İçeriğe Yönlendir

Boşta Duran Bir Fiş Ve Bazı Sorular Hakkında Yardım...


Erdem Terzioğlu
Çözüme git Hamdi Gökhan Atasoy tarafından,

Recommended Posts

Erdem Terzioğlu

Arkadaşlar merhaba;

Bu konuda biraz uzunca sorularım olacak zaman ayırıp okuyan cevap veren herkese şimdiden teşekkür ederim.

Öncelikle çok isteyerek bir mondeo aldım daha önce kullanmamıştım ancak ben bu arabayı çok çok isteyerek aldım. Alacağım zaman bekledim bir hayli güzel bir mondi olsun diye. Ama çocuk olunca en akla yatanını aldım. Arabayı galeriden aldığım için ne dedilerse de pekte dinlemedim açıkçası. Çünkü galericiler malum ne deseler de insanın inanası gelmiyor. Şimdi ise arabayı 10 numara bir hale getirmek için uğraşıyorum. Çünkü hala eksiklikleri var ve ben her bindiğimde o eksiklikler bir türlü keyifle arabamı sürmeme izin vermiyor. Çalıştığım için fırsat bulup sanayiye gidemiyorum malum yaz dönemi izinler falan çok izin alma şansım da olmuyor. Birde bazı konularda sanayiye gittiğimde usta aracın bi yerlerini söküp ardından bunu nasıl kapatacağız diye bana sorunca gerisini sizde tahmin edersiniz. Ancak mecbur gidicez artık sanayiye. Sizlerin yardımını bekliyorum bu arabayı çiçek gibi yapmak istiyorum.

 

Araç 1997 Mondeo Ghia Sedan Düz Vites...Genel bilgileri verdikten sonra şimdi sorularım...

 

1- Bunu daha önce de bazı sayfalarda yazmıştım ama gelişmeleri ve resimleri ile en net şekilde sormak istiyorum. Aracımda 2. viteste ve 3. viteste belirgin şekilde tam 3000 devirde ayağımı gazdan çektiğimde araba frene basmış gibi yığılıyordu.

Bu sorunu çözmek için sanayiye gidip geldiğimde önce gaz ayarından yaptığı söylendi. Gaz ayarı yapıldı. Düzelmedi...

O arada arabanın rölantisi yükseldi ve 1700 devirlerde bir rölantiye ulaştım. Ancak şöyle ki araç kırmızı ışığa yaklaştığında falan aracı boşa aldığımda rölanti 1700 lerde. Araba tamamen durup hız ibresi dibe oturduğunda rölanti 1000 devire düşüyor geri. 1000 den aşağı düşmüyor.

Sonra Boğaz kelebeğinin temizlenmesi gerektiği söylendi. Boğaz kelebeği temizlendi ve 3-4 gün sonra tekrar gaz ayarı yapılınca düzeleceği söylendi. Tekrar gaz ayarı yaptırmaya gittim gaz ayarı normal çıktı. Gene düzelmedi.

Bir ford servisine gittim. (Zaten burda bi tane) Bilgisayara bağladılar ve hava akış metre arızası verdi. Usta açıp baktığında hava akış metrenin fişinin yerinde olmadığını farketti. Hava filtresini kaldırdık oradan boşta duran 2 tane kablo çıktı. Ustanın söylediği hava filtresini değiştirirken unutmuş olabilecekleri yönündeydi. Ve ustaya göre en az 1 veya 2 vites arabanın daha düşük vitesle gitmiş olacağı arabanın performansı düşükmüştür dedi. Tecrübeye çıktım ve araçtaki o yığılma sorunu çözülmüştü. Çok sevindim. Rölantiye de bakmasını istedim ama onu ben yapamam dedi servis (?) Birkaç gün sonra yola çıktım aracın herzaman 5. vites 120 ile çıktığı bir yokuşta araba 3. vitese kadar düştü. Araçta inanılmaz bir bayılma vardı yokuşlarda. Hemen kenara çektim ve durdum. Hava akışmetrenin fişini tekrar çektim ve araç eskisi gibi çekişine kavuştu. Tabi bu hava akışmetrenin fişinin yanında bir fiş daha çıkmıştı ortaya. Onun ne olduğunu hala bilmiyorum. Fişin resmini çektim. Bu fişte hava akış metrenin kablosunun çıktığı yer ile aynı yerden çıkıyor.

 

rhzsz.jpg veya direk linki http://p1308.hizliresim.com/1d/h/rhzsz.jpg

 

fişin ucu da bu şekilde.

rhzud.jpg veya direk linki http://p1308.hizliresim.com/1d/h/rhzud.jpg

 

bu fişin nereye takılacağını bir türlü bulamadım. bugün sahibinden com da bir tane 1997 model mondeo resmini gördüm ve onun hava filitresi benimkinden farklı geldi. 2 ile işaretlediğim yerde benimkinden farklı kablolar falan takılı. Ama bende böyle bir yer yok.

rhzyd.png direk linki http://k1308.hizliresim.com/1d/h/rhzyd.png

buda benim motorum

rj05q.jpg direk linki http://k1308.hizliresim.com/1d/h/rj05q.jpg

 

acaba bu rampalarda falan bayılma bu fişten mi kaynaklanır. Bu fiş nereye takılır. yardımlarınızı bekliyorum. Rölanti yüksekliği ise hala devam ediyor ve bayramda Ankara’ya gittim geldim 20 kuruş yakan araba 23 kuruş yaktı km de. Rölanti valfinine sanayide baktıracağım artık.

2-Birde yukarıdaki motor resimlerinde 1 ile işaretlediğim bir bölüm var bu benim aracımda yok ne olduğu konusunda bilgisi yada fikri olan varmıdır?

3- güneşliklerde bulunan makyaj aynalarının kapaklarının yayı sanırım gevşemiş durumda. Tam olarak kapanmıyor oda haliyle çukura falan girince tıkırtı yapıyor. Tam açınca da sabit kalması için biraz zorlamam gerekiyor açar açmaz sabit kalmıyor yani. Bu aynaların kapaklarını nasıl sökebilirim. Tornavida ile aynanın olduğu bölümü kaldırmaya çalıştım ancak çıkmadı çokta zorlamaya korktum açıkçası. Sanırım yayında bir problem var basit bir iş gibi duruyor ama ne dersiniz? Güneşliğin resmini internetten buldum onu da koyayım.

rj1pl.jpg

fiyatı da tanesi 67,50 tl imiş. Çok pahalı.

 

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim…

Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Konuyu okumadım ama ucu boşta duran fiş xenon bağlantı kablosuna benziyor, sanki daha önceden varmış da sökülmüş gibi.

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Konuyu okumadım ama ucu boşta duran fiş xenon bağlantı kablosuna benziyor, sanki daha önceden varmış da sökülmüş gibi.

 

Kablo çok uzun değil ve hava filitresinin hemen yanında Hava akışmetrenin kablosunun çıktığı yerle aynı yerden çıkıyor. Ayrıca xenon lar bağlı hem kısa hem uzun hemde sislerde bağlı durumda ve radyatörün hemen arkasına takılmışlar. sağdaki beyinler hemen akünün önünde görünüyor diğerleri resimde çıkmamışlar.

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Ayrıca şunu belirteyim hava filtresini söktüm kendi çabalarımla hava tuttum. O sırada hava akışmetreyi de söktüm içinde hiçbir şey yoktu. Bu normal mi yani ben hava akışını düzenlmeke için bir kelebek yada ne bileyim herhangi bir parça falan bekliyordum. boş biri metal boru gibi geldi bana. Bunun orjinali böyle bir şey mi acaba. bi tarafından elimi sokunca öbür taraftan aynen çıkıyordu sildim falan ama bişey farketmedi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Soket boş bir soket olabilir.. Aynı model aynı donanımda başka bir araçla karşılaştırmak gerek.. 

Maf sensörünüz bozuk

Ayna kapağını ben ço karadım. yapacak pek bişey yok.. Sökerken de kırılı zaten.. 

Bir numaralı parça lpg regulatörü 


Bunun dışında, rolanti valfi bozuk olabilir.. Daha önce hidrolik direksiyon basınç müşürü kontrol edilmelidir, bu müşür bozuk yada soketi oksitlendi ise rolanti yükselir.. 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Hamdi Gökhan Atasoy

Hava filtre borusunun altında  maf ın yan tarafında  borunun altında , hava sıcaklığını ölçen müşir var onun kablosu olabilir , o müşir rölantiyide etkiliyor


 motora giren havanın sıcaklığını

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nuri Tanır

1999 model ghia mondeomda sizin boşta gördüğünüz fişin ( içi sarımsı olan ) aynısı vardı ... ustaya sorduğumda bana sanırım lpg ile ilgili olduğunu söylemişti ... o fişin boşta durması arabamın çekişi ve sürüşünde hiç bir ters etki yapmamıştı ... bence o fişe takılmayın ...

Yorum bağlantısı
Zeki Akbulut

Hava filtre borusunun altında  maf ın yan tarafında  borunun altında , hava sıcaklığını ölçen müşir var onun kablosu olabilir , o müşir rölantiyide etkiliyor

 motora giren havanın sıcaklığını

Hamdi beye katılıyorum kelebeğe giden borunun arka tarafında bir soket daha olması lazım. Benim aracım 97 mod3l ve var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar
(düzenlendi)

Konuyu tam okuyamadım vaktim dar şu anda, ancak sadece ilk fotoğrafa bakılırsa Emiş manifolt kelebeğine giden kablo yok sende. Hava filtresinden sonra hortum üzerindeki ufak siyah kutucuğa bir kanlo demeti bağlı olamsı gerekir. Bu açıkta biryerde göremedim ama rölanti düzensizliği, yer yer rölantide stop etme, feci performans düşüklüğü ve çok fazla yakıt tüketimlerine sebebiyet verir. Kısacası kablo yoksa bile bul bulutur yaptır yoksa yakın vakitte fazlasını yakıta ödersin.

Benimde egsoz tamiri için gittiğimde abimin hava filtresinide temizleyelim diyen şapşal ustabaşı takmayı unutmuştu. Eve gidene kadar işkence çektim, kesin egsoz kaynaklıdır diye düşünüyordum yarın tekrar götürecektimki eve gidince dur bi bakıyım diyince onu farkettim, algıda seçicilik olmuşki sizin fotoğrafı görüncede direk oraya odaklandım :biggrin:

tarihinde Kutay Akçar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

97 mondeosu olanlar baksın ve yorumlasın.. 

benim mondeo da fiş var sıcak hava girişi ni ölçen sensörün fişi kontrol edin  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Öncelikle yardımcı olan herkese teşekkürler...

 

benim mondeo da fiş var sıcak hava girişi ni ölçen sensörün fişi kontrol edin  

hamdi bey yarın tüm gün arabayla uğraşacağım. inşallah bulurum. bu sensörün yerini tam olarak tarif etmeniz mümkün müdür? yada resmi falan varmıdır ki internette neye benzediğini en azından bilsem ona göre arasam daha kolay bulurum sanırım. çünkü bir kez baktım bayağı ve bulamadım. kablonun boyunu çap olarak alıp 180 derecelik bir dairede baktım ama fişi takılı olmayan bir yer göremedim.

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Soket boş bir soket olabilir.. Aynı model aynı donanımda başka bir araçla karşılaştırmak gerek.. 

 

Abi alt resimde koyduğum araç ta 1997 model mondeo sedan. he rşeyiyle aynı. bir tek sunroof fazlası var ama onun ki ile benimkinin arasında fark var. hava filtresinin üzerinde kablolar var farkındaysan.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Canlı görmek gerek... 

Orada olması gereken bir parça yok bildiğim kadarıyla... Yani hava filtresi ile maf arasında bir parça bilmiyorum ben.. 

Yorum bağlantısı
Serdar Karagonlu

Hava filtre borusunun altında maf ın yan tarafında borunun altında , hava sıcaklığını ölçen müşir var onun kablosu olabilir , o müşir rölantiyide etkiliyor

motora giren havanın sıcaklığını

+1
Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

Canlı görmek gerek... 

Orada olması gereken bir parça yok bildiğim kadarıyla... Yani hava filtresi ile maf arasında bir parça bilmiyorum ben.. 

üstad maf tan sonra gelen ve karbüratör ün üstündeki plastik kapağa bağlanan  sipralli  şeklindeki  bağalntı borusu , müşir boruya sabit alt tarafta kaldığından pek görünmüyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Hamdi bey cok sagolun bugun sabah 9 dan beri sanayideyim tek ir ustaya dahi gosteremedim araci. Gitmedigim yer kalmadi. Hicbir usta bakmak istemiyor. Birde is yok diye aglarlar. Cok isim vr diye hicbi usta kapidan bile iceri olmiyor. 9 dan 3 e kadar arabada bir vida bile yaptiramayinca insanin tepesi cidden atiyor. Artik ne var ne yok kendim ustaliga soyunucam bu gidisle. Bugunu de yedik ilk firsatta forumda soylenenlerin hepsini tek tek deniycem artik bi yerde dogru yolu bulucaz.

Bi usta maf arizalidir onu al gel degistirelim demisti. Onu degistirmekte ne var aldiktan sonra bende degistiririm ama ondan mi yapiyor onu bile bilmiyoruz ki en az 300 lira vercem bosa gitcek. Isyerinden bi arkadas bugun almanyaya gidiyor ebay.de den bi tane buldum 25 euro olmadi onu alsin gelsin. Turkiyede 300 den asagi bulmak zor. Cikmanin da garantisi yok. Iki gun sonra bozulursa diye korkuyor insan.

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

maf sensörünün fişini takıp çıkarttığınızda (araç çalışıken) rölanti değişiyorsa sensör sağlamdır, sıcak hava girişi takılı değilse özellikle yazın , standart öksijen olmayan yerlerde (mesala dağlarda) aracın rölantisi etkilenir,  benim sensöründe fişi takılı değildi , taktıktan sonra rölanti 0,6 - 0,9 arasında gidip geliyor , ama ben fişi çıkartmıyorum , tamirci fişi çıkart, rölanti düzelsin diyor, kolay yol , bende rölanti dengesizliği konusunda dertliyim pazar günü, filtreyi sökecem, kırık çıkık yeri varmı ekstra hava alıyor mu ona bakacağım  kolay gelsin size 

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Hamdi bey ayni dertten muzdaribiz anlasilan. Ben bu sabah sanayiye gittim sabahin korunde evdekiler haviflanmaya basladi :-D o yuzden ben yarin yapamyabilirim ama ilk firsatta bende yapacagim. Siz hazir acmisken o sensorun resmini cekebilirmisiniz? Ben gecen hava filtresini skup bakmistim fisin yerini bulamamistim. Bir kere daha bakacagim ama imkan olurda resim yollayabilirseniz bulmasi kolay olur.

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Emegi gecen herkese cok tesekkur ediyorum. Hamdi beye de ayrica tesekkur ediyorum. Evet bosta duran fis maf sensorunden sonraki borunun altinda yerini buldum taktim. Rolantim duzeldi. Maf sensorunun de fisini taktim. Daha once maf sensorunun fisi takiliyken yokuslarda 3. Vitese dusuyordu araba. Ama simdi 5le cikti sadece rampanin son 30 metresinde 4 e dustu. Asagi geri dondum ve maf sensorunun fisini cektim ayni rampayi 5 le cikti. Sonra maf sensorunu tekrar taktim. Tabi bir tespitte arac 2. Ve 3. Viteste 2500 devirde giderken sanki tup bitmis gibi felaket bir tekleme yapmaya basladi bu seferde. Ancak bunun 3 sebebi olabilir diye dusunuyorum. 1. Si arac uzun zamandir bu kablolar cikik olarak gezdigi icin alismasi vakit alabilir. Bi 50 km falan bu sekilde binmeyi dusunuyorum araba bi tekrar eski haline alissin. 2. Gaz ayari maf sensoru ve hava sicaklik olcen kablolar takili degilken yapildi hep. O yuzden tekrar bir gaz ayari yaptirmam gerekecek.3. Ve son ihtimal ki mehmet abi direk teshis koydu yine de ben sansimi zorluyorum maf sensoru degitirmemek icin ama en son olarak maf in degisimi.

Onu da ebay dan 25 euro ya buldum onu almayi dusunuyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Erdem Bey ateşlemeyi tekrar gözden geçirin.. Özellikle buji kablolarını.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Boştaki soket Kelebek muhafaza kapagında yada siyah boruda olması gereken bir sensere ait.Maf kablosu ile paralel çıkıyor.Bu soket boşta yakıt kontrolü yol bilğisayarında aksamalar yaptırıyordu.

 

Yeni okudum zaten bulup takmışsınız.

 

Maf değilde emminin dediği kontrolleri yapın ve muhakkak karter hortumuna el atın.

 

Kelebek ile manifolttu sanırım adı onun arasındaki plaka bozuk ise hava alıyor ve son derece kötü rolantiye sebeb veriyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Erdem Bey ateşlemeyi tekrar gözden geçirin.. Özellikle buji kablolarını.. 

 

Mehmet abi ateşlemeyi gözden geçirin derken buji ve buji kablolarını kast ediyorsunuz sanırım doğrumudur? İlk fırsatta onlara da bakayım. O zaman anladığım kadarı ile maf sensöründe bir arıza var diyemeyiz herhalde. Dediğim gibi teklemeyi 2. ve 3. viteste 2300-2600 devir aralığında giderken yapıyor ancak gaza yüklendiğim zaman arabada hiçbir sorun yok. hele ki 3000 deviri geçtiğimde araba canavar gibi. uçuyor resmen. Maf ı değiştirmemek için hertürlü çamura yatıyorum valla. O da içimden bir ses bu arabanın maf sensöründe bişey yoktur diyo. ama bildiğimden değil yani sadece iç sese kulak veriyorum.

 

Boştaki soket Kelebek muhafaza kapagında yada siyah boruda olması gereken bir sensere ait.Maf kablosu ile paralel çıkıyor.Bu soket boşta yakıt kontrolü yol bilğisayarında aksamalar yaptırıyordu.

 

Yeni okudum zaten bulup takmışsınız.

 

Maf değilde emminin dediği kontrolleri yapın ve muhakkak karter hortumuna el atın.

 

Kelebek ile manifolttu sanırım adı onun arasındaki plaka bozuk ise hava alıyor ve son derece kötü rolantiye sebeb veriyor.

Evet oktay bey çok şükür kabloyu taktım ve rölanti düzeldi. şu an ufak tekleme sorunu var onu bulmaya çalışacağım.

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Üstadlar şöyle internette bir bakınırken ebay da bir maf resmi dikkatimi çekti. bu mafın içinde kapakçıklar var sanki. Ama benimkinin içinde böyle bir kapakçık yok. Mehmet abi dedim ya maf ı değiştirmemek için çabalıyorum diye oda beni değiştir diye çabalıyor sanırım. Bunun orjinali nasıl olduğunu bilen var mı bazı resimlerde bu kapakçıklar yok. Acaba bunu iptal mi ettiler daha önce diye tereddüt ettim. o bulduğum mafın resmi aşağıda.

 

rp3n0.jpg

 

sonuçta hava akışını düzenleyen bir parça ise bu kapakçıklar açılıp kapanarak bu düzenlemeyi yapıyor olsa gerek diye düşünüyorum ama benim ki de bu şekilde

rp3vv.jpg

 

kafam karıştı gerçekten.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...