İçeriğe Yönlendir

2. Viteste 4000 Ile 5000 Rpm Motorun Bayılması Devir Düşmesi


Mert Nazmi Serin

Recommended Posts

Yasin Özbek

Yürüyen bir arabanın  beynini yani ECU'sunu değiştirmek bana göre en son yapılacak iş. Bir defa otomatik bir araç aldıysanız, en önemli kural otomatik dişli kutusu yağının ne durumda olduğudur.  Emin olun neredeyse hiç bir servis büyük bir problem olmadıkça değiştirmez yada açıp ne durumda olduğuna bakmaz bile. Bu sebepten öncelikle hiç bir iş yapmadan bu yağın durumu kontrol edilmeli ve aracın yaşı intibari ile bence kesinlikle değiştirilmeli. Altı üstü uyduruk bir yağın araca ne kadar etki ettiğini fark edince emin olun çok şaşıracaksınız. Bu işlemi de mümkünse otomatik dişli kutusu tamiri yapan bir yere  yaptırınız. Zira otomatik dişli kutusu yağı seviye kontrölünün bi kaç inceliği bulunmakta, öyle motor yağına bakar gibi bakılmıyor ne yazık ki. 

 

Yukarıdaki işlemlerden bir kaç gün sonra, kaput altındaki sigorta kutusunu açıp, mor renkli 3 Amperlik sigortayı çıkarıp, bir yarım saat bekleyin. Bu aracın hatta kodu ve ECU deki yer alan tüm bilgileri fabrika çıkış haline getirip sıfırlayacaktır. Ve muhtemelen o silinemeyen hata da gidicek. Sigortayı geri takıp aracınızı çalıştırdığınızda ilk bi kaç saat boyunca özellikle rolantisinin biraz saçmalaması normal bir durum. Aracın motorunun biraz ısınmasına izin verdikten sonra rahat rahat aracı zorlayıp test edebilirsiniz. Ama aracın yolda gidişini görmeniz gerekiyor :) Sanki ne yaptığını bilmeyen enerji dolu bir motorunuz oluyor. :)  Gerekli verileri sensörlerden toplayan ECU normale dönüp araç çalışması gereken optimum hale gelmesi 1 -2 günü bulabilir. Bundan sonrasında da hala hoşunuza gitmeyen birşeyler var ise , öncelikle obd cihazı ile bakıp , başka sorunlara yönelmenizde fayda var. 

 

Maf sensörünü söküp evde kendiniz de temizleyebilirsiniz, zira sadece maf sensörünü değil maf sensörünün soketlerini de temizlemek çok önemli. Soket korozatif olduktan sonra sensör temiz olmuş çok bir anlamı oluyor :)

 

Bu arada bende bu sensör işleriyle uğraşmayalı 1 yıl olmuş, boş bir zamanda söküp güzelcene bir temizleyeyim :)

Açıklamalarınız için teşekkür ederim Sayın Serin, oldukça iyi bir anlatım varolun..

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

cevap verecek yokmu acaba

Acıkcası sizdeki düz vites araç olunca yanlış yönlendirme yapmamak için cevap vermek istemedim. Ama aracın fazla böğürmesi olarak tarif ettiğimiz durum genelde emme manifolduna bağlı olarak istenmeyen hava sızmasının göstergesidir.Ve genelde kelebek boğazının üzerindeki dikdörtgen siyah kutunun tam olarak oturmamasından kaynaklanır. Hani üzerinde 130 ps 2.0l yazılı olan kutu.

 Yalnız siz araç hareket halindeyken bu sese tanık olduğunuzu söylüyorsunuz. Bu durumda insanın aklına motor kulağı denen ekipmanların zorlamaya gelince fazla ses çıkartması gibi geliyor akla. Aynı şekilde klima açıkken araç durduğu yerde gazladığınızda da ses gürültü artıyormu bunu bir denemenizi öneririrm. Zira kendi aracımda motor kulaklarından birinde problem olduğu için, klimayı açıp motoru zorladığımda durduğu yerde böyle "vaaan vaaan" şeklinde bir aşırı kükreme duyuyorum motordan. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...