İçeriğe Yönlendir

İstanbulpark'ta Adrenalin Zirvesi Yaptık..


İ.Göksel Yaman

Recommended Posts

Sami Demirpaz

Vaktiniz varsa ilk 5 dk yi izleyin gorun :) 

 

http://www.youtube.com/watch?v=zcL1H8t6qTo


hala viraj alma ile drift, yanlama olayını karıştırıyorsunuz..

Benim bahsettiğim Yol tutuş, pist zamanı aynı çizgide girip, çıkabilmek

 

Yahu adam yanlayarak senden daha hizli donuyor. 

 

Demek istedigini anladim tabiki bu dedigim video farkli bir olay. 

 

Ama arkadan cekis dusundugun gibi virajda kici birakip sana yol verecek bir sistem degil abi.. Daha fazla kontrol var onda direksiyon onde guc arkada. 

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

Giorgi Tevradze abimizi bilir misiniz M5 ile caddede dirfitle makaslarini yillar boyu izledik.  

 

Hangi delikanli o hizda onden ceker aracla oyle viraj aliyor yada guvenip viraja giriyor :)

rahmetlinin direksiyonu sağlamdı sami. ne yazık ki yaptığı kazada kendisi kullanmıyordu aracı. o yüksek hızlarda yaptıkları taktir edilirdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Abi  Ayrica pistteki amacin cizgide gitmek miydi daha hizli surede turu bitirmek miydi. 

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Vaktiniz varsa ilk 5 dk yi izleyin gorun :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=zcL1H8t6qTo

 

Yahu adam yanlayarak senden daha hizli donuyor. 

 

Demek istedigini anladim tabiki bu dedigim video farkli bir olay. 

 

Ama arkadan cekis dusundugun gibi virajda kici birakip sana yol verecek bir sistem degil abi.. Daha fazla kontrol var onda direksiyon onde guc arkada. 

Sen en başından beri yazdığım viraj'a girme olayı herkes için farklıdır yazımı okudun mu Samicim ?

Sen girebilecekmisin mesela o viraja o adam gibi ?

Hangimiz bunu yapacak ?

İstanbulpark'ta ben öyle bir delikanlı göremiyorum :)

Viraj'a lambur lumbur girmek var, temkinli girip viraj içinde hızlanıp hızlı çıkmak var..

Bende diyorum ki viraj içinde Arkadan itişli araba ile gazı köklediğinde, önden çekişli gibi güven vermez arkayı bırakır..

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

 Şu anda imkanımız yok be abi ne yapalım 1.6 tdci ile katılıyoruz, katılırkende 2 kere düşünüyoruz sonrada aman dünya ya bir daha mı gelicez diyip katılyoruz. İlerde teker döner sap döner alırsam bir boxer dizel imprezza pisti alt üst ederiz Allah'ın izni ile ;)

 

subie_boxer_d.jpg

 

Sana impreza bana,forester yakışır aile olmamız hasebiyle.O zaman bu tür kayma muhabbetlerine girmeyiz sanırım. :D

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

Çok konuşulmuş ama arkadan itişli daha iyi derken şunu unutmamak lazım arkadan itişli güçlü motorlu sağlam şasi ve süper bir fren sistemine sahip arkadan itişli araçlar ile pistte çok iyi süre yapılabilir. bunlardan biri eksik ise pistte pek fazla bir şey beklenmez arkadan itişli araçtan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Abi  Ayrica pistteki amacin cizgide gitmek miydi daha hizli surede turu bitirmek miydi. 

Çizgide gidebilmek ile pist'i hızlı bitirebilmek aynı kapıya çıkmıyor mu Sami ? çizgide gideceksin ki iyi zaman yapabilesin :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Da

 

Abi arkadan çekişli derken herhangi bir ekipman olmayan mı yoksa diferansiyel kilit gibi özellikleri olan bir arkadan çekişten mi bahsediyoruz? Diferansyel kilitli arkadan itişli bir araç önden çekişli bir araca göre avantajlı olmaz mı?

Daha önceki yazımda bunun örneğini verdim..Magirus'ta Arkadan itişli dedim :)

Aynı elektronik ve mekanik sisteme sahip araçlar olarak değerlendirelim..

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Sana impreza bana,forester yakışır aile olmamız hasebiyle.O zaman bu tür kayma muhabbetlerine girmeyiz sanırım. :D

En sonunda banada bir aile kurdurtacaksınız abi ya :)

Bu çeker muhabbeti biraz abartıldı sanırım. Aynı kasasa ve aynı güçteki iki arabayı hayal etmek lazım. Örneğin konun başlangıç noktası olan 3.20d yi önden çeker düşünsenize ? Ben kıçırık 1.6 aile arabam ile start finish düzlüğüne çıkan virajda önden yolun dışına çıkıyor isem bmw yi o sırada önder çeker halde düşünemiyorum :)

Ön tekerlekler patinajda iken yapacak giç bir şey olmaz, fakat arkalar patinajda iken direksiyon ile yapılacak çok şey var. Neyse bizim bildiğimiz yazdığımız belli zaman her şeyi ortaya koyar sıkıntı yok konuyu farklı alanlara taşımayalım başlığın dışına çıkmayalım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Abi onda ne var ki Gökhan abi hep yapıyor, ben de yaparım arkadan itişte  :D

Doğrudur Gökhan Abin ve sen birde Ken Block yapar zaten :D

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Havanda su döğmeye başlamışsınız. Hanginiz daha iyi dövüyor anlamadım ama boşverin havanı önden çekişi arkadan itişi. Piste çıkıp zekli turlarınızın tadını çıkarın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Abi onda ne var ki Gökhan abi hep yapıyor, ben de yaparım arkadan itişte  :D

 

Seninki güçsüz olduğu için bırakmıyor abi. Seninki güçlü olsa seninki de bırakır hem de direksiyonu da kaybedersin. O adam arkayı kaybeder direksiyonu kaybetmez istediği gibi yön verir.

Hadi benimki kıçı kırık diesel, Focus RS  nasıl daha iyi sonuçlar çıkarabiliyor ? direksiyonla toplayacakmışın, toplayana kadar geçen zaman, aldığın risk falan filan neyse yaa herkesin bildiği kendine doğru..

Süha'nın dediği gibi konuyu saptırmayalım..

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz
(düzenlendi)

videodaki araç typer. ve epeyde bir yüklü bir araç bildiğim kadrıyla pistte çizgisini iyi korumuş sağlam bir pilot. pisttede bir çok aracı zorlamış fakat 1.45 dede gördüğümüz gibi sağlam pilot ve güçlü makine oldu mu arkadan itişlinin farkı epeyce belli ediyor kendini bu geçiş bana Giorgi Tevradze'yi hatırlattı


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qpz8CtD2d78#at=115


tarihinde Taner Gündüz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Havanda su döğmeye başlamışsınız. Hanginiz daha iyi dövüyor anlamadım ama boşverin havanı önden çekişi arkadan itişi. Piste çıkıp zekli turlarınızın tadını çıkarın.

Katılıyorum Abi Sana,  itme, kakma herneyse, önemli olan eğlencemiz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Bir sonraki yarış ne zaman arkadaşlar?

Biraz uzun sürer.. Bayramdn sonraya kalır diye tahmin ediyorum.. Net bir tarih yok Mert

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Kule gergisi takıp gelebilirim:)

Kule gergisinin dezavantajlarını inceledin mi Mert ?

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Çizgide gidebilmek ile pist'i hızlı bitirebilmek aynı kapıya çıkmıyor mu Sami ? çizgide gideceksin ki iyi zaman yapabilesin :)

 

Amacin cizgide gitmek ise 50 ile sagdan sagdanda gidilebilir abi.  

 

Onemli olan pist suresi ise adam ister cizgide ister arkayi salarak daha iyi yapiyorsa baska soze gerek kalmaz. 

 

Bugune kadar bizim eve 2 tane Mercedes girdi abi arkadan cekis nedir bilirim.   :good1:

Yorum bağlantısı
Canberk Eken

Gerçek Virajlı Yol Şartlarında Arkadan itişli M3 Lerin viraj kabiliyeti. Videonun hemen başında öndeki M3 arkadan koptu, o kurtardı arkadaki için herşey çok geçti.. Oysa ki önden çekişli bir makine olsaydı, çok dahat dönebilirdi...

Abi burdaki m3 hızından dolayı önden kayarak çıkıyor zaten dışarı, senin görüşü savunması için arabanın arkadan koparak dışarı çıkması gerekir. Yani önden çekişli bir makina olsaydı eğer yine önden kyarak dışardaydı. Önden kaydığı için direksiyonu kaybetti yapacak birşeyi yoktu adamın, kendin de demişsin öndeki m3 arkadan kayarak kurtardı diye.

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Kule gergisi takıp gelebilirim:)

 

 

Gel tabi ya altinda Spor araba var :) 

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Pistte beni şaşırtan bir araç ta 208 gti idi. Adam bizi stabil bir şekilde geçti ve benim acaba sağ arka tekerim kalktımı dediğim yerde 208 in çok belirgin şekilde kalmıştı. Pug showroomlarında var ise detaylı bir incelemem lazım

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Amacin cizgide gitmek ise 50 ile sagdan sagdanda gidilebilir abi.  

 

Onemli olan pist suresi ise adam ister cizgide ister arkayi salarak daha iyi yapiyorsa baska soze gerek kalmaz. 

 

Bugune kadar bizim eve 2 tane Mercedes girdi abi arkadan cekis nedir bilirim.   :good1:

Bize girmedi Sami, ben bilmem  Arkadan çekiş nedir.. Tabiki senin tecrüben bende çok daha fazla..

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Bize girmedi Sami, ben bilmem  Arkadan çekiş nedir.. Tabiki senin tecrüben bende çok daha fazla..

 

 

Alinacak birsey yok abi lutfen boyle yapma yani, sadece inatla kabul etmiyor gibisin, oyuzden fazlaca kisi burada arkadan cekerin daha iyi oldugunu yazmis. 

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

Sen takacaksın diye iyi bir şey diye düşünüyordum abi :rolleyes:

Pist'te iyi sonuçlar vereceği kesin.. Ama trafikte ve bozuk yolda kullanmak bazı riskler doğuruyor..

Örneğin Ön Takımın bozulmasını biraz daha hızlandırıyor, Sağdan veya soldan aldığın darbe sonucu, diğer tarafada Kule gergisi ileteceği için hasar görmeyen şaseye, hasar verebilir Mert..

Bunları riske alıp, yapmak gerekiyor

tarihinde İ.G&#246ksel Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Alinacak birsey yok abi lutfen boyle yapma yani, sadece inatla kabul etmiyor gibisin, oyuzden fazlaca kisi burada arkadan cekerin daha iyi oldugunu yazmis. 

Fazla kişi beni alakadar etmez Sami, kendi bildiğim doğru bu, sonuna kadar savunurum.. Viraj içinde tam gazda ben hala Önden çekişli arabanın daha stabil yolda kalacağını düşnüyorum, Alınacak birşey yok ama Kalkıpta bana bizim eve 2 tane Mercedes girdi, sen arabamı gördün gibi dersen olmaz...

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Fazla kişi beni alakadar etmez Sami, kendi bildiğim doğru bu, sonuna kadar savunurum.. Viraj içinde tam gazda ben hala Önden çekişli arabanın daha stabil yolda kalacağını düşnüyorum, Alınacak birşey yok ama Kalkıpta bana bizim eve 2 tane Mercedes girdi, sen arabamı gördün gibi dersen olmaz...

 

 

Hayir arabami gordun anlaminda soylemiyorum, ben ikisinide uzun uzun kullandim farki gorebiliyorum diyorum.. 

 

Ve ben inanmiyorumki 150 ps focusla sen 2. vites viraja tam gaz girebiliyorsun. Illaki kafadan kayacak benim eski fiesta da kayiyordu seninkide yazilimli kayacak yani. 

 

Ben ikisinin ayrimini tam yapabiliyorum daha net soyleyebiliyorum anlaminda soyluyorum senin konuyu cektigin yere bak abi. :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...