İçeriğe Yönlendir

İstanbulpark'ta Adrenalin Zirvesi Yaptık..


İ.Göksel Yaman

Recommended Posts

Süha Demirtaş

Subaru da buna dahil değildir herhalde?

Malesef abi işin içine kuvvet girince olayın şekli değiliyor ona göre kullanmak lazım. Bir subaru wrx sti im olsunda varsın kaysın sağdan sola soldan sağa. Güzel ülkemizde ötv denen zıkkımı çıkarıp da bize bunu aldırmayanlara itiraZım :(

Halis abi sana bana 3.30 veya 3.35 yakışır para daha fazla olur îse mercoya transfer oluruz e320 spec ;) gerçi FUrkanın arabada işimizi görür c320 ;)

DSC'li BMW quattro'dan daha iyi iş çıkarıyor diyor. BMW'nin xdrive modelleri de beğenilmez pek DSC kapalıyken.

iletiyi söylemedin kaç diye ?

Bmw nin xdrive da çakma 4x4 değil mi zaten ?

Bir oyunun introsunda yokuş yukarı tırmanan bir rall pilotu vardı ve bu adam güneşe karşı gidiyordu bir eli ile direksiyon bir eli ile güneşi kapatıyordu bu vidyo yu bulabilir misin ? Bu oyunun adını hatırlamıyorum ama oynayalı 10 sene olmuştur ?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

İşte olay budur vallahi helal olsun sana kardeşim yıllardır aradığım vidyo idi nasıl buldun hayret :) çok büyük rallicidir kendisi saygımız sonsuz. Eski zamanların loeb i diyebiliriz ;) ilk buluşmamızda yemek ısmarlayacam sana unutmayalım ;)

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Murat hazır konusu açılmışken sorayım sana Ralli araçları neden FWD veya AWD oluyorda, RWD arkadan itiş olmuyor ?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

İzlemediğim rallisi yoktur abi kendisinin. İşte bu diyebildiğim tek pilot tepkileri bana yaklaşık durumda :p Benim gibi Escort MK2 hastası. Bir Colin Mcrae, bir ben, bir Ari Vatanen, bir Fatih Uzun abinin çalıştığı holdingin sahibi, yukarıdaki şarkıyı yazan adamlar ve kendini Escortosis gören herkes olarak Escort MK2'nin iyi bir sürücünün tek hayali, dünyanın en harika otomobili olduğunu düşünüyoruz. Önemli bir isim değil ama Ken Block da öyle düşünüyor :p

 

Oktaykanlarda bir Escort MK2 toplayalım abi sana, dünyanın en iyi yol tutan otomobil kasalı makinası seviyesinde toplarız :) Fabrika spec 2.0 atmosferik 270hp orijinal BDA motorunu bulamayız ama ITB'li 2.0 Zetec ya da Oktaykanların ve Parkur Historic'in her Escort MK2sinde yaptığı gibi 2.0 Cosworth YBT'yi atmosferiğe çevirip atarız. Performansı boşver keyfini gör sen daha fazla güç o vücuda haram zaten  :) 750 kilo, kasarsan 650 yaparsın öyle düşün :fiuw: Lag yok mag yok devir saati homojen ne kadar lazımsa o kadar devir çevir...

Valla hepsini izlediğin belli kardeşim şıp diye buldun ben daha başka bir şey demem helal olsun ;) eski araç alıcak olur isem tek kapı merco alırım 500 sec veya cl 600 gibi. 2 tek kapı 2 de 5 kapı aracın oldu ve hiç alışamadım 5 kapıya içimden arabayı yıkatmak bile gelmiyor ;)

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Genellikle Ralli araçları AWD'dir.. Escort mk 2'ye bakacağım.. Arkadan itişli ralli aracı genelde görmedim

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

abi sürtünme katsayısı düşük parkurlarda kullanıldığı için arkadan itiş vakit kaybi yaratıyor. O yüzden arkadan çekişli ralli aracı çok yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

abi sürtünme katsayısı düşük parkurlarda kullanıldığı için arkadan itiş vakit kaybi yaratıyor. O yüzden arkadan çekişli ralli aracı çok yok.

Olay Budur ;)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Olay Budur ;)

İlteber yanlis anliyorsun hala...

Pist, ozellikle İstanbul Park tutunmanin normalden cok daha fazla oldugu bir zemin... Ralli parkuru cakil kum toprak yani bambaska bir dunya, pist bambaska... Yabanci kaynaklari incele bir tanesi bile onden cekis daha iyi demez. Ralli den bahsetmiyorsun sen pist hakkinda yorumluyorsan hala hatalisin otoritelere gore...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Genel olarak değerlendiriyorum ben Abi..

Pist, gündelik kullanım, bozuk zemin bak birsey paylasacagim abi simdi

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

İlteber yanlis anliyorsun hala...

Pist, ozellikle İstanbul Park tutunmanin normalden cok daha fazla oldugu bir zemin... Ralli parkuru cakil kum toprak yani bambaska bir dunya, pist bambaska... Yabanci kaynaklari incele bir tanesi bile onden cekis daha iyi demez. Ralli den bahsetmiyorsun sen pist hakkinda yorumluyorsan hala hatalisin otoritelere gore...

 

F1 pisti için konuşacaksak özellikle, arkadan çekiş candır. :))

Genel olarak değerlendiriyorum ben Abi..

Pist, gündelik kullanım, bozuk zemin bak birsey paylasacagim abi simdi

 

İlteber abi beni tuzağa düşürdün. Ben ralli için konuşuyordum abi, yaktın beni :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Genel olarak değerlendiriyorum ben Abi..

Pist, gündelik kullanım, bozuk zemin bak birsey paylasacagim abi simdi

İltebercim, baslik ne "İstanbul park" :)

İstedigini paylas, ama lutfen o kafadan M3 ü kaydirip sarompole ucan hiyar videosu gibi olmasin ;)

F1 pisti için konuşacaksak özellikle, arkadan çekiş candır. :))

İlteber abi beni tuzağa düşürdün. Ben ralli için konuşuyordum abi, yaktın beni :D

Bak İlteber, profesyonellerin tercihi arkadan itis :D

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

düşük maliyet(üretici için)

1.FWD

2.RWD

3.AWD

motorun ürettiği güçten kayıp en az

1.FWD

2.RWD

3AWD

ıslak veya kaygan zeminde güvenlik en çok

1.AWD

2.FWD

3.RWD

yuksekk sürat verimi en çok

1.RWD

2.FWD

3.AWD

standart bir sürücü için güvenlik en çok

1.AWD

2.FWD

3.RWD

drift için

1.RWD

2.AWD

3.FWD

Pist için

1.RWD

2.AWD

3.FWD

performans

aracın ve motorun karakteristiğine göre değişebilir

ama yüksek performanslı araçlarda RWD tercih edilir

AWD de güç kaybı %30 larda olduğu için yüksek sürat araçlarda ilk tercih değildir.

Önemli Not : Hepsinin sürüş keyfi ayrıdır ve kullanıcıya göre değişir..

F1 pisti için konuşacaksak özellikle, arkadan çekiş candır. :))

İlteber abi beni tuzağa düşürdün. Ben ralli için konuşuyordum abi, yaktın beni :D

Tamam bende Ralli için sordum.. Bol viraj, yol tutuş, sağlamlığın boy gosterdiği yarış ;)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Orçun İnce

İltebercim, baslik ne "İstanbul park" :)

İstedigini paylas, ama lutfen o kafadan M3 ü kaydirip sarompole ucan hiyar videosu gibi olmasin ;)< ;) />

Bak İlteber, profesyonellerin tercihi arkadan itis :D

 

Estağfurullah abi. 4 çeker yüklendiğinde kafadan kayma yapabiliyor ve kayıp çok fazla, önden çeker kilitsiz zaten çöp kilitle biraz adam oluyor ama kalkışlarda falan her zaman 3-0 geride, arkadan çekiş ne kadar yüklersen aslında o kadar iyi dönüyor (belli bir limitte) ve kalkışlarda kayıp neredeyse yok. Gelde arkadan çekiş sevme :) 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Her viraj içinde gaz verip kayan aracımı toplamak istediğimde önden kaymaya, patinaja geçtim. Kontrollü güç verme ile sorunumu aştım ama altimdakinin arkadan itiş olmasını isterdim. En azından viraj içlerinden daha seri çıkardım. Hem kayan aracı toplamak, hemde direksiyondaki ani tork dalgalanmaları ile uğraşmamak bana zaman kazandırırdı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)

düşük maliyet(üretici için)

1.FWD

2.RWD

3.AWD

motorun ürettiği güçten kayıp en az

1.FWD

2.RWD

3AWD

ıslak veya kaygan zeminde güvenlik en çok

1.AWD

2.FWD

3.RWD

yuksekk sürat verimi en çok

1.RWD

2.FWD

3.AWD

standart bir sürücü için güvenlik en çok

1.AWD

2.FWD

3.RWD

drift için

1.RWD

2.AWD

3.FWD

Pist için

1.RWD

2.AWD

3.FWD

performans

aracın ve motorun karakteristiğine göre değişebilir

ama yüksek performanslı araçlarda RWD tercih edilir

AWD de güç kaybı %30 larda olduğu için yüksek sürat araçlarda ilk tercih değildir.

Önemli Not : Hepsinin sürüş keyfi ayrıdır ve kullanıcıya göre değişir..

Tamam bende Ralli için sordum.. Bol viraj, yol tutuş, sağlamlığın boy gosterdiği yarış ;)

 

 

İlteber, sürüş keyfi budur, değişmez... Bundan zevk almayacak adam da zaten ben arabacıyım demesin.

Bir kez keyif alarak hissederrk deneyimle ayrı tekerlerde tahrik ve direksiyonu, zaten önden çekiş iş değilmiş, araba kullanma zevkini katlediyormuş diyeceksin.

 

Arkadan itiş profesyonel işidir, senin gibi benim gibi amatörler bu sistemin hakkını kolay kolay veremez.

 

tarihinde Ali El&#246ver tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Estağfurullah abi. 4 çeker yüklendiğinde kafadan kayma yapabiliyor ve kayıp çok fazla, önden çeker kilitsiz zaten çöp kilitle biraz adam oluyor ama kalkışlarda falan her zaman 3-0 geride, arkadan çekiş ne kadar yüklersen aslında o kadar iyi dönüyor (belli bir limitte) ve kalkışlarda kayıp neredeyse yok. Gelde arkadan çekiş sevme :)

 

Orçun kardeşim, sen tabi ki profesyonelsin, en basiti bizden yüzlerce kat fazla pist deneyimin var ve mesleğin bu. Tevazu göstereceğin bir konu değil :)

Biz amatör olarak araba meraklısı olduğumuz için, yani ekmeğimizi kazancımızı başka işler yaparak kazandığımız için bu konular bize hobi ve eğlence amaçlı.

 

Çok araba gördüm kullandım ama arkadan itiş, bağımsız direksiyon ve sadece yolla iletişimi keyfi ne 4 çekerde ne önden çekişde var, hatta önden çekiş en ucuz en basit ve en keyifsizi, hele ki araba kuvvetli torklu yani turbo şarjlı ise.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

önden çeker kilitsiz zaten çöp kilitle biraz adam oluyor ama kalkışlarda falan her zaman 3-0 geride, arkadan çekiş ne kadar yüklersen aslında o kadar iyi dönüyor (belli bir limitte) ve kalkışlarda kayıp neredeyse yok. Gelde arkadan çekiş sevme :)

 

Bende İlteber'e bunu anlatmaya çalışıyorum, aslında bu üç çekişin en zavallısı önden çekiş. Dediğin gibi kilitli diff yoksa, heleki bu diff mekanik değilse o arabadan da o güçten de ne virajda ne kalıkışta hayır bekleme. 2 adet turbo şarjlı benzinli ve yazılımlı farklı aracım oldu, ikisinin de kalkış ve virajda hızlanma problemi arabanın tüm kullanım keyfinin içine ediyordu. ASR ışığı ilk 2 vitesde yanmaktan arabayı yürütmüyordu.

 

İlteber'e 2002-2003 bir e46 3.30ci kullandırmak lazım, sonra önden çekiş düşmanı olur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Genel olarak değerlendiriyorum ben Abi..

Pist, gündelik kullanım, bozuk zemin bak birsey paylasacagim abi simdi

 

Şimdi sen bunları boş verde telefondan çektiğin vidyonun tamamını koysana bro, bir göreyim bakayım lastiklerimden gelen dumanları ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Şimdi sen bunları boş verde telefondan çektiğin vidyonun tamamını koysana bro, bir göreyim bakayım lastiklerimden gelen dumanları ;)

Kanka tamamini koyamiyorum biliyosun videoyu parca parca cektim telefon asiri sicaklik verdi.. Bende birlestirdim 8 dakikalik bir video yaptim o arayi bir bulayim kanka bu videoda yok mu o kısım ?
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Kanka tamamini koyamiyorum biliyosun videoyu parca parca cektim telefon asiri sicaklik verdi.. Bende birlestirdim 8 dakikalik bir video yaptim o arayi bir bulayim kanka bu videoda yok mu o kısım ?

 

ilk uzun çekilen 7-8dk lık videyu yükle bro ya onda vardı hepsi beraber izlediğimiz. Hem dışardan virajlarımı bir göreyim, direk telefondan upload et gerisini iphone halleder ;)

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

Bende İlteber'e bunu anlatmaya çalışıyorum, aslında bu üç çekişin en zavallısı önden çekiş. Dediğin gibi kilitli diff yoksa, heleki bu diff mekanik değilse o arabadan da o güçten de ne virajda ne kalıkışta hayır bekleme. 2 adet turbo şarjlı benzinli ve yazılımlı farklı aracım oldu, ikisinin de kalkış ve virajda hızlanma problemi arabanın tüm kullanım keyfinin içine ediyordu. ASR ışığı ilk 2 vitesde yanmaktan arabayı yürütmüyordu.

 

İlteber'e 2002-2003 bir e46 3.30ci kullandırmak lazım, sonra önden çekiş düşmanı olur :)

alışkanlık yapar abi :) çok tehlikeli bir makina

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

170 km hız ile frenlerken ;)

 

137357465757.jpg


Bu da meşhur milletin yoldan çıktığı patladığı viraj eee bizde öyle şey olmaz evvelAllah sonra direksiyonumuz kuvvetli sonrada aracımız kaliteli :D

 

1373574775855.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...