İçeriğe Yönlendir

Hidrojen Uygulama Seti


Mustafa Yanar

Recommended Posts

Servet Aydın

Servet Abi bunu en kısa zamanda dizelde denemek lazım.Aslında izlenimlerini anlattığın bir başlık fena olmaz ya da buradan takibe devam edelim.

Tüm veriler tamamlandıktan sonra..
İyi iş çıkarmış. Elimde onlarca düzgün sonuçlanmis projeler var. Bir derleme yapacağım.
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Servet Aydın

En son ne oldu bu iş ?

 

Lpg ile beraber hidrojen yanma odasına girince pek nahoş sesler geliyor motordan. İkisini tam kıvamında mixleyemiyorum. Bilahare çözeceğim :yes:

TIRT  :D

bi git :biggrin:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Sana lazım olan aparat bu, el yordamıyla miksmi olur, teknoloji çook gelişti, bunun için alet yapmış adamlar aleeet  :D  :p

kitcheniad_mutfak_makinesi_kirmizi.jpeg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Lpg ile beraber hidrojen yanma odasına girince pek nahoş sesler geliyor motordan. İkisini tam kıvamında mixleyemiyorum. Bilahare çözeceğim :yes:

bi git :biggrin:

 

Yakıt enjeksiyon sistemi tasarlanır, itina ile mixlenir, lazım olursa haber et. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yakıt enjeksiyon sistemi tasarlanır, itina ile mixlenir, lazım olursa haber et. ;)

mix aletinide yukarıda belirttim, hiç sıkıntı çekmezsiniz, bu arada banada bir meyvalı kek mikslersiniz artık  :D  :p

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

mix aletinide yukarıda belirttim, hiç sıkıntı çekmezsiniz, bu arada banada bir meyvalı kek mikslersiniz artık  :D  :p

 

O alet operatörsüz bir işe yaramaz. Kalifiye personel bulmak lazım :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Oda varya, nasil tanimazsin :)

 

Boşluğuma denk geldi nasıl? kim? diye sormuş bulundum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci
(düzenlendi)

bahsettiğin fark negatif. yani kayıp. harcanan kw daha fazla. hidrojeni elektroliz ile ayırırken kullandığın enerji yakarken geri kazandığından fazla oluyor. bu benim fikrim felan değil böyledir. rölantide aküden yiyorsun bir nevi.

klimada enerjinin taşınması ve taşıma için harcanan enerji sözkonusu. o farklı.

buradaki ek olasılık hidrojenin benzin/ mazotun yanma verimini değiştirici etki yapmasıdır. bu türbülans, yüksek basınç, su oluşturup yanmayı yavaşlatma gibi birçok nedenle olabilir. ben emisyonu bozduğu kanaatindeyim. çünkü zaten su buharlı sistemler yüzde 20 lere kadar veri artışı yapabiliyor ama emisyonu darmadağın ediyor ve korozyona neden oluyor.

yani enerji ile ilg

li bir olay değil. yanma verimini artırıyorsunuz fakir karışım gibi bir durumun yan etki olarak ortaya çıkmasını kullanıyorsunuz.

al işte lean burn sistemi. azot oksitler ne oluyor acaba?

gayet basit felan değil. enerji nerden artıyor ? yukarda anlattım lean burn meselesi olması gerek. yoksa erke dönergecinden farkı yok. ha erke dönergeci basit diyorsan birşey diyemem ;)

Aracında kullanıyordu bir arkadaşım hocam . Megane 1.4 benzinli model . Şehir içinde pek fazla ekonomi yapmayıp uzun yolda ile 20 arası ekonomi yapmıştı . Basit demem şu yüzden arkadaşım kendisi yaptı sistemi . Öyle dönergeçle falan uğraşmadı yani . ;-) tarihinde Mehmet Demirci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yakıt enjeksiyon sistemi tasarlanır, itina ile mixlenir, lazım olursa haber et. ;)

E ne duruyorsun ? 3.7 litre motor, brc my 11 alt yapı, 2000 cc motor için hidrojen sistemi. Ellerinden öper

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

E ne duruyorsun ? 3.7 litre motor, brc my 11 alt yapı, 2000 cc motor için hidrojen sistemi. Ellerinden öper

 

Karışım nasıl olacak? LPG yüzdesi olarak mı?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hidrojeni aracın altında piknik tüpü gibi bir yapı içinde basınçlı hale getirebilirim ama epey bi maliyeti var. Eğer olurda yapabilirsem sistemi, lpg'nin rail hattına basınçlı hidrojen karıştırırsak tadından yenmez. Yada şimdiki sabit akımlı çalışması ile Manifolda  hidrojende gönderebilirim.

 

Senin planın ?

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Hidrojeni aracın altında piknik tüpü gibi bir yapı içinde basınçlı hale getirebilirim ama epey bi maliyeti var. Eğer olurda yapabilirsem sistemi, lpg'nin rail hattına basınçlı hidrojen karıştırırsak tadından yenmez. Yada şimdiki sabit akımlı çalışması ile Manifolda  hidrojende gönderebilirim.

 

Senin planın ?

 

Bomba yaparım diyorsun yani. :)  Sakat iş üretileni yak yeterli. 

Benim sorduğum HHO karışım oranı ne olacak. Yakıt + %10 gibi sabit bir oran mı? Öyle olması gerekiyor gibi geldi bana ama yinede denemeleri yapan sensin.

Sistem HHO'mu? Sadece hidrojen mi?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sabit gaz gönderiminde araç rölantide ufak teklemeler ile tamamen hidrojen ile çalışıyor. Devir artınca gaz miktarını pwm-pedal ile senkron edebilirim ama ünite 100 amperden fazla çekmeye başlıyor ve alternatör aşırı kasılıyor. Bu durumda alt devirler için ( şehir içi kullanım diyelim ) %10-15 arası gönderebilirim. lpg'yi ne kadar kısacağım, piston içinde aşırı ısıyı nasıl stabil yaparım bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Sabit gaz gönderiminde araç rölantide ufak teklemeler ile tamamen hidrojen ile çalışıyor. Devir artınca gaz miktarını pwm-pedal ile senkron edebilirim ama ünite 100 amperden fazla çekmeye başlıyor ve alternatör aşırı kasılıyor. Bu durumda alt devirler için ( şehir içi kullanım diyelim ) %10-15 arası gönderebilirim. lpg'yi ne kadar kısacağım, piston içinde aşırı ısıyı nasıl stabil yaparım bilmiyorum.

 

Sabit oran dersen basınç ve sıcaklık düzeltmeli, 3ohm enjektör sürebilen 8 silindir sistem alt yapısı hazır. Değişken oranlı bir şey olacak ise harita kısmından yapılabilir. İdeal şartları bilsek değişikliği yapar gönderirim. Ben uğraşmadım bu işle daha önce.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Müsait bir ara yanma odasına lpg ve hidrojen girince kaç derece oluyor ölçeyim. Piston kaç dereceye dayanıyor öğrenirim. Yazarım buradan. Ona göre son şekli verelim

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Müsait bir ara yanma odasına lpg ve hidrojen girince kaç derece oluyor ölçeyim. Piston kaç dereceye dayanıyor öğrenirim. Yazarım buradan. Ona göre son şekli verelim

Tamam beklemedeyim. :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bomba yaparım diyorsun yani. :)  Sakat iş üretileni yak yeterli. 

Benim sorduğum HHO karışım oranı ne olacak. Yakıt + %10 gibi sabit bir oran mı? Öyle olması gerekiyor gibi geldi bana ama yinede denemeleri yapan sensin.

Sistem HHO'mu? Sadece hidrojen mi?

 

 

HHO su değil mi?

Aracında kullanıyordu bir arkadaşım hocam . Megane 1.4 benzinli model . Şehir içinde pek fazla ekonomi yapmayıp uzun yolda ile 20 arası ekonomi yapmıştı . Basit demem şu yüzden arkadaşım kendisi yaptı sistemi . Öyle dönergeçle falan uğraşmadı yani . ;-)

 

Benim dediğimi iyice okuyun. dönergeçtir demedim zaten.

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

HHO su değil mi?

 

 

 

Su H2O değil mi?

 

HHO elektroliz sonrası hidrojen ve oksijen için kullanılıyor. Jargon benim değil nette gördüm öğrendim :)

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Bu sistemi aylarca ve onbinlerce km, birçoğu da uzun yolda sabit hızda olmak üzere denedim. Hiç bir verim alamamam nedeniyle bir çok defa ayar ve montaj değişikliği ve cihaz modeli değişikliği yapıldı. Sonuç koca bir hiç ve hayal kırıklığı. Neticede harcadığım zamana, ürünün servisine giderken harcadığım yakıta ve enerjiye hayiflanmaktan başka bir işe yaramadı. O zamanki aracım mondeo mk3 benzinli otomatik ghia idi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Su H2O değil mi?

 

HHO elektroliz sonrası hidrojen ve oksijen için kullanılıyor. Jargon benim değil nette gördüm öğrendim :)

 

Tahmin ederim bu pseudoscience meraklıları kullanabilir.  H2 ve  O2 demek lazım.

karbüratörlü araca ya da enjeksiyonlu atmosferik araca su buharı verseniz avansı da yeniden programlasanız zaten yakıt sarfiyatı %20 lere varan oranda düşüyor.  Bilimsel olarak da onaylı tek yöntemdir.  hidrojene gerek yok. muhtemelen hidrojenli sistem zaten aynı nedenle yakıtı düşürüyor.

budur:   http://www.audiworld.com/tech/eng80a.shtml

Bura önemli:

 

"Conclusions

When it comes to water injection, the increase in performance realized from the tune depends upon what you and your tuner are comfortable with. APR and I both wanted to finesse some more performance from my S4, but we were in agreement that it needed to be done safely. Water injection, when taken to the extreme, allows you to run high boost, advanced ignition timing, and lean air-to-fuel ratios, all conditions which can quickly lead to a ruined engine if not managed carefully. On the other hand, water injection could act more as a safety buffer to a car that is otherwise well tuned."

Yorum bağlantısı
Bülent Candan

Yıllar önce, BMC firmasıydı sanırım, su enjeksiyon sistemini denemişler. Resimleri vardı... Piston tepesinde ve silindirde inanılmaz korozyon vardı.

Silindirdeki patlama öncesinde ve patlama esnasındaki sıcaklık, suyun hidrojen ve oksijene ayrılmasına neden oluyor mu bilmiyorum ama sanırım suyun sıvı halden gaz haline geçerek genleşmesi pistonda itme gücü sağlıyor. Bir nevi eski buharlı lokomotifin çalışma mantığı...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...