaptığım km 530 ve servise verirken kalan mesafe 3 km yazıyordu. Buda arabanın 100 km de 37,73 tl benzin yaktığı,1 lt benzinle 8.34 km yol yapılabildiğini,1 km de 0,377 tl benzin yaktığını gösteriyor.bu veriler,yüzde 80 klima kapalı iken yüzde 20 klima açıkken kullanım değerleri. Nasıl sizce ?

:lol2:

Çok yanlış hesaplama yapmışsınız. 37.73 lt yakmamış araba 100 km de 11.69 lt yakmış ki ilk 500 km de gayet normaldir.

Sizin aracınızın sorunu çok yakıp uakmaması değil çekiş sorunu bence Bora bey. Oraya konsantre olun.

Eğer 2000 km sonra hala 11.69 lt/100km yakıyorsa o zaman bir sorun olduğunu düşünebiliriz.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Ben yakıt değerlerini çekiş sorunuyla ilintili olabilir diye yazdım. Size çekiş sorunumun şeklini tarif etmeye çalışacağım önce:1 viteste dik bir yokuşta gaza basıyorsunuz araba sanki hiç gaza basılmıyormuş gibi,sanki motor boşa çalışıyormuş gibi oluyor,sonra devir alıyor ama devir göstegesi 3000 e çıkıp sonra inmeye çıkmaya başlıyor,gaz yemiyor,bağırıyor,bende 2.vitese atıyorum,bu sefer araba 2.viteste 3000 devire kadar çıkıp oradan sonra devir almıyor. Sorun bu.Hele klima açıksa asla 3000 devire falan çıkamıyorsunuz.Bugün servisten aradılar,arabayı bakıma sokmuşlar,artık pazartesi alırsınız dediler. Bekliyorum. Bu arada hesap hatam konusunda özür dilerim ama yinede km de 0,377 TL rakamı çok fazla değilmi? Sanırım araba çekmediği için gaza abandıkça benzini tam yakmadan harcıyorum. Ne bileyim,bir bağlantı var çekşle bu yakıt değerleri arasında bence....

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
aracınızda yaşadığınız sorunlar can sıkıcı, umarım en kısa zamanda çözüm bulunur

focusların bu şekilde hantal olabileceğini tahmin etmezdim, birgün test etmek isterim

Bende tahmin etmiyordum zaten. Pazartesi günü bir sorun nedeniyle mi yoksa genel özellk olarak mı focus böyle anlayacağım.Deneme sürüşü yapacak araba bulabilirseniz yapın tabii.Ben arabayı showroomdan aldım,neredeyse arabayı incelerken altımdan alıp satacaklardı,yani kapış kapış satılıyor focuslar.Sanki bedavaymış gibi. Hele şu sıralar bakmak için bile focus bulmanız imkansız gibi. Dizel için 2 ay sonraya gün veryorlar ve benzinli de de ancak trndleri var,oda showroomda falan varsa. Ford çok iyi satış yapıyor.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bora bey serviste bu araba normal , yapıcak başka şey yok gibi ifadeler kullanılırsa, Mutlaka muadil bir araçla test sürüşü yapmak istediğinizi belirtin..

Tamam,söylüyeyim de acaba muadil araba verecekler mi bakalım. Vereceklerini hiş sanmıyorum. Ama şansımı denicem,beni arabamdan soğuttular resmen ne diyeyim...

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Tamam,söylüyeyim de acaba muadil araba verecekler mi bakalım. Vereceklerini hiş sanmıyorum. Ama şansımı denicem,beni arabamdan soğuttular resmen ne diyeyim...

Verirler, eğer sorununuzun çözülmediğini düşünürseniz otosanı arayıp böyle bir talepte bulunun ancak muadil araç kullanarak inanırım, kabul ederim dersiniz.. ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Aracın şimdilik fazla yakması dogal: nasıl anlatsam bilmiyorum ama bu her marka araçta olan bir durum zaten fazla dediginiz miktar % 10 gibi sıfır araçlar ilk 500 km den sonra yakıtı normale düşüyor diye biliyorum ama klıma açık diye bu denli motorun bayılması normal degil siz şöylede yapın bence bir başka şöför arkadaş kullansın aynı yokuşu bakalım araç yine bayılacakmı berki siz aracı devirli kullanmıyor olabilirsiniz ?yada yetkili servisten bir usta ile test sürüşü yapın derim tabi bir arıza olabilir bunuda göz ardı etmemek lazım. ya araç sıfır olmasa debriyaj balatası diyecem. :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Bu yazılan sorunlara bakıyorumda focus modeller escort lardan zayıf iması çıkıyor.? mesela benim escort 1.8 bence motoru çok güçlü uzun rampalarda hiç devirden düşmez aksine 3000 dv lerde vites istiyor bu güne kadar rampada zorlandıgını görmedim araçta 4 kişide olsa aynı performans degişmiyor gerçi benim araçta klıma yok

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
arkadaşlar şunu kabul etmek lazım dik yokuşlarda düşük vitese geçip yakıtı ve çekişi dert etmemek en iyisi. bir yokuşu araba 3le zorlanarak çıkıyorsa 2ye almak daha mantıklı. ve araç yakıtı daha fazla harcasa bile daha sağlıklı. yaksa da sorun değil şu mutlakki her çıkışın bir inişi vardır. inerken gazdan ayağınızı çektiğiniz zaman yakıtı ortalamış olursunuz yine. gerçek olan bir şey daha aracın klimadan ve lpgden etkilendiği. hiçbir zaman 97 oktan benzinle hiçbir lpgnin çekişi aynı olmuyor. klimaları bazı araçlarda olduğu gibi bağımsız yapmaları daha güzel olur. sanırım bu maliyet açısından yüksek olduğu için yanaşmıyorlar bu sınıf araçlara. araba çekmiyor çekmiyor diyoruz da bugüne kadar beni çok uzun viraj ve rampaları olan tarsus çamlıyayla yolunda bir arabanın solladığını hatırlamıyorum. viraja kadar mücadele ediyorlar virajdan sonra arkada bi daha araba göremiyorum. yani lafın kısası arabanın küçük eksilerinden fazla büyük artıları var. yakıt sorununu da lpgyle hallettim. zaten benzinli almamdaki amaç lpg takarım düşüncesiydi. bu rahatlık bu konfor bu sınıfta hiçbir arabada yok arkadaşlar. c sınıfı bir araç değil focus titaniumlar. C+ demek daha doğru olur. yol tutuşu sürüş konforu her şey harika. arabama binince huzur buluyorum. saygılar sunuyorum.

Arkadaşlar ben derdimi hala anlatamadımmı yoksa farklı bişeymi yazdım yanlışlıkla? Benim arabamda şu sorun var : Sadece rampa da değil kalkışlarda da 1 .vitesle arabayı kaldırırken araba o kadar nazlı devir alıyorki gaza sonuna kadar bastığım halde yavaş yavaş devirleniyor,2.viteste bu yavaş devirlenme daha da bariz hale geliyor,3.viteste ise araba resmen kalıyor devirlenmiyor. Rampada ise durum dahada içler acısı,1.viteste hareket ediyorum,sonra 2.vitese alıyorum,gaza bas Allah Bas hatta sonuna kadar basıyorum araba 3 bin deviri göremiyor,görmüyor,bağırıyor. Cinnaha giderken kavaklıdereden kaptırıyorum,cinnahın ortasında araba bayılıyor 3 e atıyorum,ı-ıh,2.ye atıyorum,bu sefer araba başlıyor bağırmaya ama hız 40 km lerde sürünüyor...Bu sefrde anlatabilemediysem siz sorun,ben yanıtlayayım belki anlatabilirim o zaman....LPG taktırmak hele 0 Focusa LPG taktırmak bu arabaya yakışmaz,Ford Otomobil dediğin zaman insanın aklına Dizel motor dahi değil Direkt benzinli motor teknolojisi gelir gelir. Ben zaten Ford Focus 115 PS yi alırken benzin maliyetinin yükseleceğini biliyordum ama benzin maliyetim yükselipte çekiş gücüm düşünce buna anlam veremiyorum işte.Ben rampada benzini harcamktan korkmuyorum,basarım gaza korkmadan rampayı kedi gibi çıkarım,benzin harcamak değil sorunum,sorunum gaza bastığım,benzin harcadığım halde arabanın uzun rampada bayılıp kalması...Yoksa konforuydu,kalitesiydi(her ne kadar sağından solundan kırpmışlarsada) asla söz söylenemez,süper kalite süper karizma bir araba.Ford Focustan daha yakışıklı bir araba şu anda yok bu sınıfta.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
şuna katılıyorum araba dik rampada klima açıkken bayılıyor. yüklüyken içler acısı. klima kapalıyken de çok süper değil. bizim araçlar boğuluyor arkadaşlar. kimse inanmıyor. bariz üretim hatası var. servisten nefret eder oldum. "hocam için rahatlasın bin başka bir benzinli araca test et." desinler eğer çekiş yine aynıysa başım üstüne. adamlar dizel denetip benzinli satıyorlar. "araba devir almıyor" işin özeti bu sanırım. 2009 model araçta 4 kişiyle hafif bir rampada aracı yerinden oynatmakta zorlanmak ne kadar üzücü bir durum yaşamayan bilemez. servisin ustasının dediği laf çok ağrıma gitti. dizel 80 hp megan seni tepeler dedi rampada. sanırım doğru. ford müşterisine sahip çıkmıyor def ediyor.müşteri memnuniyetine hassasiyet bence 0. ben bu araba çekmiyor dedikçe. 2 kişiyle düz yolda araba test edip hocam hiçbir şey yok dedikleri zaman çok üzülüyorum. hiçbiriside hocam şu arabaya 4 kişi binelim yükseklere doğru çıkmaya çalışalım. çıkmaya çalışırken şu kenardaki pınardan su içtikten sonra arabayı haereket ettirelim demiyorlar. rampa şikayetimiz var düz yolda deniyorlar sonra kaptır gitsin. bizim problememiz maksimum hıza ulaşmak değilki arabayı yerinden kaldırdıktan sonra veridğimiz gazın araç tarafından kabul görmemesi. 2000 devir ile 2100 devir arasında titreme var diyorum araç boşta dururken. normaldir diyorlar. hepsi titrer böyle diyorlar. peki bora bey sizin aracınızda da titreme var mı? merak ettim.

Titreme derken aracın zıplaması gibi bişeymi kastınız?Öyle bişey hissetmedim ama o an zaten arabayı devirlendirmekle meşgul olduğum için hissetmemişte olabilirim. Ben kasanın ağırlğını bu motorun kaldırmadığını düşünüyorum ama sonrada düşünüyorum,kasanın ağırlığını kaldırmasada devir göstergesi 2000 lerde takılmz araba bağırır dimi.Acaba ben de mi bir sorun var? Bu arabanın kullanışı mı farklı?

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
zıplama değil araç rölantideyken gaz verdiğiniz zaman(araç durur vaziyetteyken) 2000 ile 2100 devir arasında bir titreme var mı diye sormuştum. zıplasa keşke zıplamıyor. ceylan gibi gider diyorduk ama kısmet olmadı. kullanma kılavuzunu mu okuyarak sürsek ne yapsak? ya bi de almanya servise mi göstersem acaba bir ara pasapor falan alıp. otokoç çözemiyor çünkü sorunumu. ancak filtre söküp takmayı yağ değiştirmeyi iyi biliyorlar. tebrik ediyorum.

Sizin araç otomatik değil dimi? Açıkçası hiç dikkat etmedim 2000-2100 devir arasına.Şimdi otoparka gidip bakıcamda karşı komşu döver beni bu saatte arabayı çalıştırıyosun diye :unsure2: Sabah ilk işim o olacak.Yarın öğleden sonrada Can Beyin yanına servise gidicem,eğer söylediğiniz gibi bir sorunda varsa onuda söylerim,cevabı söylerim size yarın akşam.

Yorum bağlantısı
Akif Özkan
zıplama değil araç rölantideyken gaz verdiğiniz zaman(araç durur vaziyetteyken) 2000 ile 2100 devir arasında bir titreme var mı diye sormuştum.

Bu benim aracımda da var.Zamanında servisi çok kovalamıştım ama yazılımı güncelleyip bu ford hastalığı demişlerdi.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
ön camdan rüzgar alıp ıslık çalması da hastalıkmış.(neyseki izole ettiler) demek çok hastalıklı bir araba almışım. rampada çekmiyor, yerinde dururken müslüm gürses gibi titriyor. park ettiğim yerden kalkarken küçük bir engele takılıp patinaja giriyor. anlamadım gitti. hollanda için üretilmiş sanırım bu araba. 5 kişilik araç 3 kişiyle rampa tırmanamıyor. sonra da arabanız normal güle güle diyorlar.

ben birkaç aydır bu sorunun cevabını ve nereden kaynaklandığını merak ediyorum. bir gün daha sizi beklemek hiç sorun değil. ayrıca çok teşekkür ederim ilginiz için. servis sizin kadar ilgilenmiyor cidden çok sağol.

Sizin moralinizde çok bozulmuş gerçekten.Emin olun sizin bu sorununuzu bende olup olmamasına bakmadan soracağım yarın.Yalnız bişey merak ettim,sizin aracınız otomatik vites mi yoksa manuel mi? Bide aracınızı tam olarak ne zaman teslim aldınız? Yani motor üretim tarihlerimiz aynı mı acaba? Belkide motorların üretiminde bir sorun vardır? :unsure2:

Bora bey,

Bu anlattıklarınız normal değil.Daha bugün ne rampalarda kullandım aracı.Evet rampanın yüksekliğine göre bayıldığı doğrudur.Hatta 3 gün önce yaylaya çıkarken ( 500 kg yükle) dikizimde spring in tamponumda olduğunu görünce bayağı moralim bozuldu.Ancak bana benzinli ve aynı yükle aynı şartlarda sizden daha hızlı çıkabilecek aynı sınıfta bir araç söyleyin..Ben söyleyeyim :yok. Dizel se o ayrı.

Bahadır bey, belkide ben bu arabayı süremiyorum,anlayamıyorum ama gaza basıpta araba bir müddet gaz yemeyip sonra yavaş yavaş devirleniyorsa,1.viteste çok nazlı kalkıyorsa,2.viteste 2000-3000 devir aralığında 80 km hıza zor ulaşabiliyor,3.viteste 3000 devirde 80 km hızı uzun rampada geçemiyorsa o zaman sizi bu sınıfın çok altında olan ve hatta sınıfta bile olmayan Hacı Muratla Doğan görünümlü LPG li şahin öyle bir geçiyorki inanamzsınız. Hatta kamyonlar bile selektör çekebilir...

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
benim araç da manuel. ben sevmem otomatiği:)

İnşallah yarın size de aydınlatıcı bilgi vereceğim Hasan Bey. Bu arada canınızı sıkmayın,sizde benim gibi teselli edin kendinizi.En azından beni geçen şu şahinlerden,hacı muratlardan daha karizmatik ve havalı arabam var,sunroofum ve otomatik klimam (her ne kadar açmaya korksamda-manyak benzin yiyor ve zaten olmayan çekişi bitiriyor diye-) ve de 6 havayastığımla Sony Müzik Setim var diye kendimi teselli ediyorum.Ne diyim.Kendim ettim kendim buldum,Gül gibi Tdci yi almadımda benzinliyle ağlar oldum eyvaah eyvaaah :good1::unsure2:

İşte bende onu diyorum normal değil diye.Yani aracınızda normal olmayan bir durum söz konusu.en iyi cevabı servis verecektir size.İçinizi ferah tutun.Düzelir inşallah.

Çok teşekkür ederim Bahadır Bey. Valla henüz bu arabayla Patinaj siftahı yapamadım,basıyorum gaza araba devirlenmiyorki patinaj yapsın 1.viteste. :unknw:

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Evet arkadaşlar,bugün arabayı serviste gördüler,test ettiler.Ve cevap :Bu araba torkunu 4150 devirden sonra verir,çekiş istiyorsanız devirli kullanacaksınız dediler bişey yok,normal dediler.İşte böyle.O zaman kusur bende,ben bu arabayı kullanmayı beceremiyorum demekki. Can Bey sağolsun çok yardımcı oldu,ilgilendi,o da bu arabada çekiş sorunu var dedi ama servisin en iyi ustası ullandı arabayı,ortalama ağırlığı 80 kg olan 3 kişi bindik arabaya,bastık gaza,bayağı denedik,sonra usta bu araba böyle,çekişte bişey yok dedi.Ne diyeyim,peki öyleyse dedim. Ama başka bir focus deneme şansım olmadı,olunca söylüyecekler gidip onu da kullanacağım. Açıkçası söylüyecek bişey bulamıyorum. Hasan Bey,şu 2000-2100 arası titreme bende de var ama o konuyu soramadım herşey normal diyince açıkçası. Ha tatmin olmadım ben o ayrı konu. Şimdi ben daha ncede yaptığımı yapıcam,en azından Titanyum X Full donanım 115 PS arabam var diyip bu arabayı böylece kullanıcam. Sağlık olsun.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bora bey en kısa zamanda size test için bir focus ayarlamaya çalışacam ,benim şahsi görüşümde devir ve hız arasında bir orantısızlık var gibi 2.viteste araba dip gazda çok isteksiz geldi fakat ustamızın dediğine göre bir sorun yok bu sonuçne benim ne de Bora beyin içine sinmedi sanırım. Umarım en kısa sürede bu konuda bir gelişme katederiz.

Siz bir çok focus kullanmış birisi olarak tatmin olmadığınıza göre bu durumu en iyi başka bir 115 ps focusla dneyerek anlayabileceğiz sanırım.Eğer başka aynı motor focustada bu sorun varsa o zaman 2,5 focusların özellikle 2. ve 3.vites aralığında bariz bir orantısızlık olduğu,bu mekanik sorunun özellikle rampalarda aracın çekişinde çok etkili olduğunu söyleyebiliriz. Sonuçta uzun soluklu rampaları 4.veya 5.viteste çıkacak halimiz olmadığına göre rampada bize lazım olan 2.ve 3.vites aralığında devirle araç torkunun yansıması arasında ciddi bir oransızlık olduğu konusunda benim gibi düşünen bir çok kişi var demektir.En kısa zamanda başka bir 115 ps focusta aracı test edebilme umuduyla sizden sabırsızlıkla haber bekliyorum.Bu arada bugünki yakın ilgi ve yardımlarınız için tekrar tekrar teşekkür ederim.Tur otoda sizin gibi bilgili ve samimi bir personel olması çok memnuniyet verici. Bundan sonra her zaman görüşmek dileğiyle....

Yorum bağlantısı
Tuncay Doğrul

Selamlar.Benimde aracım Sefa beyin aracı ile aynı şu anda km si 6000.Bende gecen hafta İzmir-Gaziantep arası yol yaptım gidiş geliş ve orada gezme toplam 2800 km yol yapmışım.Depoyu İzmirden cıkarken doldurdum ve bilgisayarı sıfırladım tüm verilerini. Dondüğümde ortalama yakıt 6,80 lt olarak gosteriyordu bilgisayar yani yaklaşık 0,22 ykr yakmış oluyor.Araba güzel hoşta benzin fiyatı yüksek arkadaş

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Gereksiz olduğu ortaya çıkyor. Çok bi faydasınıda görmedim.

Ekonomik değil ama konforlu...

Mesela; Önündeki arabaya yaklaştın, res tuşuna basarsın devreden çıkar hızın düşmeye başlar.. Sollayacağın zaman tekrar res'e basarsın o anda öyle bir gaz verir ki sen basamazsın onun gibi..

Bence çok keyifli.. Ben ekonomi değil keyfi için kullanıyorum..

Virajlarda da aynısını yaparım..

Hızlanmak için +

Yavaşlamak için genelde res kullanırım.. Tekrar sabitlemek istediğim zaman + ya basar geçerim..

Yorum bağlantısı
İsmail Geyik

En son 2500km şehirler arası yakıt ortalamam 6,4 litre.09 focus sedan trend 115 ps aracım.Benzinli sedan ve de geniş bir araç için yakıt değeri beni memnun etti.Hızımı fazla kontrol etmedim ama otoyollarda 120nin altına düşmedim. :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Bora Akbaş
Siz bir çok focus kullanmış birisi olarak tatmin olmadığınıza göre bu durumu en iyi başka bir 115 ps focusla dneyerek anlayabileceğiz sanırım.Eğer başka aynı motor focustada bu sorun varsa o zaman 2,5 focusların özellikle 2. ve 3.vites aralığında bariz bir orantısızlık olduğu,bu mekanik sorunun özellikle rampalarda aracın çekişinde çok etkili olduğunu söyleyebiliriz. Sonuçta uzun soluklu rampaları 4.veya 5.viteste çıkacak halimiz olmadığına göre rampada bize lazım olan 2.ve 3.vites aralığında devirle araç torkunun yansıması arasında ciddi bir oransızlık olduğu konusunda benim gibi düşünen bir çok kişi var demektir.En kısa zamanda başka bir 115 ps focusta aracı test edebilme umuduyla sizden sabırsızlıkla haber bekliyorum.Bu arada bugünki yakın ilgi ve yardımlarınız için tekrar tekrar teşekkür ederim.Tur otoda sizin gibi bilgili ve samimi bir personel olması çok memnuniyet verici. Bundan sonra her zaman görüşmek dileğiyle....

Akadaşlar ,aracımda sorun olduğu anlaşılarak Tur Oto Servisi Ustası Ramazan Bey tarafından sorunum giderilmiş olup,kendisine sonsuz telşekkürlerimi sunuyorum.Bu konuyla ilgili olarak bana yardımcı olan tüm hepinize de ayrı ayrı teşekkür ederim.Sağolun,var olun.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...