İçeriğe Yönlendir

Yeni Honda Jazz


Yusuf Bahri Aslan

Recommended Posts

    Peki konuyu genişletelim.. Bir yanlışlık yok, tamamen japon markalarından bahsediyorum.. Sizce şu anda üretilen Japon 'otomobilleri'nden hangisini sınıfında referans alabiliriz?

    Hatchback C sınıfından giriş yapalım; VW Golf,  Opel Astra, Ford Focus, Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Auris, Honda Civic, Hyundai İ 30 vs.vs. bu sınıfta referans model Auris midir sizce? Ya da Civic?

    D sınıfı diyelim; Vw Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia, Volvo S60.. Premiuma geçerseniz orası daha da öldürücü; Bmw 3, Mercedes C, Audi A4, bu sınıfta Avensis ya da Accord'un referans alındığını sanmıyorum.. 

   Özgür bey asıl anlatmak istediğim şu, atıyorum bugün bir Golf7 ile yeni Auris'i yanyana çekip detaylı bir inceleme yaptığınızda Golf7deki 'Tok' ve 'Sağlam' hissi Auris'te ya da Civic'te alamıyorsyunuz.. Bu bariz şekilde belli.. Şahsi fikrim değil bunlar, dünyanın kabul ettiği kriterlerde inceyin sizde farkedeceksiniz.. 

 

  Ayrıca bu Jazz'da çok çirkin olmuş :) 30 yıldır cam düğmesine ışık koymak akıllarına gelmedi hala  :p

 

Toyota Prius ve Civic IMA sınıfında değil hibrit teknolojisi olarak dünyada öncü oldular.

Auris ve Civic yukarıda saydığınız markalardan Citroen, Peugeot ve Hyundai den iyi modeller.

Lexus çok iyi bir premium sınıf araçtır. Her türlü güvenlik ve lüks var. Pazara giremiyor. İllaki BMW ve Audi veya Mercedesten iyi olacaklar diye birşey yok. Japonlar Almanlar'dan daha kötü de olabiliyor, orta ve alt sınıfta iyi de olabiliyor.

 

Burada iş yavaş yavaş, Alman-Japon karşılaştırmasına gidiyor. Siz komple Japonlar kötüye gidiyor diyorsunuz ben de bunun aksini sunuyorum. Subjektif tokluk hisleri herkeste farklı olabilir. Dünya Japonlar'ın kalitesini her zaman kabul ediyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

güncel kasayı ben çok beğendim. joy full versiyondu galiba. çok dolu ve çok tutumlu bir benzinli motoru var. i-shift in ufak tefek  yamuğunu görsemde  puntodan sonra B segmentinde alınabilir bi araba. ama fiyatları gereksiz yüksekti. bu arada jazzların içi eski kasada da şidiki kasada da çok ferah. bagaj yok denecek gibi ama adamlar şaft yolu yapmayarak arkadakileri de rahat ettirecek bi hacim sunmuşlar. ön koltukalarda güzeldi oturuş şekli olarak. 

 

bu gelecek olanda biraz fazla şekil var dış tasarımda ama alışılır. içi biraz civic gibi olmuş o da iyi  denebilir.


Benim naylon kadar dolu değil.

Xenon yok mesela?

Cam tavan yok?

Üstüne üstlük zorlarsam Naylon'a masaj da yaptırabilirim ;)

hangi civicde xenon yok :p hası var koito diye biliyom ben :p cam tavan yerinede babalar gibi sunroof var. masaj yapmasada japon kadifesine ek olarak adamlar ısıtmalı koltuk da yapmış :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

güncel kasayı ben çok beğendim. joy full versiyondu galiba. çok dolu ve çok tutumlu bir benzinli motoru var. i-shift in ufak tefek  yamuğunu görsemde  puntodan sonra B segmentinde alınabilir bi araba. ama fiyatları gereksiz yüksekti. bu arada jazzların içi eski kasada da şidiki kasada da çok ferah. bagaj yok denecek gibi ama adamlar şaft yolu yapmayarak arkadakileri de rahat ettirecek bi hacim sunmuşlar. ön koltukalarda güzeldi oturuş şekli olarak. 

 

bu gelecek olanda biraz fazla şekil var dış tasarımda ama alışılır. içi biraz civic gibi olmuş o da iyi  denebilir.

hangi civicde xenon yok :p hası var koito diye biliyom ben :p cam tavan yerinede babalar gibi sunroof var. masaj yapmasada japon kadifesine ek olarak adamlar ısıtmalı koltuk da yapmış :D

 

Yenilerinde yok diye gördüm?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

olmam mı ya. xenonun hası var. sadece bi xenon değil belki sen ona takılmışsındır.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Benim naylon kadar dolu değil.

Xenon yok mesela?

Cam tavan yok?

Üstüne üstlük zorlarsam Naylon'a masaj da yaptırabilirim ;)

Yeni civic lerde xenon var canımın içi

Sunroof var

Yorum bağlantısı
Levent Eksen

Toyota Prius ve Civic IMA sınıfında değil hibrit teknolojisi olarak dünyada öncü oldular.

Auris ve Civic yukarıda saydığınız markalardan Citroen, Peugeot ve Hyundai den iyi modeller.

Lexus çok iyi bir premium sınıf araçtır. Her türlü güvenlik ve lüks var. Pazara giremiyor. İllaki BMW ve Audi veya Mercedesten iyi olacaklar diye birşey yok. Japonlar Almanlar'dan daha kötü de olabiliyor, orta ve alt sınıfta iyi de olabiliyor.

 

Burada iş yavaş yavaş, Alman-Japon karşılaştırmasına gidiyor. Siz komple Japonlar kötüye gidiyor diyorsunuz ben de bunun aksini sunuyorum. Subjektif tokluk hisleri herkeste farklı olabilir. Dünya Japonlar'ın kalitesini her zaman kabul ediyor.

   

    Kötüye gidiyorlar demek kolaycılık olur.. Pazarın hızına yetişemiyorlar bence.. Bu yazdıklarım sadece otomotiv sektörü içindi yanlış anlaşılma olmasın.. Hibrit veya elektrikli oto işi ise çok politik ve suyu bol kaldıracak bir mevzu.Alman-Japon karşılaştırmasını otomotiv sektörü için konuşursak, 90'larda 2000'lerde Avrupada bile yılın otomobili seçilmiş modeller/firmalar şimdi çoğu Avrupalı tüketicinin beğeni top'larına bile giremiyor sınıflarında.. Eskisinden kötü oluyor artık Japonlar demiyorum, demek istediğim tekniği sağlam, mekaniği olsun motoru olsun sorunsuz araçlar, belli bir kalite çizgileri var ve bunu bozmuyorlar.. Söylediğiniz kısmen doğru, evet referans alındıkları dönemlerde oldu.. Ama, aması var; gün geçtikçe tüketici talepleri çeşitlendi ve kalite beklentisi giderek arttı.Tüketiciler oyuncağı bol, 4-5 farklı motor versiyonu olan, güvenlikte yıldızların havada uçuştuğu araçlar istemeye başladılar.. Honda Civic gibi bir modelin daha düne kadar Türkiye'de dizel motorlu versiyonu yoktu.. Özetle, yine Alman/Japon karşılaştırması yapalım desek; Yavaş kalıyorlar, hızları pazarın hızından daha düşük ve makas gün geçtikçe açılacak gibi..

Yorum bağlantısı

Honda civic 5kapı dizele kadar,hiç ama hiç,donanım düşünmedi.

Motor şanzıman yürüyen düşündü.

 

Ama o beğenmediğimiz araçlar,ikinci eli en pahalı olan araçlardan...

Fabrikaları resmen yıkıldı.

Üretime tekrar başladılar,tekrar parçalar yapıldı,tekrar düzene sokulmaya başlandı. Bunlar basit işler değil...

Yorum bağlantısı

ekimde,fiyat şunda pek belli değil...

eylül gibi fiyat haberini alırız...

1.6 dizelden bahsediyoruz dimi ?

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

 

2014-Honda-Fit-Jazz-35.jpg?imgmax=1800

 

2014-Honda-Fit-Jazz-47.jpg?imgmax=1800

 

 

 

 

Bu arada yanlış fotolar yüklemişim. Doğruları bunlar.

 

Kaynak : http://www.turkeycarblog.com/2013/07/tepeden-tirnaga-yenilenen-2014-honda-fit-jazz-resmi-olarak-duyuruldu/

 

Şu konsolu kimler tasarladıysa bu aracın "otobüs" olmadığının farkına varması lazım.

Özentiye bak hele, ortayı şöföre döndürmüşler, üstteki ızgaraları niye döndürdünüz arka için değil miydi onlar ?

Yine tipi hiç bir kesim tarafından beğenilmeyecek anca eş-dost gazıyla alınabilecek bir araç üretmişler. Zaten buna yine abartı bir fiyat koyarlar ve tabii ki satılmaz, çok da iyi olur :)

Yorum bağlantısı
  • 7 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Bugün ilk defa bindim bu kasaya. Zaten ülkemizdeki son güncel kasa hala bu kasa. İç tış tasarım bence kötü ama arabanın iç hacmi ile dışı arasında alaka yok. Dışarıdan b, içeriden c segment. Yani corolla gibi iç hacmi var desem abartmış olmam. Dışına çıkıp tekrar içine girip baktım nasıl oluyor diye :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...