İçeriğe Yönlendir

Seyir Halinde Stop Etme


Murat Şahiner

Recommended Posts

Sani Gerşon

Filtre değişmiş.

Fiesta'ların tipik enjektörden kaçırma olayı var. Durum nedir?

EGR temiz mi? Pompa üst devirlere kadar sorunsuz yakıtı iletebiliyor mu? Hararet ibresi ne durumdA?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu

mazot filtresi değişti,iki kez arabanın hararet ibresi yandı.3-5 saniye sonra söndü.Bazen de şarj lambası yanıyor stop etme anında.

enjektör kaçırma olayı anlattığım olayın sebebi olursa biraz pahalı olmaz mı.Tanesi 700 tl.falan diyor parçacı.

Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu
(düzenlendi)

elektiriksel problem benim de aklıma geldi,şarj lambasının yanması,hararet göstergesinin yanması falan, fakat;neden sadece yokuşta sorun oluyor.Düz yolda gayet iyi.

tarihinde İbrahim Aslıoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Reşat Uz

Elk. soketlerinin, kabloların, ECU soketinin, akü bağlantıları ve sigorta kutusunun olduğu bölgeleri araç çalışırken kurcalayın elk. temassızlığı varsa araç yine stop edebilir.Elektrik arızasını bu şekilde bulabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bir dakika;

Önce hararet ışığı yanıp sonra mı stop ediyor araç? Yoksa tam stop ederken mi yanıyor?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu

Arkadaşlar,forumdan Ayhan arkadaşımız(Osmaniyeli olan)bana osmaniyede şaban ustayı tavsiye etmişti.Bugün gittim.Reşat Beyin söylediği gibi yaptı,elini motora attı,araba stop etti.Dedi elektirik problemi.Daha önce triger değişirken bir vidayı takmamışlar,ya da daha sonra düşmüş nasıl olduysa.Oraya vida taktı ve sorun çözüldü.Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Bir dakika;

Önce hararet ışığı yanıp sonra mı stop ediyor araç? Yoksa tam stop ederken mi yanıyor?

gaz kesiyor,stop ediyor,hararet ışığı ve şarj lambası da yanıyor.Yalnız lamba yanmaları araba çalışırken oldu,gaz kesiyor ama bazen stop etmiyor.Kaputu açıyorum,motor suyu ısınmamış bile oluyor.Bu ışıkların yanma olayı 50 kere stop ettiyse 2-3 kere olmuştur.
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun. Ben hararet yapıp stop ediyor diye düşünmüştüm, neyseki değilmiş.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Enis İnan

Merhabalar, 

 

Aracım 2004 model 1.4 tdci 162 bin km de ve son 2-3 ayda durmadan sorun çıkarmaya başladı. Son sorunu ise bayrama denk geldiğinden hala servise götüremediğim bir sorun. 3 gün evvel E5 de 90-100 km arası giderken bir anda tak diye ses geldi direkt göstergelere baktım motor ışığı ve akü ışığı yanıyordu. Araba stop etmişti. İlk defa başıma geldiği için ne yapacağımı bilemedim yol bomboştu ve hafif bayır aşağı bir yol olduğu içinde kontağı kapatıp seyir halinde aynı hızla giderken 4. ve 5. viteste 'vurdurmaya' çalıştım ama nafileydi. 4lüleri yakıp sağa çektim. Motor marş alıyor ama motoru çalıştırmıyor. 

 

Ek bilgi: bu olaydan bir önceki gün kornaya bastım ve ses çıkmadı. bir arkadaşa aynı şekilde sorduğumda kornada basmadıysa ya akü ömrünü tüketmiştir ya da alternatördendir dedi. 

 

Acaba daha önce buna benzer olay yaşayan var mı? 

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Aküyü unutun. Muhtemelen yakıt sistemiyle ilgili bir problem mevcut. Araç şu an çalışıyor mu? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bu arada, böyle durumlarda kontak kapatılmaz, direksiyon falan kitlenir açamayabilirsiniz, normal şekilde fren kullanarak vitesi bile değiştirmeden aracı kenara çekersiniz, boşa atmak yok, debriyaja basmakta yok, durana kadar araç motoru çevirsin, durmaya yakın debriyaja basın ve rahatça durun, böylece frenlerde direksiyonda normal çalışacaktır.

 

Geçmiş olsun, sorun akü değil gibi görünüyor. Şimdi düşündümde gelen tak seside ilginç, arkadaşların dediği gibi trigerde olabilir, aradan kayışa bir bakın bence...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Şarj akımı kesiyorsa akü kısa süreliğine idare eder ve akımı karşılamayınca sorun yapar.Bu ihtimali göz ardı etmemek lazım.

Korna tesadüfi olabilir değilse şarj bölümünü kontrol ettirmeli.Hali ile Bu sorun epeydir var ise Akü önceden iyi durumda olduğu için hissetirmeyebilir ama artık aküde sorunlu hale geldi ise Şarj arızası iyice vahim duruma gelmiş olabilir.

 

Yakıt sorunu sanki ön planda gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş

Seyir halinde araç aküsüz gidebilir... Akü olamaz..

daha önce başıma gelmişti arkadaşın mk3 de 2.0 tdci manuel araç akü zayıflamıştı baya seyir halinde yolda giderken stop etti araç akü tamamen bittigini anladık sabah servise çektik...

Yorum bağlantısı

Sinan Mondeo da şarj akım kontrol koruması var diye biliyorum.Akü bitikse sorun yapabilir.Fiesta içinde geçerlimi bilmiyorum.

Yorum bağlantısı

Beyin veya enjektörler veya varsa elk. yakıt besleme pompası elektriksiz kalırsa da aynı durum oluşabilir (kornanın da çalışmaması bazen bazı elemanların enerjisiz kalabileceğini getirdi aklıma)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

marş basıyormuş,bu durumda akü veya şarj da sorun yok demektir.

trigerde sorun olabilir,ya da yakıt gelmiyor olabilir(pompa)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

marş basıyormuş,bu durumda akü veya şarj da sorun yok demektir.

trigerde sorun olabilir,ya da yakıt gelmiyor olabilir(pompa)

Benimde aklıma pompa geldi, yakınlarda uğraştım diye herhalde :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Beşkardeş

benim araçta focus2 otomatik trend aynı sorunu bende yaşadım.yalnız aracı park etmeye yakın akü ısıgı yandı araç stop etmişti.triger gitmiş.1400 masraf çıktı.

Yorum bağlantısı
Enis İnan

merhabalar tekrardan, 2 gündür internete giremediğimden yazamadım. 

sorun ne aküde ne alternatördeydi. bilgisayarı taktılar sorunun sensörlerden birinde olduğunu söylediler dün gece serviste kaldı. bugün çalıştığım için arabanın başında değildim fakat gündüz servisçiyle konuşma imkanı buldum tam olarak anlamasamda bana şanzımana giden kablolara bir şeyin takıldığı ve onlara dolanıp kabloları kopardığını söyledi. muhtemelen ya bir kedi ya da taş gibi araya bir milyonda bir sıkışabilecek bir şey olduğunu söyledi. 

 

kurtarıcı + işçilik + parçalar toplam 300 tl tutmuş. yarın alıcam arabamı hayırlısıyla. yüzyüze gördüğümde servisçiyi tam olarak ne olduğunu öğrenip aktarıcam.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
onur üçüncü

Merhabalar,

 

6 ay önce 126 bin km de bi ford fiesta 1.4tdcı aldım. 2007 model. aractan çok memnundum. ilk başlarda arabayı çalstrdktan snra park alanından çıkartırken kolay stop ediyordu arac. sonradan aracı bakım a soktum. filtreleri ve motor yağı nı değiştirdim. bu arıza yok oldu sonradan. aradan 2-3 ay geçti. yolda giderken araç bi anda motor u durdu. kenar a çektim aracı.motor lambası ve yağ lambası yanıyordu. 1-2 denemede çalştıtı araç. sonra aradan 1 hafta geçti yine yolda giderken bianda durdu motor bu sefer araç çalışmadı. çekici yardımıyla aracı tamirciye götürdüm. mazot filtresini değiştirdiler düzeldi çalıştı araç. sonradan gecen gün yolda giderken yine araç bianda motor stop etti. kenara çektim arabayı. sonra bya ugraştıktan snra çalıştı. acaba benim aracın arızası ne olabilir ??? aracın motorunda hiçbir sıkıntı yok. götürdüğüm motorcular gayet iyi diyor. 

Edit: araç 110 bin km de komple motor yapılmış benden önceki sahibi tarafından ve ford yetkili servisinde 6 bin tl ye yakın para harcanmış.

Yorum bağlantısı
onur üçüncü

Merhabalar,

 

6 ay önce 126 bin km de bi ford fiesta 1.4tdcı aldım. 2007 model. aractan çok memnundum. ilk başlarda arabayı çalstrdktan snra park alanından çıkartırken kolay stop ediyordu arac. sonradan aracı bakım a soktum. filtreleri ve motor yağı nı değiştirdim. bu arıza yok oldu sonradan. aradan 2-3 ay geçti. yolda giderken araç bi anda motor u durdu. kenar a çektim aracı.motor lambası ve yağ lambası yanıyordu. 1-2 denemede çalştıtı araç. sonra aradan 1 hafta geçti yine yolda giderken bianda durdu motor bu sefer araç çalışmadı. çekici yardımıyla aracı tamirciye götürdüm. mazot filtresini değiştirdiler düzeldi çalıştı araç. sonradan gecen gün yolda giderken yine araç bianda motor stop etti. kenara çektim arabayı. sonra bya ugraştıktan snra çalıştı. acaba benim aracın arızası ne olabilir ??? aracın motorunda hiçbir sıkıntı yok. götürdüğüm motorcular gayet iyi diyor. 

Edit: araç 110 bin km de komple motor yapılmış benden önceki sahibi tarafından ve ford yetkili servisinde 6 bin tl ye yakın para harcanmış.

Bide araç normal bir şekilde sabit gaz pedalına bası lı iken birden hızlanıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...