İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites 1 Den 2 Ye Geçerken Ve R Ye Takarken Vuruntu


Erdem Düzgün

Recommended Posts

Erdem Düzgün

Arkadaşlar aracım 97 otomatik mondeo şimdiki sorunum ise vitesle ilgili araci D ye Alip hareket ettiğimde ilk vites yükseltişi yani 1 den 2 ye geçerken vuruntulu ve sert geçiyor araç soğukken daha sert oluyor ama ısininca biraz yumuşuyor fakat yinede hissediliyor. Birde araç ısındıktan sonra R ye takarken bir vuruntu sesi geliyor acaba sorun ne olabilir otomatik şanzımancıya gitmeden biraz bilgi sahibi olmak istiyorum fikirlerinizi paylaşıřsanız sevinirim. Araç yokuştayken geri kaçırma yok.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Arkadaşlar aracım 97 otomatik mondeo şimdiki sorunum ise vitesle ilgili araci D ye Alip hareket ettiğimde ilk vites yükseltişi yani 1 den 2 ye geçerken vuruntulu ve sert geçiyor araç soğukken daha sert oluyor ama ısininca biraz yumuşuyor fakat yinede hissediliyor. Birde araç ısındıktan sonra R ye takarken bir vuruntu sesi geliyor acaba sorun ne olabilir otomatik şanzımancıya gitmeden biraz bilgi sahibi olmak istiyorum fikirlerinizi paylaşıřsanız sevinirim. Araç yokuştayken geri kaçırma yok.

Şanzıman yağı kontrol edildi mi? eksik var mı?eksik ise vuruntu yapabilir

Şanzıman yağı kontrolünde yağ iki parmakla ellenir ve koklanır,yanık kokusu varsa,yağ içinde pütürler var ise yavaş yavaş revizyon zamanı gelmiş olabilir

Şanzıman ya da motor kulaklarında sıkıntı olabilir.Kopma oldu ise vuruntu yapması muhtemeldir.

Bana öyle geliyor ki yağınız eksik,mutlaka kontrol

tarihinde Bahadır Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

Malesef forumumuz otomatik konusunda pek iyi değil, aslında bu durum sadece bizim foruma değil genelde ülke olarak otomatik konusunda iyi değiliz.Bu tarz bir soruya birbirinden farklı en az 20 cevap alabilirsin fakat en iyisi biraz işi şansa bırakıp kendi bir otomatik uzmanının kollarına at sonra gör bakalım sonuç ne olacak...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

revizyon gerekecek , hatta tas çatlak da çıkabilir, tamir kiti dışı masrafı.

Yorum bağlantısı
Erdem Düzgün

revizyon gerekecek , hatta tas çatlak da çıkabilir, tamir kiti dışı masrafı.

Tamir kiti dışı maarafı derken. Pek anlamadım biraz açarmısınız
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

otomatik şanzıman revizyonunda , zaten açılınca değişine bir tamir takımı vardır, hepsi bir ambalajda, ancak içerdeki taslarda sorun varsa, bunlar da extra masraf açabilir. şanzıman rezizyon ister hale geldikten sonraki her km masrafı büyütebilir

Yorum bağlantısı
Emrullah Güler

Şanzıman yağı kontrol edildi mi? eksik var mı?eksik ise vuruntu yapabilir

Şanzıman yağı kontrolünde yağ iki parmakla ellenir ve koklanır,yanık kokusu varsa,yağ içinde pütürler var ise yavaş yavaş revizyon zamanı gelmiş olabilir

Şanzıman ya da motor kulaklarında sıkıntı olabilir.Kopma oldu ise vuruntu yapması muhtemeldir.

Bana öyle geliyor ki yağınız eksik,mutlaka kontrol

aynı sıkıntı bende de oldu 2001 focus bilgisayara bağlattım p0713 arızası verdi elektirik le ilgili de olabilir akü veya şarj dinaması kontol ettirin 

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

aynı sıkıntı bende de oldu 2001 focus bilgisayara bağlattım p0713 arızası verdi elektirik le ilgili de olabilir akü veya şarj dinaması kontol ettirin 

Emrullah bey akü ve şarj dinamosu vuruntu yaptırıyor mu?

Yorum bağlantısı
Emrullah Güler

Emrullah bey akü ve şarj dinamosu vuruntu yaptırıyor mu?

bende alakası olmaz diye düşünüyordum ama şazuman direk aküden elt alıyormuş akü zayıf olunca şanzumanda arıza yapıyor ben yaşadım aküyü deyiştirdim düzeldi allaha şükür.baktırmakta fayda var .

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

bende alakası olmaz diye düşünüyordum ama şazuman direk aküden elt alıyormuş akü zayıf olunca şanzumanda arıza yapıyor ben yaşadım aküyü deyiştirdim düzeldi allaha şükür.baktırmakta fayda var .

Teşekkürler birşey daha öğrenmiş oldum.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun.Yol yakınken bir otomatikçiye göster bence de..Ankara da meşhur bir yer var.Kimileri aşırı memnun kimleri de hiç memnun değil.Anlamadım gitti :)

Yorum bağlantısı
Kutay Can

Aynı sıkıntı bendede var. İlk iki sefer olduğunda şanzıman motor arası kulak değişti. Şimdi kulak sağlam ama tekrar etti. Her geçen gün şiddeti artıyor. Sadece soğukken ilk çalıştırmada oluyor. Elektrik ile alakası olması enteresan. Soketlere alternatöre aküye bakacağım. Sizin nasıl çözeceğinizi çok merak ediyorum takipteyim.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cemal Demirezen

Arkadaşlar aracım 97 otomatik mondeo şimdiki sorunum ise vitesle ilgili araci D ye Alip hareket ettiğimde ilk vites yükseltişi yani 1 den 2 ye geçerken vuruntulu ve sert geçiyor araç soğukken daha sert oluyor ama ısininca biraz yumuşuyor fakat yinede hissediliyor. Birde araç ısındıktan sonra R ye takarken bir vuruntu sesi geliyor acaba sorun ne olabilir otomatik şanzımancıya gitmeden biraz bilgi sahibi olmak istiyorum fikirlerinizi paylaşıřsanız sevinirim. Araç yokuştayken geri kaçırma yok.

Bir gelişme var mı Erdem bey.

Ne kadara tuttu revizyon. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mert Nazmi Serin

Aracım ömrü boyunca 1 defa vites kutusu açılıp dağıtıldı ford yetkili servisinde, oda taaa 2000 li yıllarda idi. Araç 1 den 3 4 şeklinde çalışıyordu. Kaldıki ozamanlar tcs kapalı 4000 rpm de boştan D ye alırdım pati çektirmek için :). Bunun haricinde bahsedilği gibi sert vites geçişleri yada buna benzer tak tuk şeklinde aktarma hislerinin hepsi tranmisyon sıvısı eklenmesiyle yada değişimi ile giderildi. İçi açıldığından beri çok hafif bir sızıntı var, bu sebepten 6 ayda 1 kez yarım litre kadar falan eklenmesi gerekiyor. Bunun dışında da imkanı yok bir daha el sürdürtmem otomatik dişli kutusuna kolay kolay. 

 

Bence öncelikle transmisyon sıvısı sebebi ile bir sorun varmı buna bakılmalı. Yani benim yukarıdaki yaptığım deliliği kolay kolay kimsenin yapacağını düşünmediğim için revizyon falan filan çokk uzak bir ihtimal normal kullanıcı için. 

Yorum bağlantısı
Uğur Koç

benzer bi sikinti benim aracimda da var.ama aracim scorpio vites konum sensöründen yapabilir diyorlar. 94 model aracim A4LD tipi şanzıman mevcut.konuya hakim yada fikri olan arkadaslar Diğer modeller bolumunde actigim konuya yorum yapabilirler mi?

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Murat Yılmaz2

Arkadaşlar merhabalar,

 

Bu vuruntu olayından rahatsızdım, gerçi bu hafta içi şanzıman yağını değiştireceğim, 60 bin. km olmuş önceki değişimden bu yana.

 

Aracı parkederken, klasik bildiğim gibi parkediyordum;

 

N'ye alıp, el freni, P'ye at ve kontağı kapat ve ayak freni bırak.

 

Fakat eski sahibi ile konuştuğumda, normal P'ye alıp, el freni çekiyor yada zemine göre çekmiyormuş. Artık N'yi unuttum. Son 2 gün öyle yapmaya başladım.

Artık aracı ilk çalıştırdığımda, R veya D'ye geçişlerde sarsıntı / vuruntu olmamaya başladı. Tabi R'ye geçişte bir oturma sesi duyuyorum ama bu normalmiş. Ustam öyle demişti.

 

Bilgi olarak paylaşayım istedim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

n de el freni sabitleyip sonra p ye atınca tm gece şanzımandaki boşğun üstüne yük biniyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Yılmaz2

n de el freni sabitleyip sonra p ye atınca tm gece şanzımandaki boşğun üstüne yük biniyordu.

Ve bundan dolayı da, ilk çalıştırdığımda vites geçişleri sert oluyordu, aracı sarsıyordu. Değil mi?
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

Benim uyguladığım ve mantıklı gelen, ayağınız frende iken aracı N ye alıp el frenini çekip ayak frenini bırakıp (şanzımana yük binmesin diye) sonra P ye almak. Benim araçta 1 den 2 ye geçerken biraz sert geçiyor soğukken ne hikmetse hissedilmeden geçiyor ısınınca da hiç hissedilmiyor. 4 senedir 65-70 bin km oldu ne ilerleme ne düzelme var Ankara' da bilinen o meşhur otomatik tamircisine 2 defa gittim bunlarda normal dedi, normal olduğunu düşünmüyorum ama dediğim gibi ilerleme olmadı.

Yorum bağlantısı
Hasan Belen

bugün otomatik  şanzıman  ustasının yanında  adres  sormak  için  durdum.  sat  kurtul  çok sorunlu  sanzıman hepsi  arıza  yapar   bunların 2000 modelini hatasız   13500tl ye  vermiş  ben 16500   aldım  dedim  ooooo   çok  pahalı  dedi  canımı  sıktı    nedir  bu  mondeonun  çekemezleri   böyle.

 

birde  bende    sakin   kullanırsam   1900-2000   devir  civarı  1  den   2 ye  sarsıntılı   geçiyor   ama  biraz  gaza  basar   2500 civarı değişirse  hissedilmiyor   diger  vitesler  her devirde   hissedilmiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hatasız 2000 i kimse o rakama vermz içiniz rahat olsun.. sizinkini satın almaya çalışmış bence


çok sorunlu cümlesini mk2 için gelsin bize de bir anlatıversin de bilgimiz artsın

Yorum bağlantısı
Hasan Belen

hatasız 2000 i kimse o rakama vermz içiniz rahat olsun.. sizinkini satın almaya çalışmış bence

çok sorunlu cümlesini mk2 için gelsin bize de bir anlatıversin de bilgimiz artsın

içimi  rahtlattınız.

ben otomatik  180.000km     2001   16500  aldım.   tavan  hariç boyalı. değişensiz.   Ankara  arabası.   çokmu?????

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...