İçeriğe Yönlendir

Tofaş'tan 2 Yeni Model!


Misafir

Recommended Posts

Tofaş CEO'su Kamil Başaran, şirketin otomobil tarihine geçecek yepyeni 2 model üzerinde çalıştığını söyledi. Başaran, otomotiv sektöründe hızla gelişen teknolojiye paralel olarak araçların ömrünün giderek azaldığını belirterek, "Yepyeni bir aracı piyasaya sürüyorsunuz, arkasından maksimum 4 sene içinde yüzünü değiştiriyorsunuz, teknolojik olarak güncelliyorsunuz. Daha sonra o aracın yenisini çıkartıyorsunuz. Bir aracın yaklaşık 8 senelik bir ürün ömrü söz konusu" dedi.

Müşterilerin ihtiyaçları ve pazarın gelecekte alacağı pozisyona göre 2 yeni model üzerinde çalışıldığını dile getiren Başaran, "Otomotiv tarihine geçeçek yepyeni 2 model üzerinde çalışıyoruz. Türkiye'de otomotiv konjonktürü kapsamında bugüne kadar alışılagelen şekildeki model lansmanları değil bunlar. Bu bir Doblo gibi kendi başına başarı hikayesi yaratmak üzere yola çıkacak araçlar. Bu ülkenin fikri ve sınai haklarını elinde tutacak araçlar" diye konuştu.

'PAZAR PERFORMANSI BİTTİ'
Türkiye, Amerika ve Avrupa'daki müşterilerin beğenisinden yola çıkarak önümüzdeki dönem için pazar performanslarını tanımladıklarını anlatan Başaran, pazar performası için de hem hafif ticari araç hem de binek segmentinde ne yapacaklarını belirlediklerini bildirdi. Başaran, "Bunun ilk örneği olarak hafif ticari araçta Fiat Doblo projesi kendini gösterdi zaten. Doblo'yu hem içerideki müşterilerimiz hem de 80 ülkeye ihraç ettiğimiz pazarlardaki ihtiyaçlara göre yeniden tanımladık. Çok daha fazla müşterinin beğenisini kazanacak boyuta getirdik diye düşünüyorum" dedi.

Bursa'dan çıkacak Doblo'ların 2014 sonundan itibaren Amerika'ya ihraç edilmeye başlanacağına dikkati çeken Başaran, söz konusu projenin Türkiye ekonomisine büyük katkı sağlayacağına inandıklarını kaydetti. Başaran, şöyle devam etti:

"Doblo Amerika projesi kapsamında, 2014-2021 yıllarında yaklaşık 175 bin aracın ihraç edilmesi öngörülüyor. Çok sevinerek söylüyorum ki Kuzey Amerika'daki pazarın büyümesi dolayısıyla ihracatımızı iki katına çıkartabileceğiz. Doblo projesinin ömrü, ilk aşamada 2018'den 2021'e kadar uzatılmış olacak. Böylece bir taşla iki kuş vurmuş olacağız." 

Hafif ticari araçlarda Fiat Doblo ve Minicargo'nun segmentlerinde en iyi satan araçlar olduğunu ifade eden Başaran, "Önümüzdeki dönem Doblo gibi Minicargo da gözden geçirilecek ve müşteri beğenisine göre yapılacak modifikasyonlardan sonra pazara sunulacak" diye konuştu.

AA

Alıntıdır. 

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Fiat'a o kadar adapte olmuşuz ki Tofaş yazısını görünce hah dedim yeni kuşlar geliyor :D :D 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

doğan şahinlerin sıfır modelini çıkarsınlar koşa koşa alacak insan çok.  bence kuşlara devam etsinler :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Renodaki sümbülün Tofaş karşılığı Albeanın üretiminin durmasıyla kalmadı. Oraya bir çalışma bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

fiatın tüm dünyada zarar edip türkiyede toparladığını duymuştum oda yedek parçadandır kesin.

 

Fiatın marka ağı benim bildiğim rakipsiz, zarar mı etmişler ?

Yorum bağlantısı

İsim bulma sıkıntılı bir milletiz. Kesin şunlardan biri olur.

Atmaca, Kama vs vs  ha birde aklıma geldi şu olsa şekil olur. "Fışkıye"  :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bende ilk anda sektör değiştiler zannettim, ne yazıkki aynı tas, aynı hamam a devammış  :D

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Hakikaten, memlekette bu tip konular dillendirildiğinde, "Şu Doğan'ın, Şahin'in sıfırını yapsalar ne satar haa" geyiğini çeviren insan sayısı %95'i bulur kesin. Bence de satar. Ciddi reaksiyon alır.

 

Fakat;

 

Bunu biz biliyoruz da, bunu gerçekleştirebilecek olanlar bilmiyor mu?

Yoksa biz yanlış mı biliyoruz? Yani gerçekte öyle ciddi satış rakamlarına ulaşmaz mı? Böyle mi düşünüyorlar?

Fayda/Maliyet oranı mı kafada soru işareti oluşturan? Bu işe engel olan?

Yoksa başka bir şey mi?

 

2 hava yastığı, ABS, analog klima, m-jet / t-jet motor seçeneği vb. donanımlarla, günümüz karoser teknolojisine sahip, -bir işe yarar-yaramaz ayrı konu ama- NCAP'ten en az bir 3-4 yıldız alabilecek bir Yeni Doğan SLX neden üretilmiyor?

Ciddi şekilde cevap verebilecek var mı?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Daha sağlam karoser teknolojili karoseri üretmek artık çok daha kolay ve aynı maliyette, belkide daha ucuz olacağından, ayrıca şimdiki modellerle yarışamayacağı gibi zayıf arabayı tercih edecek insan sayısında düşüş olacağı, artık daha bilinçli kesiminde artmış olduğu dikkate alınırsa, bu iş yaş olduğundan yeni slx boşa üretim olurdu bence, sen şimdi ucuz diye 3 yıldızlı araba alırmıydın, ben almam, gider ucuza dacia falan alırdım ve daha sağlam olurdu üstelik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı
(düzenlendi)

Ucuz olacağını söylemedim ki abi?

Misal dacia demişsin. O fiyatlara satılacak. S SL SLX 'i olacak. SLX 'in 4 camı otomatik olacak, 8 hava yastığı olacak misalen. Full dizeli 38bin, benzinlisi 32000 olacak.

 

İsmi ve genel karakteristiği şimdiki Doğan olacak. Geri kalanı günün gerektirdiklerini kapsayacak. Ufak dokunuşlarla eskiyi anımsatacak. Misal, çok deforme edilmemiş SLX jantları olacak yine. Göstergelerin konumları önceki gibi olacak ancak dijital olacak.

 

Kısacası, yepyeni bir araç üretilecek. İsmi Doğan olacak, içine bindiğinde benim 93 modelden izler göreceksin, dışına çıkıp baktığında şurası aynı benim eski Şahin'im gibi diyeceksin. Falan fırtık...

tarihinde Zafer Ayvacı tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
 

 

Sıfır kilometre olarak Mısır gibi veya Türki cumhuriyetlerde üretilip satılıyor diye biliyorum. Türkiye'de uzun süre üretildi ve satıldı. Yeni motor adapte edilebilse bile, aerodinamik, konfor, güvenlik ekipmanları kullanımı yapılabilir mi bilinmez. Çok satar çok satar deniyor da somut bir kitle yok. Meraklı 10 bin kişi alsa kendini amorti edemez.

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Etiyopya'da bir fabrika vardı. Üretildiği veya montajlandığı bir fabrika. Holland-Car yazınca çok sonuç çıkıyor internette. Ancak şimdi o Holland-Car sitesinde de yok. Yani sanıyorum onlar da bıraktı.

 

Ben söylemek istediğimi tam izah edememiş olabilirim.

Eski araca yeni motor koyup satsınlar demiyorum. Yeni araç yapsınlar ancak daha üretimin başından itibaren, "Doğan yeniden havalanıyor" gibi bir slogan üretsinler. Eskiye ufak tefek sadık kalarak yepyeni bir araç üretsinler. Bunu neden yapmıyorlar?

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Onu bunu bilmem ama 'bu arabalara aksesuar iyi gidiyor' denilebilecek bir araba olmalı. :)

Yorum bağlantısı
Mert Ender

Nostalji iyi de, "yıllarca teneke gibi araba yaptılar, bindik" diye şikayet edenler de biz değil miyiz? Zaman içinde Türk insanı daha yeni modellere bindi zaten, Tempra ve Tipo'yu ön düzen tutmuyor, çok hassas, elektronik göstergeleri arıza yapıyor diye beğenmedik, Marea'lar öyle aman aman satmadı, Bravo/Brava'ları neredeyse kimse almadı, Stilo bir geldi geçti, yeni Bravo da ortalıkta fazla yok. Lancia Delta'lar ikinci elde. Linea ve Doblo/Fiorino dışında Fiat'ın bir varlığı yoktur Türkiye'de...Chrysler de kurtarmaz. Var mı Freemont etrafta?

Yorum bağlantısı

Bence o kadar kolay altından kalkılacak bir şey değil. En azından özgün bir tasarım yapılamaz gibi maliyet açısından. Belki mevcut bir model yapısı kullanılır kalıp vs maliyetleri bakımından. Yuvarlak olan depo kapağını kare yapmanın maliyeti bile uçuk rakamlar tutacakken bence bu bir hayal..

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

 

 

İşte bu modellerle arasındaki fark olarak, yine Doğan üretilsin mi diye sormak istiyorum ben.

Yani yeni bir model değil, yeni bir araç fakat adı-sanı-genleri Doğan/Şahin olacak. Focus 1'den sonra Focus 2 üretilmesi gibi. Kulağa hoş gelmese de "Şahin 2" gibi bir şey yani :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Ender
 

 

Görsel olarak, retro bir tasarımla, Mini gibi bir şey olsun diyorsunuz aslında. O köşeli tasarım günümüzde kabul görür mü, bilemedim. Emisyon kuralları, teknik zorunluluklar, güvenlik vb. nedenlerle ortaya çıkabilecek Doğan, görmeyi istediğiniz şey olmayabilir. Belki de bazı şeyler yerinde, zamanında güzeldir...VW bile yeni Beetle'ın ilk neslini Avrupa'da sevdiremedi, ikinci nesli için ne kadar uğraşıyor.

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Albea'ya Albea demeyip, biraz daha kısa yapıp, Doğan deselermiş keşke :)

Albea'ya bir kaç eski Doğan makyajı, SLX jantı falan. Hop, hayırlı işler :p

 

Neyse ben Doğan'ımın kıymetini bileyim bari :p Yenisini yapmayacaklar anlaşılan :D

Yorum bağlantısı

Doğan ve türevlerinin zamanında tutulma nedeni rakiplerinin yetersiz ya da çok pahalı oluşuydu. Günümüzde ise tutulma nedeni; parçasının ucuz, ustasının bol ve bu nedenle ikinci elinin güçlü olması.

 

Fiat'ın müşteri kitlesi genelde parça maliyetlerinden kaçınan kesim. Fiat'ın zaten tempra'daki elektronik fazlalığı zamanla arızalara dönüşünce ve bu dönüşümün parça maliyetleri pahalı olunca tüketici sırtını Tofaş'a, yüzünü başka markalara döndü. Hatta öyle bir döndü ki; daha sonra çıkan Marea çok iyi bir araç olmasına rağmen idare eder seviyede; brava, Bravo ve Stilo ise hb kasa olmalarının da etkisi ile yerlerde sürünen satışlarda kaldılar.

 

Palio ve Albea ile tekrar yakalanan başarı yine bana kalırsa hem başlangıç fiyatının ucuz hem de parça maliyetlerindendi. Nitekim, G. Punto ve Linea'da rakiplerine göre daha ucuz fiyatlarla baz modellerini piyasaya sürdüklerinden ve ortak parça kullanımı ve piyasada çok olan aracın parça muadilinden de çoğalmasından parça fiyatlarında uygunlar.

 

Şimdi bu şartlar altında Şahin Evolution şeklinde bir canlandırma olursa;

 

  • Aracın güvenlik ekipmanları fiyatını arttıracaktır
  • Aracın donanım ve konforu fiyatını arttıracaktır
  • Aracın tüketici tarafından kabulü riskli olduğundan zarar ihtimali vardır
  • 1980'lerden bugüne müşteri farklı markaları da keşfettiğinden Şahin ve Doğan'ın müşteri kitlesi üzerinde bıraktığı tek etki "ucuz" olmasıdır. Ucuzu aramak için günümüz teknolojisinde Çin Malı diye kötülediklerimizle eşdeğer olmak gibi.
  • Doğan ve Şahin'in zamanında diğer araç markalarının da ithalatının az olması nedni ile zorunlu bir sevgili kitlesine sahip olduğu da düşünülürse; serbest piyasada eskisi gibi satma şansı yine sadece ucuz olursa olacaktır.
  • Şu anda Tofaş'ın ucuz araç kategorsini Punto ve Linea karşılıyor. Oysa ki, Focus yani orta alt grupta sedan aracı olmayışı daha büyük eksiklik.

Ben Fiat'ta söz sahibi yönetici olsam bu nedenlerle sıcak bakmazdım ancak gerçekten ne düşünüyorlardır bilemiyorum :)

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Etiyopya'da bir fabrika vardı. Üretildiği veya montajlandığı bir fabrika. Holland-Car yazınca çok sonuç çıkıyor internette. Ancak şimdi o Holland-Car sitesinde de yok. Yani sanıyorum onlar da bıraktı.

 

Ben söylemek istediğimi tam izah edememiş olabilirim.

Eski araca yeni motor koyup satsınlar demiyorum. Yeni araç yapsınlar ancak daha üretimin başından itibaren, "Doğan yeniden havalanıyor" gibi bir slogan üretsinler. Eskiye ufak tefek sadık kalarak yepyeni bir araç üretsinler. Bunu neden yapmıyorlar?

 

Kuş serisi dediğimiz modeller, 131 şasesine oturtulmuş, çakma regata zaten.

E zaten bizim yerli dediğimiz kuş serisi de fiat lisansı ile üretildi.

Fiat bırakın dedi biz de tamam dedik.

Yani bizim olmadığı için yeniden üretemiyoruz.

 

Yeniden üretilsin diyenlerin hiçbiri almaz zaten.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...