İçeriğe Yönlendir

Tofaş'tan 2 Yeni Model!


Misafir

Recommended Posts

Mert Ender

Nadir de olsa, çok temiz örnekler görüyorum, bazıları sizin araçtan da eski, 131 olanlar veya 124'ler. Lastik yanakları beyaz, jantları orijinal kapaklı.

Bakımlı olanları gerçekten güzel. Siz de kendinizinkini koruyun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
2013-Ford-Escort-konsept-1.jpg
 
 
 
 
 
 

Ford-Escort.jpg
 
Zafer senin istediğin değişim e örnek olmuş mu? :unsure2:

 
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Doğan ve türevlerinin zamanında tutulma nedeni rakiplerinin yetersiz ya da çok pahalı oluşuydu. Günümüzde ise tutulma nedeni; parçasının ucuz, ustasının bol ve bu nedenle ikinci elinin güçlü olması.

 

Fiat'ın müşteri kitlesi genelde parça maliyetlerinden kaçınan kesim. Fiat'ın zaten tempra'daki elektronik fazlalığı zamanla arızalara dönüşünce ve bu dönüşümün parça maliyetleri pahalı olunca tüketici sırtını Tofaş'a, yüzünü başka markalara döndü. Hatta öyle bir döndü ki; daha sonra çıkan Marea çok iyi bir araç olmasına rağmen idare eder seviyede; brava, Bravo ve Stilo ise hb kasa olmalarının da etkisi ile yerlerde sürünen satışlarda kaldılar.

 

Palio ve Albea ile tekrar yakalanan başarı yine bana kalırsa hem başlangıç fiyatının ucuz hem de parça maliyetlerindendi. Nitekim, G. Punto ve Linea'da rakiplerine göre daha ucuz fiyatlarla baz modellerini piyasaya sürdüklerinden ve ortak parça kullanımı ve piyasada çok olan aracın parça muadilinden de çoğalmasından parça fiyatlarında uygunlar.

 

Şimdi bu şartlar altında Şahin Evolution şeklinde bir canlandırma olursa;

 

  • Aracın güvenlik ekipmanları fiyatını arttıracaktır
  • Aracın donanım ve konforu fiyatını arttıracaktır
  • Aracın tüketici tarafından kabulü riskli olduğundan zarar ihtimali vardır
  • 1980'lerden bugüne müşteri farklı markaları da keşfettiğinden Şahin ve Doğan'ın müşteri kitlesi üzerinde bıraktığı tek etki "ucuz" olmasıdır. Ucuzu aramak için günümüz teknolojisinde Çin Malı diye kötülediklerimizle eşdeğer olmak gibi.
  • Doğan ve Şahin'in zamanında diğer araç markalarının da ithalatının az olması nedni ile zorunlu bir sevgili kitlesine sahip olduğu da düşünülürse; serbest piyasada eskisi gibi satma şansı yine sadece ucuz olursa olacaktır.
  • Şu anda Tofaş'ın ucuz araç kategorsini Punto ve Linea karşılıyor. Oysa ki, Focus yani orta alt grupta sedan aracı olmayışı daha büyük eksiklik.

Ben Fiat'ta söz sahibi yönetici olsam bu nedenlerle sıcak bakmazdım ancak gerçekten ne düşünüyorlardır bilemiyorum :)

 

Saygılarımla.

 

Yani özetle, 8 hava yastığı da olsa, otomatik kliması da olsa, eğer ucuz olmazsa, Tofaş (FIAT) diye yine beklenen etkiyi yapmaz diyorsun abi.

- 32.000 TL Tofaş Doğan SLX EVO mu?

- 35.000 TL Chev. Aveo Sedan mı?

 

...

 

Her halde Aveo. Murat Yılmaz kovalar vallahi :D

 

Zafer senin istediğin değişim e örnek olmuş mu? :unsure2:

 

 

Aynen güzel abim. Arası bu kadar açık olmasa da demek istediğim bu.

Mondeo MK1 - 2 gibi diyebiliriz belki.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

" Böylece bir taşla iki kuş vurmuş olacağız."    diyor adam inceden edebiyat yapmış  :bravo: 

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Ben şimdi sanayi levhalarının resimlerini eklemeye başlarsam, sayfa açılmaz :p

 

DSC03233-560x315.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Esas GM motor tırt, yerim gm yi be,  zaten alt katı abd destekli tırt elmaya vermeleri bunun kanıtı  :D


Sen geç gm u falan, hükümet desteği olmasın 2 günde güm :) tofaş dediğin şartlarda slx doğan yaparsa fiyatıda uygun olursa bizde satar vallahi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

multijetli klimalı şahan üretsinler, millet bayinin kapısında yatar geceden


GM nin neden hazine yardımı almak için pantalon eteğine diz çöktüğü anlaşıldı, paralar ofislere harcanmış

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

belirli adette ucuz alırsın onu satar bitrirsin, gerisi pahalıya geleceği için olur böyle satışlar, MArea gibi mamül gümrükte iken devalüasyon olursa da patlarsın, tofaşk bile anca kurtulmuştu bu zarardan.....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

0-160 da 3.20 d ya nal toplatan bir bileşim, ihtyiacım olsa liste başı olurdu

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
Eray Sireli
(düzenlendi)

Tofaş, minicargo diye hitap edilen araçları fiat, pug, citroen, opel, vauxhall adına üretiyor. Haberin içinde tofaş varsa yine bir ticari araç çıkacaktır diye düşünüyorum

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Fiat'a o kadar adapte olmuşuz ki Tofaş yazısını görünce hah dedim yeni kuşlar geliyor :D :D

 

Birebir aynısını düşündüm. Bir an eyvah demedim desem yalan olur. :D

 

Tipo ve tempra italyan üreticisi Fiat'ın lokomotifi niteliğindeydi. Ancak elektronik arızaları yüzünden pek tutulmadılar. Yoksa 90'lı yıllarda, biz ilk gördüğümde belli bir dönem vay tepkisi veren bir etki bırakmıştır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Obama hayatımda kullandığım en harika arabaydı diye açıklama yapmış :p

 

 

 

Böyle arabalar üretin hazineden destek sizin demiş :p

 

o yüzdendir ki üretemediler, avrupadan motor alıp takıyorlar artık

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

100 lük eve 400 kredi verip, ödenmeyince de icra yollanmayan sistemden iflas eden beyinlerdi gri hücre sayısını merak ettim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...