Murat Yalçın 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Arkadaşlar Selamlar , Fiesta 1.25 benzinli ve 1.4 Dizel kullanıcılarına hem aracların benzinli dizel motor arasındaki farkı hem de aracların karakteristik özelliklerini anlamak adına sormak istedigim bir soru , aracımızın fabrika veriler ve sizin gercekte yapmıs oldugunu max hız degerleri nelerdir ? Arac kac km ye kadar guvenli ? Kac km sonrası guven vermiyor hoplayıp zıplamaya baslıyor veya kontrolun yavasca ellerinizden kaydıgını hissediyorsunuz ? Bu hızlar arasında hangi degerlerde yol tutus ne durumda ? Bu konuda tecrübelerinizi paylaşabilirseniz sevinirim. Tşkler, Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 3 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2013 Bület Bey peki kaç km ye kadar kontrolu mumkun arasın cunku belli bir hızdan sonra altına aldıgı ruzgardan dolayı havalanarak gidiyomus gibi hissettiriyordur? Acaba 100 km sonrası mı direksiyon sertleşiyor ? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 rüzgar yoksa 160-170 km hıza kadar güvenli. 1 Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 fiesta yol tutuşu iyi olan bir araç 160 170 km hızları gördüm ve güven veren bir araç ancak sorun önünüze birşey çıksa fren yapsanız ne kadar zaman da durur önemli olan orası şahin doğanlarda 150 160 yapıyor ama duramıyor önemli olan hız yapmak değil kontürollü durabilmek bence Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Bület Bey peki kaç km ye kadar kontrolu mumkun arasın cunku belli bir hızdan sonra altına aldıgı ruzgardan dolayı havalanarak gidiyomus gibi hissettiriyordur? Acaba 100 km sonrası mı direksiyon sertleşiyor ? fiestanın direksiyonu her zaman sert :D 1 Yorum bağlantısı
Alper Demir 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 (düzenlendi) 1 hafta önce 2009 38000km yeni kasa fiesta 1.2 benzinli aldım. Üzerinde 4 senelik lastikler var, Ankarada Dikmen yokuşunda (polisevinden sonra ilk ışıklardan itibaren halı sahalara kadar.. yaklaşık 3km yokuş) 80 km hıza çıktı. Daha da çıkacak gibi ama oradan döndüğüm için göremedim. Çetinemeç bulvarındaki 2 altgeçide 80 le girdim ve rahatça döndüm. Dediğim gibi lastikler eski olduğu için çok zorlayamıyorum ve max hız testi yapacak zamanı bulamadım ama internette 220 ye ulaşanı youtube da gördüm. Muhtemelen yokuş aşağı gidiyordu. Düz yolda 175 yaptığını gösteren videolar mevcut. 3. vitese kada gayet atak gidiyor daha sonra hızlanma ciddi oranda azalıyor(normal olarak). Özet geçecek olursam şehir içi için tam bir bücür ama uzun ve düz yolda, özellikle rampalarda nefesi biraz kesiliyor. Genelde 2 kişi gidiyoruz. 4 kişi ile hızınızı aldıysanız fazla eğim olmayan rampalarda da problem yok. Yol tutuşuna hayran kaldım desem yeridir. Zaten bildiğim kadarı yol tutuşu ile kendi sınıfında en üstlerde geziyor. Hatta bir ingiliz testi vardı, abisi ile neredeyse yarışır bu konuda demişlerdi. Özellikle 100km hıza kadar olan hareketlerde çok stabil. Direksiyon sertleşmesi(zaten çok gevşek gelmedi bana, ideal) ve hızı hissettirmemesi de etkili. Araç içinde asfalt sesi dışında ses gelmiyor gibi. Yüksek devirlerde bir miktar motor geliyor ama çok önemsiz. Biraz sert bir süspansiyon var ama benim için yol tutuş önemli olduğu için önemsemiyorum. Bahsedildiği gibi fren önemli. Frenlerden genel olarak memnunum ama abs sanki çabuk devreye giriyor gibi. Ben bunu lastiklerin eskiliğine bağladım. Alışınca problem yok ama unutmamak lazım ABS çalıştıysa hesapladığınız durma mesafesi uzuyor. Çok fazla farklı otomobil deneyimim yok ve muhtemelen bundan sonrada olmayacak. Fiyat performans olarak çok memnun kaldım. Daha fazla bütçe ayırabildiğim zaman üst model fiestaya devam Tabi bu, şu an için sahip olduğum fikirler. Sonuçta araba yeni olduğu için biraz aşırı ilgim var Aslında yeni abisi de(Focus) çok güzel duruyor ama kısmet işte 3 Ağustos 2013 tarihinde Alper Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Özkaya 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Dediğim gibi lastikler eski olduğu için çok zorlayamıyorum ve max hız testi yapacak zamanı bulamadım ama internette 220 ye ulaşanı youtube da gördüm. Türkiyede 220 olanı yapsa yapsa 1.6 benzinli 3 kapı sportu yapar. Ben şahsen sportla max 200 205 gördüm. Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 3 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2013 fiesta yol tutuşu iyi olan bir araç 160 170 km hızları gördüm ve güven veren bir araç ancak sorun önünüze birşey çıksa fren yapsanız ne kadar zaman da durur önemli olan orası şahin doğanlarda 150 160 yapıyor ama duramıyor önemli olan hız yapmak değil kontürollü durabilmek bence Yol tutusunu iyi oldugunun tam karsılıgı nedir acaba mesela virajlara yuksek hızla girebiliriz kaymaz mı ? Belli bir hıza kadar savrulmaz mı yada yuksek hızda izinden ayrılmaz mı ? Fiesta icin gecerli tanım nedir ? Nasıl test edebiliriz bir aracın yol tutusunun iyi veya kötü oldugunu ? Frenleme mesafesi evet onemli ama onumuzun bos oldugunu dusundugumuzde arac ne sekilde davranır , ornegin bası yollarda asfat duz modelden tırtıklı modele gecetiginde ve hafif egimliyse 90 100 km arasında ben hafif zıplamalar hissediyorum bu mesela normalmidir arac 100 degil de 160 km de olsaydı o hafif zıplamalar cok daha siddetli olup direksiyon hakimiyetini olumsuz etkilermiydi ? Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 3 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2013 1 hafta önce 2009 38000km yeni kasa fiesta 1.2 benzinli aldım. Üzerinde 4 senelik lastikler var, Ankarada Dikmen yokuşunda (polisevinden sonra ilk ışıklardan itibaren halı sahalara kadar.. yaklaşık 3km yokuş) 80 km hıza çıktı. Daha da çıkacak gibi ama oradan döndüğüm için göremedim. Çetinemeç bulvarındaki 2 altgeçide 80 le girdim ve rahatça döndüm. Dediğim gibi lastikler eski olduğu için çok zorlayamıyorum ve max hız testi yapacak zamanı bulamadım ama internette 220 ye ulaşanı youtube da gördüm. Muhtemelen yokuş aşağı gidiyordu. Düz yolda 175 yaptığını gösteren videolar mevcut. 3. vitese kada gayet atak gidiyor daha sonra hızlanma ciddi oranda azalıyor(normal olarak). Özet geçecek olursam şehir içi için tam bir bücür ama uzun ve düz yolda, özellikle rampalarda nefesi biraz kesiliyor. Genelde 2 kişi gidiyoruz. 4 kişi ile hızınızı aldıysanız fazla eğim olmayan rampalarda da problem yok. Yol tutuşuna hayran kaldım desem yeridir. Zaten bildiğim kadarı yol tutuşu ile kendi sınıfında en üstlerde geziyor. Hatta bir ingiliz testi vardı, abisi ile neredeyse yarışır bu konuda demişlerdi. Özellikle 100km hıza kadar olan hareketlerde çok stabil. Direksiyon sertleşmesi(zaten çok gevşek gelmedi bana, ideal) ve hızı hissettirmemesi de etkili. Araç içinde asfalt sesi dışında ses gelmiyor gibi. Yüksek devirlerde bir miktar motor geliyor ama çok önemsiz. Biraz sert bir süspansiyon var ama benim için yol tutuş önemli olduğu için önemsemiyorum. Bahsedildiği gibi fren önemli. Frenlerden genel olarak memnunum ama abs sanki çabuk devreye giriyor gibi. Ben bunu lastiklerin eskiliğine bağladım. Alışınca problem yok ama unutmamak lazım ABS çalıştıysa hesapladığınız durma mesafesi uzuyor. Çok fazla farklı otomobil deneyimim yok ve muhtemelen bundan sonrada olmayacak. Fiyat performans olarak çok memnun kaldım. Daha fazla bütçe ayırabildiğim zaman üst model fiestaya devam Tabi bu, şu an için sahip olduğum fikirler. Sonuçta araba yeni olduğu için biraz aşırı ilgim var Aslında yeni abisi de(Focus) çok güzel duruyor ama kısmet işte Acıkcası benim de ilk aracım o yuzden farklı araclarla karsılastırmak gibi bir şansım olmadı malesef 3.viteste kac d/d da cıkıyorsunuz bahsettiginiz yokusu ? Yorum bağlantısı
Alper Demir 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 Türkiyede 220 olanı yapsa yapsa 1.6 benzinli 3 kapı sportu yapar. Ben şahsen sportla max 200 205 gördüm. Ben denemem ama rusyada yapan var . Dediğim gibi rampadan aşağı olmaz ise yapılması imkansız bence. Görmeden inanmam. Hatta modifiyesiz ise buna bile inanmak zor. http://www.youtube.com/watch?v=stzZ5C86z1Q Yol tutusunu iyi oldugunun tam karsılıgı nedir acaba mesela virajlara yuksek hızla girebiliriz kaymaz mı ? Belli bir hıza kadar savrulmaz mı yada yuksek hızda izinden ayrılmaz mı ? Fiesta icin gecerli tanım nedir ? Nasıl test edebiliriz bir aracın yol tutusunun iyi veya kötü oldugunu ? Frenleme mesafesi evet onemli ama onumuzun bos oldugunu dusundugumuzde arac ne sekilde davranır , ornegin bası yollarda asfat duz modelden tırtıklı modele gecetiginde ve hafif egimliyse 90 100 km arasında ben hafif zıplamalar hissediyorum bu mesela normalmidir arac 100 degil de 160 km de olsaydı o hafif zıplamalar cok daha siddetli olup direksiyon hakimiyetini olumsuz etkilermiydi ? Murat Bey, benim için yol tutuş savurmaya ne kadar geç başladığı ile ilintili. BEnim ilk aracım değil ama bu araçla kıyaslıyabileceğim araçları enine boyuna kullanmadım. Size kullandığım eski araçtan örnek vereyim. Biraz uç olacak tabi ama Tofaş Doğan L araç vardı babamda, 4 sene kadar kullanmıştım. O araç ile hafif ıslak bir betona girerken 2. viteste 90 derece kaydığımı bilirim. Mesela düz yolda 100km hız ile giderken yan rüzgar ile 1m sağa savrulduğumu bilirim, bahsettiğim yokuşta 60km hızı ancak görürdüm, bahsettiğim altgeçitlere 80 ile girsem muhtemelen çıkamazdım. Tabiki bu araç yol tutuş için en kötü örneklerden. Hani sert bir viraja girdiğinizde koltukta ister istemez yana eğilme ihtiyacı duyarsınız, sanki kayacakmış hissi gelir. İşte o kimi arabada 60 kiminde 160 da gelir. Bir arkadaşımda volvo s40 var ve 160 la uzun yol virajlarında banamısın demiyor. Hızı hissetmiyorsunuz bile. O hissi zamanla kavrarsınız. Punto ve fiesta kullanan bir arkadaşım punto ile 140 a girdiği virajda korktuğunu ama fiesta da çok rahat olduğunu söyledi. Putonun muhtemeln 120 ile geçtiği yollarda fiesta 130-140 da aynı hissi veriyor. Eğer bir yerden dönerken düz yolda gidiyor gibi hissi alıyorsanız sorun yok. Ciddi savrulmalarda araç dışa doğru kaçmaya çalışır zaten. Hani dışa gitmezseniz kayacak hissi gelir. Yazıyla anlatmak zor ama her zaman girdiğiniz viraja biraz hız arttırarak girip deneyebilirsiniz. Acıkcası benim de ilk aracım o yuzden farklı araclarla karsılastırmak gibi bir şansım olmadı malesef 3.viteste kac d/d da cıkıyorsunuz bahsettiginiz yokusu ? Araç 2500 e yakın devirlerde giderken ciddi oranda benzin tasarrufu yapıyor ama yeni olduğu için dayanamayıp yüsek devirlere arada çıkıyorum. Hızlanmak istersem 4000-5000 devirleri geçiğ vites atıyorum. Gerçi araba devir saati sona gelsede banamısın demiyecekmiş gibi davranıyor ama acemilikle mahvetmiyim arabayı şimdi o yokuşta 5000 civarında vites değiştirip 3. viteste yine 4000 devirlerde ilerledim. Yokuşlarda hep böyle kullanılırsa yakıt fena gidiyor ama ortalamayı 5.8lt den 6.8lt e çıkarmıştı bir süre sonra. Yorum bağlantısı
Tuğbay ışıklar 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 1.6 powershift 2013 ile zorlamadan 200 gördü sonra yavaşlamak zorunda kaldım 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu 3 Ağustos 2013 Paylaş 3 Ağustos 2013 fiesta da performans tırt geçen oğuzhan'ın erasından bir boy fark yedim.. Sonra arabaları değiştik.. indikten sonra benim arabanın ne kadar iyi yol tuttuğunu grdüm.. fiesta 150'den yukarıya çıkarsan iş senin becerine kalmış diyor. Viraj performansına gelirsek, düşük hızlı virajlarda tren mübarek izinden çıkartamıyorsun, amma yüksekhızlı yani 120+ hızlarda hele de geniş ve keskin virajlarda dikkat etmek grekiyor. zira bir ara iki ter üstünde gitmişliğim vardır.. rüzgar sesi ise malum 100 den sonra üfül üfül 2 Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 4 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 4 Ağustos 2013 1.6 powershift 2013 ile zorlamadan 200 gördü sonra yavaşlamak zorunda kaldım 1.6 Powershit kac HP acaba Tugbay Bey ? Birde powershift otomatik vitesmidir acaba ? 1.4 dizel yapabildiği tüm hızlarda rayda gidiyormuş gibi gidiyor. Dizel arac da yol tutus daha iyi olabilir sanırım cunku dizel motor benzinli motora gore daha agır oldugundan belki agırlıktan dolayı daha iyi,tutunmasını saglıyordur fiesta da performans tırt geçen oğuzhan'ın erasından bir boy fark yedim.. Sonra arabaları değiştik.. indikten sonra benim arabanın ne kadar iyi yol tuttuğunu grdüm.. fiesta 150'den yukarıya çıkarsan iş senin becerine kalmış diyor. Viraj performansına gelirsek, düşük hızlı virajlarda tren mübarek izinden çıkartamıyorsun, amma yüksekhızlı yani 120+ hızlarda hele de geniş ve keskin virajlarda dikkat etmek grekiyor. zira bir ara iki ter üstünde gitmişliğim vardır.. rüzgar sesi ise malum 100 den sonra üfül üfül Mehmet Bey Era da bildigim kadarıyla 110 HP dizel motor gayet güçlü bizim eski şirket araclarımız Era'ydı bizim çılgın arkadaslar benimde bire bir sahit oldugum 160 170 le kapatıp giderlerdi ama cok iyi durabilen bir arac degil frenleri sıkıntılı derlerdi hep. Yorum bağlantısı
Alper Demir 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 (düzenlendi) Otomobil sevdam biraz geç başladığı için bu işlerin acemisi sayılırım ama era zaten sedan. Daha iyi yol tutması normal değil mi? bazı garip modeller dışında sedanlar daha iyi yol tutuyorlar sanki. 4 Ağustos 2013 tarihinde Alper Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 Otomobil sevdam biraz geç başladığı için bu işlerin acemisi sayılırım ama era zaten sedan. Daha iyi yol tutması normal değil mi? bazı garip modeller dışında sedanlar daha iyi yol tutuyorlar sanki. era yol tutuşta fiestanın bir tekeri olamaz 1 Yorum bağlantısı
Alper Demir 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 era yol tutuşta fiestanın bir tekeri olamaz Yanlış düşünmeme ne kadar sevindim anlatamam Zaten hiç adetim olmayan ve diğer insanların otomobil sevdasını anlamsız bulurken, bir şekilde 35 yaşından sonra otomobil sevdalısı yapan küçük zibidiyi daha çok sevdim şimdi Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 Fiesta hızlanması fazla iyi olmayan bir araba ama ekonomi aracı olmasından dolayı güzel düşük hızlarda virajı çok güzel alıyor her viraja girdiğimde bakıyorum aynı hızda girdiğimiz arabalar fren yaparak giriyor, fiestada fren yapmak anlamsız geliyor çok kolayca virajı alıyor. 120 de otobanda çok iyi gidiyor ama nezaman 130 u geçtin ozaman özellikle kapılardan çok ses alıyor. uzun lafın kısası aslında çok iyi şehir içi arabası. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 175 lastikli modeller rüzgarı pek sevmiyor. Ama virajda hepsi iyi. 1 Yorum bağlantısı
Tuğbay ışıklar 4 Ağustos 2013 Paylaş 4 Ağustos 2013 (düzenlendi) 1.6 Powershit kac HP acaba Tugbay Bey ? Birde powershift otomatik vitesmidir acaba ? ________ Yeni 1.6 lar 105 beygir ve sadece powershift otomatik vites ile geliyor. Banamısın diyene yolda tokat atıyor 4 Ağustos 2013 tarihinde Tuğbay ışıklar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Rahmi Nural 8 Ağustos 2013 Paylaş 8 Ağustos 2013 era yol tutuşta fiestanın bir tekeri olamaz Kesinlikle katılıyorum.Bir önceki aracım Hyundai era 1,6 112 hp idi.100-110 dan sonra havalanacakmılım gibi bir his oluşuyordu bende.Virajlarda yolcu koltuğundan destek alıyordum. 1 Yorum bağlantısı
Alper Demir 10 Ekim 2013 Paylaş 10 Ekim 2013 (düzenlendi) 1.25 motorun 178 yaptığını gördüm, fotosunu da çektirdim bi daha da görmeme grek yok 10 Ekim 2013 tarihinde Alper Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 11 Ekim 2013 Yazar Paylaş 11 Ekim 2013 1.25 motorun 178 yaptığını gördüm, fotosunu da çektirdim bi daha da görmeme grek yok paylasırmısınız foto yu ? Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 Eski aracım 2007 model 1.4 dizel ile 195 km/s hıza ulaştım. Yalnız lastiklerim 195 tabandı. 160-170 km/s hızlarda ilerlerken , ufak virajları alırken ya da şerit değiştirirken sıkıntı olmazdı. Ancak aracın karakteristik bir özelliği var ; Frene bastığınızda öne yığılıyor ve aracın arka kısmını savuruyor. Bu karakteristiği bilerek bu hızları yapmak lazım , toparlamak çok zor olmuyor ama panik yaratabilecek bir durum. 140 km/s ve üzeri hızlarda rüzgar sesi , kamyon , otobüs vs. yanından geçerken ufak sallanmalarda olur. 1 Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 11 Ekim 2013 Yazar Paylaş 11 Ekim 2013 Eski aracım 2007 model 1.4 dizel ile 195 km/s hıza ulaştım. Yalnız lastiklerim 195 tabandı. 160-170 km/s hızlarda ilerlerken , ufak virajları alırken ya da şerit değiştirirken sıkıntı olmazdı. Ancak aracın karakteristik bir özelliği var ; Frene bastığınızda öne yığılıyor ve aracın arka kısmını savuruyor. Bu karakteristiği bilerek bu hızları yapmak lazım , toparlamak çok zor olmuyor ama panik yaratabilecek bir durum. 140 km/s ve üzeri hızlarda rüzgar sesi , kamyon , otobüs vs. yanından geçerken ufak sallanmalarda olur. hocam one yıgılma olayı sert frenlerdemi ? hafif frende sıkıntı olmaz sanırım. Yorum bağlantısı
Alper Demir 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 (düzenlendi) paylasırmısınız foto yu ? Daha da basacak gibiydi ama kendim dışında arabadaki yolcuları(1.5 kişi) çok riske atmıyım dedim. Bagaj ve arka koltuğun yarısı da ağzına kadar dolu. Lastikler 175/65/14. 11 Ekim 2013 tarihinde Alper Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts