İçeriğe Yönlendir

İstanbul'dan Marmaris'e Güzergah Belirleme


Kutay Akçar

Recommended Posts

Kutay Akçar

Arkadaşlar selam, İstanbul - Marmaris Datça arası gitmeyi planlıyorum. Aslında daha öncede 1 kere gittim ama o seyahatimde Balıkesir-yenikapı feribotunu kullandığım için aydın-izmir üzeri bir güzergah seçmiştim. Şimdi feribot kullanmayı düşünmüyorum anadolu yakasındayım ve seyirciye sorma joker hakkımı kullanmak istiyorum.

 

Aslında aklımda sahil yolu vardı ama illerarasımesafe.com dan bir bakayım istedim ve kafam karıştı

 

İller arası mesafe: Kütahya-Afyon-denizli üzerinden bir yol verdi : 888 Km dedi.

Yandex dayıya sordum: Yok hocam sen bildiğin yoldan Bursa balıkesir izmir üzerinden git 780 KM dedi ve iyice kafam bulandı.

Öbür yandan Google amcada iller arası mesafe ile aynı: Kütahya üzerinden ancak mesafe olarak 860 KM derken 2. opsiyon olarakta izmir üzerinden git oda 885KM tutar dedi.

Hemen Nokia navigaysonu açtım... Oda izmir üzerinden git 871 KM tutar dedi.

 

Aslında ortada 2 ayrı güzergah var ve mesafe olarak benzer. Birtek Yandex inki biraz garip 100Km kısa gösteriyor ama bir hata var sanırım...

 

İstanbuldan muğla marmaris tarafına göden arkadaşlar hangi yolu kullanıyorsunuz... Hangi yol daha temizdir?

 

Yarın sabah yola çıkacağım İnşallah, aslında kafamda güzergah sorunsalı yokken bir bakayım diyince kafam karıştı.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
(düzenlendi)

Son 1 yıl içinde 2 kez Marmaris&Datça'ya İstanbul'dan gittim. İlki Eskişehir üzerinden olması nedeniyle Kütahya güzargahını içeriyor. İkincisi yaz başında İzmir üzerinden oldu. 2-3 yıl önce olsa Kütahya yolundan asla gitme derdim. Bugün durumu çok daha iyi olsa da keyifli bir yolculuk için yine de İzmir'i öneririm.

 

Küyahya güzargahı duble yol olarak konforu çok yükselse de tırmanma şeridi ve kontrollü&kontrolsüz tehlikeli kavşak sayısı açısından dezavantajlara sahip. Tabela takibi ile dikkatli dönüşler ve zaman zaman virajlar içeriyor. 

 

İzmir yolu Yalova-Gemlik ve Manisa bölgesi dışında biraz Balıkesir geçişinde dikkatli olmak kaydıyla daha düz ve konforlu bir güzargah olur. İzmir-Aydın otoyolu büyük avantaj. Ben Pendik'den feribot ile Yalova geçişli yolculuk ile hem ekonomik ve hızlı geçişi öneririm.

 

Marmaris yaklaşımı - Datça etabı her iki yol içinde zorunluluk gibi. Sadece İzmir üzerinden giderseniz ve Bodrum'a yolunuz düşerse, feribotla geçişi öneririm. 

tarihinde Hasan Aksüt tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sahilden sakın haaa, 100 km lik yol 3 saat sürüyor yer yer

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Son 1 yıl içinde 2 kez Marmaris&Datça'ya İstanbul'dan gittim. İlki Eskişehir üzerinden olması nedeniyle Kütahya güzargahını içeriyor. İkincisi yaz başında İzmir üzerinden oldu. 2-3 yıl önce olsa Kütahya yolundan asla gitme derdim. Bugün durumu çok daha iyi olsa da keyifli bir yolculuk için yine de İzmir'i öneririm.

 

Küyahya güzargahı duble yol olarak konforu çok yükselse de tırmanma şeridi ve kontrollü&kontrolsüz tehlikeli kavşak sayısı açısından dezavantajlara sahip. Tabela takibi ile dikkatli dönüşler ve zaman zaman virajlar içeriyor. 

 

İzmir yolu Yalova-Gemlik ve Manisa bölgesi dışında biraz Balıkesir geçişinde dikkatli olmak kaydıyla daha düz ve konforlu bir güzargah olur. İzmir-Aydın otoyolu büyük avantaj. Ben Pendik'den feribot ile Yalova geçişli yolculuk ile hem ekonomik ve hızlı geçişi öneririm.

 

Marmaris yaklaşımı - Datça etabı her iki yol içinde zorunluluk gibi. Sadece İzmir üzerinden giderseniz ve Bodrum'a yolunuz düşerse, feribotla geçişi öneririm. 

Teşekkür ederim. Muğladan sonrası her 2 yolda da aynı... Muğladan sonra ayrılıyor zaten. Ankara ve mersinden çok defa gittiğim için biliyorum ama istanbuldan ilk gidişim.

İzmir yolundan kullanıyorsunuz tercihi yani?

 

sahilden sakın haaa, 100 km lik yol 3 saat sürüyor yer yer

Abi sahil derken? ilk soruda bahsettiğim balıkesir bursa izmir aydın güzergahı mı? Yoksa ayrı bir sahil güzergahı mı var?

 

En kısa yol bildiğiniz yoldur....

İkisinide bilmiyorum sayılır. Birinden 1 kere geçtim belki öbürü daha güzel diye sormak istedim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

birkaç kez biryerlerden gittim, de hangisidir bilemiyorum, bisiklet yarış güzergahı idi, tam sahil manzaralaı, ana yoldan şaşmamalı, yani km olarak az gözüken yol süre olarak en uzun oluyor genelde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

birkaç kez biryerlerden gittim, de hangisidir bilemiyorum, bisiklet yarış güzergahı idi, tam sahil manzaralaı, ana yoldan şaşmamalı, yani km olarak az gözüken yol süre olarak en uzun oluyor genelde

Bahsettiğim 2 güzergahta da sahil manzaralı biryol yok abi. Yada çok nadiren görüyordur sahili..

 

Son 1 yıl içinde 2 kez Marmaris&Datça'ya İstanbul'dan gittim. İlki Eskişehir üzerinden olması nedeniyle Kütahya güzargahını içeriyor. İkincisi yaz başında İzmir üzerinden oldu. 2-3 yıl önce olsa Kütahya yolundan asla gitme derdim. Bugün durumu çok daha iyi olsa da keyifli bir yolculuk için yine de İzmir'i öneririm.

 

Küyahya güzargahı duble yol olarak konforu çok yükselse de tırmanma şeridi ve kontrollü&kontrolsüz tehlikeli kavşak sayısı açısından dezavantajlara sahip. Tabela takibi ile dikkatli dönüşler ve zaman zaman virajlar içeriyor. 

 

İzmir yolu Yalova-Gemlik ve Manisa bölgesi dışında biraz Balıkesir geçişinde dikkatli olmak kaydıyla daha düz ve konforlu bir güzargah olur. İzmir-Aydın otoyolu büyük avantaj. Ben Pendik'den feribot ile Yalova geçişli yolculuk ile hem ekonomik ve hızlı geçişi öneririm.

 

Marmaris yaklaşımı - Datça etabı her iki yol içinde zorunluluk gibi. Sadece İzmir üzerinden giderseniz ve Bodrum'a yolunuz düşerse, feribotla geçişi öneririm. 

 

Son 1 yıl içinde 2 kez Marmaris&Datça'ya İstanbul'dan gittim. İlki Eskişehir üzerinden olması nedeniyle Kütahya güzargahını içeriyor. İkincisi yaz başında İzmir üzerinden oldu. 2-3 yıl önce olsa Kütahya yolundan asla gitme derdim. Bugün durumu çok daha iyi olsa da keyifli bir yolculuk için yine de İzmir'i öneririm.

 

Küyahya güzargahı duble yol olarak konforu çok yükselse de tırmanma şeridi ve kontrollü&kontrolsüz tehlikeli kavşak sayısı açısından dezavantajlara sahip. Tabela takibi ile dikkatli dönüşler ve zaman zaman virajlar içeriyor. 

 

İzmir yolu Yalova-Gemlik ve Manisa bölgesi dışında biraz Balıkesir geçişinde dikkatli olmak kaydıyla daha düz ve konforlu bir güzargah olur. İzmir-Aydın otoyolu büyük avantaj. Ben Pendik'den feribot ile Yalova geçişli yolculuk ile hem ekonomik ve hızlı geçişi öneririm.

 

Marmaris yaklaşımı - Datça etabı her iki yol içinde zorunluluk gibi. Sadece İzmir üzerinden giderseniz ve Bodrum'a yolunuz düşerse, feribotla geçişi öneririm. 

Bu arada sabah çıkacam ama vapur iskele filan hiç bilmediğimden girmeyim vapur olayına dedim... Çokmu kısaltıyor yolu.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

İstanbul'dan Topçular Feribotu'na binip Yalova'da indikten sonra Bursa-Susurluk-Balıkesir-Manisa-İzmir-Aydın-Muğla-Marmaris güzergahından gitmenizi öneririm. Genellikle yollar duble yoldur. 100-110 km sürat ile 8.5 - 9 saat civarında Marmaris'e inersiniz diye düşünüyorum. Yaklaşık 1 depo da yakıt harcarsınız. Şimdiden iyi yolculuklar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Anadolu yakasında iseniz en iyisi Darıcadan feribot ( 50 tl) ile karşıya geçmeniz. Boşuna körfezi dolaşarak daha başlangıçta yorulmayın. sonraki güzergah ise Yalova - Bursa - İzmir Aydın otobanından Marmaris en mantıklı güzergah bu. Yolda çok radar oluyor duble yollarda 110 km üstüne çıkmamaya çalışın....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Yola çıktınız mı bilmiyorum ama geçen ay aynı güzergahı kullanan biri olarak Mertcan gibi Bursa-Susurluk-Balıkesir-Manisa-İzmir-Aydın-Muğla-Marmaris güzergahını tavsiye ederim.

Feribot tercihi size kalmış yanlız Susurluk-Balıkesir-Manisa arasında 2 sabit 1 gezici 3 radar geçtim,dikkatli gidin.

Hayırlı yolculuklar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Ben de pek çok arkadaş gibi Bursa-Susurluk-Balıkesir-Manisa-İzmir-Aydın-Çine-Yatağan-Muğla-Marmaris güzergahını tavsiye ederim ki zaten kullanılması gereken güzergah budur. Bursa çevreyolu ve İzmir-Aydın otobanı yolu kolaylaştırıyor. Çoğu yol duble ama pek çok yerde yol çalışması olduğundan karşıya geçmeler, karşı şeritten geçmeler oluyor. Duble yollarda aksi belirtilmedikçe 120 ye kadar çıkmanız yasal olduğundan radar olayı tarihe karıştı. Bazı şehir içi yollardan geçerken aksi olabiliyor tabi.

 

Bir de Pendik-Yalova arası hızlı feribot mantıklı bir seçim oluyor. Neden kullanmıyorsunuz? Hem Pendik, Eskihisar'dan yakın, hem de Yalova'ya indiğinizde Topçular'ı geçmiş oluyorsunuz. Sık, sık var ve ucuz. Yakıt, 50 TL feribot, icabında otoban parası ile aynı hesaba gelir, yolunuz da en az yarım saat-bir saat kısalır. 

 

Susurluk'ta dinlenme tesisleri (Yasa-Yörsan-Ulusoy v.s.) kalabalık ve pahalı. Balıkesir'i geçince et lokantaları var tavsiye ederim. Akhisar'dan da kavun alabilirsiniz. Yatağan-Datça arasında sıklıkla yol kenarı gözlemecileri var tavsiye ederim. Sedir üzerinde dinlenirsiniz. Buralara has kekiği de öneririm. Türkiye'de en sevdiğim yollardan biri Sakar geçidi ve ardından Akyaka-Gökova'ya iniştir. Manzara da durup seyredilebilir.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Teşekkür ederim. Muğladan sonrası her 2 yolda da aynı... Muğladan sonra ayrılıyor zaten. Ankara ve mersinden çok defa gittiğim için biliyorum ama istanbuldan ilk gidişim.

İzmir yolundan kullanıyorsunuz tercihi yani?

 

Evet. İzmir güzargahını öneriyorum. Feribot olarak, Pendik Yalova geçişli Feribot daha avantajlı. Önceden bilet alarak ve kalkış saati belli olarak kuyruk olmadan geçebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Arkadaşlar çok çok teşekkür ederim. Ellerinize sağlık. %75 tavsiye üzerine izmir üzerinden geldim. Eskihishar vapurunu kullandım, o çok mantıklı geldi bana, 20dk. bir kalkıyormuş. Ulusoyun tesisinde mola verdim. Marmarise indiğimde 720km yol yaptım 3/4 depo mazot yaktım. Yaklaşık 70-80km si şehir içinde geçti. Bu arada izmir belediyesini eshefle kınayarak, hürmetlerini buradan iletiyorum. Türkiyenin 3. Büyük şehri izmirin girişinde adam gibi güzergah tabelası yok. Çeşme ve konak yön tabelaları var izmiri hiç bilmem ama haritadan bildiğim kadarıyla çeşme alakasız biryerde olunca öbür yolu seçtim, seçmez olaydım şehrin içine soktu beni. Okadar sinirlendimki yolda belediye trafikten birilerini görsem üzerine patlayacaktım :) yani hangi büyükşehirde girişte şehirler arası gidenlere yönelik çevre illere gidilmesi gereken istikameti gösteren tabela nasıl olmaz diye sorakaldım kendime.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Arkadaşlar çok çok teşekkür ederim. Ellerinize sağlık. %75 tavsiye üzerine izmir üzerinden geldim. Eskihishar vapurunu kullandım, o çok mantıklı geldi bana, 20dk. bir kalkıyormuş. Ulusoyun tesisinde mola verdim. Marmarise indiğimde 720km yol yaptım 3/4 depo mazot yaktım. Yaklaşık 70-80km si şehir içinde geçti. Bu arada izmir belediyesini eshefle kınayarak, hürmetlerini buradan iletiyorum. Türkiyenin 3. Büyük şehri izmirin girişinde adam gibi güzergah tabelası yok. Çeşme ve konak yön tabelaları var izmiri hiç bilmem ama haritadan bildiğim kadarıyla çeşme alakasız biryerde olunca öbür yolu seçtim, seçmez olaydım şehrin içine soktu beni. Okadar sinirlendimki yolda belediye trafikten birilerini görsem üzerine patlayacaktım :) yani hangi büyükşehirde girişte şehirler arası gidenlere yönelik çevre illere gidilmesi gereken istikameti gösteren tabela nasıl olmaz diye sorakaldım kendime.

 

İzmir'e uğramadan bırakmayız diyorlar :)

Doğru güzergah = sıkıntısız seyahat :bravo:

Ben dönüşte Susurluk'tan sonra Bursa yönü yerine Bandırma'ya devam edip İdo ile direk Yenikapı'ya indim.Eğer dönüşünüzde İstanbul'a olacaksa bir bakın derim.İstanbul'a gelince hiçte 700 küsür km. yoldan gelmiş gibi olmuyorsunuz ;) Tabi araç içi yolcu sayısını bilmiyorum,muhasebesi size kalmış :flowers:

İyi tatiller.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Ben de pek çok arkadaş gibi Bursa-Susurluk-Balıkesir-Manisa-İzmir-Aydın-Çine-Yatağan-Muğla-Marmaris güzergahını tavsiye ederim ki zaten kullanılması gereken güzergah budur. Bursa çevreyolu ve İzmir-Aydın otobanı yolu kolaylaştırıyor. Çoğu yol duble ama pek çok yerde yol çalışması olduğundan karşıya geçmeler, karşı şeritten geçmeler oluyor. Duble yollarda aksi belirtilmedikçe 120 ye kadar çıkmanız yasal olduğundan radar olayı tarihe karıştı. Bazı şehir içi yollardan geçerken aksi olabiliyor tabi.

 

Bir de Pendik-Yalova arası hızlı feribot mantıklı bir seçim oluyor. Neden kullanmıyorsunuz? Hem Pendik, Eskihisar'dan yakın, hem de Yalova'ya indiğinizde Topçular'ı geçmiş oluyorsunuz. Sık, sık var ve ucuz. Yakıt, 50 TL feribot, icabında otoban parası ile aynı hesaba gelir, yolunuz da en az yarım saat-bir saat kısalır. 

 

Susurluk'ta dinlenme tesisleri (Yasa-Yörsan-Ulusoy v.s.) kalabalık ve pahalı. Balıkesir'i geçince et lokantaları var tavsiye ederim. Akhisar'dan da kavun alabilirsiniz. Yatağan-Datça arasında sıklıkla yol kenarı gözlemecileri var tavsiye ederim. Sedir üzerinde dinlenirsiniz. Buralara has kekiği de öneririm. Türkiye'de en sevdiğim yollardan biri Sakar geçidi ve ardından Akyaka-Gökova'ya iniştir. Manzara da durup seyredilebilir.

 

Evet. İzmir güzargahını öneriyorum. Feribot olarak, Pendik Yalova geçişli Feribot daha avantajlı. Önceden bilet alarak ve kalkış saati belli olarak kuyruk olmadan geçebilirsiniz.

Arkadaşlar çok çok teşekkür ederim. Ellerinize sağlık. %75 tavsiye üzerine izmir üzerinden geldim. Eskihishar vapurunu kullandım, o çok mantıklı geldi bana, 20dk. bir kalkıyormuş. Ulusoyun tesisinde mola verdim. Marmarise indiğimde 720km yol yaptım 3/4 depo mazot yaktım. Yaklaşık 70-80km si şehir içinde geçti. Bu arada izmir belediyesini eshefle kınayarak, hürmetlerini buradan iletiyorum. Türkiyenin 3. Büyük şehri izmirin girişinde adam gibi güzergah tabelası yok. Çeşme ve konak yön tabelaları var izmiri hiç bilmem ama haritadan bildiğim kadarıyla çeşme alakasız biryerde olunca öbür yolu seçtim, seçmez olaydım şehrin içine soktu beni. Okadar sinirlendimki yolda belediye trafikten birilerini görsem üzerine patlayacaktım :) yani hangi büyükşehirde girişte şehirler arası gidenlere yönelik çevre illere gidilmesi gereken istikameti gösteren tabela nasıl olmaz diye sorakaldım kendime.

 

 

Pendik-Yalova feribotu, acelen varsa + aracın fazla yakıyorsa (lpg/dizel değilse) + yanında yolcu yoksa avantajlı.

Eskihisar-Topçular hattı ise IDO için tam bir para basma makinası. Tarihi vapurlar, 2-3 saat beklemeye razı çaresiz yolcular ...

 

Yorum bağlantısı

Pendik-Yalova feribotu, acelen varsa + aracın fazla yakıyorsa (lpg/dizel değilse) + yanında yolcu yoksa avantajlı.

Eskihisar-Topçular hattı ise IDO için tam bir para basma makinası. Tarihi vapurlar, 2-3 saat beklemeye razı çaresiz yolcular ...

 

 

Pendik-Yalova birkaç gün sonrasına bilet alıyorsanız 80 TL ye falan bulunuyor. Örneğin bugün 5 Temmuz. 9 Temmuz Salı gününe 1 otomobil (ve sürücü) + 2 yolcu 32-76 arası değişiyor. 32 TL ye alırsanız (ki neden almayasanız) tasarrufunuzun haddi hesabı yok. Ha 76 TL ye alsanız da düşün Eskihisar parasını = 26 TL Zaten o da Pendik-Eskihisar ve Topçular-Yalova arası masraftan, trafik riskinden daha iyi.

 

Yani sonuç olarak sık seferleri ve ekonomikliği ile son derece faydalı. Lpg-dizel olsa bile. Hel körfezi dolaşmayı hiç katmıyorum. Son derece gereksiz.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Pendik-Yalova birkaç gün sonrasına bilet alıyorsanız 80 TL ye falan bulunuyor. Örneğin bugün 5 Temmuz. 9 Temmuz Salı gününe 1 otomobil (ve sürücü) + 2 yolcu 32-76 arası değişiyor. 32 TL ye alırsanız (ki neden almayasanız) tasarrufunuzun haddi hesabı yok. Ha 76 TL ye alsanız da düşün Eskihisar parasını = 26 TL Zaten o da Pendik-Eskihisar ve Topçular-Yalova arası masraftan, trafik riskinden daha iyi.

 

Yani sonuç olarak sık seferleri ve ekonomikliği ile son derece faydalı. Lpg-dizel olsa bile. Hel körfezi dolaşmayı hiç katmıyorum. Son derece gereksiz.

 

Hesaplamanızdan hiç bir şey anlamadım.

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

İzmir'e uğramadan bırakmayız diyorlar :)

Doğru güzergah = sıkıntısız seyahat :bravo:

Ben dönüşte Susurluk'tan sonra Bursa yönü yerine Bandırma'ya devam edip İdo ile direk Yenikapı'ya indim.Eğer dönüşünüzde İstanbul'a olacaksa bir bakın derim.İstanbul'a gelince hiçte 700 küsür km. yoldan gelmiş gibi olmuyorsunuz ;) Tabi araç içi yolcu sayısını bilmiyorum,muhasebesi size kalmış :flowers:

İyi tatiller.

Dönüş ankara ama istanbulda olsa anadolu yakası olduğu için yeni kapı anlamsız ılur onu daha önce bir kere marmaris-ist.avrupa yaparken kullandım istanbul trafiğinden kurtarması büyük rahatlık ama 2 sene önce bile 130 tl filandı. Toplam yol 150 tl civarı yaktı zaten :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Pendik-Yalova feribotu, acelen varsa + aracın fazla yakıyorsa (lpg/dizel değilse) + yanında yolcu yoksa avantajlı.

Eskihisar-Topçular hattı ise IDO için tam bir para basma makinası. Tarihi vapurlar, 2-3 saat beklemeye razı çaresiz yolcular ...

Ben eskihisar yalova kullandım gayet iyidi. 50tl verdim haftaiçi hiç sıra yok ve 20dk. 1 kalkıyor. kalkmasını hiç beklemedim sondan 5. Araba olarak bindim hemen kalktu çok rahattı 5dk. geç gitseydimde en fazla 15-20 dk. Beklerdin dediler. Bence gayet rahattı arabam dizel, pendiktende binebilirdim ama +1 yolcu ile fiyat 90tl. Onuda geçtim bilet almak lazımmış onu hiç sevmiyorum ha yetiştim ha yetişecem stresi. Bide 2 katı para ver çok anlamsız eskihisardan bindiğine çok memnun oldum.

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Pendik-Yalova birkaç gün sonrasına bilet alıyorsanız 80 TL ye falan bulunuyor. Örneğin bugün 5 Temmuz. 9 Temmuz Salı gününe 1 otomobil (ve sürücü) + 2 yolcu 32-76 arası değişiyor. 32 TL ye alırsanız (ki neden almayasanız) tasarrufunuzun haddi hesabı yok. Ha 76 TL ye alsanız da düşün Eskihisar parasını = 26 TL Zaten o da Pendik-Eskihisar ve Topçular-Yalova arası masraftan, trafik riskinden daha iyi.

Yani sonuç olarak sık seferleri ve ekonomikliği ile son derece faydalı. Lpg-dizel olsa bile. Hel körfezi dolaşmayı hiç katmıyorum. Son derece gereksiz.

O trafik dediğiniz sadece istanbul tarafında var sadece. Deniz otobüsünü daha önce 1 kere kullandım inip binmesi bile dert. Tam vaktinde orda olmuştum araçlar bindirmeleri bile 25dk. sürmüştü. Bence hafta içi bide erken kalkıp istanbul trafiğine kalmazsanız (ben 6 da kalktım 7 de yola koyuldum son birkaç km trafiğe yakalandım) eskihisar çok daha mantıklı.

Yorum bağlantısı
Emin Önal

Ben eskihisar yalova kullandım gayet iyidi. 50tl verdim haftaiçi hiç sıra yok ve 20dk. 1 kalkıyor.

 

Ben Eskihisardan sadece Topçulara geçiyor diye biliyorum Yalova'ya geçtiğini bilmiyordum.

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Ben Eskihisardan sadece Topçulara geçiyor diye biliyorum Yalova'ya geçtiğini bilmiyordum.

Evet işte orası sanırım ama yakın yani istanbul biniş mesafesi biraz daha farklı ama iniş yakın. İstanbulda 22 karşı tarafta 15km fark var. Toplamda 35-40 Km. 40 tl fark ödeyip yetiştim yetişemedim stresesine değmez bence.

Ha bazı zamanlar (bayram haftasonu vs.) vapurda inanılmaz kuyruk oluyormuş. 4-5 vapur sıra beklediğini söyleyen var bayramda o tür zamanlarda anlamsız tabi körfezi dolansan daha iyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Arkadaşlar çok çok teşekkür ederim. Ellerinize sağlık. %75 tavsiye üzerine izmir üzerinden geldim. Eskihishar vapurunu kullandım, o çok mantıklı geldi bana, 20dk. bir kalkıyormuş. Ulusoyun tesisinde mola verdim. Marmarise indiğimde 720km yol yaptım 3/4 depo mazot yaktım. Yaklaşık 70-80km si şehir içinde geçti. Bu arada izmir belediyesini eshefle kınayarak, hürmetlerini buradan iletiyorum. Türkiyenin 3. Büyük şehri izmirin girişinde adam gibi güzergah tabelası yok. Çeşme ve konak yön tabelaları var izmiri hiç bilmem ama haritadan bildiğim kadarıyla çeşme alakasız biryerde olunca öbür yolu seçtim, seçmez olaydım şehrin içine soktu beni. Okadar sinirlendimki yolda belediye trafikten birilerini görsem üzerine patlayacaktım :) yani hangi büyükşehirde girişte şehirler arası gidenlere yönelik çevre illere gidilmesi gereken istikameti gösteren tabela nasıl olmaz diye sorakaldım kendime.

Manisa'dan İzmir'e inerken Bornova girişinde 2 tabelayı da kaçırmışsınız.

İlk resim 1. tabela, ikinci resim 2. tabela.

 

 

84Tgl8f.jpg

 

pieTJoy.jpg

 

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Nedenini bilmiyorum ama geçmişte benimde atladığım bir noktadır. :)

Yorum bağlantısı

Hesaplamanızdan hiç bir şey anlamadım.

 

Eskihisar-Topçular feribotu yerine, Pendik-Yalova feribotu kullanılırsa 100TL tasarruf yapılıyor. Özet olarak bu. Ben ido.com.tr den aldığım bilgilerle biraz daha açıklama yaptım size faydası olmamış.

 

Siz, "Eskihisar-Topçular feribotu yerine, Pendik-Yalova feribotu kullanılırsa 100TL tasarruf yapılıyor" cümlemi baz alın yeter.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...